skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co se s ní děje:
-------2016-------
- 1.3.2016 - Sice jsem za to zaplatil pořádnou solnou daň, ale máme STK na další dva roky... snad letos stihneme ujet víc km než loni.
-------2015-------
- Moc se toho nedělo, ale stihnul jsem alespoň konečně zlikvidovat bordel, kterej mi na podlaze u řidiče vyrobila před dávnými lety brzdovka. Ale kilometrů pramálo :(
-------2014-------
- 19-21.9.2014 Jičínské eRekce 2014 - nakonec jsem letos alespoň jeden sraz stihnul :) Orienťák jsem jel jako navigátor v Tue-ho Šemíkovi, ale i tak jsem stihnul za tři dny namotat přes 300km, včetně odvozu jednoho kolegy do Hradce Králové a vyzvednutí zimáků pro oktávku v Milovicích. A nastal asi čas smazat poznámku o tom, že už ten motor nějak nejede - Verva 100 mu vyloženě chutná, nějak extra točivej není, ale 130km/h na rovinkách úplně v pohodě a od spoda tahá taky dobře. Jen by to ještě chtělo eliminovat úniky oleje :/
- 16.8.2014 Už druhý rok po sobě si nějaký kamarád naplánoval svatbu ve stejný den jako je Hundertgang, ale tentokrát jsem se mohl a chtěl stavit alespoň na večerní pivo. MBčko zklamalo (kousnutý brzdový spínač), takže volba padla opět na červenou. Na té mě ale už delší dobu strašil výfuk, tak jsem se pustil do jeho výměny. Naštěstí se ukázalo, že děravý není, jen byla hodně povolená spona. Vše dotaženo a funkční :) Přes 250 km na trase České Budějovice -> Pelhřimov -> Havlíčkův Brod -> Kolín -> Jičín jsem i se zastávkou pro basu pelhřimovské 12ky stihnul za cca 3 hodiny 20 minut... not bad :)
- 30.6.2014 Segry auto který jsem měl převézt do Prahy selhalo, takže po jeho odtažení do servisu jsem musel řešit otázku, jak se do tý Prahy dostanu (druhý den jsem promoval). Červená nezklamala, protože jsem se vyhýbal dálnicím, tak jsem se vyhnul i kolonám a nakonec jsem tam byl jen o chvilku později než manželka, která vyjížděla ve stejnou dobu jako já s tou oktávkou... :)
- 4.4.2014 Únik kapaliny u pumpy definitivně připisuju sponě, dneska přes 250km v ostrém tempu a vše ok :)
- 3.3.2014 Už to zase byly dva roky, to to letí... takže další STK úspěšně za náma. Před ní ještě výměna přerušovače blikačů a vodní pumpy. A jelikož se mi z ČB do Prahy vlakem nechtělo, tak jsem jí trochu prohnal :) V Praze mě ale trochu vyděsil únik kapaliny u pumpy - celou cestu nic a najednou se auto pochcalo. Snad jen nedotažená spona...
-------2013-------
- 22-29.12.2013 - Počasí je spíš jarní než vánoční, takže stále jezdíme. Jako dárek dostala polovodičový regulátor napětí :)
- 2.11.2013 - Zase se stěhuje do ČB, dálční tempo jí vyloženě svědčí :)
- 31.10.2013 - Výměna palivové pumpy a následně dočasně vytažena do spotřebního provozu zatímco GLSu chystám na zimu.
- 5-6.9.2013 - Udělali jsme si výlet na Žateckou dočesnou a na zpáteční cestě najednou začal strašně smrdět benzín. Problém byla výstupní trubička AC pumpy která se uvolnila - nouzově naklepnuta, dojel jsem, ale dokud jí nevyměním, bude 110ka odstavená.
- 27.-28.4.2013 - 7. Zimní slet, mimořádně vydařená akcička a i s navigátorkou-nováčkem umístění v horní půli pole :)
- 24.4.2013 - Rychloservisní akce u Bukaje, nová ložiska v pravém předním kole.
- 23.4.2013 - Výměna oleje, humus by Mogul ven, Shell Helix HX3 15W-40 dovnitř.
