skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.
Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.
Úpravy oproti originálu:
- ukazatel dobíjení
- alternátor místo dynama
- hliníková olejová vana
Práce co byla na autě udělaná:
- repase předních brzdičů
- výměna benzínové nádrže
- výměna LZ ložiska kola
- výměna některých hadic
- výměna manžet na poloosách
- výměna klaksónů
- výměna a přetěsnění víka ventilů
- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový
- výměna termostatu
- celkový rozleštění a renovace laku
- přetěsnění bočního víka
- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou
- navrácení termosytiče a původního karburátoru
Jaký jsou teď s lahváčem plány?
- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák
- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky
- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej
- možná vrátit chromové kryty prahů
Nedostatky a závady:
- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku
KOUPÍM/SHÁNÍM:
- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------
4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště
7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku
12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)
15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka
1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.
11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.
13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva
13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí
15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo
16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape
12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.
26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.
28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...
30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska
3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!
28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.
3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.
3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.
20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.
22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.
25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.
8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.
9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.
10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"
25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička
16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.
22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.
27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.
29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.
23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.
4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.
10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth
14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku
20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák
3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo
8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.
13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.
10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.
14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.
Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.
Úpravy oproti originálu:
- ukazatel dobíjení
- alternátor místo dynama
- hliníková olejová vana
Práce co byla na autě udělaná:
- repase předních brzdičů
- výměna benzínové nádrže
- výměna LZ ložiska kola
- výměna některých hadic
- výměna manžet na poloosách
- výměna klaksónů
- výměna a přetěsnění víka ventilů
- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový
- výměna termostatu
- celkový rozleštění a renovace laku
- přetěsnění bočního víka
- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou
- navrácení termosytiče a původního karburátoru
Jaký jsou teď s lahváčem plány?
- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák
- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky
- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej
- možná vrátit chromové kryty prahů
Nedostatky a závady:
- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku
KOUPÍM/SHÁNÍM:
- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------
4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště
7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku
12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)
15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka
1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.
11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.
13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva
13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí
15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo
16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape
12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.
26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.
28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...
30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska
3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!
28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.
3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.
3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.
20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.
22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.
25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.
8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.
9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.
10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"
25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička
16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.
22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.
27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.
29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.
23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.
4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.
10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth
14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku
20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák
3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo
8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.
13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.
10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.
14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.
Lahváč/Škoda 100L - komentáře:
21:07:46
16.03.2022
16.03.2022
moucan - zrušená registrace
Po domluvě s novým majitelem sem občas hodím nějakou fotku Lahváče z nového bydliště. Alespoň nebude karta úplně mrtvá ... Prozatím přídáno foto se starší sestřenicí ...
20:14:47
15.02.2022
15.02.2022
moucan - zrušená registrace
Jako chybu to neberu, spíš jako posun dál do nový životní etapy. Auto bylo poslední rok nad moje síly. Nebyl čas na údržbu, na servis, na nic. Lepší by to nebylo ani do budoucna. Práce na tom byla fůra a nebylo kdy se k ní dostat. Na to abych auto uložil a neřešil zase nejsou prostory. Garáž potřebujeme i na další věci než jen na auto a jiný prostory nejsou k dispozici.
Ty 3 roky jsem si užil, naučil jsem se spoustu novýho, užili jsme si spousty super výletů, pár srazů, poznal jsem nový lidi. Auto jsem myslim v rámci možností dal celkem hezky do kupy a jsem rád že bude zase dál dělat radost.
Novej majitel je super člověk, už cena kterou nabídl napovídala že to bere srdcem a né rozumem. Do budoucna budeme v kontaktu, kdykoliv se můžu přijet podívat a třeba i projet.
Ta nostalgická hodnota auta byla obrovská, tu nikdo nenahradí ale život jde prostě dál a já jsem vždy byl takovej že jsem chtěl zkoušet nový věci a k životu potřebuju změny. V tomhle případě zase něco z jedný stopy.
