skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.
Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.
Úpravy oproti originálu:
- ukazatel dobíjení
- alternátor místo dynama
- hliníková olejová vana
Práce co byla na autě udělaná:
- repase předních brzdičů
- výměna benzínové nádrže
- výměna LZ ložiska kola
- výměna některých hadic
- výměna manžet na poloosách
- výměna klaksónů
- výměna a přetěsnění víka ventilů
- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový
- výměna termostatu
- celkový rozleštění a renovace laku
- přetěsnění bočního víka
- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou
- navrácení termosytiče a původního karburátoru
Jaký jsou teď s lahváčem plány?
- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák
- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky
- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej
- možná vrátit chromové kryty prahů
Nedostatky a závady:
- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku
KOUPÍM/SHÁNÍM:
- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------
4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště
7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku
12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)
15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka
1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.
11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.
13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva
13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí
15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo
16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape
12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.
26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.
28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...
30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska
3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!
28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.
3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.
3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.
20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.
22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.
25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.
8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.
9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.
10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"
25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička
16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.
22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.
27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.
29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.
23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.
4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.
10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth
14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku
20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák
3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo
8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.
13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.
10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.
14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.
Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.
Úpravy oproti originálu:
- ukazatel dobíjení
- alternátor místo dynama
- hliníková olejová vana
Práce co byla na autě udělaná:
- repase předních brzdičů
- výměna benzínové nádrže
- výměna LZ ložiska kola
- výměna některých hadic
- výměna manžet na poloosách
- výměna klaksónů
- výměna a přetěsnění víka ventilů
- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový
- výměna termostatu
- celkový rozleštění a renovace laku
- přetěsnění bočního víka
- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou
- navrácení termosytiče a původního karburátoru
Jaký jsou teď s lahváčem plány?
- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák
- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky
- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej
- možná vrátit chromové kryty prahů
Nedostatky a závady:
- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku
KOUPÍM/SHÁNÍM:
- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------
4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště
7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku
12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)
15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka
1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.
11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.
13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva
13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí
15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo
16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape
12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.
26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.
28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...
30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska
3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!
28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.
3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.
3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.
20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.
22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.
25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.
8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.
9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.
10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"
25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička
16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.
22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.
27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.
29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.
23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.
4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.
10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth
14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku
20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák
3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo
8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.
13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.
10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.
14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.
Lahváč/Škoda 100L - komentáře:
09:10:03
26.04.2021
26.04.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Včera těch mávajících a "lajkařů" bylo tolik že jsem ani nestíhal pokaždy mávnout takže pokud jsi zdravil a ja nezdvořile ne tak se omlouvám.
09:00:22
26.04.2021
26.04.2021
Eidy
-> moucan: Tak je to jasný. Já tě viděl už na dálku. Hned za Nymburkem jsme potkali ještě červenou feldu (starou).
03:59:06
26.04.2021
26.04.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Jo to jsem byl já. Jel jsem na couračku za kámošem do Mladý Bolky a potkal jsem taky pár aut ... v Mladý Bolce pěkný Mko, v Bělý oranžový vymazlený Rko a v Doksech stáli nějaký kluci u plazivýho Žigulika.
23:24:59
25.04.2021
25.04.2021
Eidy
-> moucan: Nejel jsi dneska kolem pátý směrem od Nymburka? Byla to zelená stovárna ABE XXXX.
01:21:56
25.04.2021
25.04.2021
moucan - zrušená registrace
No taky už nějak přemejšlim že jsem to radši na tý chatě nenechal.
22:56:17
24.04.2021
24.04.2021
stepan
-> moucan: A já bych měl třetí. Je to strašně nepraktická blbost.
22:41:48
24.04.2021
24.04.2021
Jozka
-> Eidy: Jednu chvíli jsem měl dokonce tři..
22:16:46
24.04.2021
24.04.2021
Eidy
-> moucan: Kolíbku mám taky. I když jinasi nikdy nepoužiju. Nechceš druhou?
17:24:08
24.04.2021
24.04.2021
moucan - zrušená registrace
Další krám do garáže ...za chvíli aby byla nafukovací.