- 19.4.2013 - Probudila se do nové sezóny a vyrazila strašit pražáky - ty nechápavé ksichty stojí za to :)
- 8.1.2013 - Vytažená z garáže jako operativní záloha, ochcáfka musela do servisu a do termínu porodu mnoho času nezbývá :) M6AD v mrazu nic moc, ale jinak OK :)
-------2012-------
- 10-12.8.2012 - Hundertgang 2012, velice podařená akce, j_j jako navigátor ušel a kilo se konečně po delší době pořádně projelo :)
- 5.8.2012 - Přesun ve velmi svižném tempu z ČB do Prahy, nebýt blbce co jsem nešel předjet v kopci za Neveklovem tak mě frajer v Laguně naháněl od Týna nad Vltavou až do Prahy :)
- 21.4.2012 - Zase jiný karburátor, volnoběh už je celkem příjemně nízko, ale pořád není tak pravidelný jak bych si přál - asi mě ty rozvody neminou :(
- 20.4.2012 - Výměna rozdělovače za "nový" (akorát základní desku jsem použil z jetého), seřízený předstih, trochu ubylo hluku a výkon o fous lepší, ale pořád to není ono.
- 8.4.2012 - Výlet do Horažďovic, kolega Jozka dostal lištu na MBčko a zase po nějaké době jsem auto protáhnul na delší trasu (170km). Je znát, že autu svědčí když jezdí co nejčastěji - všechno se tak nějak "rozhýbe", motor míň cuká a víc jede a řízení je taky pohyblivější.
- 7.4.2012 - Nasazen zrepasovaný karburátor. No... volnoběh dost podobný jako se starým, výkon stejný. Tak alespoň vypadá líp :)
- 2.3.2012 - Zelena i červená známka na SPZce na další dva roky - takže mám až do podzimu od STKček klid :D Vyhnal jsem tátovo Hondu z garáže, shodil ventildekl a seřídil ventilové vůle (celkem to bylo potřeba). Ventildekl má nové těsnění, poctivě přilepené z obou stran Lukoprenem, tak snad to nepoteče...
- 26.2.2012 - Včera bylo krásně, tak jsem vyjel - a výsledkem bylo dneska auto obalený sněhem ze všech stran :( Ale snad jsem to s trochou štěstí zpátky do garáže stihnul dřív než silničáři nasolili... A větrák topení funguje :)
- 29.1.2012 - Blíží se technická a pokud na ní má auto dojet s nezmrzlým řidičem a čelním sklem skrz které je vidět, tak je potřeba topit a "oprava" ventilátoru pomocí lepící pásky přestala fungovat. Takže šel ven, zlomený vodič byl po troše boje s páječkou vyměněn a zdá se, že zase funguje - na zamontování si ještě chvíli počká.
- 1.10.2011 - Výměna krytů zadních světel a osvětlení SPZ - je to sakra změna. Kryty jsou sice neorigo (kostičky, lem bez chromu), ale dokud neproběhne renovace kastle, tak to řešit nebudu. Konečně také opravené nesvítící levé koncové světlo.
O autě:
Tak tahle červená 110ka je moje první auto - první které bylo skutečně moje. Koupil jsem jí v roce 2006 a od té doby jsem s ní něco málo najezdil, dost se navztekal ale taky se hodně naučil - a po překonání počáteční krize je z toho nakonec láska (snad) na celý život :)
Rok výroby je 1974, jsem třetí majitel a pokud lze věřit informaci od toho předchozího, tak byla celou dobu garážovaná. To se bohužel nedá říct o mě - skoro rok (včetně zimy) mi stála venku (mladická nerozvážnost), než se sehnala garáž a na laku to je bohužel znát - no je prostě v hajzlu :( Na fotkách to není tolik vidět, jsou udělané po poměrně intenzivním šmrdlání Tempem.
Co bylo uděláno:
- Oprava brzd - po koupi jsem zjistil, že teče hlavní hydraulický válec brzdy i spojky. Oba vyměné (to bylo to vztekání - než mi jeden automechanik poradil, jak odvzdušnit válec před tím než začnu odvzdušňovat na kolech, tak jsem málem zešedivěl). Kopaly kotouče - taktéž vyměněno - a byl zarezlý jeden pístek v brzdiči na levém předním kole - rozebráno, vyčištěno, složeno, funguje.