Podmínky jsem měl jednoduchý, že to musí být staršího data výroby, že to musí být ve stavu aby na to člověk nemusel extra šahat, že si to musí držet cenu a že to musí mít potenciál na ceně stoupat. Původně jsem uvažoval o něčem ČSR ale postupem času z toho v rámci úvah o využitelnosti pro běžnejší ježdění stejně nakonec ČSR motorky vypadly a nastalo hledání něčeho sofistikovanějšího. Japonec nakonec neklapnul a skončil jsem u Němce s hezkou historií a v nádhernym patinovym stavu.
Toť asi celý co bych k tomu napsal. Na starý Škodovky určitě nezanevřu ale už reálně ani neuvažuju o tom že bych si někdy v budoucnu ještě (i kdybych měl peníze) nějakou chtěl pořídit.
Ty 3 roky jsem si užil, naučil jsem se spoustu novýho, užili jsme si spousty super výletů, pár srazů, poznal jsem nový lidi. Auto jsem myslim v rámci možností dal celkem hezky do kupy a jsem rád že bude zase dál dělat radost.
Novej majitel je super člověk, už cena kterou nabídl napovídala že to bere srdcem a né rozumem. Do budoucna budeme v kontaktu, kdykoliv se můžu přijet podívat a třeba i projet.
Ta nostalgická hodnota auta byla obrovská, tu nikdo nenahradí ale život jde prostě dál a já jsem vždy byl takovej že jsem chtěl zkoušet nový věci a k životu potřebuju změny. V tomhle případě zase něco z jedný stopy.
Podmínky jsem měl jednoduchý, že to musí být staršího data výroby, že to musí být ve stavu aby na to člověk nemusel extra šahat, že si to musí držet cenu a že to musí mít potenciál na ceně stoupat. Původně jsem uvažoval o něčem ČSR ale postupem času z toho v rámci úvah o využitelnosti pro běžnejší ježdění stejně nakonec ČSR motorky vypadly a nastalo hledání něčeho sofistikovanějšího. Japonec nakonec neklapnul a skončil jsem u Němce s hezkou historií a v nádhernym patinovym stavu.
Toť asi celý co bych k tomu napsal. Na starý Škodovky určitě nezanevřu ale už reálně ani neuvažuju o tom že bych si někdy v budoucnu ještě (i kdybych měl peníze) nějakou chtěl pořídit.
18:45:42
15.02.2022
15.02.2022
hans1
-> TONCEK 15.02.22 09:58:14: taky myslím že dělá chybu,a jestli to srdcař je uplně jedno...
-> Borderer: jde vidět že nekecáš a jawu si měl já teda měl 634 (litinové válce)ale jinak asi stejné jak 640,měl jsem to ale celé předělané kotoučovka,budíky,oddělen é mazání...kravál jak prase,vytřepanej jak startka a spotřeba min 7,5
-> Borderer: jde vidět že nekecáš a jawu si měl já teda měl 634 (litinové válce)ale jinak asi stejné jak 640,měl jsem to ale celé předělané kotoučovka,budíky,oddělen é mazání...kravál jak prase,vytřepanej jak startka a spotřeba min 7,5
14:43:01
15.02.2022
15.02.2022
Borderer
-> moucan: Luxusní ! Ať slouží.
-> palinator: Je to samozřejmě o úhlu pohledu. Pokud tu motorku máš na to, aby sis prdlal po okreskách, objel sem tam nějaký srazy nebo denní dojíždění do práce, je to super... Ale problém přichází ve chvíli, kdy potřebuješ/chceš někam dojet, no. Na tý J640 se to třeba dá, těsně před koupí Transalpa sem taky ujel za 1 den 700km a ještě stihl dvě hodiny blbnout v Červenohorským sedle, ale za jakou cenu? Odjel sem v 5 ráno, přijel v 10 večer, rozlámanej, bolavej a z motorky sem doslova spadnul. Na TA jsem loni ujel při návratu z Rakouska, s kochačkou přes Alpy, stejnou vzdálenost , zabralo mi to 12 hodin a byl sem v podstatě odpočatej. A jako bonus ta motorka brala 5 litrů na sto. S Jawou sem pod 6,5 nešel.
