Dragon / 110L Dragon / 110L

komentáře | popis | fotky | dragon_cb_cz | 27.10.21 16:12 | 35x v oblíbených
Co se s ní děje:
-------2016-------
- 1.3.2016 - Sice jsem za to zaplatil pořádnou solnou daň, ale máme STK na další dva roky... snad letos stihneme ujet víc km než loni.
-------2015-------
- Moc se toho nedělo, ale stihnul jsem alespoň konečně zlikvidovat bordel, kterej mi na podlaze u řidiče vyrobila před dávnými lety brzdovka. Ale kilometrů pramálo :(
-------2014-------
- 19-21.9.2014 Jičínské eRekce 2014 - nakonec jsem letos alespoň jeden sraz stihnul :) Orienťák jsem jel jako navigátor v Tue-ho Šemíkovi, ale i tak jsem stihnul za tři dny namotat přes 300km, včetně odvozu jednoho kolegy do Hradce Králové a vyzvednutí zimáků pro oktávku v Milovicích. A nastal asi čas smazat poznámku o tom, že už ten motor nějak nejede - Verva 100 mu vyloženě chutná, nějak extra točivej není, ale 130km/h na rovinkách úplně v pohodě a od spoda tahá taky dobře. Jen by to ještě chtělo eliminovat úniky oleje :/
- 16.8.2014 Už druhý rok po sobě si nějaký kamarád naplánoval svatbu ve stejný den jako je Hundertgang, ale tentokrát jsem se mohl a chtěl stavit alespoň na večerní pivo. MBčko zklamalo (kousnutý brzdový spínač), takže volba padla opět na červenou. Na té mě ale už delší dobu strašil výfuk, tak jsem se pustil do jeho výměny. Naštěstí se ukázalo, že děravý není, jen byla hodně povolená spona. Vše dotaženo a funkční :) Přes 250 km na trase České Budějovice -> Pelhřimov -> Havlíčkův Brod -> Kolín -> Jičín jsem i se zastávkou pro basu pelhřimovské 12ky stihnul za cca 3 hodiny 20 minut... not bad :)
- 30.6.2014 Segry auto který jsem měl převézt do Prahy selhalo, takže po jeho odtažení do servisu jsem musel řešit otázku, jak se do tý Prahy dostanu (druhý den jsem promoval). Červená nezklamala, protože jsem se vyhýbal dálnicím, tak jsem se vyhnul i kolonám a nakonec jsem tam byl jen o chvilku později než manželka, která vyjížděla ve stejnou dobu jako já s tou oktávkou... :)
- 4.4.2014 Únik kapaliny u pumpy definitivně připisuju sponě, dneska přes 250km v ostrém tempu a vše ok :)
- 3.3.2014 Už to zase byly dva roky, to to letí... takže další STK úspěšně za náma. Před ní ještě výměna přerušovače blikačů a vodní pumpy. A jelikož se mi z ČB do Prahy vlakem nechtělo, tak jsem jí trochu prohnal :) V Praze mě ale trochu vyděsil únik kapaliny u pumpy - celou cestu nic a najednou se auto pochcalo. Snad jen nedotažená spona...
-------2013-------
- 22-29.12.2013 - Počasí je spíš jarní než vánoční, takže stále jezdíme. Jako dárek dostala polovodičový regulátor napětí :)
- 2.11.2013 - Zase se stěhuje do ČB, dálční tempo jí vyloženě svědčí :)
- 31.10.2013 - Výměna palivové pumpy a následně dočasně vytažena do spotřebního provozu zatímco GLSu chystám na zimu.
