skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co dát do popisu...
Hlavním důvodem je asi zkusit si zajet na starý kolena "Republiku"...T ady to asi povedu jako takový deník, dílů je potřeba mraky a oproti Rapidu budu volit už trochu jinou strategii, takže letos to bude spíš o nashromáždění dílů a přípravě kastle.
Pak složit auto na čisto před lakem, napasovat a odladit a pak rozborka, lak a sborka...(což může být klidně v r. 2030)))
Taky uvidíme jak to bude vycházet finančně..
A abychom předešli dohadům - nestavím historika, bohužel (nebo bohudík?) nejsem tak bohatý abych utratil mega za 40 let starou techniku...Takže stavíme auto do kat. 17, kde máme trochu volnější ruce a možnost řešit to prostředky a materiály odpovídající 21. století.
Rád bych tu uplatnil řešení který se používá na současných závodních vozech, tak uvidíme jak ten celek bude fungovat...
2017:
máme plesnivou kastli - na první pohled....kdo si dnes může vybírat...
zadní náprava LR je doma
máme nádrž zapuštenou ala heigo včetně pěny a konzole na 2 pumpy
celohliníkový chladič
na konci roku nám dorazily z anglie brzdové a spojkový válec, držáky kapot, facet a další drobné díly.
Povedlo se pořešit sportovní průkaz vozidla
přední náprava připravena na vyztužení, připraveno nové řízení s ostrým pastorkem a jiné, silnější tyčky a čepy.
brzdová konzole s vahadlem - brzdové válce girling, spojka wilwood.
Motor: Urbanmotor - díky Péťo:-)
Převodovka: Hewland - Kalmar
Brzdy - Brembo Max Saky development and machining.
2018:
Alu potahy dveří a kapot - Krob motorsport (Zdenkovi díkujeme!)
Hlavním důvodem je asi zkusit si zajet na starý kolena "Republiku"...T ady to asi povedu jako takový deník, dílů je potřeba mraky a oproti Rapidu budu volit už trochu jinou strategii, takže letos to bude spíš o nashromáždění dílů a přípravě kastle.
Pak složit auto na čisto před lakem, napasovat a odladit a pak rozborka, lak a sborka...(což může být klidně v r. 2030)))
Taky uvidíme jak to bude vycházet finančně..
A abychom předešli dohadům - nestavím historika, bohužel (nebo bohudík?) nejsem tak bohatý abych utratil mega za 40 let starou techniku...Takže stavíme auto do kat. 17, kde máme trochu volnější ruce a možnost řešit to prostředky a materiály odpovídající 21. století.
Rád bych tu uplatnil řešení který se používá na současných závodních vozech, tak uvidíme jak ten celek bude fungovat...
2017:
máme plesnivou kastli - na první pohled....kdo si dnes může vybírat...
zadní náprava LR je doma
máme nádrž zapuštenou ala heigo včetně pěny a konzole na 2 pumpy
celohliníkový chladič
na konci roku nám dorazily z anglie brzdové a spojkový válec, držáky kapot, facet a další drobné díly.
Povedlo se pořešit sportovní průkaz vozidla
přední náprava připravena na vyztužení, připraveno nové řízení s ostrým pastorkem a jiné, silnější tyčky a čepy.
brzdová konzole s vahadlem - brzdové válce girling, spojka wilwood.
Motor: Urbanmotor - díky Péťo:-)
Převodovka: Hewland - Kalmar
Brzdy - Brembo Max Saky development and machining.
2018:
Alu potahy dveří a kapot - Krob motorsport (Zdenkovi díkujeme!)
Bery / 130 LR - komentáře:
11:35:09
28.05.2019
28.05.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 28.05.19 06:22:10: Zkusím se na to až potkám MATTESSa zaměřit, ale právě prahy a bodové svary na lemech se myslím v ničem neliší od mé 130tky 85. Tuhost bez dveří bude jasně u Rapida vyšší, to je jasné, díky tomu zadku a jiným sloupkům.
10:31:25
28.05.2019
28.05.2019
Tom Troll
-> Bery: -> Tuner#2: Já bych se tomu ani tolik nedivil, místo zadjích dveří bok a k tomu výztuha navíc, a k tomu nižší střecha se sloupkama pod menšim úhlem, takže se dá čekat že bude torzně silnější, ale taky bych čekal že to spasování atd co popisuješ bude tim že všechny rapidy (až na BAZ, pokud vim ty na západ nešly) jsou designovaný jako vývozní auta (interně, výrobně, i když zůstaly u nás) takže větší péče, lepší výstupní kontroly atd oproti obyčejnejm eLkům (Tohle připadá obecně na vývozový auta, většinou právě kupé a GL, ale i kdejaký eLka). Do toho spadaj i zinkovaný kastle a tak. Neni tajemstvim že byla snaha tam udělat dojem lepšim spasovánim.
06:22:10
28.05.2019
28.05.2019
Bery
-> Tuner#2: Jen porovnej práh u rapida a 130 - u rapida je materiálu tak trojnásobně.(jasně, je to kupátko) To sbodování a slícování plechů - celkově zpracování. A taková ta torzní tuhost kastle.