- Odešel alternátor - vyměněno (po dobrodružném dojezdu do Prahy bez dobíjení, s úplně mrtvou baterkou, bez světel a v mlze - libovka).
- Termostat otevíral moc brzo a motor se nechtěl ohřát - vyměněno. Při té příležitosti i nová spodní i horní hadice chladiče.
- Seřízená spojka.
- Výměna různých drobností - prasklá hadička mezi palivovou trubkou a pumpou, klínové řemeny, kontrolka dobíjení, náhon tachometru, čidlo tlaku oleje, palec a víčko rozdělovače a různé další blbosti.
- Postavena na zánovní pneu od Vraníka (155-R14, vzorek nějaký "moderní") na sice hnusných, ale nezrezlých discích. Oproti letitým OR-6 je to sakra změna přilnavosti v zatáčkách :)
- Klasická více či méně pravidelná údržba - olej, filtry, promazání svisláků a tak podobně.
Stav:
- Na tachometru je cca 29 tisíc, tzn předpokládám 129 tisíc najeto - stav více méně odpovída.
- Jak už jsem řekl, současný vzhled není žádná sláva, lak je v hajzlu a navíc jsou na něm některé štětkoopravy - no prostě výhledově to bude chtít nový.
- Chromované nárazníky už také nejsou bez kazu, ale ještě žijou. Poběhy první majitel vyplastoval, takže koroze odspodu je překvapivě malá, podlaha také vypadá OK.
- Motor jel ze začátku docela hezky, pak mi připadal nějaký zvadlý, při akceleraci kuckal atd. Ani výměny karburátorů a rozdělovače nejdřív moc nepomohly (rozdělovač je prakticky nový, poskládaný z nového torza a nových dílů, karburátor vyvařený v octě a srovnaný), ale postupně jsem to nějak seřídil a už to docela funguje - pomáhá tomu kvalitní palivo (Verva 100, umožňuje mi mít trochu větší předstih) a hlavně se musí s autem občas jezdit - poslední dobou čas od času jedu nějakou delší cestu a motoru to zjevně svědčí. Už by to jen chtělo dořešit úniky oleje, vyměnit rozvody a výhledově vyměnit výfuk za originál (současný nemá moc hezký zvuk)...
- Převodovka má špatný synchron na trojce, jezdit se s tím dá, ale občas to otravuje. A vůbec řazení je takové "nejisté".
- Podvozek mi přijde více méně OK.
Ze všech těchto důvodů je auto momentálně v režimu "záložní letní polospotřebák" - když mi žena zrovna sebere Oktávku, není vyloženě überhnusně a potřebuju se pohybovat po ČB, tak jezdím s tímhle. Není na něm nic co by ho vyřazovalo z provozu a zároveň ho není třeba sušit v garáži jen pro nejkrásnější počasí - ten lak už nic nezachrání.
Plány:
Konečným cílem je pochopitelně renovace do vzhledově originálního stavu, technicky jak jen to bude možné taky. Většina dílů na renovaci už by byla, zbývají drobnosti a pak našetřit na lak - ale MBčko asi dostane přednost. Pokud budu realista a nebudu koukat moc dopředu, cílem je s autem jezdit když to půjde, abych z něj měl radost a opravovat to, co lze dělat postupně:
-přetěsnit motor, nové rozvody a možná jiný karburátor - aby výkon byl jaký má být, volnoběh byl pravidelný a tak vůbec :)
- Vyřešit záhadu levého koncového světla - podle zkoušečky tam šťáva jde, uzeměné to je, žárovka je OK ale prostě to nesvítí :( - HOTOVO - byla to nějaký divný kontakt v patici.
- Odstranit spoušť kterou na podlaze u řidiče a v kufru udělala brzdovka - ale jak na to, to si ještě nejsem jistý.
-------2016-------
- 1.3.2016 - Sice jsem za to zaplatil pořádnou solnou daň, ale máme STK na další dva roky... snad letos stihneme ujet víc km než loni.
