Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan - zrušená registrace | 16.03.22 21:05 | 35x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.



Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.



Úpravy oproti originálu:

- ukazatel dobíjení

- alternátor místo dynama

- hliníková olejová vana



Práce co byla na autě udělaná:

- repase předních brzdičů

- výměna benzínové nádrže

- výměna LZ ložiska kola

- výměna některých hadic

- výměna manžet na poloosách

- výměna klaksónů

- výměna a přetěsnění víka ventilů

- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový

- výměna termostatu

- celkový rozleštění a renovace laku

- přetěsnění bočního víka

- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou

- navrácení termosytiče a původního karburátoru



Jaký jsou teď s lahváčem plány?

- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák

- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky

- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej

- možná vrátit chromové kryty prahů



Nedostatky a závady:

- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku



KOUPÍM/SHÁNÍM:

- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------



4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště

7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku

12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)

15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka

1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.

11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.

13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva

13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí

15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo

16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape

12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.

26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.

28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...

30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska

3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!

28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.

3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.

3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.

20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.

22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.

25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.

8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.

9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.

10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"

25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička

16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.

22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.

27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.

29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.

23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.

4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.

10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth

14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku

20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák

3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo

8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.

13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.

10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.

14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

23:20:28
27.11.2020
Eidy
-> moucan - zrušená registrace 27.11.20 17:34:08: Mastnej hadr vyválej na zemi a pak s ním "přelešti" ty blatníky, aby pasovaly ke zbytku auta. 1
22:59:31
27.11.2020
Jozka
-> moucan: Ale asi je budeš muset namatovat..3 4
20:50:41
27.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> Mirda: Jo a jsem nadmíru spokojenej. Super přístup kterej jsem už dlouho nezažil a výsledek je fakt pěknej.
19:59:13
27.11.2020
Mirda
Blatníky byly u Vládi Vacíka v lakovně, že?
17:34:08
27.11.2020
moucan - zrušená registrace
Pomalu se to rysuje. 25
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 27.11.2020 17:34:08
16:30:05
26.11.2020
moucan - zrušená registrace
Po namontování budu muset pořešit rozleštění zbytku auta.5
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 26.11.2020 16:30:05
16:29:06
26.11.2020
moucan - zrušená registrace
Tak zítra si pojedu pro hotový blatníky. 2
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 26.11.2020 16:29:06
21:23:56
24.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> SO545: Koukal jsem. Tvoje LSka toho zažila kapku víc a asi úřadovala sůl jak je vidno. Já mam tu kliku že moje znala max vodu. Sůl nikdy. Ale obávám se že třeba dole u spojení prahu s podběhem na tom budu na pravý straně podobně jako ty. Vykoukla tam na mě rez, šroubovákem jsem se dostal někam do neznáma ale radši dělám že to nevidim, fouknul jsem tam odrezovač, přetřel jsem a dokavaď nebude díra do prahu nebo auta tak o tom nechci vědět protože bych přesně jako ty skončil u totální rozborky a to by teď před narozenim malýho znamenalo odstávku na pár let protože na to nebude ani čas ani finance a já se chci semtam projet. 6
upraveno 1x, naposled 24.11.2020 21:25:51
20:50:35
24.11.2020
SO545
-> moucan - zrušená registrace 22.11.20 19:49:02: to si pozri moju LS...to je ti mnamka...to bude ako po silnom covid utoku4



To tvoje je kozmetika.
19:49:02
22.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> SO545: Díky. No čekal jsem to horší. Nakonec se to jestě dalo zachránit celkem v klidu. Ale zas to nepřechval, ono na fotkách vypadá všechno lépe. 6
19:30:24
22.11.2020
SO545
-> moucan - zrušená registrace 22.11.20 13:41:26: pekne...zavidm taku zdravu karoseriu...v tomto mieste je to vacsinou KO az pod torpedo.
13:41:26
22.11.2020
moucan - zrušená registrace
A tady hotovo. Místní svářeči profíci se asi budou křižovat co jsme vyrobili za hudlařinu ale s kámošem jsme oba amatéři samouci a myslim že dobrý. 1
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 22.11.2020 13:41:26
13:39:44
22.11.2020
moucan - zrušená registrace
Připraveno pro navaření
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 22.11.2020 13:39:44
18:14:53
21.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> moucan: Jen povrchovka. To ještě dobrousím až budem zítra vařit. Víc se v tom zatim štourat nehodlám protože bych už na jaře nevyjel jak by se objevovalo pořád nový a nový. Pod tím gumoasfaltem toho bude ještě habakuk ale to budu chtít jednou řešit v rámci nějaký celkový opravy. Zatim to nehoří.
17:26:36
21.11.2020
Eidy
-> moucan - zrušená registrace 21.11.20 17:12:18: A co pod tím hříbkem? Tam to taky vypadá na puchejř.
17:13:09
21.11.2020
moucan - zrušená registrace
Ale sundavání gumoasfaltu je opravdová lahůdka.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 21.11.2020 17:13:09
17:12:18
21.11.2020
moucan - zrušená registrace
Nakonec to není až taková hrůza. Zítra promluví flexa. 1
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 21.11.2020 17:12:18
21:19:17
17.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> hans1: Levej byl odstínem úplně mimo mísu což můžes vidět na fotkách a pravej v základu z výroby. Uvidim jak to lakýra trefí. "Původní" pravej byl taky lakovanej dodatečně někdy 40 let zpátky a nebylo to tak rozdílný.
18:35:07
17.11.2020
hans1
nevím teda jak moc ty blatníky byly špatný ale mám obavy že bez celolaku ty blatníku budou jak pěst na oko.
15:00:41
16.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Kastle na tom neni zle. Vždycky jsou to takový lokální průsery. Ono je na všem vrstva gumoasfaltu s tlumexem, ale tam kde se to odfouklo a vznikla kapsa kde se drželo vlhko tak je zle, viz. zrovna ta lišta u blatníku. Ale zkusíme to s kámošem nějak lokalně vyvařit. Pak ješte dole u prahu na mě kouká rez ale do toho radši šťouchat nebudu nebo skončim u kompletní rozborky. 1
Extreme Tyres