skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tohle auto jsem koupil v roce tuším 2005 za poměrně rozumnou cenu. Je to rok výroby 1974, v TP jsem jako 3tí majitel, nicéně byl to od nového rodinný vůz. Nejdřív sloužilo jenom na cesty na chatu a občas nějakou dovolenou, po čase s ním jezdila manželka majitele do práce (asi 4km po městě) a pak bylo opraveno (blatníky, čelo, kapota) a věnováno vnukovi. Nicméně ten ale prohlásil, že s tímhle vrakem jezdit nebude, tak stálo několik let v garáži. Pak mi bylo nabídnuto. Když jsem to viděl, neváhal jsem a stal se novým majitelem. Kazí ho sice střešňák, ale časem bude nová střecha...
Auto stálo do roku v podstatě 2008 nehnutě na zahradě v práci volně na větru a dešti, což se podepsalo na laku. :-( Pak 2 roky v suchý garáži (konečně už přihlášené a s platnou STK) a absolvovalo jeden sraz v Želivi. A jelikož jsem byl požádán zdali bych ho nezapůjčil na svatbu, tak jsme se konečně pustili do olakování dílů, které byly v původním laku a už omšelé. Zatím bohužel s původní střechou, ale do budoucna počítám s její výměnou...
Plány do budoucna - uvést do původního stavu a udržovat, časem klubová testace na veterána...
...testace už je, takže mě čeká mimo pár kravin "jenom" ta výměna střechy. Ale kdy (jestli vůbec) k ní dojde ví snad jen bůh...
6.8.2011 - Po cca 2 letech namontována baterka a auto vyjelo z garáže
7.8.2011 - Auto převezeno za pomoci Honzy jako předvoje (propadlá STK) na dílnu.
8.8.2011 - Odstojeno, započaty práce na lakování
9.8.2011 - Co bylo potřeba (bylo toho dost málo - přední sloupky pod pirelou a vrchní hrany prahů v růžcích zadních dveří) vyvařeno (ještě by teda bylo potřeba vyvařit hrany pod blatníkama, ale blatníky se lakovat nebudou a sundavat je teď vážně nebudu. Není na to čas. Takže obroušeno, dovařena hrana kufrovýho těsnění a zatmeleno karosářským pružným tmelem) a připraveno aby se mohl zítra stříkat plnič.
10.8.2011 - Máme plnič. :-) Děkuji Honzo
13.8.2011 - Tak jsem se po dvou dnech dnes vrátil z "dovolený" a zjistil, že za dobu mojí nepřítomnosti stihl pan Apple obrousit plnič a nastříkat barvu. Ještě jednou díky. Vím, že tohle budu mít drahý... :-)
13.8.2011 - Pomalu strojíme... Plechařina na svým místě, levá strana v podstatě komplet. :-)
14.8.2011 - Dnes doskládáno, vystříkány dutiny (zatím jenom zhruba, po svatbě dostanou ještě jednu dávku), vyprány koberce, natřen kufr, vysáto, odstraněno rádio... Zbejvá to rozleštit, umejt, nasadit koberce a potahy a vyrazit na STK. :-) Kupodivu zatím to stíháme s předstihem. :-)
15.8.2011 - Naleštěno, umyto, vyčištěny okna, namazána přední náprava, zprovozněn ekonoměr
16.8.2011 - Emise a STK za námi. :-) Na emisích mi maličko stáhnul volnoběh a na bohatost ani nešáhnul, na STK konstatování že to vypadá opravdu dobře, na brzdách až překvapivě nádherně souměrné, vůle v nápravě naprosto minimální, ale že něco tam na takhle starým autě napsat musí... Takže 4 lehké závady a máme STK na 2 roky. :-)
18.8.2011 - Předáno ženichovi.
19.8.2011 - Vše proběhlo v klidu a pohodě, svatba dopadla dobře (ženich si to nerozmyslel) a nevěsta nakonec přece jenom byla odvezena na hostinu tímto vozem. :-) Auto fungovalo (až na prasklou žárovku v koncovém světle - opraveno ještě před cestou na obřad) bez problémů. :-)
21.8.2011 - Znovu umyto, osušeno, nafoceno a uloženo pod prostěradla do suchý a alarmem hlídaný garáže. Letos vyjede s největší pravděpodobností ještě jednou (podzimní sraz v Želivi), cestou z5 je plánovaná zastávka na dílně kvůli opětovnýmu nástřiku dutin a spodku a pak bude minimálně do jara o5 spinkat. :-)
15.9.2011 - Namontován volant ze 110LS, srovnány pedály brzdy a spojky do jedný roviny (při tom bohužel zjištěna rosící brzdová pumpa :-/), připraveno na Želiv
16.9.2011 - Brzdová pumpa koupena nová. Tímto děkuji Kátě (zde známé pod nickem "Kachník") za jednu expres dodávku z Prahy. :-)
18.9.2011 - Želiv je úspěšně za námi. V pátek jsem to o5 maličko přehnal (ta smršť panáků byla šílená) a celý sobotní dopoledne jsem byl indisponován, tudíž jsem se nezúčastnil AOS, ani jízdy zručnosti. Takže pouze spanilka, nicméně vyhlášení mě docela překvapilo a pohár za 3tí nejhezčí Škodu 100 - 110 je doma. :-O V sobotu večer skoro všichni zdrhli, takže večer pouze nějaké to pivo, maso na grilu a v neděli během dopoledne hurá domů.
