skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co dát do popisu...
Hlavním důvodem je asi zkusit si zajet na starý kolena "Republiku"...T ady to asi povedu jako takový deník, dílů je potřeba mraky a oproti Rapidu budu volit už trochu jinou strategii, takže letos to bude spíš o nashromáždění dílů a přípravě kastle.
Pak složit auto na čisto před lakem, napasovat a odladit a pak rozborka, lak a sborka...(což může být klidně v r. 2030)))
Taky uvidíme jak to bude vycházet finančně..
A abychom předešli dohadům - nestavím historika, bohužel (nebo bohudík?) nejsem tak bohatý abych utratil mega za 40 let starou techniku...Takže stavíme auto do kat. 17, kde máme trochu volnější ruce a možnost řešit to prostředky a materiály odpovídající 21. století.
Rád bych tu uplatnil řešení který se používá na současných závodních vozech, tak uvidíme jak ten celek bude fungovat...
2017:
máme plesnivou kastli - na první pohled....kdo si dnes může vybírat...
zadní náprava LR je doma
máme nádrž zapuštenou ala heigo včetně pěny a konzole na 2 pumpy
celohliníkový chladič
na konci roku nám dorazily z anglie brzdové a spojkový válec, držáky kapot, facet a další drobné díly.
Povedlo se pořešit sportovní průkaz vozidla
přední náprava připravena na vyztužení, připraveno nové řízení s ostrým pastorkem a jiné, silnější tyčky a čepy.
brzdová konzole s vahadlem - brzdové válce girling, spojka wilwood.
Motor: Urbanmotor - díky Péťo:-)
Převodovka: Hewland - Kalmar
Brzdy - Brembo Max Saky development and machining.
2018:
Alu potahy dveří a kapot - Krob motorsport (Zdenkovi díkujeme!)
Hlavním důvodem je asi zkusit si zajet na starý kolena "Republiku"...T ady to asi povedu jako takový deník, dílů je potřeba mraky a oproti Rapidu budu volit už trochu jinou strategii, takže letos to bude spíš o nashromáždění dílů a přípravě kastle.
Pak složit auto na čisto před lakem, napasovat a odladit a pak rozborka, lak a sborka...(což může být klidně v r. 2030)))
Taky uvidíme jak to bude vycházet finančně..
A abychom předešli dohadům - nestavím historika, bohužel (nebo bohudík?) nejsem tak bohatý abych utratil mega za 40 let starou techniku...Takže stavíme auto do kat. 17, kde máme trochu volnější ruce a možnost řešit to prostředky a materiály odpovídající 21. století.
Rád bych tu uplatnil řešení který se používá na současných závodních vozech, tak uvidíme jak ten celek bude fungovat...
2017:
máme plesnivou kastli - na první pohled....kdo si dnes může vybírat...
zadní náprava LR je doma
máme nádrž zapuštenou ala heigo včetně pěny a konzole na 2 pumpy
celohliníkový chladič
na konci roku nám dorazily z anglie brzdové a spojkový válec, držáky kapot, facet a další drobné díly.
Povedlo se pořešit sportovní průkaz vozidla
přední náprava připravena na vyztužení, připraveno nové řízení s ostrým pastorkem a jiné, silnější tyčky a čepy.
brzdová konzole s vahadlem - brzdové válce girling, spojka wilwood.
Motor: Urbanmotor - díky Péťo:-)
Převodovka: Hewland - Kalmar
Brzdy - Brembo Max Saky development and machining.
2018:
Alu potahy dveří a kapot - Krob motorsport (Zdenkovi díkujeme!)
Bery / 130 LR - komentáře:
18:38:00
27.06.2019
27.06.2019
Bery
volantovka komplet...jinak se nic neděje. 14 dní natiram palubky a trámy. . . nic moc motorsport
12:19:30
17.06.2019
17.06.2019
Bery
obvolávám to. ale asi pustim chlup u Krobů za cca 7 měsíců...práce je dost, připraví se jiné věci
zatim přivezu kovadlinu, babku, vytáhnu kovací stůl, ohybačku a budem dělat třeba plechařinu
zatim přivezu kovadlinu, babku, vytáhnu kovací stůl, ohybačku a budem dělat třeba plechařinu
12:06:52
17.06.2019
17.06.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 17.06.19 11:31:53: Kdo bude rámovat a co má za termín?
