Bery / 130 LR Bery / 130 LR

komentáře | popis | fotky | Bery | 06.05.22 08:42 | 87x v oblíbených
Co dát do popisu...

Hlavním důvodem je asi zkusit si zajet na starý kolena "Republiku"...T ady to asi povedu jako takový deník, dílů je potřeba mraky a oproti Rapidu budu volit už trochu jinou strategii, takže letos to bude spíš o nashromáždění dílů a přípravě kastle.

Pak složit auto na čisto před lakem, napasovat a odladit a pak rozborka, lak a sborka...(což může být klidně v r. 2030)))

Taky uvidíme jak to bude vycházet finančně..

A abychom předešli dohadům - nestavím historika, bohužel (nebo bohudík?) nejsem tak bohatý abych utratil mega za 40 let starou techniku...Takže stavíme auto do kat. 17, kde máme trochu volnější ruce a možnost řešit to prostředky a materiály odpovídající 21. století.

Rád bych tu uplatnil řešení který se používá na současných závodních vozech, tak uvidíme jak ten celek bude fungovat...



2017:

máme plesnivou kastli - na první pohled....kdo si dnes může vybírat...

zadní náprava LR je doma

máme nádrž zapuštenou ala heigo včetně pěny a konzole na 2 pumpy

celohliníkový chladič

na konci roku nám dorazily z anglie brzdové a spojkový válec, držáky kapot, facet a další drobné díly.

Povedlo se pořešit sportovní průkaz vozidla



přední náprava připravena na vyztužení, připraveno nové řízení s ostrým pastorkem a jiné, silnější tyčky a čepy.



brzdová konzole s vahadlem - brzdové válce girling, spojka wilwood.



Motor: Urbanmotor - díky Péťo:-)



Převodovka: Hewland - Kalmar



Brzdy - Brembo Max Saky development and machining.



2018:



Alu potahy dveří a kapot - Krob motorsport (Zdenkovi díkujeme!)











Bery / 130 LR - komentáře:

00:05:04
17.06.2019
Bery
jen vodou
23:51:13
16.06.2019
Eidy
-> Bery: Krásný. To je jen sodou? Písek na zrezlý místa nemají?
23:18:49
16.06.2019
Bery
je to peckový
zvětšit Bery / 130 LR - obrázek od Bery vložen 16.06.2019 23:18:49
23:13:05
16.06.2019
Bery
dřív se zpívalo" tak škrábej".... teď ... tak tryskej..
zvětšit Bery / 130 LR - obrázek od Bery vložen 16.06.2019 23:13:05
10:47:39
02.06.2019
Eidy
-> Bery: Jen běž. Já už dělám kravál dávno. Ale v garáži a sousedi jsou v klidu.
10:33:46
02.06.2019
Bery
-> Eidy: a teď už stačí jen umýt a jít3 i když... půjdu si do nedělního klidu ještě něco vyřezat5
09:59:38
02.06.2019
Eidy
-> Bery: Je to nějaký vysoký, zatáči tomu všechna kola, je to Bigfoot? :)
09:55:25
02.06.2019
Bery
už to jezdí.
zvětšit Bery / 130 LR - obrázek od Bery vložen 02.06.2019 09:55:25
11:59:43
28.05.2019
MATTESS
-> Tuner#2: já tě k autu nepustím 3 3
11:35:09
28.05.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 28.05.19 06:22:10: Zkusím se na to až potkám MATTESSa zaměřit, ale právě prahy a bodové svary na lemech se myslím v ničem neliší od mé 130tky 85. Tuhost bez dveří bude jasně u Rapida vyšší, to je jasné, díky tomu zadku a jiným sloupkům. 4
10:31:25
28.05.2019
Tom Troll
-> Bery: -> Tuner#2: Já bych se tomu ani tolik nedivil, místo zadjích dveří bok a k tomu výztuha navíc, a k tomu nižší střecha se sloupkama pod menšim úhlem, takže se dá čekat že bude torzně silnější, ale taky bych čekal že to spasování atd co popisuješ bude tim že všechny rapidy (až na BAZ, pokud vim ty na západ nešly) jsou designovaný jako vývozní auta (interně, výrobně, i když zůstaly u nás) takže větší péče, lepší výstupní kontroly atd oproti obyčejnejm eLkům (Tohle připadá obecně na vývozový auta, většinou právě kupé a GL, ale i kdejaký eLka). Do toho spadaj i zinkovaný kastle a tak. Neni tajemstvim že byla snaha tam udělat dojem lepšim spasovánim. 1
upraveno 1x, naposled 28.05.2019 10:32:23
06:22:10
28.05.2019
Bery
-> Tuner#2: Jen porovnej práh u rapida a 130 - u rapida je materiálu tak trojnásobně.(jasně, je to kupátko) To sbodování a slícování plechů - celkově zpracování. A taková ta torzní tuhost kastle.

čím víc to řežu a rozebírám, tím víc přidávám trubky do rámu.



To není nic proti sedanům, to je jen asi můj dojem. Pár kastli jsem už rozřezal a svoje kastle měl parkrát do šroubku rozkuchaný, takže nějaký srovnání mám. Je to taková lehká a úzká bouda:-)
23:18:17
27.05.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 27.05.19 22:51:16: Já pořád nerozumím tomu co chceš říct? Váha je u Rapida v podstatě totožná. Máme to chápat tedy tak, že Rapid (Kvasiny) je lépe svařený než boudy (Mladá Boleslav) z hlavní továrny? Já když studuju MATTESSovo Rapida, tak mě to nijak odlišný nepřijde a plechové výlisky jsou totožné...
upraveno 1x, naposled 27.05.2019 23:19:57
22:51:16
27.05.2019
Bery
-> Tuner#2: jak to má ty zadní dveře, tak to na mě působí lehce. navíc pořád do auta lezu předníma. i když lezu dozadu. ale to je zas jiná moje deformace..

ale prostě ten dojem z kastle , váha , tuhost sériový boudy, to zpracování...jak plechovky od fazoli.
21:49:27
27.05.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 27.05.19 21:37:30: V čem je Rapid jiný? O to, že tam máš bočnice a tady vyndaný dveře, ale jinak to je úplně stejné přece ne?
21:37:30
27.05.2019
Bery
učinili jsme v dílně obrat o 180° a kuchame předek. ta kastle mi přijde jak papir. to se dá tlačit prstem. rapid je fakt tank proti tomu4
21:54:14
26.05.2019
Eidy
-> Bery: Jen nekřič. Já dneska začal zkusmo pasovat blatníky a myslel jsem, že mi jebne. Křivej laminát na bouraný a 2x vyvařený kastli je trochu psycho. Ale když ji miluješ, nemáš na výběr. 5
20:32:34
26.05.2019
Bery
-> Eidy: když koukám jak postupujes Ty, tak to je pěkná práce. my máme ještě co dohánět. Ale ono to půjde.
19:27:41
26.05.2019
Eidy
-> Bery: Pěkná práce.
18:58:23
26.05.2019
Bery
teď otočit a předek...
zvětšit Bery / 130 LR - obrázek od Bery vložen 26.05.2019 18:58:23
Extreme Tyres