skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vznik buggy
Jsme dva "asi" normální kámoši z jedné vesničky v Jihomoravském kraji. Vesnici pod jménem Unín si pravděpodobně stejně nikdo nezapamatujete... Naší náplní ve volném čase bylo donedávna zpravidla: návštěva hospody, diskotéky, či tzv. čochu což jsme považovali za běžný koníček mladého člověka. Ovšem stalo se, že naše už tak dost malá parta z malé neznámé vesnice začala mít čím dál tím v méně aktivních členů. Což mimochodem dodnes nechápeme. Při jednom z nezčetných sezení v místním kulturním zařízení a popíjení nápoje, který zdánlivě připomínal pivo, jsme opět polemizovali. Při diskusi na téma proč z nepochopitelných důvodů chodíme na pivo jen dva se najednou Radas zmínil o pro nás v té době nevídané věci aniž by si uvědomil co způsobí. Tímto vám představuji jednoho technika z našeho dvojčlenného týmu. Věta zněla asi takto: "Ty vole dneska jsem byl u Kuby doma a von má v trávě jakýsi auto a když jsem se na něj díval tak se ptal jestli ho nechcu, že by ho asi klidně prodal". Nevím proč, ale odpověděl jsem: "tak to koupíme ,opravíme a bude prdel". No a tak jsme se prostě domluvili, zajeli za místním autospecialistem "Zazem" a toho požádali o dovoz. Stroj nám byl svěřen od Radasovýho spolupracovníka "Boračáka" Kuby tímto zdravíme a děkujeme. Stroj velmi podivného vzhledu a rozpoluplného technického stavu se nám nesmírně zalíbil "a tak se stal naším"... Sedadlo porostlé travou a pokroucené plechy nás nenechávali klidnými avšak to, že vozidlo bylo odtlačeno po nafoukaných pneumatikách nás přesvědčilo o dobré koupi : ).
Stroj má rám s ocelových trubek. Veškeré díly byly původně použity z vozidel škoda, zejména z řady 120. Tzn. Buggy je osazena 4 stupňovou manuální převodovkou škoda. Původní motor ze škody 120 jsme nahradili motorem Škoda Favorit.
Naše přestavba spočívala v naprostém rozšroubování vozidla. Kompletně jsme převařili rám a pozdějí ještě vyztužili přidáním bezpečnostních prvků. Přední nápravu jsme byli nuceni dotížit z důvodu " vubec nějaké manévrovatelnosti" (nějak to nechtělo zatáčet, při agresivnějším sešlápnutím pravého pedálu byli obě kola mimo pevnou podložku). Rám dostal nový kvalitní nátěr.( zrovna to vyšlo na Vánoční prázdniny, takže jsme místo Mrazíka brousili a natírali v mrazu). Brzdy jsme kompletně přetěsnili a použili nové díly např. nové kotouče, nové brzdové válce, nový hlavní brzdový válec, posilovač, apod. Z hnacího ústrojí jsme použili původní převodovku, ovšem motorem jsme opravdu neotočili. Rozhodli jsme se tedy pro Favorita. Elektrické zapojení je celé Made in RADAS. Tudíž nové, protože staré ohořelé již nevyhovovalo ČSN. Na řadu přišlo několik zlepšení jako hliníková podlaha a palubní deska. Do palubovky jsme namontovali pouze teploměr, otáčkoměr, kontrolu mazání a dobíjení (tachometr je prej pro děcka). Osvětlení je řešeno soustavou 6 - ti halogenových světel spolu se zadním červené barvy (uprostřed skoro jako u formule). Původní nádrž typu "PET" jsme nahradili 20l s trabanta což se jevilo z hlediska bezpečnosti jako schůdnější cesta. Chladící systém jsme se z hlediska jednoduchosti řešení rozhodli umístit přimo dozadu nad motor. Použili jsme chladič z Favorita s manuálně ovládaným ventilátorem. Co se týká zapalování je stejné jako u škoda Favorit ( opět z důvodu jednoduchosti a přesnosti) Razantnější úpravy zatím nebyli třeba. Výkon motoru cca 44KW na této lehké konstrukci nás zastihl dosti nepřipravené. Proto v současné době přidáváme 4-bodové sportovní pásy. Jedinými úpravami zatím bylo snížení hlavy o 0.3mm a použití hlinikových ventilových tyčinek. O dobíjení se stará alternátor s Felicie. Momentálně čeká buggy na nové terénní pneumatiky na zadní nápravu a na nějaké drobnosti. Podrobnější popis snad dodám časem... Takže takto vypadá zhruba náš stroj k datu 14.9.2009.
