130 LR prototyp 130 LR prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 14.06.15 21:11 | 478x v oblíbených
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.



Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.



Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.

130 LR prototyp - komentáře:

21:58:31
19.08.2013
Eidy
Krásný. Je to moc hezkej pohled na takhle hezky a poctivě udělaný auto.
20:14:34
19.08.2013
Qwak
-> jourin: je to paráda..!! jste borci! 1
19:03:19
19.08.2013
bajou
Nádhera 25
18:52:07
19.08.2013
jourin
-> Luky: Tak to ještě bude zábava, standardně berou auta do roku výroby 1960, vyjímečná auta se souhlasem do roku 1981 a na tohle už nemaj kolonku. Vzhledem k tomu, že každý rok vyjížíme na Ecce jsem volal jsem panu Malíkovi a žádal ho o vyjímku. Vyžádal si fotky aby to posoudil a na první dobrou neřekl ne.. takže se necháme překvapit :)
18:51:49
19.08.2013
mirecek.666
pecka, a ten fešák pod zvedákem taky:-)
18:39:43
19.08.2013
Michal N 283 - zrušená registrace
156 156 156 156 156 156 156 156 156 156 *156* *156* *156* *48* *48* *48* *48* *48* *48* *48* *48* *48* *48* *16* *16* *16* *16* *16* *16* *16* *16*
18:27:17
19.08.2013
exwrcteam
vsechna cest smekam klobouk...
18:19:06
19.08.2013
Skili
-> Klubko_: taky bych to tak viděl
18:16:54
19.08.2013
Klubko_
-> jourin: aaa, tak to se na ecce asi zajedu podivat 1
18:13:52
19.08.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> jourin: Krásný 4
18:07:59
19.08.2013
jourin
-> Luky: Dobra otazka :-)) to bysme si asi meli zjistit dopredu :-D
18:06:25
19.08.2013
Luky
-> jourin: to vás na Ecce pustí s takovou novotou? Já žiju v tom, že nic novějšího, než - řekněme - 130RS tam nechtějí?
17:58:20
19.08.2013
jourin
Po třinácti měsích usilovné práce konečně hotovo :-) Premiera bude na Ecce homo historic první víkend v září a pokud to vyjde tak druhé kolo o týden později v Sosnové :)
13:02:31
18.08.2013
Luky
Hmm, ona ta škodovka parkující pod heverem už nějaká placatá je 1 Tohle je koutek s červenými zakázkami?

Ten zadní nárazník je něčím lakovaný? Je nějaký lesklý...
00:13:08
17.08.2013
Eidy
Jsem překvapenej hadicema na chlazení bez opletu. To bych se tam bál dát. Vydrží to? Jo, je to nový, ale přesto bych si to na auto nedal.
00:10:11
17.08.2013
racnak
mozno blba otazka, ale neprehreje sa zadny naraznik od vyfuku ?
23:29:49
13.08.2013
Power of Bass
-> jourin: ja myslím,že s trochou vůle by šel přes trychtýř dolévat po sundání hadice odvodu par :)
20:30:17
09.08.2013
dakar.cz
-> J3STER: a že v tom je ten karbec fakt schovaný.
08:04:23
09.08.2013
J3STER
-> minno: To neukecáš.3 3 3

-> Tuner#2: A pak nemají být motory jedna kula šmíru ze které trčí řemenice, rozdělovač, a karbec.3 3 3
07:47:28
09.08.2013
MOLSO
-> minno: 3
Extreme Tyres