-> palinator: Je to samozřejmě o úhlu pohledu. Pokud tu motorku máš na to, aby sis prdlal po okreskách, objel sem tam nějaký srazy nebo denní dojíždění do práce, je to super... Ale problém přichází ve chvíli, kdy potřebuješ/chceš někam dojet, no. Na tý J640 se to třeba dá, těsně před koupí Transalpa sem taky ujel za 1 den 700km a ještě stihl dvě hodiny blbnout v Červenohorským sedle, ale za jakou cenu? Odjel sem v 5 ráno, přijel v 10 večer, rozlámanej, bolavej a z motorky sem doslova spadnul. Na TA jsem loni ujel při návratu z Rakouska, s kochačkou přes Alpy, stejnou vzdálenost , zabralo mi to 12 hodin a byl sem v podstatě odpočatej. A jako bonus ta motorka brala 5 litrů na sto. S Jawou sem pod 6,5 nešel.
14:13:30
15.02.2022
15.02.2022
moucan - zrušená registrace
-> Borderer: No nakonec volba na Bawo padla, jen nebylo za půl míče. Lahváč opravdu skončil u srdcaře a budu se na něj moct kdykoliv dojet podívat.
14:07:55
15.02.2022
15.02.2022
palinator
-> Borderer:
To jsem netušil že tyhle Jawy byly až takový mrdky..
To jsem netušil že tyhle Jawy byly až takový mrdky..
12:00:05
15.02.2022
15.02.2022
Borderer
-> palinator: Samozřejmě jdou, blbli jsme s karbama co maj větší dif, upravovaly se přepouštěcí kanály, dávaly podkovy, odvrtávaly kliky a plnily se korkem,... centrovaly se, vážily se kliky včetně pístů a kroužků. Hromada peněz, času a po ujetí 10 000km se mohlo začít znova. Ono to třeba udělalo nárůst výkonu o 40%, ale když si uvědomíš, že ta J640 má v základu 17kW, tak to je stejně nic moc. Ono to pak jelo celkem pěkně, ale vibrovalo to a žralo jak prokopnutý. Do toho podvozek z hoven a v lepším případě tragická přední Jawí kotoučovka, jinak 2x bubnová brzda. Doba to byla krásná, ale zpětně vidím že je to všechno, jenom to není "family suitable".
11:00:34
15.02.2022
15.02.2022
palinator
-> Borderer:
Ty motory nejdou nějak natunit? Přece jen papírový hodnoty jsou dost chabý.
Ty motory nejdou nějak natunit? Přece jen papírový hodnoty jsou dost chabý.
10:18:11
15.02.2022
15.02.2022
Borderer
-> TONCEK: Sice je to každého věc, ale musím souhlasit. Většina kamarádů, co se tak v mém okolí zachovala později litovala. Bohužel už nebylo cesty zpět, protože právě díky rodině a jiným starostem už neměli čas sehnat jiný auto, dát ho dohromady a "hotový" byly cenově mimo.
-> moucan: Maluješ si to hezky, nicméně rodinné zkušenosti hovoří celkem jasně, že malý děti jedině na motorce se sajdou. Bohužel takovej stroj reálně neexistuje, pokud si nechceš koupit BMW za půl míče. V Uralu se hrabeš víc jak ve škodovce a Jawa neudrží tempo ani s kamiony, bohužel. A nejhorší je, že ani solo Jawa se už na silnicích I. třídy nechytá, pokud chceš jet někam dál. Ve dvou lidech mne na J640 předjížděly kamiony.
Sám sem tohle dlouho zvažoval, ale nakonec sem nechal škodovku pro rodinné výlety, Jawu po desítkách tisíc km trvale zazimoval a pořídil motorku, která má poměr opravy/jízda přesně opačně. Sice je jízda na Hondě oproti Jawě jako sex s gumou - účel to splní, ale úplně si to neužiješ, nicméně díky nedostatku času banální závada = odstavení v řádech týdnů, měsíců.
-> moucan: Maluješ si to hezky, nicméně rodinné zkušenosti hovoří celkem jasně, že malý děti jedině na motorce se sajdou. Bohužel takovej stroj reálně neexistuje, pokud si nechceš koupit BMW za půl míče. V Uralu se hrabeš víc jak ve škodovce a Jawa neudrží tempo ani s kamiony, bohužel. A nejhorší je, že ani solo Jawa se už na silnicích I. třídy nechytá, pokud chceš jet někam dál. Ve dvou lidech mne na J640 předjížděly kamiony.