Nakonec jsem se na dílně na nastříkání dutin nestavil (bylo by to příliš komplikovaný) a tudíž je teď auto umytý a o5 uložený pod prostěradlama doma v garáži. Tuhle zimu snad s tou jednou vrstvou vosku vystačí... Ještě jsem si po umytí udělal vejlet na sousedovic louku abych mohl vyfotit 2 fotky, protože prý na testaci musej bejt fotky na neutrálním pozadí... Tak snad tohle projde. :-)
21.11.2011 - Dnes dovezeny papíry s klubovou testací historického vozidla. Děkuji všem zůčastněným za vyřízení. ;-)
18.5.2012 - Výměna oleje a svíček. Už si to po těch letech zasloužilo. Abych si to nemusel pamatovat - stav tachometru je 75853. I když - výměna bude zase za rok, protože protože letos počítám s "náletem" cca 500 km. :-D V mězičase ještě namontovány "bambulkatý" páčky ze 110LS... Takže na Želiv jenom odkrejt, maximálně opláchnout od prachu, dotankovat a vyrazit. :-)
27.5.2012 - Úspěšně z5 doma ze Želivi. Poháry za 1 místo v orienťáku a 3. nejhezčí Škodu 100-110 potěšily. Jinak cestou 1 závada (kontakt na žárovce blinkru a couvačky nepočítám) - praskla mi sedačka řidiče (opěradlo). Už ji kdysi někdo vařil a moc se mu to nepovedlo. Tak jsem si půjčil spolujezdcovo (jel jsem sám) a cestou domů se stavil na chvíli na dílně, tudíž domů už to dojelo zase komplet...
11.8.2012 - Vyměněna baterka, umyto, o5 uloženo pod prostěradla a zahájeny práce na opravě dobového předního lízátka se znakem Karoserie Kvasiny... :-)
Poděkování:
Honza Hruška (zvaný Apple) - za pomoc s lakem a mnoha dalšími věcmi. Teda spíš tím lakem jsem pomáhal já jemu. :-)
Václav Oberreiter (můj bývalý šéf) - za poskytnutí prostor a vybavení dílny pro opravy tohohle auta
Auto stálo do roku v podstatě 2008 nehnutě na zahradě v práci volně na větru a dešti, což se podepsalo na laku. :-( Pak 2 roky v suchý garáži (konečně už přihlášené a s platnou STK) a absolvovalo jeden sraz v Želivi. A jelikož jsem byl požádán zdali bych ho nezapůjčil na svatbu, tak jsme se konečně pustili do olakování dílů, které byly v původním laku a už omšelé. Zatím bohužel s původní střechou, ale do budoucna počítám s její výměnou...
Plány do budoucna - uvést do původního stavu a udržovat, časem klubová testace na veterána...
...testace už je, takže mě čeká mimo pár kravin "jenom" ta výměna střechy. Ale kdy (jestli vůbec) k ní dojde ví snad jen bůh...
6.8.2011 - Po cca 2 letech namontována baterka a auto vyjelo z garáže
7.8.2011 - Auto převezeno za pomoci Honzy jako předvoje (propadlá STK) na dílnu.
8.8.2011 - Odstojeno, započaty práce na lakování
9.8.2011 - Co bylo potřeba (bylo toho dost málo - přední sloupky pod pirelou a vrchní hrany prahů v růžcích zadních dveří) vyvařeno (ještě by teda bylo potřeba vyvařit hrany pod blatníkama, ale blatníky se lakovat nebudou a sundavat je teď vážně nebudu. Není na to čas. Takže obroušeno, dovařena hrana kufrovýho těsnění a zatmeleno karosářským pružným tmelem) a připraveno aby se mohl zítra stříkat plnič.
