skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Š 1202 STW de luxe, r.v. 1969
- pořízen vcelku náhodou přes bývalého kolegu, který potřeboval u svého strýce místo na rybářský člun
- koupil jsem od synů prvního majitele /papíry ztraceny, řeší se duplikáty kvůli ponechání SPZ/
- vůz má měněné přední blatníky, je podomácku přestříkán a je místy pobouchaný
- PLÁNY : odvézt do šrotu :)
27.-29.4.2023 - umytí motoru, nová vodní pumpa, nová benzínová pumpa, chladič.....atp atp :)
- 1. majitel z STW udělal výbavu LAURIN & KLEMENT , vůz má :
- ruční plyn
- ampérmetr
- 2x topení
- fialová protioslňovací světýlka
- tlakoměr oleje
Škoda 1202 STW de Luxe, Československo 1963 (1963-1969)
Čtyřdveřové pětimístné kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1221 cm³, vrtání 72,0 mm, zdvih 75,0 mm, komprese 7,5, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 35 kW (47 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 87 Nm při 3000 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2685 mm, rozchod kol 1250/1320 mm, vnější rozměry: délka 4485 mm, šířka 1700 mm, výška 1580 mm, pohotovostní hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 110 km/h. Vpředu příčné závěsy a příčné listové pero, vzadu kyvadlová náprava (poloosy) a příčné listové pero, přední brzdy bubnové, zadní bubnové.
Zavedli také verzi "de Luxe", ta měla bohatší vnitřní výbavu a na karosérii podélnou lištu z eloxovaného hliníku (na snímcích). V roce 1969 byla zvýšena komprese na 7,9 a výkon motoru se zvýšil na 51 koní a točivý moment na 88 Nm.
Charakteristika vozu z dobového tisku (rok 1962): Škoda 1202 STW je užitečný automobil širokého uplatnění. Je současně osobním i rychlým dodávkovým vozem. Věrný pomocník zemědělců. Po týdenní práci poskytne radost i odpočinek jako campingový vůz, v němž lze pohodlně přespávat. Slouží k dopravě 4 až 5 osob, eventuálně s 1 dítětem navíc a rozměrného nákladu do celkového dovoleného zatížení 650 kg. Má tři postranní a jedny zadní dveře, teplovodní topení s větráním, dvoubarevné čalounění, bezpečnostní volant, asymetrické reflektory, zpětný světlomet a jiné vymoženosti moderních automobilů.
VIDEO :
- pořízen vcelku náhodou přes bývalého kolegu, který potřeboval u svého strýce místo na rybářský člun
- koupil jsem od synů prvního majitele /papíry ztraceny, řeší se duplikáty kvůli ponechání SPZ/
- vůz má měněné přední blatníky, je podomácku přestříkán a je místy pobouchaný
- PLÁNY : odvézt do šrotu :)
27.-29.4.2023 - umytí motoru, nová vodní pumpa, nová benzínová pumpa, chladič.....atp atp :)
- 1. majitel z STW udělal výbavu LAURIN & KLEMENT , vůz má :
- ruční plyn
- ampérmetr
- 2x topení
- fialová protioslňovací světýlka
- tlakoměr oleje
Škoda 1202 STW de Luxe, Československo 1963 (1963-1969)
Čtyřdveřové pětimístné kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1221 cm³, vrtání 72,0 mm, zdvih 75,0 mm, komprese 7,5, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 35 kW (47 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 87 Nm při 3000 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2685 mm, rozchod kol 1250/1320 mm, vnější rozměry: délka 4485 mm, šířka 1700 mm, výška 1580 mm, pohotovostní hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 110 km/h. Vpředu příčné závěsy a příčné listové pero, vzadu kyvadlová náprava (poloosy) a příčné listové pero, přední brzdy bubnové, zadní bubnové.
Zavedli také verzi "de Luxe", ta měla bohatší vnitřní výbavu a na karosérii podélnou lištu z eloxovaného hliníku (na snímcích). V roce 1969 byla zvýšena komprese na 7,9 a výkon motoru se zvýšil na 51 koní a točivý moment na 88 Nm.
Charakteristika vozu z dobového tisku (rok 1962): Škoda 1202 STW je užitečný automobil širokého uplatnění. Je současně osobním i rychlým dodávkovým vozem. Věrný pomocník zemědělců. Po týdenní práci poskytne radost i odpočinek jako campingový vůz, v němž lze pohodlně přespávat. Slouží k dopravě 4 až 5 osob, eventuálně s 1 dítětem navíc a rozměrného nákladu do celkového dovoleného zatížení 650 kg. Má tři postranní a jedny zadní dveře, teplovodní topení s větráním, dvoubarevné čalounění, bezpečnostní volant, asymetrické reflektory, zpětný světlomet a jiné vymoženosti moderních automobilů.
VIDEO :
1202 STW ´69 - komentáře:
-> j_j: Mám jen to sem k Tobě nevložim
-> Kilián: chápu :) taky udělám palubku 1202 čeřínkem, měl bys prosím foto ?
-> j_j: No já ten plech GL palubky neměl tolik čeřínkový prostě
Dal jsem 2 vrstvy a pak do trouby

