skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.
Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.
Úpravy oproti originálu:
- ukazatel dobíjení
- alternátor místo dynama
- hliníková olejová vana
Práce co byla na autě udělaná:
- repase předních brzdičů
- výměna benzínové nádrže
- výměna LZ ložiska kola
- výměna některých hadic
- výměna manžet na poloosách
- výměna klaksónů
- výměna a přetěsnění víka ventilů
- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový
- výměna termostatu
- celkový rozleštění a renovace laku
- přetěsnění bočního víka
- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou
- navrácení termosytiče a původního karburátoru
Jaký jsou teď s lahváčem plány?
- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák
- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky
- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej
- možná vrátit chromové kryty prahů
Nedostatky a závady:
- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku
KOUPÍM/SHÁNÍM:
- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------
4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště
7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku
12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)
15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka
1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.
11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.
13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva
13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí
15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo
16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape
12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.
26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.
28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...
30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska
3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!
28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.
3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.
3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.
20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.
22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.
25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.
8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.
9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.
10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"
25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička
16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.
22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.
27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.
29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.
23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.
4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.
10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth
14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku
20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák
3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo
8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.
13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.
10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.
14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.
Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.
Úpravy oproti originálu:
- ukazatel dobíjení
- alternátor místo dynama
- hliníková olejová vana
Práce co byla na autě udělaná:
- repase předních brzdičů
- výměna benzínové nádrže
- výměna LZ ložiska kola
- výměna některých hadic
- výměna manžet na poloosách
- výměna klaksónů
- výměna a přetěsnění víka ventilů
- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový
- výměna termostatu
- celkový rozleštění a renovace laku
- přetěsnění bočního víka
- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou
- navrácení termosytiče a původního karburátoru
Jaký jsou teď s lahváčem plány?
- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák
- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky
- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej
- možná vrátit chromové kryty prahů
Nedostatky a závady:
- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku
KOUPÍM/SHÁNÍM:
- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------
4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště
7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku
12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)
15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka
1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.
11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.
13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva
13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí
15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo
16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape
12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.
26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.
28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...
30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska
3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!
28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.
3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.
3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.
20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.
22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.
25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.
8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.
9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.
10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"
25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička
16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.
22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.
27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.
29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.
23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.
4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.
10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth
14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku
20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák
3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo
8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.
13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.
10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.
14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.
Lahváč/Škoda 100L - komentáře:
18:15:54
22.02.2020
22.02.2020
moucan - zrušená registrace
Dneska zvládnutej výlet do rodiště lahváče pro pár dílů. Když už je funkčně vše ok tak je čas na vylepšování. Rakvička je na místě a taky proběhla výměna hlavice řadící páky a nasazení chromový krytky na tyčku řadičky.
22:10:52
21.02.2020
21.02.2020
Bukaj
-> moucan: Ale jo, občas někde potkám nějakej fous či rakev v rozumném stavu. Tento týden jsem koupil za 30 Kč zadní část šipky k hrdlu nádrže modelu 70 a byly tam i fousy, ale ty jsem tam nechal, neboť byly poškozené (měly utržený šroubek a jeden měl trochu deformovanou špičku) ...
20:37:46
21.02.2020
21.02.2020
moucan - zrušená registrace
-> Tomaso435: No bude to už jen horší. Ale konkrétně tady si myslim že už ani těch dílů k domácímu zadržování moc nebude.
19:16:37
21.02.2020
21.02.2020
Tomaso435
-> moucan: obojí :-D .. ale je to cca 3 - 4 roky zpět, to ještě nebylo takový šíleství díky tomu že to drží pulka lidí doma a na trhu to není:)
19:10:11
21.02.2020
21.02.2020
moucan - zrušená registrace
-> Tomaso435: Rakev nebo fousky? Šmarja to kdybych věděl ...