-------2015-------
- Moc se toho nedělo, ale stihnul jsem alespoň konečně zlikvidovat bordel, kterej mi na podlaze u řidiče vyrobila před dávnými lety brzdovka. Ale kilometrů pramálo :(
-------2014-------
- 19-21.9.2014 Jičínské eRekce 2014 - nakonec jsem letos alespoň jeden sraz stihnul :) Orienťák jsem jel jako navigátor v Tue-ho Šemíkovi, ale i tak jsem stihnul za tři dny namotat přes 300km, včetně odvozu jednoho kolegy do Hradce Králové a vyzvednutí zimáků pro oktávku v Milovicích. A nastal asi čas smazat poznámku o tom, že už ten motor nějak nejede - Verva 100 mu vyloženě chutná, nějak extra točivej není, ale 130km/h na rovinkách úplně v pohodě a od spoda tahá taky dobře. Jen by to ještě chtělo eliminovat úniky oleje :/
- 16.8.2014 Už druhý rok po sobě si nějaký kamarád naplánoval svatbu ve stejný den jako je Hundertgang, ale tentokrát jsem se mohl a chtěl stavit alespoň na večerní pivo. MBčko zklamalo (kousnutý brzdový spínač), takže volba padla opět na červenou. Na té mě ale už delší dobu strašil výfuk, tak jsem se pustil do jeho výměny. Naštěstí se ukázalo, že děravý není, jen byla hodně povolená spona. Vše dotaženo a funkční :) Přes 250 km na trase České Budějovice -> Pelhřimov -> Havlíčkův Brod -> Kolín -> Jičín jsem i se zastávkou pro basu pelhřimovské 12ky stihnul za cca 3 hodiny 20 minut... not bad :)
- 30.6.2014 Segry auto který jsem měl převézt do Prahy selhalo, takže po jeho odtažení do servisu jsem musel řešit otázku, jak se do tý Prahy dostanu (druhý den jsem promoval). Červená nezklamala, protože jsem se vyhýbal dálnicím, tak jsem se vyhnul i kolonám a nakonec jsem tam byl jen o chvilku později než manželka, která vyjížděla ve stejnou dobu jako já s tou oktávkou... :)
- 4.4.2014 Únik kapaliny u pumpy definitivně připisuju sponě, dneska přes 250km v ostrém tempu a vše ok :)
- 3.3.2014 Už to zase byly dva roky, to to letí... takže další STK úspěšně za náma. Před ní ještě výměna přerušovače blikačů a vodní pumpy. A jelikož se mi z ČB do Prahy vlakem nechtělo, tak jsem jí trochu prohnal :) V Praze mě ale trochu vyděsil únik kapaliny u pumpy - celou cestu nic a najednou se auto pochcalo. Snad jen nedotažená spona...
-------2013-------
- 22-29.12.2013 - Počasí je spíš jarní než vánoční, takže stále jezdíme. Jako dárek dostala polovodičový regulátor napětí :)
- 2.11.2013 - Zase se stěhuje do ČB, dálční tempo jí vyloženě svědčí :)
- 31.10.2013 - Výměna palivové pumpy a následně dočasně vytažena do spotřebního provozu zatímco GLSu chystám na zimu.
- 5-6.9.2013 - Udělali jsme si výlet na Žateckou dočesnou a na zpáteční cestě najednou začal strašně smrdět benzín. Problém byla výstupní trubička AC pumpy která se uvolnila - nouzově naklepnuta, dojel jsem, ale dokud jí nevyměním, bude 110ka odstavená.
- 27.-28.4.2013 - 7. Zimní slet, mimořádně vydařená akcička a i s navigátorkou-nováčkem umístění v horní půli pole :)
- 24.4.2013 - Rychloservisní akce u Bukaje, nová ložiska v pravém předním kole.
- 23.4.2013 - Výměna oleje, humus by Mogul ven, Shell Helix HX3 15W-40 dovnitř.
