StepanoFUN/Š100 StepanoFUN/Š100

komentáře | popis | fotky | StepaNoFUN | 02.09.18 17:40 | 44x v oblíbených
Tohle auto jsem koupil v roce tuším 2005 za poměrně rozumnou cenu. Je to rok výroby 1974, v TP jsem jako 3tí majitel, nicéně byl to od nového rodinný vůz. Nejdřív sloužilo jenom na cesty na chatu a občas nějakou dovolenou, po čase s ním jezdila manželka majitele do práce (asi 4km po městě) a pak bylo opraveno (blatníky, čelo, kapota) a věnováno vnukovi. Nicméně ten ale prohlásil, že s tímhle vrakem jezdit nebude, tak stálo několik let v garáži. Pak mi bylo nabídnuto. Když jsem to viděl, neváhal jsem a stal se novým majitelem. Kazí ho sice střešňák, ale časem bude nová střecha...

Auto stálo do roku v podstatě 2008 nehnutě na zahradě v práci volně na větru a dešti, což se podepsalo na laku. :-( Pak 2 roky v suchý garáži (konečně už přihlášené a s platnou STK) a absolvovalo jeden sraz v Želivi. A jelikož jsem byl požádán zdali bych ho nezapůjčil na svatbu, tak jsme se konečně pustili do olakování dílů, které byly v původním laku a už omšelé. Zatím bohužel s původní střechou, ale do budoucna počítám s její výměnou...



Plány do budoucna - uvést do původního stavu a udržovat, časem klubová testace na veterána...

...testace už je, takže mě čeká mimo pár kravin "jenom" ta výměna střechy. Ale kdy (jestli vůbec) k ní dojde ví snad jen bůh...



6.8.2011 - Po cca 2 letech namontována baterka a auto vyjelo z garáže

7.8.2011 - Auto převezeno za pomoci Honzy jako předvoje (propadlá STK) na dílnu.

8.8.2011 - Odstojeno, započaty práce na lakování

9.8.2011 - Co bylo potřeba (bylo toho dost málo - přední sloupky pod pirelou a vrchní hrany prahů v růžcích zadních dveří) vyvařeno (ještě by teda bylo potřeba vyvařit hrany pod blatníkama, ale blatníky se lakovat nebudou a sundavat je teď vážně nebudu. Není na to čas. Takže obroušeno, dovařena hrana kufrovýho těsnění a zatmeleno karosářským pružným tmelem) a připraveno aby se mohl zítra stříkat plnič.

10.8.2011 - Máme plnič. :-) Děkuji Honzo

13.8.2011 - Tak jsem se po dvou dnech dnes vrátil z "dovolený" a zjistil, že za dobu mojí nepřítomnosti stihl pan Apple obrousit plnič a nastříkat barvu. Ještě jednou díky. Vím, že tohle budu mít drahý... :-)

13.8.2011 - Pomalu strojíme... Plechařina na svým místě, levá strana v podstatě komplet. :-)

14.8.2011 - Dnes doskládáno, vystříkány dutiny (zatím jenom zhruba, po svatbě dostanou ještě jednu dávku), vyprány koberce, natřen kufr, vysáto, odstraněno rádio... Zbejvá to rozleštit, umejt, nasadit koberce a potahy a vyrazit na STK. :-) Kupodivu zatím to stíháme s předstihem. :-)

15.8.2011 - Naleštěno, umyto, vyčištěny okna, namazána přední náprava, zprovozněn ekonoměr

16.8.2011 - Emise a STK za námi. :-) Na emisích mi maličko stáhnul volnoběh a na bohatost ani nešáhnul, na STK konstatování že to vypadá opravdu dobře, na brzdách až překvapivě nádherně souměrné, vůle v nápravě naprosto minimální, ale že něco tam na takhle starým autě napsat musí... Takže 4 lehké závady a máme STK na 2 roky. :-)

18.8.2011 - Předáno ženichovi.