čím víc to řežu a rozebírám, tím víc přidávám trubky do rámu.
To není nic proti sedanům, to je jen asi můj dojem. Pár kastli jsem už rozřezal a svoje kastle měl parkrát do šroubku rozkuchaný, takže nějaký srovnání mám. Je to taková lehká a úzká bouda:-)
čím víc to řežu a rozebírám, tím víc přidávám trubky do rámu.
To není nic proti sedanům, to je jen asi můj dojem. Pár kastli jsem už rozřezal a svoje kastle měl parkrát do šroubku rozkuchaný, takže nějaký srovnání mám. Je to taková lehká a úzká bouda:-)
23:18:17
27.05.2019
27.05.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 27.05.19 22:51:16: Já pořád nerozumím tomu co chceš říct? Váha je u Rapida v podstatě totožná. Máme to chápat tedy tak, že Rapid (Kvasiny) je lépe svařený než boudy (Mladá Boleslav) z hlavní továrny? Já když studuju MATTESSovo Rapida, tak mě to nijak odlišný nepřijde a plechové výlisky jsou totožné...
22:51:16
27.05.2019
27.05.2019
Bery
-> Tuner#2: jak to má ty zadní dveře, tak to na mě působí lehce. navíc pořád do auta lezu předníma. i když lezu dozadu. ale to je zas jiná moje deformace..
ale prostě ten dojem z kastle , váha , tuhost sériový boudy, to zpracování...jak plechovky od fazoli.
ale prostě ten dojem z kastle , váha , tuhost sériový boudy, to zpracování...jak plechovky od fazoli.
21:49:27
27.05.2019
27.05.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 27.05.19 21:37:30: V čem je Rapid jiný? O to, že tam máš bočnice a tady vyndaný dveře, ale jinak to je úplně stejné přece ne?
21:37:30
27.05.2019
27.05.2019
Bery
učinili jsme v dílně obrat o 180° a kuchame předek. ta kastle mi přijde jak papir. to se dá tlačit prstem. rapid je fakt tank proti tomu
21:54:14
26.05.2019
26.05.2019
Eidy
-> Bery: Jen nekřič. Já dneska začal zkusmo pasovat blatníky a myslel jsem, že mi jebne. Křivej laminát na bouraný a 2x vyvařený kastli je trochu psycho. Ale když ji miluješ, nemáš na výběr.
20:32:34
26.05.2019
26.05.2019
Bery
-> Eidy: když koukám jak postupujes Ty, tak to je pěkná práce. my máme ještě co dohánět. Ale ono to půjde.
19:27:41
26.05.2019
26.05.2019
Eidy
-> Bery: Pěkná práce.
07:38:36
26.05.2019
26.05.2019
Bery
brzdič je to v podstatě stejný. jestli bude za 5000 a je schváleny, tak není co řešit. Ano, je povoleny 4pist klasický a rensport.
a M8 to dotáhl . když vidím ty ceny... prodám 4 pistky a doplatim si opravdový zlomek částky a mám pár brzdicu co jsou lehčí než 1 kus 4 pistu
a M8 to dotáhl . když vidím ty ceny... prodám 4 pistky a doplatim si opravdový zlomek částky a mám pár brzdicu co jsou lehčí než 1 kus 4 pistu
06:08:35
26.05.2019
26.05.2019
m8rinek
-> Eidy: to cumim, to je dnes repase PALovejch 4p dražší :D
23:13:48
25.05.2019
25.05.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 25.05.19 22:39:04: jak to mám chápat? Jako, že do třídy 17 je povoleny rensport a nikoliv wilwood?
23:01:09
25.05.2019
25.05.2019
Eidy
-> Bery: To bych řekl, že jsou. Sice tam maji jakože slevu, ale vždycky byly kolem sedmičky. speedpro.eu/produkt/akce-
wilwood-brzdic-powerlite-4
-pistkovy-alu-pro-chlazeny
-kotouc
22:39:04
25.05.2019
25.05.2019
Bery
-> Tuner#2: asi jdou, ale zase s tím bude problém . Tohle je povoleny na LR. a za zlomek ceny urcite Wilwoody nejsou.
20:04:01
25.05.2019
25.05.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 25.05.19 19:50:27: a to nejdou použít wilwoody za zlomek ceny? Mě na tom tehdy lákala ta legalnost do provozu, ale to pro Tebe nemá význam. Už v té době to bylo za dvacku.
19:50:27
25.05.2019
25.05.2019
Bery
abych řekl pravdu, tak jsem to ještě neplatil ale celý set je za 32??
pro mou skupinu jsou schválené, jsou lehké, tak proč to zase o kousek neposunout. drzaky budeme dělat sami. mám i jiné kotouče, takže by to úplně nepasovalo.
pro mou skupinu jsou schválené, jsou lehké, tak proč to zase o kousek neposunout. drzaky budeme dělat sami. mám i jiné kotouče, takže by to úplně nepasovalo.
19:19:56
25.05.2019
25.05.2019
MajoLR
09:17:25
25.05.2019
25.05.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 25.05.19 08:54:27: kolik aktuálně stojí ty brzdy? Máš to i s držákama? Jeden čas to nabízeli i se silniční homologací, ale byla to raketa.