- 5-6.9.2013 - Udělali jsme si výlet na Žateckou dočesnou a na zpáteční cestě najednou začal strašně smrdět benzín. Problém byla výstupní trubička AC pumpy která se uvolnila - nouzově naklepnuta, dojel jsem, ale dokud jí nevyměním, bude 110ka odstavená.
- 27.-28.4.2013 - 7. Zimní slet, mimořádně vydařená akcička a i s navigátorkou-nováčkem umístění v horní půli pole :)
- 24.4.2013 - Rychloservisní akce u Bukaje, nová ložiska v pravém předním kole.
- 23.4.2013 - Výměna oleje, humus by Mogul ven, Shell Helix HX3 15W-40 dovnitř.
- 19.4.2013 - Probudila se do nové sezóny a vyrazila strašit pražáky - ty nechápavé ksichty stojí za to :)
- 8.1.2013 - Vytažená z garáže jako operativní záloha, ochcáfka musela do servisu a do termínu porodu mnoho času nezbývá :) M6AD v mrazu nic moc, ale jinak OK :)
-------2012-------
- 10-12.8.2012 - Hundertgang 2012, velice podařená akce, j_j jako navigátor ušel a kilo se konečně po delší době pořádně projelo :)
- 5.8.2012 - Přesun ve velmi svižném tempu z ČB do Prahy, nebýt blbce co jsem nešel předjet v kopci za Neveklovem tak mě frajer v Laguně naháněl od Týna nad Vltavou až do Prahy :)
- 21.4.2012 - Zase jiný karburátor, volnoběh už je celkem příjemně nízko, ale pořád není tak pravidelný jak bych si přál - asi mě ty rozvody neminou :(
- 20.4.2012 - Výměna rozdělovače za "nový" (akorát základní desku jsem použil z jetého), seřízený předstih, trochu ubylo hluku a výkon o fous lepší, ale pořád to není ono.
- 8.4.2012 - Výlet do Horažďovic, kolega Jozka dostal lištu na MBčko a zase po nějaké době jsem auto protáhnul na delší trasu (170km). Je znát, že autu svědčí když jezdí co nejčastěji - všechno se tak nějak "rozhýbe", motor míň cuká a víc jede a řízení je taky pohyblivější.
- 7.4.2012 - Nasazen zrepasovaný karburátor. No... volnoběh dost podobný jako se starým, výkon stejný. Tak alespoň vypadá líp :)
- 2.3.2012 - Zelena i červená známka na SPZce na další dva roky - takže mám až do podzimu od STKček klid :D Vyhnal jsem tátovo Hondu z garáže, shodil ventildekl a seřídil ventilové vůle (celkem to bylo potřeba). Ventildekl má nové těsnění, poctivě přilepené z obou stran Lukoprenem, tak snad to nepoteče...
- 26.2.2012 - Včera bylo krásně, tak jsem vyjel - a výsledkem bylo dneska auto obalený sněhem ze všech stran :( Ale snad jsem to s trochou štěstí zpátky do garáže stihnul dřív než silničáři nasolili... A větrák topení funguje :)
- 29.1.2012 - Blíží se technická a pokud na ní má auto dojet s nezmrzlým řidičem a čelním sklem skrz které je vidět, tak je potřeba topit a "oprava" ventilátoru pomocí lepící pásky přestala fungovat. Takže šel ven, zlomený vodič byl po troše boje s páječkou vyměněn a zdá se, že zase funguje - na zamontování si ještě chvíli počká.
- 1.10.2011 - Výměna krytů zadních světel a osvětlení SPZ - je to sakra změna. Kryty jsou sice neorigo (kostičky, lem bez chromu), ale dokud neproběhne renovace kastle, tak to řešit nebudu. Konečně také opravené nesvítící levé koncové světlo.