19.8.2011 - Vše proběhlo v klidu a pohodě, svatba dopadla dobře (ženich si to nerozmyslel) a nevěsta nakonec přece jenom byla odvezena na hostinu tímto vozem. :-) Auto fungovalo (až na prasklou žárovku v koncovém světle - opraveno ještě před cestou na obřad) bez problémů. :-)

21.8.2011 - Znovu umyto, osušeno, nafoceno a uloženo pod prostěradla do suchý a alarmem hlídaný garáže. Letos vyjede s největší pravděpodobností ještě jednou (podzimní sraz v Želivi), cestou z5 je plánovaná zastávka na dílně kvůli opětovnýmu nástřiku dutin a spodku a pak bude minimálně do jara o5 spinkat. :-)

15.9.2011 - Namontován volant ze 110LS, srovnány pedály brzdy a spojky do jedný roviny (při tom bohužel zjištěna rosící brzdová pumpa :-/), připraveno na Želiv

16.9.2011 - Brzdová pumpa koupena nová. Tímto děkuji Kátě (zde známé pod nickem "Kachník") za jednu expres dodávku z Prahy. :-)

18.9.2011 - Želiv je úspěšně za námi. V pátek jsem to o5 maličko přehnal (ta smršť panáků byla šílená) a celý sobotní dopoledne jsem byl indisponován, tudíž jsem se nezúčastnil AOS, ani jízdy zručnosti. Takže pouze spanilka, nicméně vyhlášení mě docela překvapilo a pohár za 3tí nejhezčí Škodu 100 - 110 je doma. :-O V sobotu večer skoro všichni zdrhli, takže večer pouze nějaké to pivo, maso na grilu a v neděli během dopoledne hurá domů.

Nakonec jsem se na dílně na nastříkání dutin nestavil (bylo by to příliš komplikovaný) a tudíž je teď auto umytý a o5 uložený pod prostěradlama doma v garáži. Tuhle zimu snad s tou jednou vrstvou vosku vystačí... Ještě jsem si po umytí udělal vejlet na sousedovic louku abych mohl vyfotit 2 fotky, protože prý na testaci musej bejt fotky na neutrálním pozadí... Tak snad tohle projde. :-)

21.11.2011 - Dnes dovezeny papíry s klubovou testací historického vozidla. Děkuji všem zůčastněným za vyřízení. ;-)

18.5.2012 - Výměna oleje a svíček. Už si to po těch letech zasloužilo. Abych si to nemusel pamatovat - stav tachometru je 75853. I když - výměna bude zase za rok, protože protože letos počítám s "náletem" cca 500 km. :-D V mězičase ještě namontovány "bambulkatý" páčky ze 110LS... Takže na Želiv jenom odkrejt, maximálně opláchnout od prachu, dotankovat a vyrazit. :-)

27.5.2012 - Úspěšně z5 doma ze Želivi. Poháry za 1 místo v orienťáku a 3. nejhezčí Škodu 100-110 potěšily. Jinak cestou 1 závada (kontakt na žárovce blinkru a couvačky nepočítám) - praskla mi sedačka řidiče (opěradlo). Už ji kdysi někdo vařil a moc se mu to nepovedlo. Tak jsem si půjčil spolujezdcovo (jel jsem sám) a cestou domů se stavil na chvíli na dílně, tudíž domů už to dojelo zase komplet...

11.8.2012 - Vyměněna baterka, umyto, o5 uloženo pod prostěradla a zahájeny práce na opravě dobového předního lízátka se znakem Karoserie Kvasiny... :-)







Poděkování:

Honza Hruška (zvaný Apple) - za pomoc s lakem a mnoha dalšími věcmi. Teda spíš tím lakem jsem pomáhal já jemu. :-)

Václav Oberreiter (můj bývalý šéf) - za poskytnutí prostor a vybavení dílny pro opravy tohohle auta

StepanoFUN/Š100 - komentáře:

09:37:32
18.08.2011
Bery
-> Stepan FUN: s LR bych si netroufl,to je Vaše,pánové a na výběr byl bud můj rapid,nebo to krásný kilo.Jsem rád,že to je tak jak to je:-)
09:26:29
18.08.2011
StepaNoFUN
-> Bery: Si mohl říct... Nemuseli jsme dělat kilo, ale mohli jsme přendat do LR normální sedačku a mohl jsi jet rychlejším vozem. Když je teda rapid rozebranej...
09:05:23
18.08.2011
Bery
-> U-Geen: kéž by,ta moje me už 14 dní ukecává jestli nechci vyhodit sparco sedák z rapida,dát ji tam normální a že bychom jeli se závodničkou...
11:32:10
17.08.2011
U-Geen
-> Stepan FUN: aaa nastavajici se pojistuje :)
10:48:53
17.08.2011
StepaNoFUN
-> Zazaa: Bohužel motor je tam sériovej, takže je to v podstatě bez motoru... Ale myšlenky na rám, náporový chlazení a nějaký "lepší" agregát tu sice padly, ale jelikož je zakázanej jakejkoli závodní, nebo speciální vůz, tak to zůstalo takhle. :-)
10:37:47
17.08.2011
Zazaa
-> Stepan FUN: parada ...

co motor ? kdyzby si to Bery rozmyslel a potreboval rychle ujet ? 1 1 1
09:27:04
17.08.2011
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Ale hlavně Tvojí zásluhou. ;-)
22:32:41
16.08.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN: stejně je z ní neskutečná krasavice2
11:45:44
16.08.2011
StepaNoFUN
STK za námi. :-)
19:16:00
15.08.2011
StepaNoFUN
Naleštěno, umyto, namazána přední náprava, vyčištěn a seřízen karburátor, nastaven předstih na N95, zprovozněn elektronický ekonoměr... Zítra STK. :-)
upraveno 1x, naposled 15.08.2011 19:16:56
22:25:08
14.08.2011
StepaNoFUN
Doskládáno. :-)



-> Tomáššš: Podařil. Honza je úžasně šikovnej.

-> Brabi1987: Čistá sériovka... ;-)
20:39:45
13.08.2011
StepaNoFUN
-> Hurdis: Zbyla... Ale nedám. Chci časem měnit střechu a tohle je nedomíchatelnej odstín... Ten pán co to míchal konstatoval něco v tom smyslu, že tohle už znovu nedá...
20:38:36
13.08.2011
Tomáššš
-> Stepan FUN: podaril sa lak ? 6
20:29:35
13.08.2011
Hurdis
-> Stepan FUN: Hm, BÝLÝ 1, zbyla Vám barva? 1 5
20:27:58
13.08.2011
Brabi1987
-> Stepan FUN: moc pěkné...co z toho nakonec bude?seriovka nebo máš v plánu nějaký změny?
12:35:38
13.08.2011
StepaNoFUN
-> Power of Bass: Nehledej to podle RAL. ;-) Ale musíš hledat odstín podle vzorníku Škoda a tam bude 1002 opravdu bílá. ;-) Jinak tohle je odstín neznámý. Je to domíchávaný ručně a bez karty. Nějak na to, co před lety použili (pravděpodobně ještě soudruzi) na ty blatníky není karta... Takže je to prostě nějak bílý. :-D
upraveno 1x, naposled 13.08.2011 12:35:52
12:14:42
13.08.2011
Power of Bass
krása! jaký to je odstín barvy? origo RAL 1002 ? :P tak z toho sem ljelen www.mo-na-ko.net/ruzne_RA L.htm . tak co to kua je za barvu ta 1002 co je podle dobove knihy bila barva ve ktere se kila delaly ?
upraveno 1x, naposled 13.08.2011 12:16:33
10:23:56
13.08.2011
poldy
Ako je to s tym pomarancom ,ono je iba hned po nastriekani a potom sa farba akoze rozleje ?
09:51:15
13.08.2011
StepaNoFUN
Je nalakováno :-O
20:55:16
12.08.2011
StepaNoFUN
-> kachník: Nechtělo se mi to řezat.. Takže opravdu "vyvařeno". Ale neboj. ;-) Ten svár drží a rozhodně to není jenom slepený.
Extreme Tyres