skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Favorit pro skupinu H - Obermann Racing
Jedná se o tovární verzi 136L/A upravenou pro okruhy ve skupině H. Auto má integrovaný vzduchový hever pro rychlejší servis při vytrvalostních závodech na okruhu. Motor byl ve verzi OHC se suchým karterem. Další úpravou bylo použití gumové benzínové nádrže v prostoru kufru a použití makrolonových oken.
Při závodech došlo k požáru elektroinstalce od elektronického vstřikování Weber v motorového prostoru. Při požáru byla přední část vozu zcela zničena a nikdy nedošlo k jeho opravě.
Laminátové díly nebyly na autě nikdy nasazeny, neboť došlo dříve ke zniční auta dříve než k jeho přestavbě. Laminátová sada je dobová a originální. Vzhledem k tomu, že se dochovala jako jediná, dojde k jejímu namontování na auto o 20 let později než bylo plánováno :-) Jediné co chybí jsou laminátové prahy, ale stále probíha archeologický průzkum, tak se snad zadaří.. Někde ležet musí, jen nikdo neví kde :-)
Další věc která se nedochovala je 6ti stupňová převodovka, pokud byste někdo o nějaké věděl tak rádi odkoupíme.
Jedná se o tovární verzi 136L/A upravenou pro okruhy ve skupině H. Auto má integrovaný vzduchový hever pro rychlejší servis při vytrvalostních závodech na okruhu. Motor byl ve verzi OHC se suchým karterem. Další úpravou bylo použití gumové benzínové nádrže v prostoru kufru a použití makrolonových oken.
Při závodech došlo k požáru elektroinstalce od elektronického vstřikování Weber v motorového prostoru. Při požáru byla přední část vozu zcela zničena a nikdy nedošlo k jeho opravě.
Laminátové díly nebyly na autě nikdy nasazeny, neboť došlo dříve ke zniční auta dříve než k jeho přestavbě. Laminátová sada je dobová a originální. Vzhledem k tomu, že se dochovala jako jediná, dojde k jejímu namontování na auto o 20 let později než bylo plánováno :-) Jediné co chybí jsou laminátové prahy, ale stále probíha archeologický průzkum, tak se snad zadaří.. Někde ležet musí, jen nikdo neví kde :-)
Další věc která se nedochovala je 6ti stupňová převodovka, pokud byste někdo o nějaké věděl tak rádi odkoupíme.
Fav H 1500 OHC - komentáře:
-> Eidy: Ze bysme si to v rámci toho jak nestíháme nechali postavit v Tymakove? :-))
-> jourin: Mohli byste postavit nějakej hezkej tuning. 

Jinak jeste k tem Favoritum v muzeu.. podle me je ten se ctvereckama 136L/H a ten s V 136L/A a cely problem spociva v tom, ze uz si nepamatujou ktery je ktery a kolik jich postavili. Ve verejne pristupnem depozitu je aktualne jen jeden.
-> Eidy: Jsem chtel rict, ze to bude takova lepsi replika :-) ale ona to vlastne nebude replika, on to bude dalsi postaveny original :) vsechno to jsou origo dily a ma to i sportovni prukaz pro skupinu H obsah 1500 ccm :)
-> Eidy: Tak prece ten laminatovej predek nevyhodime kdyz uz ho mame.. a navic kdyz nemama origo Ackovou kapotu a blatniky :-(
A navic kdyz to auto neexistuje nikde jinde nez v muzeu a je dost pravdepodobny, ze tyhle lamiaty nikdo nevyrobi :-D
A navic kdyz to auto neexistuje nikde jinde nez v muzeu a je dost pravdepodobny, ze tyhle lamiaty nikdo nevyrobi :-D
-> jourin: Historická manipulace?
To bych od Vás nečekal. 