- 19.4.2013 - Probudila se do nové sezóny a vyrazila strašit pražáky - ty nechápavé ksichty stojí za to :)
- 8.1.2013 - Vytažená z garáže jako operativní záloha, ochcáfka musela do servisu a do termínu porodu mnoho času nezbývá :) M6AD v mrazu nic moc, ale jinak OK :)
-------2012-------
- 10-12.8.2012 - Hundertgang 2012, velice podařená akce, j_j jako navigátor ušel a kilo se konečně po delší době pořádně projelo :)
- 5.8.2012 - Přesun ve velmi svižném tempu z ČB do Prahy, nebýt blbce co jsem nešel předjet v kopci za Neveklovem tak mě frajer v Laguně naháněl od Týna nad Vltavou až do Prahy :)
- 21.4.2012 - Zase jiný karburátor, volnoběh už je celkem příjemně nízko, ale pořád není tak pravidelný jak bych si přál - asi mě ty rozvody neminou :(
- 20.4.2012 - Výměna rozdělovače za "nový" (akorát základní desku jsem použil z jetého), seřízený předstih, trochu ubylo hluku a výkon o fous lepší, ale pořád to není ono.
- 8.4.2012 - Výlet do Horažďovic, kolega Jozka dostal lištu na MBčko a zase po nějaké době jsem auto protáhnul na delší trasu (170km). Je znát, že autu svědčí když jezdí co nejčastěji - všechno se tak nějak "rozhýbe", motor míň cuká a víc jede a řízení je taky pohyblivější.
- 7.4.2012 - Nasazen zrepasovaný karburátor. No... volnoběh dost podobný jako se starým, výkon stejný. Tak alespoň vypadá líp :)
- 2.3.2012 - Zelena i červená známka na SPZce na další dva roky - takže mám až do podzimu od STKček klid :D Vyhnal jsem tátovo Hondu z garáže, shodil ventildekl a seřídil ventilové vůle (celkem to bylo potřeba). Ventildekl má nové těsnění, poctivě přilepené z obou stran Lukoprenem, tak snad to nepoteče...
- 26.2.2012 - Včera bylo krásně, tak jsem vyjel - a výsledkem bylo dneska auto obalený sněhem ze všech stran :( Ale snad jsem to s trochou štěstí zpátky do garáže stihnul dřív než silničáři nasolili... A větrák topení funguje :)
- 29.1.2012 - Blíží se technická a pokud na ní má auto dojet s nezmrzlým řidičem a čelním sklem skrz které je vidět, tak je potřeba topit a "oprava" ventilátoru pomocí lepící pásky přestala fungovat. Takže šel ven, zlomený vodič byl po troše boje s páječkou vyměněn a zdá se, že zase funguje - na zamontování si ještě chvíli počká.
- 1.10.2011 - Výměna krytů zadních světel a osvětlení SPZ - je to sakra změna. Kryty jsou sice neorigo (kostičky, lem bez chromu), ale dokud neproběhne renovace kastle, tak to řešit nebudu. Konečně také opravené nesvítící levé koncové světlo.
O autě:
Tak tahle červená 110ka je moje první auto - první které bylo skutečně moje. Koupil jsem jí v roce 2006 a od té doby jsem s ní něco málo najezdil, dost se navztekal ale taky se hodně naučil - a po překonání počáteční krize je z toho nakonec láska (snad) na celý život :)
Rok výroby je 1974, jsem třetí majitel a pokud lze věřit informaci od toho předchozího, tak byla celou dobu garážovaná. To se bohužel nedá říct o mě - skoro rok (včetně zimy) mi stála venku (mladická nerozvážnost), než se sehnala garáž a na laku to je bohužel znát - no je prostě v hajzlu :( Na fotkách to není tolik vidět, jsou udělané po poměrně intenzivním šmrdlání Tempem.
Co bylo uděláno:
- Oprava brzd - po koupi jsem zjistil, že teče hlavní hydraulický válec brzdy i spojky. Oba vyměné (to bylo to vztekání - než mi jeden automechanik poradil, jak odvzdušnit válec před tím než začnu odvzdušňovat na kolech, tak jsem málem zešedivěl). Kopaly kotouče - taktéž vyměněno - a byl zarezlý jeden pístek v brzdiči na levém předním kole - rozebráno, vyčištěno, složeno, funguje.