O autě:

Tak tahle červená 110ka je moje první auto - první které bylo skutečně moje. Koupil jsem jí v roce 2006 a od té doby jsem s ní něco málo najezdil, dost se navztekal ale taky se hodně naučil - a po překonání počáteční krize je z toho nakonec láska (snad) na celý život :)

Rok výroby je 1974, jsem třetí majitel a pokud lze věřit informaci od toho předchozího, tak byla celou dobu garážovaná. To se bohužel nedá říct o mě - skoro rok (včetně zimy) mi stála venku (mladická nerozvážnost), než se sehnala garáž a na laku to je bohužel znát - no je prostě v hajzlu :( Na fotkách to není tolik vidět, jsou udělané po poměrně intenzivním šmrdlání Tempem.

Co bylo uděláno:
- Oprava brzd - po koupi jsem zjistil, že teče hlavní hydraulický válec brzdy i spojky. Oba vyměné (to bylo to vztekání - než mi jeden automechanik poradil, jak odvzdušnit válec před tím než začnu odvzdušňovat na kolech, tak jsem málem zešedivěl). Kopaly kotouče - taktéž vyměněno - a byl zarezlý jeden pístek v brzdiči na levém předním kole - rozebráno, vyčištěno, složeno, funguje.
- Odešel alternátor - vyměněno (po dobrodružném dojezdu do Prahy bez dobíjení, s úplně mrtvou baterkou, bez světel a v mlze - libovka).
- Termostat otevíral moc brzo a motor se nechtěl ohřát - vyměněno. Při té příležitosti i nová spodní i horní hadice chladiče.
- Seřízená spojka.
- Výměna různých drobností - prasklá hadička mezi palivovou trubkou a pumpou, klínové řemeny, kontrolka dobíjení, náhon tachometru, čidlo tlaku oleje, palec a víčko rozdělovače a různé další blbosti.
- Postavena na zánovní pneu od Vraníka (155-R14, vzorek nějaký "moderní") na sice hnusných, ale nezrezlých discích. Oproti letitým OR-6 je to sakra změna přilnavosti v zatáčkách :)
- Klasická více či méně pravidelná údržba - olej, filtry, promazání svisláků a tak podobně.

Stav:
- Na tachometru je cca 29 tisíc, tzn předpokládám 129 tisíc najeto - stav více méně odpovída.
- Jak už jsem řekl, současný vzhled není žádná sláva, lak je v hajzlu a navíc jsou na něm některé štětkoopravy - no prostě výhledově to bude chtít nový.
- Chromované nárazníky už také nejsou bez kazu, ale ještě žijou. Poběhy první majitel vyplastoval, takže koroze odspodu je překvapivě malá, podlaha také vypadá OK.
- Motor jel ze začátku docela hezky, pak mi připadal nějaký zvadlý, při akceleraci kuckal atd. Ani výměny karburátorů a rozdělovače nejdřív moc nepomohly (rozdělovač je prakticky nový, poskládaný z nového torza a nových dílů, karburátor vyvařený v octě a srovnaný), ale postupně jsem to nějak seřídil a už to docela funguje - pomáhá tomu kvalitní palivo (Verva 100, umožňuje mi mít trochu větší předstih) a hlavně se musí s autem občas jezdit - poslední dobou čas od času jedu nějakou delší cestu a motoru to zjevně svědčí. Už by to jen chtělo dořešit úniky oleje, vyměnit rozvody a výhledově vyměnit výfuk za originál (současný nemá moc hezký zvuk)...
- Převodovka má špatný synchron na trojce, jezdit se s tím dá, ale občas to otravuje. A vůbec řazení je takové "nejisté".
- Podvozek mi přijde více méně OK.

Ze všech těchto důvodů je auto momentálně v režimu "záložní letní polospotřebák" - když mi žena zrovna sebere Oktávku, není vyloženě überhnusně a potřebuju se pohybovat po ČB, tak jezdím s tímhle. Není na něm nic co by ho vyřazovalo z provozu a zároveň ho není třeba sušit v garáži jen pro nejkrásnější počasí - ten lak už nic nezachrání.

Plány:
Konečným cílem je pochopitelně renovace do vzhledově originálního stavu, technicky jak jen to bude možné taky. Většina dílů na renovaci už by byla, zbývají drobnosti a pak našetřit na lak - ale MBčko asi dostane přednost. Pokud budu realista a nebudu koukat moc dopředu, cílem je s autem jezdit když to půjde, abych z něj měl radost a opravovat to, co lze dělat postupně:
-přetěsnit motor, nové rozvody a možná jiný karburátor - aby výkon byl jaký má být, volnoběh byl pravidelný a tak vůbec :)
- Vyřešit záhadu levého koncového světla - podle zkoušečky tam šťáva jde, uzeměné to je, žárovka je OK ale prostě to nesvítí :( - HOTOVO - byla to nějaký divný kontakt v patici.
- Odstranit spoušť kterou na podlaze u řidiče a v kufru udělala brzdovka - ale jak na to, to si ještě nejsem jistý.