Dal jsem 2 vrstvy a pak do trouby
-> Kilián: čeřínek je od slova "čeřit" :D tady máš fotku z vnější strany vnitřního zrcátka Š 110 L , dal jsem 3x vrstvy /5 min pauza mezi nimi/ a pak pistolí.
do motoru STW ideální, to je tank ;)

-> j_j: Ty to máš už takové hodně čeřínkové
Já když dělal plech do GL palubky, tak jsem laboroval, abych měl stejnou strukturu jako byla origo. Takže jsem to stříkal hodně tenkyma vrstvama a povedlo se to trefit na 100%


Já když dělal plech do GL palubky, tak jsem laboroval, abych měl stejnou strukturu jako byla origo. Takže jsem to stříkal hodně tenkyma vrstvama a povedlo se to trefit na 100%

-> Lubes120: kašli na utírání




-> Bukaj 04.09.22 20:48:28: áno to viem len tam na prístrojovkach je to také viac zaliate tá štruktúra a tým pádom ľahko utieratelne 

s kámošem jsme trochu tahali elektriku, první majitel byl hračička :)
PS: chystám se možná, že tím udělám i palubovku :)))) černá s těmi černostříbrnými budíky může vypadat dobře...
-> Bukaj: To používali ještě v éře 742 ?
Jinak udržovat se to dá, jen se prach nesmí do povrchu "zapíct".. Pak už pomůže jen wap-ka.


-> Bukaj: mě radost nezkazíte
musím tam dát kvůli tomu extra hustý olej, aby mi to víčkem nevzlínalo :D

-> Lubes120: V originále to měly třeba De Luxe tisícovky na palubce a krytech A sloupků, 110R to měla myslím také na palubní desce a škodovky výbavy GL (a coupé Garde/Rapid) třeba na čelním panelu středu palubky (kolem popelníku, ovladačů topení a díry na autorádio)
A údržba není nikterak náročná - je to poměrně jemné, takže se v tom nic moc nedrží.
Jen nevím, jestli J-J počítá s tím, že na škodováckém ventildeklu to asi nebude nejlepší řešení - už v lesklé sérii tam víčko netěsní a prolíná olej, natož s čeřínkem

Jen nevím, jestli J-J počítá s tím, že na škodováckém ventildeklu to asi nebude nejlepší řešení - už v lesklé sérii tam víčko netěsní a prolíná olej, natož s čeřínkem

-> Lubes120:
jako,jo, máš pravdu, já to zas tak nehrotim a ještě k tomu STW bude taková víkendovka, campingovka, pracovní :) PS : přemýšlím, že do téhle barvy dám i palubovku....

-> j_j 04.09.22 19:29:42: akože vyzerá to fakt pekne len viem ako utieram prach na motore na LS ,tak len preto má to zaujalo 

-> Lubes120: ahoj, je to tzv. čeřínkový lak ang. wrinckle paint - společně např. s kladívkovou barvou se jednalo o povrchovou barvu na různé přístroje atp.
ventilová víka v této úpravě mají občas některé sportovní vozy, mám to ze srandy na STW ;)

-> j_j 04.09.22 17:15:49: to je farba s takým efektom? Na údržbu čo sa čistoty týka to asi není najlepšia voľba 