- Odešel alternátor - vyměněno (po dobrodružném dojezdu do Prahy bez dobíjení, s úplně mrtvou baterkou, bez světel a v mlze - libovka).
- Termostat otevíral moc brzo a motor se nechtěl ohřát - vyměněno. Při té příležitosti i nová spodní i horní hadice chladiče.
- Seřízená spojka.
- Výměna různých drobností - prasklá hadička mezi palivovou trubkou a pumpou, klínové řemeny, kontrolka dobíjení, náhon tachometru, čidlo tlaku oleje, palec a víčko rozdělovače a různé další blbosti.
- Postavena na zánovní pneu od Vraníka (155-R14, vzorek nějaký "moderní") na sice hnusných, ale nezrezlých discích. Oproti letitým OR-6 je to sakra změna přilnavosti v zatáčkách :)
- Klasická více či méně pravidelná údržba - olej, filtry, promazání svisláků a tak podobně.
Stav:
- Na tachometru je cca 29 tisíc, tzn předpokládám 129 tisíc najeto - stav více méně odpovída.
- Jak už jsem řekl, současný vzhled není žádná sláva, lak je v hajzlu a navíc jsou na něm některé štětkoopravy - no prostě výhledově to bude chtít nový.
- Chromované nárazníky už také nejsou bez kazu, ale ještě žijou. Poběhy první majitel vyplastoval, takže koroze odspodu je překvapivě malá, podlaha také vypadá OK.
- Motor jel ze začátku docela hezky, pak mi připadal nějaký zvadlý, při akceleraci kuckal atd. Ani výměny karburátorů a rozdělovače nejdřív moc nepomohly (rozdělovač je prakticky nový, poskládaný z nového torza a nových dílů, karburátor vyvařený v octě a srovnaný), ale postupně jsem to nějak seřídil a už to docela funguje - pomáhá tomu kvalitní palivo (Verva 100, umožňuje mi mít trochu větší předstih) a hlavně se musí s autem občas jezdit - poslední dobou čas od času jedu nějakou delší cestu a motoru to zjevně svědčí. Už by to jen chtělo dořešit úniky oleje, vyměnit rozvody a výhledově vyměnit výfuk za originál (současný nemá moc hezký zvuk)...
- Převodovka má špatný synchron na trojce, jezdit se s tím dá, ale občas to otravuje. A vůbec řazení je takové "nejisté".
- Podvozek mi přijde více méně OK.
Ze všech těchto důvodů je auto momentálně v režimu "záložní letní polospotřebák" - když mi žena zrovna sebere Oktávku, není vyloženě überhnusně a potřebuju se pohybovat po ČB, tak jezdím s tímhle. Není na něm nic co by ho vyřazovalo z provozu a zároveň ho není třeba sušit v garáži jen pro nejkrásnější počasí - ten lak už nic nezachrání.
Plány:
Konečným cílem je pochopitelně renovace do vzhledově originálního stavu, technicky jak jen to bude možné taky. Většina dílů na renovaci už by byla, zbývají drobnosti a pak našetřit na lak - ale MBčko asi dostane přednost. Pokud budu realista a nebudu koukat moc dopředu, cílem je s autem jezdit když to půjde, abych z něj měl radost a opravovat to, co lze dělat postupně:
-přetěsnit motor, nové rozvody a možná jiný karburátor - aby výkon byl jaký má být, volnoběh byl pravidelný a tak vůbec :)
- Vyřešit záhadu levého koncového světla - podle zkoušečky tam šťáva jde, uzeměné to je, žárovka je OK ale prostě to nesvítí :( - HOTOVO - byla to nějaký divný kontakt v patici.
- Odstranit spoušť kterou na podlaze u řidiče a v kufru udělala brzdovka - ale jak na to, to si ještě nejsem jistý.
Dragon / 110L - komentáře:
15:21:32
06.04.2017
06.04.2017
dragon_cb_cz
-> Jozka:
21:01:52
30.03.2017
30.03.2017
Jozka
-> dragon_cb_cz: U mě si naposled technik pochvaloval, jak to z těch starejch SPZ jde pěkně sundat dolů - neměl jsem to srdce mu říct, že značky od poslední TK utrpěly superhladký bílý komaxit a známku drží oboustranná lepící páska.