18:17:00
21.02.2020
21.02.2020
Tomaso435
-> moucan - zrušená registrace 21.02.20 18:15:50: .. a já vul to nechal za 300
18:15:50
21.02.2020
21.02.2020
moucan - zrušená registrace
-> Tomáššš: Posledni Rakvička šla na Aukru za 3050 Kč kdyz jsem tam dal 3000 Kč a někdo mě ještě přehodil. Byla to uloženka jako nová. Před asi třema měsícema za 2700 Kč a ještě předtím 2900 Kč. Na bazarech jsou ted dvě kdy jedna je rozlámaná za litra a druhá slušná uloženka za 2000 Kč. Co se týká fousků tak to je úplná fantasmagorie. Zase holt ale nutno přihlídnout k tomu že to na stovkách bylo jen na prvomodelech a proto je to vzácnější. Snad ty fousy časem splašim od někoho kdo tak nebazíruje na ceně a nebo budu muset podlehnout trhu.
16:05:03
21.02.2020
21.02.2020
Tomáššš
-> moucan - zrušená registrace 21.02.20 12:19:48: to si už také ceny ? Kokos ,ja som v tom prípade boháč
12:19:48
21.02.2020
21.02.2020
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Fousy sháním. Zatim ještě nejsem ve stádiu že bych byl ochotnej za ně dát 2500-3000 Kč na bazarech. Stačej ceny rakviček. Tam už jsem se smířil s 3000 Kč který bych byl ochotnej dát a nakonec jsem je splašil za 90 Kč i když ve špatnym stavu.
09:51:56
21.02.2020
21.02.2020
Eidy
-> moucan: Spíš o dva fousy. Nebo ty nemáš?
18:06:28
20.02.2020
20.02.2020
moucan - zrušená registrace
Konečně splašená rakvička na předek. Během zítřka doseženu srouby, naměřim a navrtám čelo a Lahváč bude zase o fous blíž originálu.
19:15:18
04.02.2020
04.02.2020
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: -> astero: Super, díky vám. Snad do konce měsíce něco splaším a rozezním to.
18:54:43
04.02.2020
04.02.2020
astero
-> moucan: To sú čísla konektorov, ovládacia cievka má č.85 a č.86, kontakt C - spoločný č.30, NO - normálne rozpojený č.87, NC - normálne spojený 87a. 85 daj na kostru, na 86 priveď od spínača +12V, relé už musí podľa spínača cvakať. Na 30 doveď cez pojistku +12V, z 87 na fanfáru. Pojistku podľa príkonu teho bazmeku, asi 8A a čo najbližšie k neistenému obvodu.
Edit: presne ako to nižšie popísal Eidy..
Edit: presne ako to nižšie popísal Eidy..
18:45:29
04.02.2020
04.02.2020
Eidy
-> moucan: 85 a 86 jsou ovládací kontakty, čili od páčky. 30 a 87 jsou spínané. Na jednu stranu přivedeš + a druhý kontakt ke klaksonu.
18:15:55
04.02.2020
04.02.2020
moucan - zrušená registrace
-> astero: No ja jsem nejdriv prostudoval chytry knizky pro postup a pak jsem jel podle nahradnich budiku co mam v zaloze kdyby neco. Takze jsem uz rukou na slepo sel najisto. Slo jen o to nahmatat ty kovovy zapadky. Co se tyka relatka tak diky za tip .. a to rele musi byt krom tech amperu jeste nejak znaceny? Respektive ma to nejaky blizsi oznaceni? Na netu jsem neco nasel ale nevim zda to bude to spravny. Co jsou treba ty cisla 30/51 a pak 85,86,87?
14:13:25
04.02.2020
04.02.2020
astero
-> moucan: Pozerám že sme sa teda včera viacerý rýpali v podvolantí
Ja som chcel i volant yhodiť, jak mi zavadzal.
Nemohol som si spomenúť ako je tam prístrojová doska fixovaná, asi 5minút som tam poslepu šahal, nahmatal som niečo s čím šlo potočiť, vravím si to bude matica. A ono vypadla objímka kontrolky diaľkových . Páčky som potom nejako nahmatal.
