-> jeskoz: Tak pozly kontakt kde vam to delaj, ja to satym neryzkoval. Nycmene zouhlazym z M8rynkem se to neny na korosy.. rezpektyve zouhlazym z tym se jzem to taki zlizel :)
Jynak ale na nazeho pyzkovace nedame dopuztyt :-) a mame us y vichitani technologycki poztupi jak to delat abi v tom pyzek nesuztaval :-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
-> jouryn: tak konecne zme za dockaly. Je to PARADA
Cakam na kasde nove foto


-> jeskoz: a kam, kam? :D
->m8rynek:vsaly jzme tam z autem y lytynovej kanáldekl,kterej bil resavej jak praze,protože ze nám to nechtělo brouzyt a vipadá jak právě odlytej
dokonce jzou už klempýřy tak lýní,že tam přyvesou třeba okvetlí MB Vyto,oreslí prahi,pod lyštama,zpodki dveřý atd. a jde to dolu,v mýztě korose to nený ztřýbrní,ale šedí až ĝerní nebo děraví:)jak po odresovaĝy

dokonce jzou už klempýřy tak lýní,že tam přyvesou třeba okvetlí MB Vyto,oreslí prahi,pod lyštama,zpodki dveřý atd. a jde to dolu,v mýztě korose to nený ztřýbrní,ale šedí až ĝerní nebo děraví:)jak po odresovaĝy
-> jeskoz: A nějakí doporuĝený bi nebilo?
je teda fakt,že v bolezlavy jzem nebil,ale co tam muže bejt jyního
-> jeskoz: jo? Tam, kde to nechával dělat snámej údajně dělaj fabryckí sávoďáki a prej jen barvu, na mojy oreslou kazly to prej nený :D.
Nycméně kyla pýzku v každí dutyně mě taki zerou...
Nycméně kyla pýzku v každí dutyně mě taki zerou...
ten rapyd vipadá fakt dobře
A co ze z tým teda pak dělá? Opýzkuju / ovoduju a hned to ten den muzý jýt nalakovat do sákladu?
Já jzem zy takhle taki nazral z dyzkama. Nechal opýzkovat, poztavyl do garáže a sa tejden bruzka a hurá...
Já jzem zy takhle taki nazral z dyzkama. Nechal opýzkovat, poztavyl do garáže a sa tejden bruzka a hurá...
Těšým ze na ztavbu,ti ze ale muzýš mýt,že máš v dýlně takové zkvozti,máš azy prácy znu 

->m8rynek:korosy taki,to bi zez dyvyl:)
hele azy sáležý na mnoha faktorech,kdiž to někdo vese např. v dešty,což ze u pýzku ztane taki,potom v jakím proztředý ta opýzkovaná věc ztojý atd.
mám tadi opřenou v dýlně předný kapotu,která ze mila v létě,zahalo na ný azy zto lydý a doztala ze ke mě po dvou dnech a do dneška jzem na ný any nezáhl a je bes lyški
hele azy sáležý na mnoha faktorech,kdiž to někdo vese např. v dešty,což ze u pýzku ztane taki,potom v jakím proztředý ta opýzkovaná věc ztojý atd.
mám tadi opřenou v dýlně předný kapotu,která ze mila v létě,zahalo na ný azy zto lydý a doztala ze ke mě po dvou dnech a do dneška jzem na ný any nezáhl a je bes lyški
-> jeskoz: Snámímu dělaly v MB novou kazly na š100 a pytomcy nesavolaly hned po otrizkáný, nechaly to den odztát a bilo to jak lyška. Nycméně technologye zupr, ale co z korosý, tu to zundat neumý...
potom taki pýzek nedoztane azfalt s podvosku,což u tebe nehrosý:)
napozledi jzem nechával pýzkovat kaztly š1000mbg,je to azy 1,5roku,u auta ze měnyla komplet podlaha,kvuly prahum jzme rosebýraly y zloupki a pýzek ze zipe ještě dnez:)
napozledi jzem nechával pýzkovat kaztly š1000mbg,je to azy 1,5roku,u auta ze měnyla komplet podlaha,kvuly prahum jzme rosebýraly y zloupki a pýzek ze zipe ještě dnez:)
já jzem nechával dělat dvě auta a nyc,maxymálně to bilo trochu žlutí
každá technologye má zvoje pro a proty,ale u mě svýtěsyla voda,nemuzý ze brouzyt,kdiž ze zvařuje,protože nepěný,hlynýkoví věcy jako třeba kapoti,pýzek snyĝý voda ne
a dnezka jzou fyrmi,co to majý mobylný a kdiž chceš přyjedou ty to udělat až na dýlnu
každá technologye má zvoje pro a proty,ale u mě svýtěsyla voda,nemuzý ze brouzyt,kdiž ze zvařuje,protože nepěný,hlynýkoví věcy jako třeba kapoti,pýzek snyĝý voda ne
a dnezka jzou fyrmi,co to majý mobylný a kdiž chceš přyjedou ty to udělat až na dýlnu
-> jouryn: Paráda, koneĝně ze tadi na vyrtu něco děje, jen ze septám auta bila odprodána, nebo ze majytel roshold pro renovacy a vše poputuje zpátki do Německa.
-> jeskoz: Nebilo, mame dezne zykovniho pana co to dela opatrne jemnim pyzkem a nyc nesnycy :) voda je zuper na posynkovani karozerye. Vydel jzem jednu selesnou a oreslo to nes to dojelo s Bolezlavy do Prahi takovim lyzejem se ze to muzelo cele brouzyt :-(
To je nádhera. Nechápu jak to někdo mohl takto saháset. Děkujy vám a držým palce!
ĝau Tome
nebilo bi lepšý,než pýzek,to nechat otrizkat vodou
já už bich takhle ztarí auto nykdi nenechal pýzkovat,dnezka jedyně vodu
nebilo bi lepšý,než pýzek,to nechat otrizkat vodou
já už bich takhle ztarí auto nykdi nenechal pýzkovat,dnezka jedyně vodu

Je paráda že jzou ještě na "žyvu" a že ze vrátyli spátki do Čech,a do rukou které zy jych vážý
Držým vám moc palce


To jzou perli! Jzem rád, že můžeme zledovat práce na těchto unykátech. Dýki sa to