skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže asi všichni poznali, co je to za auto, kdo by fakt nevěděl tak je to červená škoda 100 - replika Škody 120 S (pracovní název líná vrána). Ze stovky to má ale pouze kastli. Auto je stavěno pro automobilové soutěže, takže vše je tomu také podřízeno.
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
tina/Š 120 S - komentáře:
18:31:20
10.10.2007
10.10.2007
tina
-> tomo227: hej, a v plánu je ještě jeden přírůstek, ale to je taková dvacetiletka:-)
14:56:02
09.10.2007
09.10.2007
Max
-> tomo227: přečti si to o 3 příspěvky níž sám....
10:13:31
24.09.2007
24.09.2007
LADAS
tak to chápu držím palce.dík že ses ozval.ahoj
21:21:03
19.09.2007
19.09.2007
tina
-> LADAS: zadr, bohužel letos to určitě nebude, zařizuju bydlení, takže auto jde stranou, hotovo je asi 80%, chybí interier, klec, nastříkat a doladit motor
09:31:59
30.08.2007
30.08.2007
LADAS
čaz tino jak to vypada už to někdy vyjede?
23:46:11
05.08.2007
05.08.2007
WMA - navigátor :)
Copak se stalo? takova bouracka :(
14:21:45
30.05.2007
30.05.2007
Bucin
Jééé to muj Rapl skončil obdobně taky mu to hlo s přední nápravou
00:04:44
17.11.2006
17.11.2006
pistaa
drzim palce nech sa dari
06:34:36
15.05.2006
15.05.2006
MATTESS
-> tina: tak to se těším, až tě uvidim někde v akci
13:11:39
14.05.2006
14.05.2006
tina
Tak info pro zvědavce....kastle je asi z 90% vyvařená a připravená pro vestavění rámu, auto už má také přední a zadní nápravu s převodovkou a motorem...a další práce pokračují.....
22:35:49
21.02.2006
21.02.2006
jerrom
-> Wena:
Zkus se zeptat Beryho (viz. Beryho rapid - skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i... myslím, že ho kupoval nedávno (cca půl roku)
Zkus se zeptat Beryho (viz. Beryho rapid - skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i... myslím, že ho kupoval nedávno (cca půl roku)
16:17:59
21.02.2006
21.02.2006
tina
-> LADAS: zakázková výroba, annonce a shánět kontakty a chodit na historiky, ptát se jako blbec:-)) atd atd.....
16:16:46
21.02.2006
21.02.2006
tina
-> Wena: koupil jsem ho jako součást motoru a nikdy jsem ho bohužel nezvážil...v současnosti se ani do garáže skoro nedostanu, takže ho ani nemůžu zvážit...
20:48:44
20.02.2006
20.02.2006
Wena
tina: Kde jsi sehnal ten setrvák a co je to zač a kolik váží a stál? Dík Wena.
15:53:08
17.02.2006
17.02.2006
kirri
-> LADAS: zakázková výroba?
15:50:53
17.02.2006
17.02.2006
LADAS
Ahoj já jsem přemýšlel že bych se do něčeho podobného taky někdy pustil,ale zajímá mě jak je těžké sehnat některé díly na tento sportovní vůz,které nejsou na klasických stovkách a stodesítkách.
18:44:08
17.01.2006
17.01.2006
tina
-> Mr.Din:
-> LADAS:
nedotknutýho toho moc nezustalo (jen motor a sedačky), zbytek jsem rozřezal flexou a odvezl do šrotu.....
to auto tak skončilo, protože holt mělo takový osud, ale už mam skoro připravenou novou kastli - vyvařená, udělam rám a pak už to pujde rychle, ale na jaře to nebude, nezbývá totiž moc času (a peněz)
.......z toho vyplává, že díly, které zbyly potřebuji!!!!!:-))))
-> LADAS:
nedotknutýho toho moc nezustalo (jen motor a sedačky), zbytek jsem rozřezal flexou a odvezl do šrotu.....
to auto tak skončilo, protože holt mělo takový osud, ale už mam skoro připravenou novou kastli - vyvařená, udělam rám a pak už to pujde rychle, ale na jaře to nebude, nezbývá totiž moc času (a peněz)
.......z toho vyplává, že díly, které zbyly potřebuji!!!!!:-))))
18:20:43
14.01.2006
14.01.2006
LADAS
proč takové nádherné auto musí takhle skončit,doufám že se podaří toto jaro už konečně vyjet,motor a vše okolo vypadá na jedničku a s těma koněma to musí teda letět