skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Na Libušku jsem narazil náhodou na internetu. Škodovky mne provázejí v podstatě celým mým životem, mimo tuto mám ještě dva spartaky, prasátko a starou sanitku, ale "stovka" byla mým prvním oficiálním autem :o). Tehdy to sice byla Škoda 110L r.v. 1971, ale Libuška, ač je "pouhou stovkou", je její o něco starší sestřičkou.
Když jsem opět viděl ty kliky ven, dvouokou masku a všechno to ostatní, ozvala se nostalgická stránka mého já a začala tiše šeptat: "Pojď, pojedeme se na ní podívat." Až na těch pár emailů předem se koupě dá popsat slovy "přijel - viděl - zaplatil - odjel"
K autíčku.
Jak jsem již psal, Libuška je Škoda 100L, r.v. 1970, jsem třetím majitelem a nutno říct, že druhý se o ní staral stejně dobře, jako první -celoživotní majitele. Auto je dokonale zdravé, takhle krásné podlahy s původním lakem jsem ještě u žádného auta neviděl, je pouze třeba opravit na třech místech drobné kosmetické vady laku. Překrásný interiér vyvedený ve světle hnědé barvě, neskutečné sedačky navíc potažené krásnými, dobovými potahy, strop jako nový, vše plně funkční včetně topení, které jsem v prochladlém podzimním počasí za cesty zpět opravdu ocenil. Auto po nekuřákovi, takže v popelníku jsem našel pouze dva korky pod stěrače :o). Původní majitel si pouze auto decentně "vytunil" opatřením palubky černým lakem. Kdyby mi to prodávající neprozradil, tak bych to nepoznal, jak je to krásně udělané a je také možné, že si ji tam z úcty k pánovi nechám. Druhou věcí navíc,která v autě zůstane určitě, je sportovní volant.
V kufru nádherný původní lak, opět bez známek jakékoliv rzi, všechno čisté, udržované, včetně dečky na deklíku rezervy a dále pak klasická školní brašna s kompletní výbavou. Z motoru se dá doslova jíst a šlape jako hodinky. Řízení jde lehce a bez vůle, brzdy brzdí na první požádání, no jízda jedna radost.
Na voze je neoriginální přední blatník s otvíracími dvířky nádrže. Nicméně k vozu vše je. blatníky i se správným víčkem a šipkama na obě strany, zánovní nárazníky, nové blinkry, zadní světla, přední rakvička i lištičky, takže auto bude vypadal opět jako za mlada.
Na tachometru je 19 500 km. Je samozřejmě možné, že je to 119500, ale vzhledem ke stavu interiéru a všecho na autě bych se nedivil ani tomu, kdyby mělo opravdu najeto pouhých 19tisíc km.
Je krásná, mám z ní obrovskou radost a díky ní jsem se zase vrátil o těch x-let zpět. Fotky z leštění a vracení do původního vzhledu budou přibývat časem.
Když jsem opět viděl ty kliky ven, dvouokou masku a všechno to ostatní, ozvala se nostalgická stránka mého já a začala tiše šeptat: "Pojď, pojedeme se na ní podívat." Až na těch pár emailů předem se koupě dá popsat slovy "přijel - viděl - zaplatil - odjel"
K autíčku.
Jak jsem již psal, Libuška je Škoda 100L, r.v. 1970, jsem třetím majitelem a nutno říct, že druhý se o ní staral stejně dobře, jako první -celoživotní majitele. Auto je dokonale zdravé, takhle krásné podlahy s původním lakem jsem ještě u žádného auta neviděl, je pouze třeba opravit na třech místech drobné kosmetické vady laku. Překrásný interiér vyvedený ve světle hnědé barvě, neskutečné sedačky navíc potažené krásnými, dobovými potahy, strop jako nový, vše plně funkční včetně topení, které jsem v prochladlém podzimním počasí za cesty zpět opravdu ocenil. Auto po nekuřákovi, takže v popelníku jsem našel pouze dva korky pod stěrače :o). Původní majitel si pouze auto decentně "vytunil" opatřením palubky černým lakem. Kdyby mi to prodávající neprozradil, tak bych to nepoznal, jak je to krásně udělané a je také možné, že si ji tam z úcty k pánovi nechám. Druhou věcí navíc,která v autě zůstane určitě, je sportovní volant.
V kufru nádherný původní lak, opět bez známek jakékoliv rzi, všechno čisté, udržované, včetně dečky na deklíku rezervy a dále pak klasická školní brašna s kompletní výbavou. Z motoru se dá doslova jíst a šlape jako hodinky. Řízení jde lehce a bez vůle, brzdy brzdí na první požádání, no jízda jedna radost.
Na voze je neoriginální přední blatník s otvíracími dvířky nádrže. Nicméně k vozu vše je. blatníky i se správným víčkem a šipkama na obě strany, zánovní nárazníky, nové blinkry, zadní světla, přední rakvička i lištičky, takže auto bude vypadal opět jako za mlada.
Na tachometru je 19 500 km. Je samozřejmě možné, že je to 119500, ale vzhledem ke stavu interiéru a všecho na autě bych se nedivil ani tomu, kdyby mělo opravdu najeto pouhých 19tisíc km.
Je krásná, mám z ní obrovskou radost a díky ní jsem se zase vrátil o těch x-let zpět. Fotky z leštění a vracení do původního vzhledu budou přibývat časem.
LIbuška - komentáře:
15:51:25
05.06.2013
05.06.2013
andyrs
Máš to super, popis, fotky, len by ich chcelo viacej a tá posledná je úplne ako z 70 rokov, nech robí radosť
10:10:22
05.06.2013
05.06.2013
Mathys
A z haly vyjela jako nové děvče, které si udělalo radost a nechalo si pořídit nový kabátek a krásný klobouček...
22:48:29
03.02.2013
03.02.2013
Burák
Pavouku, výborně, stojí u mi v hale
23:55:58
24.01.2013
24.01.2013
Mirek MBG
-> Mathys: krásná stovečka, pokud se nemýlím, měl jsem tu čest ji vidět osobně na srazu na Kachličce a je to fešanda
21:37:56
23.01.2013
23.01.2013
osminohej
-> Mathys: Jakpak to vypadá s Libuškou?
14:44:47
07.11.2010
07.11.2010
Mathys
Díky :o)
12:01:04
07.11.2010
07.11.2010
osminohej
Krásná, koukal jsem na ní. Být inzerát podán o měsíc déle tak jsem pro ní jel. Tak ať dělá jen radost