Je fakt, že konektory na prístrojovke už nebudú stopercentné. Niekde tam môže byť blbý spoj, ktorý sa prejaví keď ho bude najmenej treba. Naproti tomu fastony ak niesú rozvaklané majú kontakt dobrý vždy. Treba dať ešte pozor na niektoré káble, čo navlhli. Meď je vnútri ďaleko od konektoru čierna, nalisovať na také čosi nový faston je riešenie na chvíľku.
Edit: Ak je to relé vadné, nahraď ho nejakým aspoň 20A, čo má fastony. Fastony si nechaj nalisovať i na tie prívody. Potrebuješ ale spešl kliešte. Optimálne až to necháš niekomu nalisovať. To relé stojí pár korun, ale nech to není najlacnejší shit, tie fanfáry môžu ťahať i 10A na indukčnú záťaž.
Ja som chcel i volant yhodiť, jak mi zavadzal.
Nemohol som si spomenúť ako je tam prístrojová doska fixovaná, asi 5minút som tam poslepu šahal, nahmatal som niečo s čím šlo potočiť, vravím si to bude matica. A ono vypadla objímka kontrolky diaľkových . Páčky som potom nejako nahmatal.
Je fakt, že konektory na prístrojovke už nebudú stopercentné. Niekde tam môže byť blbý spoj, ktorý sa prejaví keď ho bude najmenej treba. Naproti tomu fastony ak niesú rozvaklané majú kontakt dobrý vždy. Treba dať ešte pozor na niektoré káble, čo navlhli. Meď je vnútri ďaleko od konektoru čierna, nalisovať na také čosi nový faston je riešenie na chvíľku.
Edit: Ak je to relé vadné, nahraď ho nejakým aspoň 20A, čo má fastony. Fastony si nechaj nalisovať i na tie prívody. Potrebuješ ale spešl kliešte. Optimálne až to necháš niekomu nalisovať. To relé stojí pár korun, ale nech to není najlacnejší shit, tie fanfáry môžu ťahať i 10A na indukčnú záťaž.
13:59:42
04.02.2020
04.02.2020
moucan - zrušená registrace
Dalsi vec ktera uz od zacatku nefacha je klakson. Jsou tam nejaky fanfary z NDR a vedeny to je pres tohle relatko ktery bude po smrti. Musim sehnat nahradu. Vedel by pripadne nekdo cim by to slo nahradit? O elektrice vim tak akorat ze kope
13:50:59
04.02.2020
04.02.2020
moucan - zrušená registrace
Uz od doby co jsem zacal davat Lahvace do kupy a zacali jsme s nim jezdit me znervoznovala nefungujici kontrolka mazani. Sel jsem na to od zadu. Vymena cidla nepomohla, promerenim jsem chybu taky nenasel, kabely v pohode. Zbyvaly tak budiky a nejakej bordel v nich. Dlouho jsem se odhodlaval a nechtelo se mi do toho az me vcera do garaze zahnalo hnusny pocasi. Pristup zespodu od volantovy tyce k oddelani budiku je pekelnej ale zvyk z Japonskejch motorek kde je vse delany pro Japonsky rucicky mi pomohl ke zdarnymu rozdelani. Zarovka se zdala ok a ani pri zamene za jinou stale nesvitila. Zkusil jsem jiny budiky kde vse svitilo takze chyba v tehlech puvodnich budicich byla jasna. Ani nevim co se nakonec stalo ale odpojil jsem jen kostrici kablik na puvodnich budicich a nahodil elektriku. V budicich cvaklo, poskocily rucicky a kontrolka mazani zacala svitit. Mno nevim co s tim bylo ale uz facha jak ma. Dal nepatram, drzim pec a soupu spokojene nohama.
16:38:17
03.01.2020
03.01.2020
k.jarek
-> moucan: Polotuhé uložení motoru je super Jak říkáš, motor sa přestane klepat jak ratlík v zimě a zároveň sa o moc nezvedne hluk v kabině jako u zcela tuhého řešení.