skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rád bych vám představil svojí Škodu 100 L r.v. 1976 koupenou v prosinci 2012 zde na virtu od lukas4 . Stovka prakticky ihned po přivežení domů dostala jméno Heduš :-) Rozhodoval jsem se zda jí dát do původního stavu jako veterána, nebo udělat auto trošku sportovnějšího " dobového " vzhledu. Nakonec vzhledem k tomu, že auto mělo už pár úprav od předchozího majitele a já měl doma nějaké díly vyhrála ta druhá varianta.
Koncem roku 2013 jsem auto rozebral, vyvařil, opravil a upravil vše co bylo potřeba, zabudoval pětistupňovou převodovku (ta byla bohužel špatná, takže jsem se na chvíli vrátil k sérii než budu mít pětikvalt po repasu) dále pak vyměnil a opravil plechařinu a auto nalakoval (to se bohužel taky moc nepovedlo) Vše se protáhlo až zhruba do července.
Zde více fotek : kubas01.rajce.idnes.cz/Sk oda_100L
Motor :
Škoda 130
karburátor sedr 130
vačka 254° z Favorita
rozdělovač 105
odlehčený setrvačník dle L/A
Převodovka :
Sériová 4Q
Interiér :
sedadla MTX
kaplička 120S s přídavnými budíky
dobový nášlap na plynu,
zkrácené dráhy řazení
předsazený volant RRS Speedpro
upravená ruční brzda
navíjecí pásy
Podvozek :
Předek zatím
Náprava úzká sériová
Přitvrzené tlumiče PAL
Pružiny 80kN/220mm Tuner#2
Zadek
Náprava úzká vyztužená
Přitvrzené tlumiče PAL
Pružiny 72kN/230mm
Zkrácené podvěsy
Tvrdé uložení
Scháním:
Převodovku 5q na mokré poloosy ze Škody 125
Koncem roku 2013 jsem auto rozebral, vyvařil, opravil a upravil vše co bylo potřeba, zabudoval pětistupňovou převodovku (ta byla bohužel špatná, takže jsem se na chvíli vrátil k sérii než budu mít pětikvalt po repasu) dále pak vyměnil a opravil plechařinu a auto nalakoval (to se bohužel taky moc nepovedlo) Vše se protáhlo až zhruba do července.
Zde více fotek : kubas01.rajce.idnes.cz/Sk oda_100L
Motor :
Škoda 130
karburátor sedr 130
vačka 254° z Favorita
rozdělovač 105
odlehčený setrvačník dle L/A
Převodovka :
Sériová 4Q
Interiér :
sedadla MTX
kaplička 120S s přídavnými budíky
dobový nášlap na plynu,
zkrácené dráhy řazení
předsazený volant RRS Speedpro
upravená ruční brzda
navíjecí pásy
Podvozek :
Předek zatím
Náprava úzká sériová
Přitvrzené tlumiče PAL
Pružiny 80kN/220mm Tuner#2
Zadek
Náprava úzká vyztužená
Přitvrzené tlumiče PAL
Pružiny 72kN/230mm
Zkrácené podvěsy
Tvrdé uložení
Scháním:
Převodovku 5q na mokré poloosy ze Škody 125
Heduš / Škoda 100 L - komentáře:
-> Tomáššš: záný je 120 jen zem ho trochu profrésoval.... jynak odebráný těch lyztů trochu pomohlo, ale nyjak vírasně. Navýc zem sjyztyl, že vrtule už od vírobi maj každá jynou váhu. Porovnával zem třy kuzi a jedna neupravená vážyla jen o pár gramů výc než ta odlehĝená
-> Lock007 30.08.13 23:02:09: k tej vrtuly,pomohlo odobratye troch lyztov ?
-> Lock007: zanye s 130cyatki ?
-> Čokyn: Dýki
... mám toho v garážy po dědovy ještě výc any nevym co všechno tam je, tak zy v toho udělam dobovou dekoracy k autu 


-> Lock007: Urĝytě nechat jako dekoracy, taki mám pár takovích rarytných kouzků po dědovy. Jynak máš to moc pěkné..........

máte pravdu lepšý bude koupyt frydex novej 

-> MyzakuzX: Přezně tak, hlavně ta zložka omesujýcý viresnutý.
Nech to jako dekoracy, je to ztilové, navýc každá dnešný pyxla z Frydexem má datum doporuĝované zpotřebi, takže předpokládám, že ĝazem degraduje.
Sázoba s dědovo garáže virobeno 1986
... rosmejšlym ze jeztly to tam naleju nebo zy to necham jako dekoracy 



-> Lock007: Zpravna volba

no původně zem chtěl 265, ale vshledem k tomu, že to neny auto na každodenný ježděný tak dam nakonec 280
-> Lock007: A vacycu tam davaz 280-ku??
-> peter l: motor už je přypravenej se škodi 130 na tom ze bude makat přez symu a vaĝku už mam domluvenou u p.Krejbycha
ještě mam hodně co ladyt

-> Lock007: Ztimy zvetlamy visera zuper,podla mojych predztav us len motor poladyt nejaku vacycu a weber ces hlavu..no a MTX zedacki savydym

-> Cytr0nyk: dýk ... ta tvoje bude taki parádný až jý doděláš


