skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdarvím všechny, asi nejdřív začnu tím, jak to celé začalo. Vždy jsme s brachou chtěli klasické MBéčko nejlépe s úzkým sloupkem a ještě lépe žábrovku. Jenže jak všichni víme, ceny těchto aut za poslední roky raketově rostou...
A tak jsem už loni na podzim začal pátrat po Stovkách nebo Úžovkách. Týdny ubýhaly a stále jsem nenašel to co se mi libilo v poměru ceny a stavu. Někdy po Vánocích jsem v inzerátu objevil na prodej Škodu 100 za 30000,- a byla kousek od Zlína. Dle inzerátu byla hezká, jen měla nabourané přední čelo. No a proto že byla nepojízdná, vzal jsem vlek a jel pro ní. Bohužel skutečnost byla jiná a auto byl rezavý vrak zralý do šrotu. Tak jsem se tedy vrátil domů prázdný. Za nějaký čas se ovjevila další Stovka, a zaujala mě hlavně rokem výroby.
No a tak jsme se s bráchou na ni jeli podívat. Na první pohled byla v pohodě, Po STK. A tak jsme ji koupily a po vlastní ose dojela domů. Plán byl dát auto do provozuschopného stavu a jezdit, dokud neskončí technická v prosinci 2019. Jenže při jedné z vyjižďek se porouchal spojkový válec a druhý den když jsem se to chzstal opravit, jsem veškerou brzdovou kapalinu našel na podlaze řidiče. Po odkrytí koberce jsem zjistil, že podlaha je ko a než auto opravovat postupně, raději udelat kompletní renovaci s malým vylepšením ale navrácením do podoby ročníku 1971!
A tak jsem už loni na podzim začal pátrat po Stovkách nebo Úžovkách. Týdny ubýhaly a stále jsem nenašel to co se mi libilo v poměru ceny a stavu. Někdy po Vánocích jsem v inzerátu objevil na prodej Škodu 100 za 30000,- a byla kousek od Zlína. Dle inzerátu byla hezká, jen měla nabourané přední čelo. No a proto že byla nepojízdná, vzal jsem vlek a jel pro ní. Bohužel skutečnost byla jiná a auto byl rezavý vrak zralý do šrotu. Tak jsem se tedy vrátil domů prázdný. Za nějaký čas se ovjevila další Stovka, a zaujala mě hlavně rokem výroby.
No a tak jsme se s bráchou na ni jeli podívat. Na první pohled byla v pohodě, Po STK. A tak jsme ji koupily a po vlastní ose dojela domů. Plán byl dát auto do provozuschopného stavu a jezdit, dokud neskončí technická v prosinci 2019. Jenže při jedné z vyjižďek se porouchal spojkový válec a druhý den když jsem se to chzstal opravit, jsem veškerou brzdovou kapalinu našel na podlaze řidiče. Po odkrytí koberce jsem zjistil, že podlaha je ko a než auto opravovat postupně, raději udelat kompletní renovaci s malým vylepšením ale navrácením do podoby ročníku 1971!
Alfred63/110LS 1971 - komentáře:
Pěkná čistá práce. Jen mám obavu, že až se ti ta lesklá kaplička bude odrážet v předním okně, tak z toho nebudeš mít radost.
hezky
Tahat elektrickej svazek po komplet složenym autě bude decentní očistec. 

Moc pěkné. 

-> RadoS:
Zpětný / hledačky univerzální dobově..

Môžeš odfotiť tie prídavné svetlá zblízka? Mám pocit, že to nie sú hmlovky, ale cúvačky z Avie.
-> Čokin 03.02.20 10:44:28: Děkuji,asi jsem natvrdlej, jak to funguje když chci 4 písty s kroužky na stovku ?Kontaktuješ nějakého obchodního zástupce nebo mají firemní prodejnu nebo jak ?
-> MVM: Ok díky
-> Čokin 02.02.20 12:52:05: A kdo dodává pístní sady ?
Lamela spojky tam je dána naopak

-> Kocvin: Chovanec nevyrábí pístní sady, již jsme se naučili brát přímo od zdroje a ne překup

-> ZdrubT: Takže nejspíš Chovanec..
-> ZdrubT: Ahoj díky! Hele motor staví Vrba. Tak se zeptej....
-> Alfred63: Krásná práce. Prosimtě, od koho máš tu pístní sadu?
-> Eidy 27.11.19 22:47:28:
-> Alfred63: Jsem to považoval za předběžný uchycení s těmi držáky obráceně - ona se totiž s rameny už nahotovo v karosérii převodovka montuje ukrutně blbě. Resp. 1st nohavice ještě jakž takž, ale při druhý by sis to velice pravděpodobně všechno slušně odřel.

-> Alfred63: Jsem to považoval za předběžný uchycení s těmi držáky obráceně - ona se totiž s rameny už nahotovo v karosérii převodovka montuje ukrutně blbě. Resp. 1st nohavice ještě jakž takž, ale při druhý by sis to velice pravděpodobně všechno slušně odřel.
-> Alfred63: Počtem a tloušťkou papírových podložek mezi víko na převodovce a miskou na nohavici. www.autodily-stancl.cz/st
arsi-typy/.../tesneni-zadn
i-napravy.html
-> Eidy: no a ta vůle se jak ladí?
-> Alfred63: Osobně bych doporučil spojit nohavice s převodovkou mimo auto. Mnohem líp se ladí vůle pomocí papírových podložek. Takhle nepoznáš nic. Bohužel kyvka neni plug&play.
Tohle ventilové víko mám také a je dobrý hlavně to, že necintá olej. Ještě jsem k němu viděl
taky ten dekl zboku, ale ten se sehnat nepovedlo.
taky ten dekl zboku, ale ten se sehnat nepovedlo.