Babika / Skoda Felicia 994 Babika / Skoda Felicia 994

komentáře | popis | fotky | swako44 | 15.05.16 20:19 | 38x v oblíbených
Toto auticko sme zohnali od krstneho a hned ako to bude casovo a financne mozne caka ho novy lak a komplet GO takze zatias sa uziva a udrziava. Neskutocny pozitok z jazdy :)
Tak a doslo na to co sa tak dlho odkladalo. Pocas niekolkych zrazov nastali problemy s motorom,riadenim a tak som sa rozhodol pustit do kompletnej renovacie. Momentalne som na zaciatku dlhej cesty. V pripade dostatocnych financii a casu dufam ze babika bude do 2 rokov ako nova.
01.02. 2015
Nakolko motor, ktory bol nahodeny v babike bol zo Skody 1202 bolo potrebne zohnat vsetky atypicke diely: dvojkarburacia, veko ventilov, telesa vzduchovych filtrov + spojovacia lista, feliciove piesty, rozdelovac bez podtlaku, vackovy hriadel 240/240,hlinikova vana.
Ku dnesnemu dnu sa podarilo zohnat takmer vsetko do motora, okrem rozdelovaca, co je v podstate nezohnatelna vec a hlinikovej vane(ktora sa dufam v blizkom case vyskytne). Upravi sa seriovy octavkovy rozdelovac s odstredivou regulaciou 20st. a odladi sa na kamosovom motore pomocou stroboskopu. Ak sa v blizkej dobe podari zohnat origo blok z felicie, rad by som ho pouzil aby bolo auto co najoriginalnejsie.

Babika / Skoda Felicia 994 - komentáře:

10:23:05
04.06.2016
swako44
Tak je dobre, tie sa totiz blbo zhanaju. A k vlozkam mas aj piesty s deflektorom?
Rozumiem, kazdemu podla chuti :) Zaklad je aby to jazdilo. Karbose sa zohnat daju (ti octavkove) este ich je dost, ale vacsinou su na repas. S kasnou a dopasovavanim dveri (ako som pocul) je najviac roboty a chce to vela trpezlivosti, mna to este caka, chcem menit komplet celu podlahu v aute aj vnutro kufra.
10:33:21
27.05.2016
Toušík
-> swako44: Svody mám ty jsou společně sešroubované se sáním. Mám doma nové vložky na obsah 1089 ale radši bych 1200 uvidíme. Já motor nebudu řešit dobově venek chci aby byl tak jako dříve ale je to auto pro mě ne na prodej tak se to budu snažit dělat originá ale funkční. Ohledně motoru se moc nebojím postavit taky už jsem doma pár motorů udělal tak tohle bude spíš zábava. No uvidíme jak to půjde. Ten karbec se musím poptávat a možná se něco najde uvidíme časem jak to půjde :)
Jinak kastle je na 50% tak vyvařená d dneska se mě to zpětně příliš nelíbí, ale je tam nová podlaha dopasované dveře tak základ máme :) A rám a nápravy mám taky jen v základu připravené pak budu muset ještě nalakovat a poskládat. Ale asi to nejhorší je opravdu za mnou.Což jsem docela rád.
09:10:21
22.05.2016
swako44
V pohode, som rad za kazdy postreh. Pred tym ako sa mi podarilo zohnat origo vacku mal som rovnaky napad. Dat tam cosi ostrejsie, ktomu usposobit ostatne veci (a mozno by nebolo na skodu zvacsit aj sacie ventily(odpasovat tam sacie z 1203 1500ccm) a som si isty ze sa na tom motore bude dat krasne jazdit aj tak.Pokial mas objem motora 1089ccm, a origo hlavu tak ta mala o 1mm vacsie ventily ako 1221ccm.
Tak to uz mas dost roboty za sebou. Ja som prave zacal motorom, potom idem na podvozok a na zaver sa pustim do kasne. A vyfukove zvody na 2karbec ti chybaju ?? Ak hej, isiel by som do vyrabanych z ocelovych trubiek a dopasoval ich tak aby sedeli so sacim potrubim(zohnat tieto zvody je teraz uz celkom problem). Ano karburatory z octavie a felicie boli v podstate identicke, lisili sa akurat znacenim a tryskovanim ale telo karbecu mozes kludne pouzit aj s octavky, nezabudni ale ze feldove karbose maju zaslepenu trysku obohacovaca. A viko ventilov na 2karbec mas ? A filtre na 2karbec tiez?(pozor su ine ako u octavky). Nezabudni na piesty s vypuklym dnom (u 1221ccm)alebo s deflektorom (u 1089ccm). Velmi dolezity bude ten rozdelovac, krivka sa odvija od typu motora,ta sa da este v dobovej literature najst(keby cosi mam ich tak staci napisat) ten budes musiet dat jedine niekomu vyskladat v sucasnosti je velikansky problem zohnat karbos na feldu(jeden pan ich predava v Brne na burze a pyta zan cca 130E).
21:03:33
19.05.2016
Toušík
-> swako44: Ahoj moc děkuji za odpověď a prosím neber mé připomínky jako rejpání nebo něco podobného!! Vím kolik dá auto práce a peněz a nemám moc rád když pak někdo přijde a má spousty řečí že to tam nepatří atd..

