105GL 105GL

komentáře | popis | fotky | Vena | 20.09.19 22:49 | 85x v oblíbených
Zdravím všechny
Když jsem se dozvěděl o tom že má skončit výhoda přepisu přes ZTP rozhodl jsem se do sbírky pořídit užovici. I přes to že jsem se zařekl,že už si žádnou další škodovku nekoupím..
Jenže ona užovka mi totiž chyběla do série sedanů od R.1960-1990
Po poradě s manželkou, když už je tolik aut doma že by to mělo smysl doplnit sbírku aď je komplet, tedy padl názor ANO

No a než jsem začal hledat objevila se sama. Jednou si tak vyjdu z pekárny,kam chodím denně pro svačinu do práce a co nevidím,dědula s babinou parkli škodověnku vedle pekárny a vykládali nákup.... První jsem si všiml černé střechy,nedalo mi to a šel jsem blíž,v tom jsem spatřil na zadní kapotě nápis ŠKODA 105GL.To už bylo jasné že se na ní musím poptat:)
Dědula se jen usmíval a Škodověnku vychvaloval.Pak vyslovil osudnou větu, že je to exportní model,který neodcestoval kvůli závadě. V hlavě mi probleskly ty tři věci,105GL,černá střecha,vývoz?..tu musím mít.
Při dotazu zda-li by jí neprodal,mi řekl že klidně,že na nové auto už má našetříno.Zeptal jsem se kde bydlí atd,že se ještě domluvíme,musel jsem už totiž jít do práce.Kupodivu dědula bydlel hned vedle té pekárny,celých 7let co tam chodím jsem tam tuhle škodovku neviděl,až tehdy.
V práci a pak ani doma jsem nemyslel na nic jiného než na onu GLku.Druhý den jsem se vydal za pánem dořešit tu koupi.
Jenže se do toho vložila jeho paní,prý jí bolí nohy a špatně chodí(to je pravda),tak to auto potřebuje a že je to její miláček a má na něj krásné vzpomínky,proto jej tedy neprodají. Se smutkem jsem šel domů a měl plnou hlavu nápadů,jak auto dostat,po měsíci jsem tam byl znovu a stále stejná písnička,napadlo mě říct a co takhle nové auto,když už teda mají našetřeno.
Paní na to, že by jej koupili až příští rok(to je pozdě řekl jsem si v duchu..nevyhnutelná ekodaň se blíží).Naštěstí mě pozvali do bytu na čaj,tam jsem jím vše řekl co mám s autem v pálnu a že se u mě bude mít jako v bavlnce a že díky mě se auto zachová a neskončí ve šrotu,když si pořídí nové.Zmínil jsem se i o končící výhodě ZTP přepisu.Vše si s dotazy pečlivě vyslechli a najednou paní říká:Nechte nám týden na rozmyšlenou a uvidíme.
Po týdnu jsem tam šel docela nervozní.Hned ve dveřích mi paní sdělila že mají objednanou novou Fábii..spadl mi balvan ze srdce.Další věta mě však zase "zabila"
Cituji paní:Chtěli jsme bílou Fábii ale těch je nedostatek tak nám jí dodají až za měsíc,tak až bude doma,tak vám škodovku prodáme. O dřívějším prodeji nechtěla slyšet.Pak dodala: Navíc máme dalšího kupce, už se na auto díval,prý dá víc. Hned jsem věděl že je zle,protože datum 1.10 je za dva týdny a sním příjde neřešitelná ekodaň.Co teď? řek jsem si...,v hlavě jsem zas měl snad miliony myšlenek za minutu jak to vyřešit...navíc ten daší kupec..(to jsem naštěstí uhrál na city že jsem byl první zájemce,že ho nemůžou nabízet jinému když jsem byl první,atd atd.)
Nakonec jsem je ukecal,že si auto přepíšu na sebe abych vyřešil ekopoplatek a že jim ho nechám do doby než bude Fabka.
Paní mi moc nevěřila,měla strach,proto napsala smlouvu(viz foto) o tom že jim škodovečku po přepisu na mě,ponechám,na dobu nezbytně nutnou. A tak se taky stalo.
Čekal jsem na GLku celý měsíc v nervách,že jí děda ještě někde třeba odře atd...hrůza
Nakonec jsem se dočkal.
Kdo to dočetl až sem a vžil se do té situace,asi si dovedete představit jaký to byl nápor na nervy,než jsem auto dostal do své garáže.