Více na www.buggy.webnode.cz
Jsme dva "asi" normální kámoši z jedné vesničky v Jihomoravském kraji. Vesnici pod jménem Unín si pravděpodobně stejně nikdo nezapamatujete... Naší náplní ve volném čase bylo donedávna zpravidla: návštěva hospody, diskotéky, či tzv. čochu což jsme považovali za běžný koníček mladého člověka. Ovšem stalo se, že naše už tak dost malá parta z malé neznámé vesnice začala mít čím dál tím v méně aktivních členů. Což mimochodem dodnes nechápeme. Při jednom z nezčetných sezení v místním kulturním zařízení a popíjení nápoje, který zdánlivě připomínal pivo, jsme opět polemizovali. Při diskusi na téma proč z nepochopitelných důvodů chodíme na pivo jen dva se najednou Radas zmínil o pro nás v té době nevídané věci aniž by si uvědomil co způsobí. Tímto vám představuji jednoho technika z našeho dvojčlenného týmu. Věta zněla asi takto: "Ty vole dneska jsem byl u Kuby doma a von má v trávě jakýsi auto a když jsem se na něj díval tak se ptal jestli ho nechcu, že by ho asi klidně prodal". Nevím proč, ale odpověděl jsem: "tak to koupíme ,opravíme a bude prdel". No a tak jsme se prostě domluvili, zajeli za místním autospecialistem "Zazem" a toho požádali o dovoz. Stroj nám byl svěřen od Radasovýho spolupracovníka "Boračáka" Kuby tímto zdravíme a děkujeme. Stroj velmi podivného vzhledu a rozpoluplného technického stavu se nám nesmírně zalíbil "a tak se stal naším"... Sedadlo porostlé travou a pokroucené plechy nás nenechávali klidnými avšak to, že vozidlo bylo odtlačeno po nafoukaných pneumatikách nás přesvědčilo o dobré koupi : ).
Stroj má rám s ocelových trubek. Veškeré díly byly původně použity z vozidel škoda, zejména z řady 120. Tzn. Buggy je osazena 4 stupňovou manuální převodovkou škoda. Původní motor ze škody 120 jsme nahradili motorem Škoda Favorit.
Naše přestavba spočívala v naprostém rozšroubování vozidla. Kompletně jsme převařili rám a pozdějí ještě vyztužili přidáním bezpečnostních prvků. Přední nápravu jsme byli nuceni dotížit z důvodu " vubec nějaké manévrovatelnosti" (nějak to nechtělo zatáčet, při agresivnějším sešlápnutím pravého pedálu byli obě kola mimo pevnou podložku). Rám dostal nový kvalitní nátěr.( zrovna to vyšlo na Vánoční prázdniny, takže jsme místo Mrazíka brousili a natírali v mrazu). Brzdy jsme kompletně přetěsnili a použili nové díly např. nové kotouče, nové brzdové válce, nový hlavní brzdový válec, posilovač, apod. Z hnacího ústrojí jsme použili původní převodovku, ovšem motorem jsme opravdu neotočili. Rozhodli jsme se tedy pro Favorita. Elektrické zapojení je celé Made in RADAS. Tudíž nové, protože staré ohořelé již nevyhovovalo ČSN. Na řadu přišlo několik zlepšení jako hliníková podlaha a palubní deska. Do palubovky jsme namontovali pouze teploměr, otáčkoměr, kontrolu mazání a dobíjení (tachometr je prej pro děcka). Osvětlení je řešeno soustavou 6 - ti halogenových světel spolu se zadním červené barvy (uprostřed skoro jako u formule). Původní nádrž typu "PET" jsme nahradili 20l s trabanta což se jevilo z hlediska bezpečnosti jako schůdnější cesta. Chladící systém jsme se z hlediska jednoduchosti řešení rozhodli umístit přimo dozadu nad motor. Použili jsme chladič z Favorita s manuálně ovládaným ventilátorem. Co se týká zapalování je stejné jako u škoda Favorit ( opět z důvodu jednoduchosti a přesnosti) Razantnější úpravy zatím nebyli třeba. Výkon motoru cca 44KW na této lehké konstrukci nás zastihl dosti nepřipravené. Proto v současné době přidáváme 4-bodové sportovní pásy. Jedinými úpravami zatím bylo snížení hlavy o 0.3mm a použití hlinikových ventilových tyčinek. O dobíjení se stará alternátor s Felicie. Momentálně čeká buggy na nové terénní pneumatiky na zadní nápravu a na nějaké drobnosti. Podrobnější popis snad dodám časem... Takže takto vypadá zhruba náš stroj k datu 14.9.2009.