10.8.2011 - Máme plnič. :-) Děkuji Honzo
13.8.2011 - Tak jsem se po dvou dnech dnes vrátil z "dovolený" a zjistil, že za dobu mojí nepřítomnosti stihl pan Apple obrousit plnič a nastříkat barvu. Ještě jednou díky. Vím, že tohle budu mít drahý... :-)
13.8.2011 - Pomalu strojíme... Plechařina na svým místě, levá strana v podstatě komplet. :-)
14.8.2011 - Dnes doskládáno, vystříkány dutiny (zatím jenom zhruba, po svatbě dostanou ještě jednu dávku), vyprány koberce, natřen kufr, vysáto, odstraněno rádio... Zbejvá to rozleštit, umejt, nasadit koberce a potahy a vyrazit na STK. :-) Kupodivu zatím to stíháme s předstihem. :-)
15.8.2011 - Naleštěno, umyto, vyčištěny okna, namazána přední náprava, zprovozněn ekonoměr
16.8.2011 - Emise a STK za námi. :-) Na emisích mi maličko stáhnul volnoběh a na bohatost ani nešáhnul, na STK konstatování že to vypadá opravdu dobře, na brzdách až překvapivě nádherně souměrné, vůle v nápravě naprosto minimální, ale že něco tam na takhle starým autě napsat musí... Takže 4 lehké závady a máme STK na 2 roky. :-)
18.8.2011 - Předáno ženichovi.
19.8.2011 - Vše proběhlo v klidu a pohodě, svatba dopadla dobře (ženich si to nerozmyslel) a nevěsta nakonec přece jenom byla odvezena na hostinu tímto vozem. :-) Auto fungovalo (až na prasklou žárovku v koncovém světle - opraveno ještě před cestou na obřad) bez problémů. :-)
21.8.2011 - Znovu umyto, osušeno, nafoceno a uloženo pod prostěradla do suchý a alarmem hlídaný garáže. Letos vyjede s největší pravděpodobností ještě jednou (podzimní sraz v Želivi), cestou z5 je plánovaná zastávka na dílně kvůli opětovnýmu nástřiku dutin a spodku a pak bude minimálně do jara o5 spinkat. :-)
15.9.2011 - Namontován volant ze 110LS, srovnány pedály brzdy a spojky do jedný roviny (při tom bohužel zjištěna rosící brzdová pumpa :-/), připraveno na Želiv
16.9.2011 - Brzdová pumpa koupena nová. Tímto děkuji Kátě (zde známé pod nickem "Kachník") za jednu expres dodávku z Prahy. :-)
18.9.2011 - Želiv je úspěšně za námi. V pátek jsem to o5 maličko přehnal (ta smršť panáků byla šílená) a celý sobotní dopoledne jsem byl indisponován, tudíž jsem se nezúčastnil AOS, ani jízdy zručnosti. Takže pouze spanilka, nicméně vyhlášení mě docela překvapilo a pohár za 3tí nejhezčí Škodu 100 - 110 je doma. :-O V sobotu večer skoro všichni zdrhli, takže večer pouze nějaké to pivo, maso na grilu a v neděli během dopoledne hurá domů.
Nakonec jsem se na dílně na nastříkání dutin nestavil (bylo by to příliš komplikovaný) a tudíž je teď auto umytý a o5 uložený pod prostěradlama doma v garáži. Tuhle zimu snad s tou jednou vrstvou vosku vystačí... Ještě jsem si po umytí udělal vejlet na sousedovic louku abych mohl vyfotit 2 fotky, protože prý na testaci musej bejt fotky na neutrálním pozadí... Tak snad tohle projde. :-)
21.11.2011 - Dnes dovezeny papíry s klubovou testací historického vozidla. Děkuji všem zůčastněným za vyřízení. ;-)
18.5.2012 - Výměna oleje a svíček. Už si to po těch letech zasloužilo. Abych si to nemusel pamatovat - stav tachometru je 75853. I když - výměna bude zase za rok, protože protože letos počítám s "náletem" cca 500 km. :-D V mězičase ještě namontovány "bambulkatý" páčky ze 110LS... Takže na Želiv jenom odkrejt, maximálně opláchnout od prachu, dotankovat a vyrazit. :-)
27.5.2012 - Úspěšně z5 doma ze Želivi. Poháry za 1 místo v orienťáku a 3. nejhezčí Škodu 100-110 potěšily. Jinak cestou 1 závada (kontakt na žárovce blinkru a couvačky nepočítám) - praskla mi sedačka řidiče (opěradlo). Už ji kdysi někdo vařil a moc se mu to nepovedlo. Tak jsem si půjčil spolujezdcovo (jel jsem sám) a cestou domů se stavil na chvíli na dílně, tudíž domů už to dojelo zase komplet...
