
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rád bych vám představil svojí Škodu 100 L r.v. 1976 koupenou v prosinci 2012 zde na virtu od lukas4 . Stovka prakticky ihned po přivežení domů dostala jméno Heduš :-) Rozhodoval jsem se zda jí dát do původního stavu jako veterána, nebo udělat auto trošku sportovnějšího " dobového " vzhledu. Nakonec vzhledem k tomu, že auto mělo už pár úprav od předchozího majitele a já měl doma nějaké díly vyhrála ta druhá varianta.
Koncem roku 2013 jsem auto rozebral, vyvařil, opravil a upravil vše co bylo potřeba, zabudoval pětistupňovou převodovku (ta byla bohužel špatná, takže jsem se na chvíli vrátil k sérii než budu mít pětikvalt po repasu) dále pak vyměnil a opravil plechařinu a auto nalakoval (to se bohužel taky moc nepovedlo) Vše se protáhlo až zhruba do července.
Zde více fotek : kubas01.rajce.idnes.cz/Sk oda_100L
Motor :
Škoda 130
karburátor sedr 130
vačka 254° z Favorita
rozdělovač 105
odlehčený setrvačník dle L/A
Převodovka :
Sériová 4Q
Interiér :
sedadla MTX
kaplička 120S s přídavnými budíky
dobový nášlap na plynu,
zkrácené dráhy řazení
předsazený volant RRS Speedpro
upravená ruční brzda
navíjecí pásy
Podvozek :
Předek zatím
Náprava úzká sériová
Přitvrzené tlumiče PAL
Pružiny 80kN/220mm Tuner#2
Zadek
Náprava úzká vyztužená
Přitvrzené tlumiče PAL
Pružiny 72kN/230mm
Zkrácené podvěsy
Tvrdé uložení
Scháním:
Převodovku 5q na mokré poloosy ze Škody 125
Koncem roku 2013 jsem auto rozebral, vyvařil, opravil a upravil vše co bylo potřeba, zabudoval pětistupňovou převodovku (ta byla bohužel špatná, takže jsem se na chvíli vrátil k sérii než budu mít pětikvalt po repasu) dále pak vyměnil a opravil plechařinu a auto nalakoval (to se bohužel taky moc nepovedlo) Vše se protáhlo až zhruba do července.
Zde více fotek : kubas01.rajce.idnes.cz/Sk oda_100L
Motor :
Škoda 130
karburátor sedr 130
vačka 254° z Favorita
rozdělovač 105
odlehčený setrvačník dle L/A
Převodovka :
Sériová 4Q
Interiér :
sedadla MTX
kaplička 120S s přídavnými budíky
dobový nášlap na plynu,
zkrácené dráhy řazení
předsazený volant RRS Speedpro
upravená ruční brzda
navíjecí pásy
Podvozek :
Předek zatím
Náprava úzká sériová
Přitvrzené tlumiče PAL
Pružiny 80kN/220mm Tuner#2
Zadek
Náprava úzká vyztužená
Přitvrzené tlumiče PAL
Pružiny 72kN/230mm
Zkrácené podvěsy
Tvrdé uložení
Scháním:
Převodovku 5q na mokré poloosy ze Škody 125
Heduš / Škoda 100 L - komentáře:
-> 57: dík ... no ale neni to uplně podle mejch představ určitě by to šlo o dost líp
pěkně jsi to udělal :)
-> Lock007: 

po půlroce konečně zas jezdíme ... převodovka 4Q , motor 120LS , vzhled otřesný 

-> Lock007: Minimálně ti chybí ještě jeden disk do pyramidy.
Já bych ale taky nedal.
Sám budu mít na litra tři sady,každá bude mít své určení.A co potom,když někdo jezdí po závodech,tak kol není nikdy dost.


-> Školník: sám mám málo



nechcel by si mi 2-3 kúsky tých loukotov poslať na SLovensko ? pýtam sa v podstate vážne 

Júúúj tie disky
, takú sadu mať...





-> Kubis09: no aktuálně nijak
stovka stojí nepojízdná před garáží a už víc jak měsíc okolo ní jen chodim a neni na to vůbec čas a jak to tak vypadá asi ani nebude
každopádně do léta bych rád vyměnil zpět 4q převodovku a dal provizorně motor 120ls co tu mam a když to klapne, tak vyvařit prahy a dát přední blatníky a domádo celolak. V srpnu mě čeká TK, takže bych rád, ať je tak nějak ve stavu, aby legálně prošla.


jak pokračuješ pane?
-> Star LC20: no jako taky sem měl takový myšlenky chvílema 

-> Lock007: tak rovnou vlečku, co s tím už... 

-> Star LC20: to ne no ... zase celý znovu ven a ještě jednou si to hold zopáknu
-> Lock007: to nepotěší....
Tak dnes proběhla první testovací jízda a bohužel převodovka chrčí, že se v autě nedá sedět. Údajná generálka asi neproběhla, nebo tam někdo něco podělal
Pokud by někdo měl dobrou převodovku ze 125tky tak dejte vědět.
