skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
00:43:34
01.01.2013
01.01.2013
racz
-> jourin: spytam sa. na dobovych obrazkoch tej rapidy sa zda ako keby predna naprava bola nejak extra nizka. Zda sa mi to len? Dokonca som v poslednich 2-3 dnoch brouzdania netom narazil na pojem "zapustena predna naprava"... Viete mi to niekto objasnit?
22:55:09
23.12.2012
23.12.2012
jourin
-> Michal N 283: K vanocum se bude piskovat... rovnat az pristi rok :)
22:37:59
23.12.2012
23.12.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
skelet sa ide rovnať?
21:41:12
23.12.2012
23.12.2012
J.T.
To je ale rychlost
17:48:53
23.12.2012
23.12.2012
jourin
-> m8rinek: Tak koukam po fotkach a pan Daníček ji ma jen na prevozkach.. takze na velkou rallye s tim nemuze
17:28:58
23.12.2012
23.12.2012
jourin
-> m8rinek: Jo no vidis na to jsem zapomel :-) otazka jeste je jak moc verne repliky to jsou, dneska asi nidko poradne nevi jak to ma vypadat, ja za sebe muzu muzu rict ze na LR/H je vsechno jinak
17:25:07
23.12.2012
23.12.2012
m8rinek
-> jourin: počkej a co to teda má p. Daníček na závodních značkách? Jediní opravdu nejsou...
17:02:13
23.12.2012
23.12.2012
jourin
-> Luky: Jo to ale to co je na prodej neni originalni auto, je to stavba.. akorat se jim to jako jedinym podarilo dostat na zavodni znacky..
co to trefilo nevim
co to trefilo nevim
16:57:37
23.12.2012
23.12.2012
Luky
-> jourin 21.12.12 01:48:24: ten prototyp pro skupinu S přeci jezdí rallylegendy a je teď na prodej
www.ewrc.cz/ewrc/inzerce. php?advert=311...
Jinak nevíš co to vaše auto při nehodě trefilo? Svodidla jsou přeji jen kapku vyšší, tohle vzalo asi jen čelo a kolo...
www.ewrc.cz/ewrc/inzerce. php?advert=311...
Jinak nevíš co to vaše auto při nehodě trefilo? Svodidla jsou přeji jen kapku vyšší, tohle vzalo asi jen čelo a kolo...
16:35:27
23.12.2012
23.12.2012
jourin
-> bibendum30: nespichli... v tomhle aute byla nádrž gumova a s uplne jinym tvarem nez hliniková od Heiga :)
22:00:08
21.12.2012
21.12.2012
castrol
-> šrek:
21:33:30
21.12.2012
21.12.2012
šrek
>-> bibendum30:Tam dělají jen ženy?
Jinak je to pecka a moc Vám fandim.
Jinak je to pecka a moc Vám fandim.
21:24:58
21.12.2012
21.12.2012
bibendum30
-> jourin: ohledně nádrže...v Německu by vám jí nespíchly?? Web stále mají www.heigo.de/
02:13:37
21.12.2012
21.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 21.12.12 01:48:24: Ta poslední fotka je určitě auto stavěné pro novou skupinu, které mimo jiných testoval i Křeček a je i v jeho knize zmíněno a nafoceno. Fotek ze stavby mám víc včetně hotového auta, ale to zda z toho bylo auto na rallyecross a nebo je to to co máte jsem taky nikde vyčetl, respektive nemám tu u sebe vše kam se dá nahlédnout.
01:48:24
21.12.2012
21.12.2012
jourin
-> OndraST: Jo jo podle toho co rikali Obermannovi tak v okruhove variante byl postaven pouze jeden sedan a jeden Rapid. To na te fotce muze byt jeste 130LR pripravovana pro skupinu S ktrera byla taky v jednom exemplari :) a nebo to klidne mohla byt ta sama co prosla upravama v prubehu zavodu. Snazim se zjistit vic, auto stavel pan Mrkvicka s panem Siberou, uz jsem za nima byl a nejak v lednu zkusime dat tu historii poradne do kupy. Jeste se pokusim dohnat pana Kotka ktery tomu v te dobe sefoval a uvidime co se posklada dohromady za udaje.