Dragon / 110L - komentáře:

16:52:00
19.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Jasně, zvolna po něm pokukuju, až pokud by neklapl, budu činit nátlak na tebe.. 4
16:33:38
19.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: OK, no když na něj dojde řada a budeš ho potřebovat, tak dej vědět - buď bude nebo budeš shánět jinde 4
16:29:08
19.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Pokud vzpomeneš na ten slepenec - výsledek rovnání na iXu, tak pravej budu potřebovat určitě (levej doufám že ne).. Ale není na něj pochopitelně žádnej kvalt a tvoje potřeby maj samozřejmě přednost..3
16:26:42
19.03.2014
šadesa
aha tak to jo
16:24:51
19.03.2014
dragon_cb_cz
-> šadesa: Jsou úplně jiný, MBčkový vypadá takhle: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4145_2008-02 -28_18-16-18_50.jpg (vepředu kulatý), kilí takhle: vysivky.skodateam.cz/php_ inc/img_thumb.php?imgid=UT qP...
16:16:25
19.03.2014
Luky
-> šadesa: vzhledem k tvaru blatníků, přední kapoty a výšce předního čela se v předním horním rohu liší poměrně zásadně. Kilí jsou hranaté, litrové jsou hodně zkulacené
16:13:07
19.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Potřebuješ nebo jen tak "pro jistotu"? Já je totiž (snad) potřebovat nebudu, ale klempíř(ka) to ještě v ruce neměl(a).
16:06:51
19.03.2014
šadesa
přední podběhy 1000/100 by měly bejt snadstejný nebo se nějak lišej?
16:05:27
19.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Tak já letos 2x zcela jistě, 120L nehodlám moc připravovat, takže možná i třikrát..4 Hele a ten MB podběh, hlavně pravej.. víš jak ?3 3
15:57:22
19.03.2014
dragon_cb_cz
-> Škodovák100: Jak říká -> Citr0nik: , to jsou tisícovkové... kilí teda mám taky, ale koupený za značně "tržní" cenu, za kterou je koupíš v pohodě taky - Krejčík nějaký skladem mít určitě bude.

-> Jozka: Já ti ani nevím 1 Ne, teoreticky když se podaří jí oživit s novým motorem, tak 120L (tam propadla v únoru) a na podzim by mělo jít MBčko, kde ale nevím jestli jí prodlužovat budu... stejně nejezdí 8
15:48:44
19.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Gratulace k STK + E.. kolikrát ještě letos ? 4
15:38:06
19.03.2014
Citr0nik
-> Škodovák100: to su ale 1000/ove 6
15:33:28
19.03.2014
Škodovák100
Ahoj krásná škodověnka neprodal bys ty přední vnitřní podběhy ?6
14:04:42
28.02.2014
Adam59
-> dragon_cb_cz: no pokud je to v rámci kraje tak si původní SPZ můžeš nechat, ale můžou ti říct že ty staré značky jsou už příliš opotřebené a vnutí ti nové ...
13:56:53
28.02.2014
dragon_cb_cz
-> lokaj: Njn je to bordel a prase aby se v tom vyznalo....
13:18:53
28.02.2014
lokaj
U nás ti třeba ZR apod.. v okrese TR nenechají i kdyby ses rozkrájel byť je to jeden kraj.. Ale v JI není problém jezdit n TR ,HB,PE,či ZR.Takže asi záleží úřad od úřadu, přepážku od přepážky, paní od paní..Jinak kamošuv děda jezdíval po TR s Cliem II co mělo TRI..Auto bylo psané na jeho exsnachu, která dávno bydlela v Praze a nechala si tam změnit i bydliště,ale techničák byl pořád na Třebíské bydliště.. když si to děda chtěl od ní přehlásit na sebe,tak to stejně nejdřív musela ona na 1.den přehlásit v Praze na sebe a dostalo to myslím 3AJ,aby to hned druhý den přehlásil ten děda v TR a dostalo to 4J7.Přitom tomu mohli klidně zůstat starý značky.Tomu říkám mrhání penězma, plechem a historií..
12:53:23
20.02.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: U něj by to samozřejmě nebylo kvůli SPZkám na škodovku, ale tak lidé jsou různí 4
01:05:05
20.02.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: 3 3
00:14:24
20.02.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Jak říká můj táta, nesnáším násilí a armádu, ale jsou věci kvůli kterým bych vzal bez váhání kvér do ruky a šel střílet 1
00:01:54
20.02.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Rozumím.. mám rodinný z 1. registrace 2ks a taky nedám.. A kdyby bylo nejhůř a nějakej "potřebnej" výrobce vyloboval plošnou výměnu, aby roztočil kola kapitalismu, zůstanou alespoň jako suvenýry.. 5
Extreme Tyres