130 LR prototyp 130 LR prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 14.06.15 21:11 | 478x v oblíbených
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.



Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.



Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.

130 LR prototyp - komentáře:

22:05:45
18.06.2015
MVM
-> Tuner#2: Omlouvám se všem ..Napsal jsem to poněkud něšikovně. Tímto to uzavírám 4
21:59:01
18.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 18.06.15 21:51:10: Však o LR a rallye ale je celou dobu řeč. Sám jsi psal o lehkých favoritech a co dřív bylo možné a že si nechali lisovat. Z toho na mě teda dejchlo jako kdyby origo LRo z tenkých plechů byl nějaký zločin. Ale nechme bejt... 4
upraveno 1x, naposled 18.06.2015 21:59:27
21:51:10
18.06.2015
MVM
-> Tuner#2: Tak proč nenapíšeš to že myslíš ke mně? Nicméně píšema myslím podobně Ovšem já to nebral ve vztahu k LR a rally ..Proto jsem to nechtěl rozebírat. (ale např.obecně závody kde je dána minimální hmotnost a není tomu tak u všech)
21:48:33
18.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
21:44:17
18.06.2015
jourin
No vidis tak jsem to myslel v uvozovkach a nenapsal :-)))
21:41:58
18.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 18.06.15 21:25:53: Já teda u Tebe uvozovky nevidím, ale bylo jasné, že to myslíš s nadsázkou. Nicméně proč by lehká kasle kterou měli tovární LRa mělo být označováno za podvod a že se nehraje s čistýma kartama nechápu a není to ani mířeno na Tebe 4
upraveno 2x, naposled 18.06.2015 21:48:24
21:34:52
18.06.2015
bibendum30
-> jourin:
Škoda 130 LR - Legendy Jakub Rejlka díl první
Krásná odměna za vaší práci,gratuluji k tak hezkému videu 52
21:25:53
18.06.2015
jourin
-> Tuner#2: ja teda nevim, ale oba jsme pouzili slovo podvodnici v uvozovkach :)
21:12:08
18.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 18.06.15 20:55:18: Já nepíšu opak. Vím, že 130L/A měla klasicky trojúhelníky a skla, však je to tak na všech dobových fotkách. Po skončení skupiny B se holt muselo dost věcí v Áčku vrátit k originálu...



Mě spíš zarazil ten komentář, že si podvodníci nechávali lisovat lehčí kasle. To je nesmysl a je to naopak poznávací znak tovární LRa. 4
21:04:53
18.06.2015
MVM
-> jourin: Ano samozřejmě souhlas .. jen je to potřeba odlišit že není jen černá a bílá. Ono to pak v kontextu zní : No joo ,, vono mu to tenkát jelo páč měli lehký auto" Totiž dokud se v závodech nedovažuje na minimální hmotnost ... mají pak ti poražení pořád kecy k výmluvám proč jeli pomaleji..
21:00:06
18.06.2015
MVM
-> Tuner#2: Systém vážení aut,technický přejímky,měření objemu motoru,protesty a podvody jsou věčný téma... O tom bych psal slohovky,nechme toho radši být. 3
20:55:18
18.06.2015
jourin
-> Tuner#2: Od 130 LA dal uz bylo sklo
20:54:34
18.06.2015
jourin
Tak ja se do toho trochu vlozim.. ty auta byly lehky... 130 LR a vsechna dalsi.. Ale podvod to nebyl. V podstate kdo si koupil tovarni auto tak ho mel z tenkych plechu. Kdyz si koupil seriovy auto sam a nebo pozdeji pres metalex (kvuli odpusteni dph) a prestavel si ho, tak ho mel tezky.. asi tak :-) Jinak mam Favorita stavenyho v Metalexu, ale v lehky boude... Metalex si koupil ve fabrice tovarni Ackovou karoserii jako dil :)
20:51:59
18.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 18.06.15 18:51:34: Proc podvodnici? Tovarni auta meli tenci plechy, to neni zadnym tajemstvim a padlo to tady uz nekolikrat... Nicmene tenci skla to slysim prvne uz jen z duvodu, ze zavodni verze meli makrolon, tak tohle je opravdu kusova rarita...
20:47:15
18.06.2015
MVM
-> castrol: -> Tomaso435: Chlapi.. Nezacpávejme to tady tímto. já si nepamatuju detaily tak,abych je věrohodně tlumočil. Padly slova o verzích lehkýchfavoritů,něco převodovkách a motorech" Konkrétní jména a auta kterých se to týkalo nevím přesně a nerad bych to sem tahal.. Prostě se v motorsportu nehraje vždy s čistýma kartama .. ale tak tomu bude pořád... 8
20:38:27
18.06.2015
castrol
-> MVM: tiez sa pridavam k tomasovi 1 4
20:28:55
18.06.2015
Jozka
-> MVM 18.06.15 18:51:34: 47 "Tlačte jenom za rám kolem zadního okna !"
19:30:32
18.06.2015
Tomaso435
-> MVM: ále, něco bys spíchnout moh... ;)
19:24:29
18.06.2015
Michal N 283 - zrušená registrace
ešte dobre že ju nedokatoval takto: https://www.youtube.com/w atch?v=bZimsXWTVYc
19:21:45
18.06.2015
MVM
-> Tomaso435: To se nedá moc rozepisovat ... Nejlíp poslouchat pamětníky. Jinak potom vznikají teorie JPP

(Já reagoval na ta tenká skla.)
Extreme Tyres