Ohledně vačky. přiznám se že jsem uvažoval i o něčem trošku ostřejším přeci jen ten sport je mě zatím trošku blíže a osobně bych vzal vačku od p. Krejbicha který taky udělá cokoliv co bude potřeba. Tak asi nechám rovnou tvou radu a vačku vezmu o trošku ostřejší rovnou. Ne na závody, ale aby se chovala kulturněji :)

Jinak já mám auto opískované, lehce vyklepané a vyvařené, ale s motorem jsem nedělal nic mám jen AL vanu a sání s jedním karbcem a to ještě nevím ani jaký tam mám tak budu muset vyzkoumat. Jinak karbec je stejnej třeba s Oktávkou? Ale to počítám že ne a nebudu se zde ptát na takové základy které bych měl vědět. Ale do toho se dostanu až se do stavby pustím.

Moc ti děkuji a jen a´t to jezdí :)

Nazdar,dik za kompliment. K tvojej otazke. Priznam sa ze som zatial viac menej porovnaval priebeh sania octavkovej a feldovej vacky tam su totiz najvacsie rozdiely a je mozne vidiet zmenu, ale v blizkej dobe sa chystam poctivo premerat celu charakteristiku. Jedine co sa v knizke dozvies su uhly otvorenia a zatvorenia a max. uhly otvorenia na ventile co ti moc nepomozu. Ked budem mat premeranu vacku udaje ti mozem poskytnut, dokonca mam doma vacku (feldovu), ktora nebola nikdy nahodena a oproti tej ,,zabehnutej,, tam boli iste rozdiely. Ak by sa ti nepodarilo dat vacku prebrusit, kup vacku od chovanca, je to sice 265/265 (felda ma 240/240) ale pokial by si upravil predzapal a mierne zvysil kompresny pomer bude sa dat na nom slusne jazdit. Ohladom sania a karbecu, aky tip karburatora mas ? BS alebo starsi SOP ? Tak ako uz v komentoch pisal Mirec lepsie su SOP (nastavovanie je ovela flexibilnejsie). Dvojca zozenies velmi obtiazne. Zozen karbec, rovnakeho typu, s identickym difuzorom. Dolezitejsi je stav karbecov, osky by mali mat minimalnu volu, najlepsie prepuzdrovat, a identicke a hlavne spravne natryskovanie. Nezabudni potom aj na rozdelovac so spravnou regulaciou (iba odstredivou). Keby si cosi potreboval, kludne napis.
PS: spatak je tam bol naozaj ako past na oko, uz je prec :)
19:22:28
17.05.2016
swako44
Nazdar,dik za kompliment. K tvojej otazke. Priznam sa ze som zatial viac menej porovnaval priebeh sania octavkovej a feldovej vacky tam su totiz najvacsie rozdiely a je mozne vidiet zmenu, ale v blizkej dobe sa chystam poctivo premerat celu charakteristiku. Jedine co sa v knizke dozvies su uhly otvorenia a zatvorenia a max. uhly otvorenia na ventile co ti moc nepomozu. Ked budem mat premeranu vacku udaje ti mozem poskytnut, dokonca mam doma vacku (feldovu), ktora nebola nikdy nahodena a oproti tej ,,zabehnutej,, tam boli iste rozdiely. Ak by sa ti nepodarilo dat vacku prebrusit, kup vacku od chovanca, je to sice 265/265 (felda ma 240/240) ale pokial by si upravil predzapal a mierne zvysil kompresny pomer bude sa dat na nom slusne jazdit. Ohladom sania a karbecu, aky tip karburatora mas ? BS alebo starsi SOP ? Tak ako uz v komentoch pisal Mirec lepsie su SOP (nastavovanie je ovela flexibilnejsie). Dvojca zozenies velmi obtiazne. Zozen karbec, rovnakeho typu, s identickym difuzorom. Dolezitejsi je stav karbecov, osky by mali mat minimalnu volu, najlepsie prepuzdrovat, a identicke a hlavne spravne natryskovanie. Nezabudni potom aj na rozdelovac so spravnou regulaciou (iba odstredivou). Keby si cosi potreboval, kludne napis.
PS: spatak je tam bol naozaj ako past na oko, uz je prec :)
upraveno 1x, naposled 17.05.2016 19:23:12