Více na www.buggy.webnode.cz
Buggy - Škoda favorit(Onas, Radas) - komentáře:
18:56:42
05.11.2010
05.11.2010
4x4offroad4x4
skade si zohnal taku ručnu brzdy paku??
00:14:20
19.05.2010
19.05.2010
Onas
...jizdní vlastnosti jsou na tento stroj a použité díly nadstandartní...Se škodou 120 nebo favoritem to nemá nic společnýho v tomto smyslu...
13:10:08
08.05.2010
08.05.2010
chonsicek
Rám vypadá dobře, ale ty odklony kol jsou docela na houby, na tom zadku jsou opačně než by měly byt, no a zda se mi to trošku kratke, nepřetáčí se to moc? jinak zvedani předku docela pořeší otočení motoru :-D a taky to jede líp.. ty jo už musim sehnat motor s favorita:-D divam se že to jede uplně jinak
09:58:04
27.02.2010
27.02.2010
Miky
hodně dobrý
22:12:39
25.02.2010
25.02.2010
tunerlada
moc pěkný to máte hoši v létě pokud bude čas tak taky plánuju nějakou domorobo kreaci ale čas ten boužel boužel nemám tak sem zvědav
14:18:37
25.02.2010
25.02.2010
Onas
K buggy od Georg... je vidět, že k výrobě přistupuje značně profesionálně... v pohodě můžu říct abyste se nahádali, že jeho buggy je na tomto webu opravdu nejlepší... ta naše je svařenec z čehosi... mám jen jedinou výtku podle fotek... zajímalo by mě jak s ní jezdí, ale podle mě dřív nebo později utrhne zadní ramena. Píšu to z naší zkušenosti... ale jinak je to paráda...
14:11:34
25.02.2010
25.02.2010
Onas
Hoši omrzí to... je to postavený na podvozku škoda což v terénu a zvlášť při mé jízdě značně trpí. Dvojitý pružiny jsou tam z duvodu toho jak je usazený motor s převodovkou v rámu. Jednoduše jedna pruzina by nestačila. Je tím zvýšená světlost jak jsem psal je to kontstrukcí rámu. Dokonce nám při rychlé jízdě nevyhovovaly ani zadní tlumiče proto jsou tam vzadu z Renault Megane. Největší váha je na zadek a dokonce celou buggy přizvedává což jsme museli řešit výpočtem závaží na přední nápravu.(i přesto to s tim jezdíme po zadních) Tento stroj není vubec nic převratného jen jsme z něj už dostali maximum. Už ho nelze z mnoha duvodu vylepšit a neplní naše očekávání proto budeme stavět nový. Na našich stránkách je vidět jak stroj vznikl a jak puvodne vypadal... prostě to je slabota...
09:36:48
25.02.2010
25.02.2010
alfik
No vyzera to velmi dobre ... a aj mna by zaujimalo preco dva pruziny ?
07:39:25
25.02.2010
25.02.2010
charon
Nej bugy na virtu ma jednoznačně George, nicméně tahle bych řekl patří do TOP 3.
Jen pro info - proč máte vzadu dvoje pružiny?
Jen pro info - proč máte vzadu dvoje pružiny?
02:36:18
25.02.2010
25.02.2010
Bucin
todle že omrzí ??? to je brutalitum luxusum podle mne nej bugy na virtu.
00:00:29
25.02.2010
25.02.2010
Onas
Dikec...no ale už trochu omrzela v zimě jdeme na pořádnou...
23:51:09
24.02.2010
24.02.2010
Šimi/Rapid 136
pěkná, ta se povedla
23:50:46
24.02.2010
24.02.2010
HavajskejBubeník
mate to pekny hosi