11:50:41
20.04.2021
20.04.2021
Borderer
-> Tom Troll: To je jen výsada sedrů, že buďto jedou nebo plní emise? Vždycky když mne na emisích rozházel směs, abych se vešel, tak to prostě nejelo, rozjezdy tragédie, při přidání plynu se to dusilo atd.... Musel sem počítat otáčky a vracet to tam, kde to bylo. A motorem nebo karburátorem to není.
11:15:48
20.04.2021
20.04.2021
Danster
-> moucan - zrušená registrace 19.04.21 17:30:50: Emisí bych se nebál, auta do roku myslím 1972 mají benevolentnější limity. Aspoň u MBček to tak vždycky bylo. Ale, je to taky o tom co za technika tam je.
09:52:09
20.04.2021
20.04.2021
Tom Troll
-> moucan: Seřídit si to nechat chceš, protože mě to po technický seřízený technikem na lambdu, vždycky jezdilo pár měsíců jak z praku než se to nastavení zase po pár tisíc km trochu rozhodilo jak se auto furt trošku hejbe, a zase to začalo jezdit tak nějak "normálně".
-> Vojťas: Tady třeba jo, emise reálně změřený, seřízený, vyhozená hadice z ventildeklu, a posléze ti řekne že to bylo jen tak tak, a že máš prohlej karburátor protože hodnoty nejsou stálý a občas začne přisávat falešnej vzduch.
-> Vojťas: Tady třeba jo, emise reálně změřený, seřízený, vyhozená hadice z ventildeklu, a posléze ti řekne že to bylo jen tak tak, a že máš prohlej karburátor protože hodnoty nejsou stálý a občas začne přisávat falešnej vzduch.
21:38:44
19.04.2021
19.04.2021
Vojťas
-> Tomaso435 19.04.21 17:59:00: To mi teda řekni kde uměj na technický seřídit motor na starým autě
20:36:59
19.04.2021
19.04.2021
moucan - zrušená registrace
-> hans1: No já si ladit případně budu sám protože nechci aby se mi v tom někdo hrabal, natož aby někdo cizí s tim autem jel když u toho nejsem. U spotřebáku mi to nevadí ale na Lahváče jsem háklivej. Uvidim jak to projde nebo neprojde a na jakej typ narazim.
20:32:42
19.04.2021
19.04.2021
hans1
-> moucan - zrušená registrace 19.04.21 17:50:34: klasika stejný postup s jiným vozidlem znám no,vyzkoušel jsem více stk a dělí se na 3 typy:1,nedělají emise vůbec-zavřou vrata a po určité době otevřou co se tam děje nevím ale motor neběží 2,snaží se to udělat otáčí bohatostí a volnoběhem ale musejí si půjčit z výbavy šroubovák neb na celé stk žádný není 3,udělají to na autě co vyhovuje - všechny tyto varianty vždy bez řečí nebo všimného...
17:59:00
19.04.2021
19.04.2021
Tomaso435
-> moucan: přesně takhle sem skončil s dvěma stk... jezdím tam kde na to umí hrábnout a seřidit, a nemám problém dát technikovi všimný, když to seřídí a pak reálně naměří hodnoty který sou samozřejmě v pořádku pač seřízeno . starty lepší, spotřeba lepší.
17:50:34
19.04.2021
19.04.2021
moucan - zrušená registrace
-> Tomaso435: No nevim, po oživení když jsem jel na první STK po těch nějakejch 15ti letech stání to technik celkem řešil. V tom jejich elektronickym ancáblu našel snad parametry pro 120ku protože nic staršiho tam neměl, jináč mu to nešlo potvrdit a jak jsem ještě tenkrát neměl poštelovanej karbec pořadně tak stále červený hodnoty. Nakonec sondu píchnul do skůtra co měl vedle a udělal mi emise přes něj.
17:41:10
19.04.2021
19.04.2021
Tomaso435
-> moucan: u auta z doby kdy nic splnovat defakto nemuselo se snad není čeho bát ne ? :)
17:30:50
19.04.2021
19.04.2021
moucan - zrušená registrace
Dneska vyměněnej olej, filtry a svíčky. Vesměs tak proběhla příprava na STK kde by vše mělo být bez problému. Bojim se jen emisí.
16:11:37
20.03.2021
20.03.2021
Zdendys Š.
Parádní. Volant i výfuk krásně k autu padnou.