-> Olin1000: Upřímně obdivuju každého kdo se pustí do renovace tak starého auta.
Tak hlavně ať se daří
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zde Vám předtavuji svůj nejstarší kousek co mám v garáži
Menší šestiválcová Škoda 633 se začala vyrábět v roce 1931 a její produkce skončila o tři roky později. Motor byl umístěn pochopitelně vpředu, chlazen kapalinou, měl stejně jako u všech vozů této řady uspořádání válců v řadě a rozvod SV. Z objemu 1792 cm3 (vrtání 65 a zdvih 90 mm) dával výkon 24 kW (33 k)/2800-3000 min-1. Typ 633 se mohl pyšnit již dvanáctivoltovou elektroinstalací, převodovka měla standardně tři stupně, ale mohla mít také o o kolečko více, tedy čtyři. Podvozek s rozvorem 2775 mm byl opět klasické koncepce s obdélníkovým rámem a tuhými nápravami, odpruženými půleliptickými listovými pery. Mechanické brzdy na obou nápravách byly již samozřejmostí. Samotné šasi vážilo 835 kg, karosovaný vůz pak 1150 kg. V drtivé většině se Škoda 633 nabízela jako čtyřdveřový sedan nebo dvoudveřový tudor. Obě verze dokázaly jet rychlostí 90-100 km/h, za své služby pak požadovaly 9-11 litrů benzinu na 100 kilometrů.
Dnes se jedná o velmi vzácný vůz, i když byl ve své době považován za velmi zdařilý, továrnu opustilo jen 504 kusů, některé prameny uvádějí o dva více, tedy 506.
Po náročném hledání, jsem objevil fotografie, které jsem pořídil před dvaceti lety, když jsem 633 koupil. K mé radosti, jsou již některé barevné, což na to dobu nebylo zas tak běžné. Již vté době jsem některé díly renovoval a dnes Vám přináším fotografie střešní dřevěné kostry jak vypadala při koupi ( černobílé foto) a dnes ( barevné foto) když se začínám prokousávat k zaskládanému veteránku. Co si z té doby pamatuji, tak nejsložitější bylo vyjmout poškozené dříví, a to bez jeho dalšího poškození, aby posloužilo jako mustr pro nový rám. I opětovná montáž nebyla úplně bez problému, protože vše se muselo dokonale napasovat. Ale jak sami vidíte, tak výsledek je OK. Ta střecha bylo jediné porušení dřevěného rámu na tomto autě. Ještě několik černobílých fotek ze započaté renovace z roku 1990, která jak rychle začala, tak pro nedostatek času zkončila.
více na forum.skodahome.cz/index. php?showtopic=...
Menší šestiválcová Škoda 633 se začala vyrábět v roce 1931 a její produkce skončila o tři roky později. Motor byl umístěn pochopitelně vpředu, chlazen kapalinou, měl stejně jako u všech vozů této řady uspořádání válců v řadě a rozvod SV. Z objemu 1792 cm3 (vrtání 65 a zdvih 90 mm) dával výkon 24 kW (33 k)/2800-3000 min-1. Typ 633 se mohl pyšnit již dvanáctivoltovou elektroinstalací, převodovka měla standardně tři stupně, ale mohla mít také o o kolečko více, tedy čtyři. Podvozek s rozvorem 2775 mm byl opět klasické koncepce s obdélníkovým rámem a tuhými nápravami, odpruženými půleliptickými listovými pery. Mechanické brzdy na obou nápravách byly již samozřejmostí. Samotné šasi vážilo 835 kg, karosovaný vůz pak 1150 kg. V drtivé většině se Škoda 633 nabízela jako čtyřdveřový sedan nebo dvoudveřový tudor. Obě verze dokázaly jet rychlostí 90-100 km/h, za své služby pak požadovaly 9-11 litrů benzinu na 100 kilometrů.
Dnes se jedná o velmi vzácný vůz, i když byl ve své době považován za velmi zdařilý, továrnu opustilo jen 504 kusů, některé prameny uvádějí o dva více, tedy 506.