11:31:53
17.06.2019
17.06.2019
Bery
bude se dělat, to je jasný, ale vzhledem k termínu na rám není kam spěchat.
09:36:29
17.06.2019
17.06.2019
Eidy
-> Bery: Body jsou vidět i po tryskání, ale tady je to lepší, to jako jo. Hmm, zajímavý. Tak teď budeš taky řezat a vařit? Bude fotoseriál? Abych věděl, na co jsem zapomenul.
09:22:17
17.06.2019
17.06.2019
Bery
taky jsem se ptal. ale asi další výhoda toho mytí je, že na plechu normálně zustává ta pasivační vrstva z fabriky, navíc je to ošetřený po umytí nějakým odrezovačem, takže mám prý minimálně půl roku času.
Co je super je to, že nevypískují ty bodový sváry, takže člověk krásně vidí kde odvrtávat, plech je hladký, bez pórů. Jako pěkný to je
Co je super je to, že nevypískují ty bodový sváry, takže člověk krásně vidí kde odvrtávat, plech je hladký, bez pórů. Jako pěkný to je
09:12:37
17.06.2019
17.06.2019
Eidy
-> Bery: Hele a nechytne to hned lišku? A co dutiny?
00:05:04
17.06.2019
17.06.2019
Bery
jen vodou
23:51:13
16.06.2019
16.06.2019
Eidy
-> Bery: Krásný. To je jen sodou? Písek na zrezlý místa nemají?
10:47:39
02.06.2019
02.06.2019
Eidy
-> Bery: Jen běž. Já už dělám kravál dávno. Ale v garáži a sousedi jsou v klidu.
10:33:46
02.06.2019
02.06.2019
Bery
-> Eidy: a teď už stačí jen umýt a jít i když... půjdu si do nedělního klidu ještě něco vyřezat
09:59:38
02.06.2019
02.06.2019
Eidy
-> Bery: Je to nějaký vysoký, zatáči tomu všechna kola, je to Bigfoot? :)
11:59:43
28.05.2019
28.05.2019
MATTESS
-> Tuner#2: já tě k autu nepustím
11:35:09
28.05.2019
28.05.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 28.05.19 06:22:10: Zkusím se na to až potkám MATTESSa zaměřit, ale právě prahy a bodové svary na lemech se myslím v ničem neliší od mé 130tky 85. Tuhost bez dveří bude jasně u Rapida vyšší, to je jasné, díky tomu zadku a jiným sloupkům.
10:31:25
28.05.2019
28.05.2019
Tom Troll
-> Bery: -> Tuner#2: Já bych se tomu ani tolik nedivil, místo zadjích dveří bok a k tomu výztuha navíc, a k tomu nižší střecha se sloupkama pod menšim úhlem, takže se dá čekat že bude torzně silnější, ale taky bych čekal že to spasování atd co popisuješ bude tim že všechny rapidy (až na BAZ, pokud vim ty na západ nešly) jsou designovaný jako vývozní auta (interně, výrobně, i když zůstaly u nás) takže větší péče, lepší výstupní kontroly atd oproti obyčejnejm eLkům (Tohle připadá obecně na vývozový auta, většinou právě kupé a GL, ale i kdejaký eLka). Do toho spadaj i zinkovaný kastle a tak. Neni tajemstvim že byla snaha tam udělat dojem lepšim spasovánim.
06:22:10
28.05.2019
28.05.2019
Bery
-> Tuner#2: Jen porovnej práh u rapida a 130 - u rapida je materiálu tak trojnásobně.(jasně, je to kupátko) To sbodování a slícování plechů - celkově zpracování. A taková ta torzní tuhost kastle.
čím víc to řežu a rozebírám, tím víc přidávám trubky do rámu.
To není nic proti sedanům, to je jen asi můj dojem. Pár kastli jsem už rozřezal a svoje kastle měl parkrát do šroubku rozkuchaný, takže nějaký srovnání mám. Je to taková lehká a úzká bouda:-)
čím víc to řežu a rozebírám, tím víc přidávám trubky do rámu.
To není nic proti sedanům, to je jen asi můj dojem. Pár kastli jsem už rozřezal a svoje kastle měl parkrát do šroubku rozkuchaný, takže nějaký srovnání mám. Je to taková lehká a úzká bouda:-)