skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
11:06:15
27.03.2014
27.03.2014
jourin
Foceny je to v MB.. Neni to homologacni serie, jsou to ostry zavodni specialy, stresni spoiler byl na vsech zavodnich autech, ale neziskal homologaci. Musel se sundat, auta z tech prvnich dvaceti ostrych kusu poznate na starych dobovych fotkach podle toho, ze maji na zadnim sloupku diry po stresnim spojleru. Seriova "policejni" LR mela hlinikovy osmikanal...ale mela mensi ventily a nemela suchy karter, dale mela seriovou nadrz a seriove brzdy.
11:05:16
27.03.2014
27.03.2014
Toušík
-> Jozka: Já bych tomu docela věřil protože co jsem poslouchala tak u Ska to bylo podobný :) Napsali že je užívala policiie která je hned zlikvidovala. Přece jen pár kusů bylo, ale pouze s chladičem vepředu a to bylo vše seriová 110ka. Ale nevím jak moc se to třeba potom hlídalo u LR ale asi očividně taky ne :)
10:51:25
27.03.2014
27.03.2014
Jozka
-> dakar.cz: Jsem na rozdíl od tebe žádnou z homologační série neviděl.. ale pokud je to pravda, byl by to po legendárním podvodu se 130RS další podobnej kousek..
E: Tak mi to nedalo a juknul jsem.. dobovej tisk se opakovaně o tom AL osmikanálu zmiňuje v souvislosti s homologací (19. prosince 1984), ono kdyby to bylo homologovaný s litinou, tak by pak i ostrý musely mít litinu..
E: Tak mi to nedalo a juknul jsem.. dobovej tisk se opakovaně o tom AL osmikanálu zmiňuje v souvislosti s homologací (19. prosince 1984), ono kdyby to bylo homologovaný s litinou, tak by pak i ostrý musely mít litinu..
09:52:36
27.03.2014
27.03.2014
dakar.cz
-> Jozka: Ty nezávodní kusy měly motor obyčejnou stotřicítku. S pětikanálovou litinovou hlavou. A neměly ani hliníkové kapoty,blatníky,dveře. Interiér byl sériový. Vzadu nebyly kotouče ale bubny. Opravdu jediný rozdíl oproti obyčejné 130L byl v zadní nápravě (a taky zadní stěně,která musela byt kvůli tlumičům jiná)
Jednu takovou měl ségřin kámoš. Dostal ju k 18tinám od svého strýca Samohýla na naučení. Bohužel pak skončila oválená přes střechu ve šrotě
Jednu takovou měl ségřin kámoš. Dostal ju k 18tinám od svého strýca Samohýla na naučení. Bohužel pak skončila oválená přes střechu ve šrotě
08:25:03
27.03.2014
27.03.2014
Jozka
-> dakar.cz 27.03.14 05:51:38: A osmikanálovou hlávkou a příslušnýma potrubíma k ní..
A jo je dost možný, že to je většina z těch dvaceti, určených k "vývoji typu".. asi i ty stříšky to signalizujou.. chtělo by to nějakýho echt znalce místních poměrů, kdo pozná dle interiéru haly, zda je foceno ve Vrchlabí, nebo v Boleslavi..
A jo je dost možný, že to je většina z těch dvaceti, určených k "vývoji typu".. asi i ty stříšky to signalizujou.. chtělo by to nějakýho echt znalce místních poměrů, kdo pozná dle interiéru haly, zda je foceno ve Vrchlabí, nebo v Boleslavi..
06:11:46
27.03.2014
27.03.2014
dakar.cz
Tyjo,teď sem si uvědomil,že všechny mají to malé plastové křídlo nad zadním oknem,které pak nebylo homologováno. Jsem myslel,že ho měl akorát ten první kus :-O
06:08:17
27.03.2014
27.03.2014
csrlive
Aha, a je někde přesný popis, jak vypadalo těch 20 kusů?
05:51:38
27.03.2014
27.03.2014
dakar.cz
-> Jozka: A těch 20 je právě na té fotce. Ten zbytek byly obyčejné 130L se zadní LR nápravou.
22:06:01
26.03.2014
26.03.2014
Jozka
Homolagační minisérie rámy neměla, pokud se dobře pamatuju - až těch 20 nebo kolik odvozenejch "speciálů" dalšího levelu..
19:18:10
26.03.2014
26.03.2014
csrlive
Ale sedačky tam už jsou. Že by to projížděli bez rámu a pak je tam dodatečně dávali?
15:46:28
26.03.2014
26.03.2014
jourin
Zrejme tam ty ramy jeste nejsou nasroubovane :)
21:26:28
25.03.2014
25.03.2014
U-Geen
-> csrlive: homologacni serie?
18:58:49
25.03.2014
25.03.2014
csrlive
Možná blbej dotaz, o soutěžní vozy se nezajímám, ale proč nemají rámy? Jsou to jen nějaký tréningový auta?
17:40:38
25.03.2014
25.03.2014
MajoLR
To je showroom...
17:14:34
25.03.2014
25.03.2014
Pavell
No to je ale fotečka,,masakr pohromadě
08:36:32
24.01.2014
24.01.2014
dakar.cz
-> jourin: aha,to je vlastně pravda..
23:16:36
23.01.2014
23.01.2014
jourin
-> castrol: Jo az ji budeme prevazet k nam tak ji nafotime, ted resime reinkarnaci dokladu a prihlaseni
23:11:07
23.01.2014
23.01.2014
jourin
-> dakar.cz: Hele urcite jich bylo vic :) Kazda tovarni posadka musela mit vlastni treninkove auto :)
22:30:10
23.01.2014
23.01.2014
dakar.cz
-> jourin: takže nakonec byly dvě červené treninkové??
18:29:11
23.01.2014
23.01.2014
castrol
-> jourin: pofot tu aviu trocha viac