09:40:27
17.05.2016
Toušík
Ahoj pořád tady koukám na tu tvou krasavici a nějak mě čím dál víc svědí ruce že bych se do ní pustil už taky... Je to krásné auto !! Ale spíše teď jedna technická otázka bylo by možné od tebe nějak dostat úhly co jsi naměřil nebo které to má mít? Protože vačku z felicie originál nejspíše nemám ale jsem domluvený že mě ji udělají. Jen nevím zda jsou v knížce podklady a nebo ne a když vidím že jsi ji měřil tak se rovnou zeptám. A ještě jeden dotaz. Mám doma sání z feldy, ale pouze jeden karburátor. Je někdo kde by se dal druhý sehnat?? Děkuji moc časem budu otravovat asi víc :) Jen na konec si dovolím trochu kritiky. Nelze to zrcátko nahradit nějakým chromovaným? Nějak mě k tomu nepasuje :/
upraveno 1x, naposled 17.05.2016 09:42:16
20:27:59
15.05.2016
swako44
Odmerane a identifikované, nasleduje repas karbecov a rozdelovaca a hura skladat.
zvětšit Babika / Skoda Felicia 994 - obrázek od swako44 vložen 15.05.2016 20:27:59
20:24:43
15.05.2016
swako44
Aby motor isiel ako ma je potrebne ho osadit spravnym vackovym hriadelom s pozadovanym priebehom casovania sacieho a vyfukoveho ventilu. Vackove hriadele co boli doma bolo potrebne premerat a zistit, akemu motoru odpovedaju. Rozdiely medzi Octaviou a Feliciou su male preto bolo treba merat pomerne presne.
zvětšit Babika / Skoda Felicia 994 - obrázek od swako44 vložen 15.05.2016 20:24:43
20:00:34
24.04.2016
swako44
Lestene ventily a spalovaky.
zvětšit Babika / Skoda Felicia 994 - obrázek od swako44 vložen 24.04.2016 20:00:34
19:58:07
24.04.2016
swako44
Hotova hlavicka, uz len nahodit stifty a capicky na vyfukove ventily a pojde na motor.
zvětšit Babika / Skoda Felicia 994 - obrázek od swako44 vložen 24.04.2016 19:58:07
19:56:32
24.04.2016
swako44
Nieje to sice ako na originale, ale technickym vylepseniam tohoto typu sa nebranim
zvětšit Babika / Skoda Felicia 994 - obrázek od swako44 vložen 24.04.2016 19:56:32
19:53:31
24.04.2016
swako44
Pred skladanim isla do laku (tmavo seda tak ako isla z tovarne)
zvětšit Babika / Skoda Felicia 994 - obrázek od swako44 vložen 24.04.2016 19:53:31
19:51:30
24.04.2016
swako44
Zasa sme pokrocili. Ojnice su prestruzene napresno a v bizkej dobe budu snad aj vahadla. Hlava prisla z dielne tak sa zacalo s jej skladanim.
zvětšit Babika / Skoda Felicia 994 - obrázek od swako44 vložen 24.04.2016 19:51:30
21:29:30
28.03.2016
swako44
Vdaka
21:05:44
28.03.2016
sikula
21:01:48
28.03.2016
swako44
Po niekoľkých hodinach sa uspesne (a bez ujmy na zdravi) podarilo zrovnat prirubu do povodneho stavu, nejake jemne presvity svetla tam su ale to sa uz doladi na mramore.
zvětšit Babika / Skoda Felicia 994 - obrázek od swako44 vložen 28.03.2016 21:01:48
20:59:06
28.03.2016
swako44
Takto to dopada, ked niekto zacne utahovat karburator na vadnom tesneni, kompletne dokrutena priruba, fuga az 3,5 mm.
zvětšit Babika / Skoda Felicia 994 - obrázek od swako44 vložen 28.03.2016 20:59:06
upraveno 1x, naposled 29.03.2016 05:00:26
17:09:05
23.03.2016
swako44
Sacie v prvej a druhej komore su totalne KO takze pojdu zvacsit na vacsie ventily. Inak jej je celkom skoda, lebo nemala nabehane viac ako 15-20 tisic, drieky ventilov a ani voditka boli rozmerovo ako nove a hlava nebola este ani raz zrovnavana
upraveno 1x, naposled 23.03.2016 17:09:50
21:10:36
22.03.2016
Milan 136
-> swako44: pekny ventilovy sedla
19:02:26
22.03.2016
swako44
Extreme Tyres