skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 110 L de Luxe
"Apča" - podle SPZ (od bývalých majitelů)
j_j doporučuje : Staré světy motorů z let výroby Vašeho vozidla. Budete se divit, ale spoustu otázek co my měli 1.majitelé již před 50 lety a odpovědi v tomto časopise jsou konzultovány s odborníky i AZNP Škoda Mladá Boleslav...ve spoustě věcí ohledně embéčka a stovky mi to pomohlo. Konec hlášení.
r.v. 1976, po 1. majiteli, najeto 40 500 tkm., barva žlutá, původ - Praha = zůstane SPZ.
Technické údaje vozu Škoda 110 L: Vzadu umístěný řadový čtyřválec s vrtáním 72 mm a zdvihem 68 mm, objem 1107 cm³, stupeň komprese 8,8, výkon 39 kW (53 koní) SAE při 5000 ot/min, točivý moment 84 Nm při 3200 ot/min, maximální rychlost 133 km/h, zrychlení z 0 na 100 za 20,5 sekundy. Čtyřstupňová převodovka v bloku s motorem, pohon zadních kol. Hmotnost 825 kg, nosnost 375 kg, rozvor 2400 mm, rozchod vpředu 1280 mm, vzadu 1250 mm, délka vozu 4155 mm, šířka 1620 mm a výška 1380 mm.
VIDEA :
1.)
2.)
3.)
4.)
5.)
*-*-*-*- 2022 *-*-*-*-*-*
DUBEN - auto je na výměně těsnění pod hlavou, prý byly zaklepané ventily /to se prosím stane jak?/, takže se hlava srovná a předělá na natural /bez aditiv/, dále jsou v "pekárně" Kopretiny, firma měla problém se zklepáním pokliček z kol, snad to zvládnou :)
"Apča" - podle SPZ (od bývalých majitelů)
j_j doporučuje : Staré světy motorů z let výroby Vašeho vozidla. Budete se divit, ale spoustu otázek co my měli 1.majitelé již před 50 lety a odpovědi v tomto časopise jsou konzultovány s odborníky i AZNP Škoda Mladá Boleslav...ve spoustě věcí ohledně embéčka a stovky mi to pomohlo. Konec hlášení.
r.v. 1976, po 1. majiteli, najeto 40 500 tkm., barva žlutá, původ - Praha = zůstane SPZ.
Technické údaje vozu Škoda 110 L: Vzadu umístěný řadový čtyřválec s vrtáním 72 mm a zdvihem 68 mm, objem 1107 cm³, stupeň komprese 8,8, výkon 39 kW (53 koní) SAE při 5000 ot/min, točivý moment 84 Nm při 3200 ot/min, maximální rychlost 133 km/h, zrychlení z 0 na 100 za 20,5 sekundy. Čtyřstupňová převodovka v bloku s motorem, pohon zadních kol. Hmotnost 825 kg, nosnost 375 kg, rozvor 2400 mm, rozchod vpředu 1280 mm, vzadu 1250 mm, délka vozu 4155 mm, šířka 1620 mm a výška 1380 mm.
VIDEA :
1.)
2.)
3.)
4.)
5.)
*-*-*-*- 2022 *-*-*-*-*-*
DUBEN - auto je na výměně těsnění pod hlavou, prý byly zaklepané ventily /to se prosím stane jak?/, takže se hlava srovná a předělá na natural /bez aditiv/, dále jsou v "pekárně" Kopretiny, firma měla problém se zklepáním pokliček z kol, snad to zvládnou :)
110L ´76 - komentáře:
-> Bukaj: jj. myslel jsem dodělávaný plastový filtřík u řady "Octavia" nad výfukovými svody. Skleněnou s mosazným štítkem "traktorovou" mám na kile :)
-> j_j 14.09.23 11:27:48: Tak plastový filtřík paliva tam nebyl z výroby, ne? Tyhle vozy měly jako "filtr" jen mosazné sítko v benzinovém čerpadle (stejně, jako MB, stovky), maximálně doplněný o dobovou skleněnou odkalovací nádobku z traktoru/náklaďáku...