Taky to muze byt to same auto co bylo stavene pro skupinu S (130LR/Evo) a po jejim zruseni to klidne mohli prestavet na okuhovy auto :) vseobecne se rika ze to Evo skoncilo v rallyecrossu a jezdil s nim pan Šefr a dojezdil ho na kasi, nicmene Šefrova 130LR stoji v nemecku v garazi :-) ALE lidi z fabriky zase tvrdej ze si Šefr koupil obycejne uzke LR a na sirokou verzi ho predelal sam..
Na druhou stranu se rika, ze to origo 130LR Evo stoji v garazi v cechach a je dojebany z rallyecrossu
takze tezko se v tom vyznat, taky to muze byt jakykoliv jiny Mko ktery podle toho bylo postaveny na rallyecross :-(
tech pohadek o puvodnich autech a jejich konci jsem uz slysel tolik, ze by se o tom dala napsat cela kniha :) ono je to cely desne zamotany... kazdej ma zarucene originalni auta po nekom, rozhodne se jedna o puvodni sklety, nejlepe nidky nerenovovane a bla bla bla bla :-)))
ostatne kdyby me nekdo rikal ze byl v nemecku v autoservisu a videl na pude pod hromadou bordelu dve originalni 130LR ktery tam odpocivaj od roku 1992 tak mu to asi taky nebudu verit :))))
Uvidime jestli se mi v kooperaci s lidma v MB podari dat dohromady nejake souvislejsi informace.. jakmile je zjistim tak o tom neco sepisu, samotneho me to zajima
Taky to muze byt to same auto co bylo stavene pro skupinu S (130LR/Evo) a po jejim zruseni to klidne mohli prestavet na okuhovy auto :) vseobecne se rika ze to Evo skoncilo v rallyecrossu a jezdil s nim pan Šefr a dojezdil ho na kasi, nicmene Šefrova 130LR stoji v nemecku v garazi :-) ALE lidi z fabriky zase tvrdej ze si Šefr koupil obycejne uzke LR a na sirokou verzi ho predelal sam..
Na druhou stranu se rika, ze to origo 130LR Evo stoji v garazi v cechach a je dojebany z rallyecrossu
takze tezko se v tom vyznat, taky to muze byt jakykoliv jiny Mko ktery podle toho bylo postaveny na rallyecross :-(
tech pohadek o puvodnich autech a jejich konci jsem uz slysel tolik, ze by se o tom dala napsat cela kniha :) ono je to cely desne zamotany... kazdej ma zarucene originalni auta po nekom, rozhodne se jedna o puvodni sklety, nejlepe nidky nerenovovane a bla bla bla bla :-)))
ostatne kdyby me nekdo rikal ze byl v nemecku v autoservisu a videl na pude pod hromadou bordelu dve originalni 130LR ktery tam odpocivaj od roku 1992 tak mu to asi taky nebudu verit :))))
Uvidime jestli se mi v kooperaci s lidma v MB podari dat dohromady nejake souvislejsi informace.. jakmile je zjistim tak o tom neco sepisu, samotneho me to zajima
17:41:20
20.12.2012
20.12.2012
OndraST
-> jourin: Zeptám se opravdu byl vyroben pouze jen jeden kus, prolézal jsem fotky, jednu máš pod číslem 33 v tvé galerii, ale nějak mě nesedí některé detaily, ale samozřejmě můžu se plést.
13:40:12
20.12.2012
20.12.2012
jourin
-> Luky: jo jo myslim ze do vanoc 2015 to bude :)
09:55:10
20.12.2012
20.12.2012
Luky
-> jourin: už se těšíme na fotky v laku, doufám že to zvládnete ještě před vánoci
09:51:28
20.12.2012
20.12.2012
minno
Teším sa na pokračovanie renovácie a fotky :)