Plány s autem: Nechat v původním stavu jen poopravit detaily,umýt vyleštit... a hlavně:nechat si ho napořád.


K autu:
Škoda 105GL r.v.1981
Má origo černou střechu,vnitřek kufru a origo černé plechové nárazníky
Dle slov bývalého majitele měla jít na export(musím zjistit kam měla jít a co přesně bylo příčinou že zůstala v ČR) kdyby měl možnost to někdo zjistit,dejte vědět,budu moc vděčen!
Stav km je 125tis
Auto zažilo několik havárií,nějvětší 4.4.1998. Sestřelena zezadu = výměna PZ blatníku
Další havárie z levé starny.LZ dveře a část zadního blatníku jsou amatérsky opraveny a přestříkány
Třetí havárie,díky nedokonalému podložení spadlo auto ze zvedáku=natažená trubka pro zvedák,zničená prahová lišta,odřené dveře.
Dále je pak promáčklý PP blatník viz foto.

Je to otloukánek,ale karoserie je bez jediné známky rzi,jízdní vlastnosti má až neskutečné,navíc s těmi km co má za sebou.Účinek brzd dokonalý,převodovka tichá,řadit lze prstem,motor má výkon rovnající se 120tce
Zajímavost: motor od novoty žral olej,při výměně pístních kroužků při najetých 65tkm přestal žrát a nežere dodnes.



Bývalý majitel se o škodovku řádně staral,vedl si pečlivě deník oprav,výdajů a najetých kilometrů,pravidelně měnil oleje a mazal co bylo třeba.Několikrát nechal vystříkat dutiny. V zimě nejezdil a auto podkládal špalkama.

To je zatím vše.

Na závěr ještě dodám že,jsem naživo nikdy neviděl 105GL a už vůbec ne origo černé polechové nárazníky,tudíž soudím že jich je asi málo,o to větší radost z ní mám. Navíc ta poctivě vedená dokumentace mě fascinuje.
Přemýšlel jsem,jestli jí sem vůbec dávat,když už tu mám tolik aut,ale myslím že by bylo škoda nechat si to vše jen pro sebe


Konečně se mi podařilo sehnat nového EDESRa,je to sice paskvil od výroby,ale je nový takže fungovat musí:)!
Paskvil protože: víko a difuzéry jsou EDSR,ale spodek se jeví stejný jak SEDR. Jeden z názorů je že je to na 1203 a druhý názor je že se to vyrábělo pro hasičské mašiny které měly motor z 1203. (Zajimavá je ta blinda v místě kde bývá cívka..)

Pro zajímavost,původní karburátor má tak zdeformovanou spodní přírubu že je díky tomu prohlá i hřídelka klapky pro 2 stupeň,klapka se tak téměř neotvírá.

29.5.2015
Po téměř dvou letech stání jsem jí umyl dotankoval čerstvý benzín a projel aď mi v garáži úplně nezatuhne. Jelikož je to zajímavé a díky Frantovi M. tady z virtu vím že i velmi vzácné auto (vyrobeno cca jen 1 500kusů) Tak jsem se rozhodl jí trochu zkrášlit jupíkama. Výsledek posuďte sami.

12.9.2017
Na autě se konečně začalo pracovat. Práce započaly už letos v květnu(2017) ale vše jde pomalu a na editaci fotek nebyl čas. Tak až nyní:) Na škodověnce je komplet zrepasovaná zadní náprava, s převodovkou,dovolil jsem si malý tuning v podobě pětikvaltu,pochopitelně se tomu musela přizpůsobit karoserie i ostatní díly. Výsledek však stojí za to.
Dále jsou komplet nové brzdy,včetně posilovače a všech válců,i spojkových
pokračování příště...

105GL - komentáře:

00:17:45
02.11.2013
j_j
super :) taky pro jednu 105 GL snad s kámošem pojedeme, bude mít zadní emkový světla, jsem zvědavej jak to dopadne :)
23:50:59
01.11.2013
Hřib
Máš to pěkné strejdo, ať slouží, btw. můžete si s Bandittou porovnávat sešitky, kdo je má zodpovědněji vedené1
Extreme Tyres