Sám sem tohle dlouho zvažoval, ale nakonec sem nechal škodovku pro rodinné výlety, Jawu po desítkách tisíc km trvale zazimoval a pořídil motorku, která má poměr opravy/jízda přesně opačně. Sice je jízda na Hondě oproti Jawě jako sex s gumou - účel to splní, ale úplně si to neužiješ, nicméně díky nedostatku času banální závada = odstavení v řádech týdnů, měsíců.
09:58:14
15.02.2022
15.02.2022
TONCEK
Myslím že jsi udělal chybu, vůz který byl celý život ve vaší rodině, a dožil se v tak krásnem stavu je opravdu hřích dávat pryč, motorku by jsi si mohl opatřit i tak a mít možnost se svézt škodovkou či jawkou... Nevýhoda motorky je že na ni nenalozis celou rodinu a nevyjedes třeba na dovču... Snad ji koupil srdcar
08:21:27
12.01.2022
12.01.2022
moucan - zrušená registrace
-> Vojťas: No na motorce. Nebožce se z toho sice dělá husina ale on je z motorek hotovej už teď v roce a hlavu si může ukroutit když něce jede takže bude po tátovi. Doteď si pamatuju na sebe jak jsem se jako malej vždycky těšil když děda vzal Babettu, mě dal před sebe na sedlo a jeli jsme se džbánkem pro pívo do hospody.
08:06:17
12.01.2022
12.01.2022
Vojťas
-> moucan: a cim budes vozit prcka po okolí až trošku povyroste? Naše moc ráda semnou jezdí Zelenou. Ne že bych jezdil často
22:03:47
11.01.2022
11.01.2022
moucan - zrušená registrace
-> hans1: Spousty změn, prcek, strašně málo času a asi nejvíc bych se chtěl vrátit k jedný stopě a v rámci toho si dopřát nějakou starou Jawku/Čezetu v už zrenovovanym stavu. Uvidim jaký budou nabídky a zda bych se s někym dohodl na adekvátní ceně.
21:02:04
11.01.2022
11.01.2022
hans1
co se děje že vidím lahváče v inzerci
20:42:01
11.10.2021
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj 11.10.21 19:55:46: Oj ... opraveno
-> hans1: 3 sady vyzkoušený .... nejlíp to jede a startuje polostudený na Brisk Silver takže jsem je tam nechal.
-> hans1: 3 sady vyzkoušený .... nejlíp to jede a startuje polostudený na Brisk Silver takže jsem je tam nechal.
20:38:49
11.10.2021
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Právě že nezačalo, prvotní příznaky se objevily koncem minulýho roku při jízdě. Začalo to občasnym škubnutim pod plynem, neřešil jsem, dával jsem vinu třeba horšímu benzínu. Pak se to horšilo až se to dostalo do fáze kdy to škube při tom šolíchání plynu jak jsi psal, což to přesně vystihuje. Jediný co se zdá že na to má vliv je teplota motoru. Rozdělovac na to opravdu vliv neměl, ani starej ani ten co je tam teď. Okolo je vše vyměněný. Kabely a svíčky vyzkoušený 3 sady. Přičítal jsem to stále tomu karburátoru kdy se k tomu přidávaly i jiný neduhy ale když ty s tim tvym zmizely a zbylo jen tohle tak je jasný že ani karbecem to neni. Zmizely díry v plynu, škubání při rychlejším přidání plynu, občasná díra v otáčkách po prvotním šlápnutí na plyn atd ... tohle ne. Auto startuje krásně, volnoběh drží, směs je dobrá, v otáčkách jede parádně. Už se dostávám do stavu rezignace kdy to začnu brát jako standartní projev vozu. Zkusim ještě jednou zkouknout ty ventily protože to je jediný s čim se za poslední dobu hýbalo a slyšet jsou. Hele kdyby se to chtělo tak klidně můžem nějakej termín domluvit a nebo kdyby bylklo ještě nějak hezky tak bych mohl zajet já k tobě. Apropo ještě mě napadá že se auto dle teploměru už od minulý zimy neohřeje na provozní teplotu. Vyměnil jsem víčko, čidlo i termostat a žádná změna. Drobný netěsnosti někde v okruhu budou. Že by teplota nějak lítala ve spojitostí s tim jak s tim člověk jede tak to ne. V létě v pařáku plnej kotel i vdo kopců a teplota podle budíku 70. Ale to na to asi v celku problém mít nebude. Jen to je taková další perla co už neřešim. Otázka zda vůbec jde dobře budík.
