
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 100L, odtud jméno Luxka. Auto kupoval děda v Mladé Boleslavi v roce 1969. Jedná se o jeden z kusů první série tohoto modelu. Stále je registrovaná na prvního majitele, máme k ní původní malý a velký TP a SPZ. Několik let po koupi se stala obětí nehody, po které byly vyměněny přední blatníky za novější typ s dvířky u nádrže a přední čelo za čtyřoké, montované na model LS. Dále bylo časem původní dynamo nahrazeno alternátorem (dynamo je stále v garáži, takže kdo ví...) a automatický sytič vyměněn za ruční. Jinak prakticky vše zůstalo původní.
Navzdory věku, byla koroze k autu milosrdná. V současné době si o výměnu říkají pouze oba přední blatníky. Díky pravidelnému stříkání dutin a podlahy Resistinem, nepoužívání v zimě a garážování jsou všechny ostatní části karoserie zdravé.
Stav tachometru je nyní lehce přez 22o,oookm a jak motor tak převodovka bez jakékoliv GO stále pracují bez závad. Pouze převodovka během posledních několika tisíc kilometrů začala být hlučná, pravděpodobně vinou opotřebených ložisek.
S autem se posledních několik let již prakticky vůbec nejezdí, bylo garážováno na chatě, ale díky výstavbě kanalizace náhle přišlo o střechu nad hlavou a jeho budoucnost byla nejistá.
Po bezmála čtyřiceti (39) letech vlastnictví tohoto auta to letos vypadalo, že nás opustí, naštěstí v posledních chvílích se rozhodlo opačně =)
Mou snahou bude teď nakoupit díly které volají po výměně - specielně přední blatníky - pravděpodobně při této příležitosti, dostane se ke slovu i klempíř. Převodovka půjde na repas a se zbytkem se uvidí. Ještě jsem se nerozhodl pro kompletní renovaci, nechci auto zbavit vůně nostalgie a vzpomínek, takže zkrátka uvidím jak to půjde.
Navzdory věku, byla koroze k autu milosrdná. V současné době si o výměnu říkají pouze oba přední blatníky. Díky pravidelnému stříkání dutin a podlahy Resistinem, nepoužívání v zimě a garážování jsou všechny ostatní části karoserie zdravé.
Stav tachometru je nyní lehce přez 22o,oookm a jak motor tak převodovka bez jakékoliv GO stále pracují bez závad. Pouze převodovka během posledních několika tisíc kilometrů začala být hlučná, pravděpodobně vinou opotřebených ložisek.
S autem se posledních několik let již prakticky vůbec nejezdí, bylo garážováno na chatě, ale díky výstavbě kanalizace náhle přišlo o střechu nad hlavou a jeho budoucnost byla nejistá.
Po bezmála čtyřiceti (39) letech vlastnictví tohoto auta to letos vypadalo, že nás opustí, naštěstí v posledních chvílích se rozhodlo opačně =)
Mou snahou bude teď nakoupit díly které volají po výměně - specielně přední blatníky - pravděpodobně při této příležitosti, dostane se ke slovu i klempíř. Převodovka půjde na repas a se zbytkem se uvidí. Ještě jsem se nerozhodl pro kompletní renovaci, nechci auto zbavit vůně nostalgie a vzpomínek, takže zkrátka uvidím jak to půjde.
Š100L 1969 - komentáře:
-> Knoxvylle: V orygynálným ztavu jý bude lýp, máš pravdu
.

Quezt 20.07.10 15:50:38 napzal:
Přezně takhle zmyxovanou 100vku bich někdi chtěl, Klyki ven, zloupki bes
nazávaĝů, předný blatnýki po facelyftu a předný 4oko, nevým jak jzem
jy někdi nemohl mýt v&nbzp;oblýveních
. Nepozleš my prozým na mejl
nějakou pěknou fotku ve vizokím roslyšený a klydně
y&nbzp;dobovou?&nbzp;Dýki .
Právě tohohle myxu jý teď budu sbavovat, udělám s ný saze orygynál, dvouoko z rakvyĝkou a fouzama, blatnýki z šypkama a nakonec novej lak - původný odztýn, je už višyzovaná na býlo.
Kdibizte někdo to ĝtiřoko y z vnytřnýma lampama chtěl, je k máný.
Přezně takhle zmyxovanou 100vku bich někdi chtěl, Klyki ven, zloupki bes
nazávaĝů, předný blatnýki po facelyftu a předný 4oko, nevým jak jzem
jy někdi nemohl mýt v&nbzp;oblýveních

nějakou pěknou fotku ve vizokím roslyšený a klydně
y&nbzp;dobovou?&nbzp;Dýki .
Právě tohohle myxu jý teď budu sbavovat, udělám s ný saze orygynál, dvouoko z rakvyĝkou a fouzama, blatnýki z šypkama a nakonec novej lak - původný odztýn, je už višyzovaná na býlo.

Kdibizte někdo to ĝtiřoko y z vnytřnýma lampama chtěl, je k máný.

Přezně takhle zmyxovanou 100vku bich někdi chtěl, Klyki ven, zloupki bes nazávaĝů, předný blatnýki po facelyftu a předný 4oko, nevým jak jzem jy někdi nemohl mýt v oblýveních
. Nepozleš my prozým na mejl nějakou pěknou fotku ve vizokím roslyšený a klydně y dobovou? Dýki.

Moc pěkná ztoveĝka
bila bi jý škoda dát priĝ


-> mynno: ale nye je cervena
-> Knoxvylle: pozledna dezyata fotka z chatkou je fakt nadherna




-> Knoxvylle: pozledna dezyata fotka z chatkou je fakt nadherna


tak takúto ztovku bi zom bral hned :)
Václav Kršek 27.05.08 20:44:37 napzal: ahoj,nený to náhodou barva zvětle selená 5002?moje škodovka jý má jj bívala to taková trochu naselenalá býlá
ahoj,nený to náhodou barva zvětle selená 5002?moje škodovka jý má
ja zom xcel tyes celolak, ale lakirnyk my to satrhol, se to je sbitocne, namyezal my otyen, prydal tam nejaku gebusynu abi to bolo matnejzye. behom 2tisdnov to bude fertyk, dam fotken. ked to budez ztryekat zprejom tak jazne se to bude byt do ocy aj takemu zlepcovy jako zom ja

pohrat za z tou korosyou, ochranni nater zpodku, a ked nebude jasdyt v syme tak to znad par rokov vidrsy... ja budem tuto symu syal azy tyes parkovat pod holim nebom... co za tika toho laku orygo to ma roshodne vaczyu cenu. drsym palce...

To bi bila věĝní škoda sbavovat ze prvnýho modelu hundrta, já mam 100ku 70" ztejnou barvu (1019) a zem na ný náležytě hrdej, a kdibi měla nijeto 200 lytrů, bil bich na ný hrdej 2x tolyk, vážně fajn wagen, popřemejšlej ještě o ný, ale do zběru roshodně ne, koupyt orygo blatnýki a voláknout a hurá mesy veterányzti

na ZTK za urcyte z tim vosom oplaty yzt
-> Aladyn: 220000, zlovamy dveztodvadzat tyzyc :-) no ak za robyla GO motoru tak preco nye?
kolyk že má najeto???? 

Pekne