17:12:40
30.03.2017
30.03.2017
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Jo jo, kvalitní prácička... ale u těch novejch SPZ mě to tolik netankuje.
13:13:33
22.06.2016
22.06.2016
Kocvin
To ti tu rz nechali po zeleném kolečku takhle holou, orvanou na plech?
14:46:29
29.09.2014
29.09.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Tak ono stačí malý nevývažek, když se zrovna sejde s nějakou vůlí v blbé rezonanční frekvenci... každopádně buď rád, že vyřešeno - ale moc se neraduj, ono se zase něco objeví
14:43:27
29.09.2014
29.09.2014
minno
-> dragon_cb_cz: aj ja som už minimálne rok riešil skubanie "motora" Ono to čiastočne aj bolo motorom, ale ako som za to obdobie už postupne rozobral a pomenil celý traktor, tak som nakoniec došiel k tomu, že hlavný problém je v zadných kolesách, a to tak, že za určitej rýchlosti pri malých otáčkach mi to rozskube celé auto, pričom to vyzerá ako cukanie motora.
Definitívne som si to potvrdil včera. Robia mi to "letné" Apolla s pneu Yokohama a.drive 175/70 R13. Kto by to bol povedal. Gumy sú kupované nové pred 3 rokmi, kedy to bolo aj vyvážené. Závažia na obidvoch kolesách sú ako boli, nič neodpadlo. Čo s tým je to netuším, buď sú nakopnuté ráfiky (ale na oko pri dvihnutom aute "hádžu" cca rovnako ako aj zimné plecháče), alebo sa niečo stalo s pneumatikami (nemám potuchy čo, prejavuje sa to náhodne). Každopádne na zimných plecháčoch s 9 ročnými pneu Matador MP55 165/80 ide auto dokonale. Musím dať tie Apolla prevážiť, ale nepredpokladám, že sa tam vyskytne veľká nevyváženosť. Je to záhada.
Definitívne som si to potvrdil včera. Robia mi to "letné" Apolla s pneu Yokohama a.drive 175/70 R13. Kto by to bol povedal. Gumy sú kupované nové pred 3 rokmi, kedy to bolo aj vyvážené. Závažia na obidvoch kolesách sú ako boli, nič neodpadlo. Čo s tým je to netuším, buď sú nakopnuté ráfiky (ale na oko pri dvihnutom aute "hádžu" cca rovnako ako aj zimné plecháče), alebo sa niečo stalo s pneumatikami (nemám potuchy čo, prejavuje sa to náhodne). Každopádne na zimných plecháčoch s 9 ročnými pneu Matador MP55 165/80 ide auto dokonale. Musím dať tie Apolla prevážiť, ale nepredpokladám, že sa tam vyskytne veľká nevyváženosť. Je to záhada.
11:22:53
29.09.2014
29.09.2014
dragon_cb_cz
-> minno: A co přesně tam teda bylo blbě? Ale neočekávám, že by to u mě bylo stejné... vím, že u mě je primární problém v karburátoru a sekundárně v rozvodech.
09:40:02
29.09.2014
29.09.2014
minno
-> dragon_cb_cz: Tak po včerajšku som definitívne zistil, že skubanie mi robia zadné kolesá. Tiež mi to nehorázne skubalo s celým autom v určitej rýchlosti / otáčkach. A nakoniec len taká blbosť.