Po náročném hledání, jsem objevil fotografie, které jsem pořídil před dvaceti lety, když jsem 633 koupil. K mé radosti, jsou již některé barevné, což na to dobu nebylo zas tak běžné. Již vté době jsem některé díly renovoval a dnes Vám přináším fotografie střešní dřevěné kostry jak vypadala při koupi ( černobílé foto) a dnes ( barevné foto) když se začínám prokousávat k zaskládanému veteránku. Co si z té doby pamatuji, tak nejsložitější bylo vyjmout poškozené dříví, a to bez jeho dalšího poškození, aby posloužilo jako mustr pro nový rám. I opětovná montáž nebyla úplně bez problému, protože vše se muselo dokonale napasovat. Ale jak sami vidíte, tak výsledek je OK. Ta střecha bylo jediné porušení dřevěného rámu na tomto autě. Ještě několik černobílých fotek ze započaté renovace z roku 1990, která jak rychle začala, tak pro nedostatek času zkončila.
více na forum.skodahome.cz/index. php?showtopic=...
Olin / Škoda 633 - komentáře:
22:59:17
28.07.2010
28.07.2010
Danster
21:32:26
28.07.2010
28.07.2010
VeTeV
-> Olin1000: hoodne stesti pri renovaci, ale toto bude chctit opravdu velice citlive
21:30:58
28.07.2010
28.07.2010
bibendum30
Krásně zachovalý kousek,jestli se ti ho povede dát do pucu...bude to perla v soukromé zbírce
21:20:37
28.07.2010
28.07.2010
Olin1000
Tak dva dny rvrdé práce, vyndání 800 litrové nárže, zahrnutí šachty po ní, odebrání starých dlaždic, popložení sta nových :) a nová příjezdová plocha k malé garáži hotová a veteránek spatřil světlo světa :) :) :)
Škoda 633 z roku 1933 je připravéná k počátku renovace
více zde forum.skodahome.cz/topic/ .../page__pid__1417479__st __50
Škoda 633 z roku 1933 je připravéná k počátku renovace
více zde forum.skodahome.cz/topic/ .../page__pid__1417479__st __50
14:12:46
01.02.2010
01.02.2010
Olin1000
Tak dnes jsem se z archivu v Mladé boleslavi dozvěděl, že auto pochází z roku 1933 a bylo původně vyrobeno jako cabriolet
příští pondělí jsem objednán na osobní návštěvu, tak se možná dovím ještě více
příští pondělí jsem objednán na osobní návštěvu, tak se možná dovím ještě více
23:02:42
26.12.2009
26.12.2009
Olin1000
-> twinkie010: Ale ještě chvilku bude trvat než ho dám vystavovatelné podoby.
06:44:49
28.11.2009
28.11.2009
twinkie010 - zrušená registrace
Na to jak je toto auto staré,tak teda klobouk dolů.Je velice teďka vzácné mít takový kousek
16:07:34
21.11.2009
21.11.2009
maca
-> Olin1000: nevaž se odvaž se a pochlub se
09:11:54
21.11.2009
21.11.2009
MATTESS
-> Olin1000:
08:55:38
21.11.2009
21.11.2009
Olin1000
-> maca: -> MATTESS: chlapci, ještě mám nějaká auta stále v záloze
08:44:19
21.11.2009
21.11.2009
maca
-> MATTESS: asi tak nějak
22:16:55
20.11.2009
20.11.2009
MATTESS
-> maca: Olin´s Skoda private muzeu
19:29:56
20.11.2009
20.11.2009
Olin1000
-> Max: S renovací určitě pokračovat budu, ale nyní jsem se pustil do Hundertky.
-> Janeon: Výdřevu jsem ci nechal vyříznout u tchana v praci a sám jsem si ji pak dopasoval a vlepil.
-> maca: Ale pane MACO, viš že je tu teprv půlka mého vozového parku
-> Janeon: Výdřevu jsem ci nechal vyříznout u tchana v praci a sám jsem si ji pak dopasoval a vlepil.
-> maca: Ale pane MACO, viš že je tu teprv půlka mého vozového parku
19:04:40
20.11.2009
20.11.2009
maca
A pan velkostatkář
18:38:32
20.11.2009
20.11.2009
Janeon
kdo ti delal vydrevu?
17:10:22
20.11.2009
20.11.2009
Max
vzácný kousek...budeš pokračovat v renovaci ?
15:45:00
20.11.2009
20.11.2009
James1991
Ty brďo, tak klobouk dolu!