11.8.2012 - Vyměněna baterka, umyto, o5 uloženo pod prostěradla a zahájeny práce na opravě dobového předního lízátka se znakem Karoserie Kvasiny... :-)
Poděkování:
Honza Hruška (zvaný Apple) - za pomoc s lakem a mnoha dalšími věcmi. Teda spíš tím lakem jsem pomáhal já jemu. :-)
Václav Oberreiter (můj bývalý šéf) - za poskytnutí prostor a vybavení dílny pro opravy tohohle auta
StepanoFUN/Š100 - komentáře:
22:00:55
11.08.2011
11.08.2011
kachník
Štěpánku, co je to za blitku na tom sloupku?
06:41:16
11.08.2011
11.08.2011
jerrom
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: díky, většinu mám nakytovanou už nějakej pátek, ale teď ladím poslední malinký detaily a chci to už dát do plniče, ať s tím mám pokoj...
23:43:28
10.08.2011
10.08.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: a jak tě teprv poveze, to bude bájo, jinak Štěpán jede ráno na dovču, tak sem na dilně sám voják v ... no v dilně
23:02:18
10.08.2011
10.08.2011
Bery
kluci,já jsem na chalupě,hrozně tu kolísá signál,tak zítra vyběhnu na kopec a ozvu se.koukal jsem na fotky a hrne se mi slza do oka jaká to bude krasavice.To je dost,že jste se na ni vrhli.už si tu péči zasloužila...pěkně jsem se v ní tenkrát povozil:-)
22:15:44
10.08.2011
10.08.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> jerrom: je to defacto jedno, klidně hned, ale když na to nespěcháš, tak třeba po týdnu, kyt ještě chvilku dozrává
-> Tomáššš: vidíš kde už máš obroušíno, a kde ještě potřebuješ
-> Tomáššš: vidíš kde už máš obroušíno, a kde ještě potřebuješ
21:44:25
10.08.2011
10.08.2011
Tomáššš
-> jerrom: v com je to lepsie ?
19:46:26
10.08.2011
10.08.2011
jerrom
-> Tomáššš: to je na lepší broušení plniče...
-> Stepan FUN: docela zírám na rychloakci...můžu jeden dotaz? Za jak dlouho je v pohodě nastříkat plnič přes tmelený místa? Je lepší to nechat třeba den a pak, nebo hned po broušení to jde taky?
-> Stepan FUN: docela zírám na rychloakci...můžu jeden dotaz? Za jak dlouho je v pohodě nastříkat plnič přes tmelený místa? Je lepší to nechat třeba den a pak, nebo hned po broušení to jde taky?
18:54:15
10.08.2011
10.08.2011
Tomáššš
to ma byt vrchny lak ? ruzovo biely ? Skor ruzove "flaky" ?
15:14:03
10.08.2011
10.08.2011
Luky
Fuj, ta růžová barva se mi na tom nelíbí
12:52:36
09.08.2011
09.08.2011
StepaNoFUN
-> Nostalgik: To okno není nic novýho. Ale bohužel okna začaly u nás až v éře Škodovek řady 742 a dřív tu nic podobnýho nebylo. Tohle je sice z mototechny, ale tuším, že až dokonce z prvního Favorita. :-/ Ač střešňák testaci (co jsem se ptal) nevylučuje, tak by tam prostě bejt nemělo a tudíž ho budu časem likvidovat...
12:24:16
09.08.2011
09.08.2011
Nostalgik
A čo tak dať tam dobové strešné okno z Mototechny?
Vylučuje strešné okno veteránske značky v každom prípade? Kedysi to bola absolútna bomba, každý to chcel mať.
Vylučuje strešné okno veteránske značky v každom prípade? Kedysi to bola absolútna bomba, každý to chcel mať.
12:06:42
09.08.2011
09.08.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
Pekná stovka-tie foto s tým prívesom nemajú chybu
11:41:00
09.08.2011
09.08.2011
marek668112
-> Stepan FUN: vyzera dobre len škoda toho strešneho :( a ako pišeš to radio je na ho... (tiež som ho mal)
11:14:51
09.08.2011
09.08.2011
StepaNoFUN
-> Shackall: Auto je zatím tak, jak jsem ho kdysi přivezl... Volant přijde jinej, rádio přemejšlím že vyhodím úplně... Stejně hraje na ho...
11:02:51
09.08.2011
09.08.2011
Shackall
Pěkná práce, ale nechápu volant a rádio (suveréně nejhorší Tesla, a ještě nedobová...)