09:02:58
29.09.2014
29.09.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Jo, to věřím - ale tohle je určitě výraznější, než jsi měl ty - na GLSe mi to taky lehoučce kucká, ale s tímhle se to nedá srovnat - tohle škube celým autem, je to fakt hodně nepříjemné
Jinak ten únik oleje by to už asi fakt chtělo řešit - po delší jízdě (asi 160km) jsem zaparkoval na šikmém vjezdu ke garáži a ráno našel tohle:
Jinak ten únik oleje by to už asi fakt chtělo řešit - po delší jízdě (asi 160km) jsem zaparkoval na šikmém vjezdu ke garáži a ráno našel tohle:
21:32:48
26.09.2014
26.09.2014
minno
-> dragon_cb_cz: kuckání když jedu s minimem plynu som riešil na škodovke roky úplne to vyriešil až normálny karbec (lekr), normálne zapalko (nie mechanické riadenie predstihu) a nakoniec zisťujem, že určité kuckanie robí ešte aj krivý náboj zadnej nápravy
15:50:31
22.09.2014
22.09.2014
dragon_cb_cz
Odvolávám poznámku o tom, že motor je nějaký zvadlý... když se s ní jede občas nějaká delší trasa, tak tahá jak má - tak už jen vyřešit úniky oleje a kuckání když jedu s minimem plynu a budu skoro spokojenej
00:19:01
30.06.2014
30.06.2014
dragon_cb_cz
Oktávka selhala, tak čtyřicetiletá babička musela vyjet z garáže - chytla na brnk, abych si jí udobřil za dlouhý spánek, tak dostala do nádrže Verva 100 a následně přes 160km do Prahy letěla jak splašená... asi jí vezmu na Pohofest
10:51:16
02.04.2014
02.04.2014
dragon_cb_cz
-> j_j:
10:41:07
02.04.2014
02.04.2014
j_j
-> dragon_cb_cz: dobrej postup, v neděli vyrazím s kilem před kostel, zařazená jednička, a jakmile uvidím škodovku tak start ! ještě maják by to chtělo
15:15:12
29.03.2014
29.03.2014
dragon_cb_cz
Tak jsem dneska vyrazil kilem na nákup a při návratu domů jsem zahlédl z dálky hezký červený eMko. Jal jsem se ho pronásledovat a podařilo se ho dostihnout a hodit pár slov s majitelem. Starší pán a vypadlo z něj, že by snad doma měl mít nějaké "drobnosti" na kilo - třeba novej zadní nárazník Takže mám číslo a budu to muset urychleně pořešit, dokud je "stopa ještě horká"
14:09:23
27.03.2014
27.03.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Njn tak budu doufat, že to k nám zatím nedorazí....
14:05:35
27.03.2014
27.03.2014
minno
-> Jozka: asi tak
-> dragon_cb_cz: tak to bolo kedysi aj tu, ale časy sa menia...k horšiemu. Na Slovensku sa proste nijako nevyplatí mať auto, ktoré pravidelne nejazdí. Pretože za každé prihlásené auto sa musí bezpodmienečne platiť poistka (každý rok), STK (každé 2 roky), EK (u áut bez katalyzátora každý rok). Odhlásiť auto sa nedá, jedine dočasné odhlásenie za nehorázne poplatky (čím na dlhšie odhlásiť, tým viac €), alebo do šrotu, alebo aktívne jazdiť a platiť....
-> dragon_cb_cz: tak to bolo kedysi aj tu, ale časy sa menia...k horšiemu. Na Slovensku sa proste nijako nevyplatí mať auto, ktoré pravidelne nejazdí. Pretože za každé prihlásené auto sa musí bezpodmienečne platiť poistka (každý rok), STK (každé 2 roky), EK (u áut bez katalyzátora každý rok). Odhlásiť auto sa nedá, jedine dočasné odhlásenie za nehorázne poplatky (čím na dlhšie odhlásiť, tým viac €), alebo do šrotu, alebo aktívne jazdiť a platiť....
13:43:05
27.03.2014
27.03.2014
dragon_cb_cz
-> minno: To nezávidím.... v ČR naštěstí propadlá STK nic neznamená, krom toho že bys správně neměl vyjet (ale pokud auto není vrak, hrozí max pokuta). Pokud ho s propadlou STK necháš stát 10 let ve stodole, nikomu to nevadí.
13:40:43
27.03.2014
27.03.2014
Jozka
-> minno: Tak u vás to má oporu v dlouhé tradici.. znáš ne: "si pálil, bača" - "nepálil pán sudca" - "ale aparát máš, bača" - "tož ma zatvortě aj za znásilněnie"...
13:10:14
27.03.2014
27.03.2014
minno
Keď tu tak píšete o tom predlžovaní STK.....Na Slovensku už celkom prísne začali praktizovať pokutovanie formou pošty u prihlásených áut s prepadnutou STK....