-> Eidy: Video znam, neni to on, tenhle jezdil jen jako uzkej :) Mam pocit, ze ty okruhovy favoriti byli 3... prvni mel jen siroky predni blatniky, druhy je tenhle a treti je ten co je v depozitu v muzeu.. pokud ovsem ten co je v muzeu neni predelanej z tohodle cervenyho :) Sami tam v tom nemaj moc jasno. Mam v planu tam v tom smeru ponekud zapatrat, protoze existuji fotky z muzea kde jsou ty auta dve a pritom mi tam tvrdej ze bylo jedno :-))
V kazdem pripade ten co mame jezdil taky ve skupine H, ale Obermann rikal, ze ty celolaminatovy predky v nemecku zakazali a tak ho tam nedali.. tim padem to bylo upraveny auto na okruhy v lehky ackovy karoserii. S ohledem na to ze jsme ten laminat k tomu dostali a ze origo lehky plechy zachvatil pozar a jiny nemame.. nam nezbyde nic jineho nez se dopustit historicke manipulace a to auto postavit :)
V kazdem pripade ten co mame jezdil taky ve skupine H, ale Obermann rikal, ze ty celolaminatovy predky v nemecku zakazali a tak ho tam nedali.. tim padem to bylo upraveny auto na okruhy v lehky ackovy karoserii. S ohledem na to ze jsme ten laminat k tomu dostali a ze origo lehky plechy zachvatil pozar a jiny nemame.. nam nezbyde nic jineho nez se dopustit historicke manipulace a to auto postavit :)
Parádne video!

Tak až přijde čas na práci, ať jde od ruky. :)
Myslel jsem tím hlavně to, že je radost vidět, když se raritní fáčka, ale i publikace, letáky a příslušenství na Favority a Formany někdo rozhodne zachraňovat.
Donedávna mělo fáčko (a možná trochu ještě má) pověst sockoauta, ve kterém si už jen spoluobčané vozí železo do sběrny, což se konkrétně vašeho vozu samozřejmě netýká. Faktem ovšem je, že spousta veteránů už doplatila na to, že je lidé za raritní vozy začali brát až s velkým časovým odstupem, a pro mnoho z těch raritních aut už bylo příliš pozdě.
Myslel jsem tím hlavně to, že je radost vidět, když se raritní fáčka, ale i publikace, letáky a příslušenství na Favority a Formany někdo rozhodne zachraňovat.
Donedávna mělo fáčko (a možná trochu ještě má) pověst sockoauta, ve kterém si už jen spoluobčané vozí železo do sběrny, což se konkrétně vašeho vozu samozřejmě netýká. Faktem ovšem je, že spousta veteránů už doplatila na to, že je lidé za raritní vozy začali brát až s velkým časovým odstupem, a pro mnoho z těch raritních aut už bylo příliš pozdě.
-> jourin: pekne vypucovane
-> MisakusX: No na tomhle se aktualne nic nedela :-)) jen nam vycistili dily na motor :)
Na ty fotky se tak pěkně kouká, ať jde práce od ruky a prahy se podaří najít...
-> Fifa: Jak rikas, ale neboj, kontakty tam mame :-) Jsou radi ze davame dokupy jejich vytvory a pokud to jde tak nam vychazeji vstrict :-)
-> jourin: Muzeum je, po té prapodivné rekonstrukci s ještě spornějším výsledkem, nějaké zpomalené..
Tohle auto by ještě mohli znát pamětníci. Jen mám obavu že vznikalo v motorsportu v závodě (krom motoru) a tam je to se známostmi horší.
Tohle auto by ještě mohli znát pamětníci. Jen mám obavu že vznikalo v motorsportu v závodě (krom motoru) a tam je to se známostmi horší.
-> castrol: Nevime :) zatim pasujem dily co jsme k tomu dostali a vic jich zatim neni :-) budem muset vyrazit do muzea zjistit jak to ma vypadat
-> jourin: spodkom podlahy ma ist nejaka lyzina od pred narazniku k zadnemu ?
-> Athlonek: Ono totiž v tý době lepší víčko nebylo... Fáčkový by na takovym motoru dost lítalu vzduchem :D.
-> exwrcteam: včera jsem na to koukal a na ventilovém víku víčko ze stodvacítky
-> martin686: fajna cena