-> minno 11.09.23 11:38:54: Naopak tyhle PVC hadičky jsou oproti gumovým nesmrtelné. Jen po mnoha desetiletích ztvrdnou a přilepí se k nátrubkům tak, že nedestruktivně nejdou sundat. Ale jsou bezpečnější, než gumové.
-> j_j 11.09.23 08:27:43: Vyřezat do čerpadla závity (také do tělesa karburátoru) a našroubovat nátrubky se závitem a je na věky pokoj
-> j_j 11.09.23 08:27:43: Vyřezat do čerpadla závity (také do tělesa karburátoru) a našroubovat nátrubky se závitem a je na věky pokoj

tyhle průhledný hadičky se mi líběj, aspoň vidim, že při extrémních vedrech přehřátá pumpa moc nestíhá dodávat benzín, ale to se děje málokdy. Co moc nechápu u vozidel spartak/octavia/1201/1202 atp. je plastový filtřík paliva přímo nad svody před karburátorem, pár aut takhle zahořelo.
-> minno 11.09.23 10:18:41: Tuším ne PVC, ale PE..
Po čase to ztvrdlo "na trubku" a vůbec žádný problémy s tím nebyly - na rozdíl od pozdějších (natož dnešních) "pryží" ať už opletených, nebo ne..
Po čase to ztvrdlo "na trubku" a vůbec žádný problémy s tím nebyly - na rozdíl od pozdějších (natož dnešních) "pryží" ať už opletených, nebo ne..
Já mám vysledovaný, že se dávali pořád 4,4 převodovky a až někdy v roce 1977 se to sjednotilo na poměr 4,2. Takže erka a možná i poslední stovky mohli dostat delší převodovku.
dále jsem zjistil, že moje a kilí ideální cestovní rychlost je ca. 75 km/h /dle GPS mapy - googlu/, pak už to začne řvát, mám 13" Kopretiny, myslím, že od 1974 se měly do kil dávat "delší převodovky" jako pro užovky.
ano, stane se, už mi kamarád doporučil Locklite 542 :) každopádně díky.
To se stane,na trubičku dej Loctite a bude klid,už teplotou nevypadne.
-> Pavel P..: Sranda no. Ja by som hadičku bez výpletu už na auto nedal. Bál by som sa, že (hlavne) v mieste spony hadica stvrdne a spona ju strihne (okrem iného).
-> j_j: Keď to dopadne dobre, je to ešte ten lepší prípad. Ale do budúcnosti je lepšie takéto veci a typické závady poistiť vhodnou úpravou. Áno, sú to súčiastky s polstoročím na krku a dnes už ťažko polemizovať nad tým, ako to vtedy konštruovali. Ale je smutné, že takéto primitívne zariadenie a tak vážne dokáže ohroziť posádku.
-> j_j: Keď to dopadne dobre, je to ešte ten lepší prípad. Ale do budúcnosti je lepšie takéto veci a typické závady poistiť vhodnou úpravou. Áno, sú to súčiastky s polstoročím na krku a dnes už ťažko polemizovať nad tým, ako to vtedy konštruovali. Ale je smutné, že takéto primitívne zariadenie a tak vážne dokáže ohroziť posádku.
-> minno: divil by ses ale i tohle je palivová hadička.... a překvapivě se u MB a stovek dříve používalaz fabriky

-> minno: stává se, škodovky máme rádi a vše jim odpustíme
spíš mě kolikrát štve jak říděj ostatní řidiči, lepěj se člověku na prdel a tak :)

-> j_j 11.09.23 08:27:43: Hrúza, des, takéto závady....
Tá priesvitná PVC hadička ale asi tiež nebude benzínová, jej použitia na motore by som sa teda stránil.

Tá priesvitná PVC hadička ale asi tiež nebude benzínová, jej použitia na motore by som sa teda stránil.
...tak jsem radši vzal hasičák a šel k motoru, pomalu koukal pod kapotu, kde naštěstí byla jen vyběhlá hadička AC pumpy
na chatě vždy kilo, projedu...okolo 40 - 50 km, směs okresek i delší úseky na rovných silnicích. Slouží dobře, chybí mu 5 kvalt 

-> Hanz1912: Verva 100 má naopak biosložky více (10 %), než klasický Natural 95 (5 %), ale právě té "hodné" biosložky (ETBE), která, na rozdíl od lihu, zlepšuje vlastnosti benzinu

-> j_j: číhej. Taky číhám. Pak jedině Vervu 100 od Benzin občas jsem dával. Ta nemá biohovna. Mám i kartičku od Benziny a je tam sleva na litr 100 oktanu 1,- a na Natural 0.70,-