20:38:42
11.10.2021
11.10.2021
hans1
-> moucan: možná bych zkusil i vyměnit svíčky ,ty mě dal zabrat 2 roky zpět nové brisk nájezd pár tisíc a jedna byla v háji a taky jsem zkoušel všechno možné a nakonec blbá svíčka šoupl jsem tam starou pal vyhrabanou z bedny ze šroubky a jede furt.
19:55:46
11.10.2021
11.10.2021
Bukaj
-> moucan: Jinak v popisu prací máš chybu - už není září, ale říjen
19:52:47
11.10.2021
11.10.2021
Bukaj
-> moucan: Nezačalo to s výměnou rozdělovače?
To, že je novej, neznamená, že je OK. Když sundáš víčko, nemá palec vůli? Také jsem se několikrát setkal s rozdělovačem, jehož "čtyřvačka" na rozpínání kontaktů neměla všechny výstupky stejné, takže každý válec měl jiný předstih...
Dále může být vůle v převodu z klikové hřídele na palec rozdělovače mezi:
klikovou a vačkovou hřídelí (rozvody)
vačkovou hřídelí a náhonem (komínkem) - ozubená kola
v samotném komínku (mezi hřídelkou a ozubeným kolem)
mezi excentrickým unašečem v komínku a rozdělovačem
mezi excentrem rozdělovače a jeho hřídelkou - u nového rozdělovače nepravděpodobné
radiální vůle v rozdělovači (vyběhaná pouzdra) - u nového rozdělovače nepravděpodobné
špatně předepnuté pružinky odstředivé regulace - vůle v otočné desce
vůle mezi palcem a hřídelkou rozdělovače
Je toho dost na co se zaměřit. Sundal bych víko a zjistil, jak je na tom s vůlemi rozdělovač (potažmo rozvody), dále bych hned po seřízení ventilových vůlí (při seřízení kontrolovat, zda nejsou ohnuté tyčky - proměnlivá vůle) změřil tlaky ve válcích a pak bych dumal dál...
...chceš-li, tak se někdy večer či o víkendu můžu stavit a mrknout na to...
To, že je novej, neznamená, že je OK. Když sundáš víčko, nemá palec vůli? Také jsem se několikrát setkal s rozdělovačem, jehož "čtyřvačka" na rozpínání kontaktů neměla všechny výstupky stejné, takže každý válec měl jiný předstih...
Dále může být vůle v převodu z klikové hřídele na palec rozdělovače mezi:
klikovou a vačkovou hřídelí (rozvody)
vačkovou hřídelí a náhonem (komínkem) - ozubená kola
v samotném komínku (mezi hřídelkou a ozubeným kolem)
mezi excentrickým unašečem v komínku a rozdělovačem
mezi excentrem rozdělovače a jeho hřídelkou - u nového rozdělovače nepravděpodobné
radiální vůle v rozdělovači (vyběhaná pouzdra) - u nového rozdělovače nepravděpodobné
špatně předepnuté pružinky odstředivé regulace - vůle v otočné desce
vůle mezi palcem a hřídelkou rozdělovače
Je toho dost na co se zaměřit. Sundal bych víko a zjistil, jak je na tom s vůlemi rozdělovač (potažmo rozvody), dále bych hned po seřízení ventilových vůlí (při seřízení kontrolovat, zda nejsou ohnuté tyčky - proměnlivá vůle) změřil tlaky ve válcích a pak bych dumal dál...
...chceš-li, tak se někdy večer či o víkendu můžu stavit a mrknout na to...
11:22:41
11.10.2021
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Komínek pevnej. Rozvody bůh ví, to nemam moc jak zjistit. Ale obecně to celý začalo v celku náhle asi koncem minulýho roku tak bych to spíš viděl na ty ventily.