skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
-> jourin: ono, taky když máš z rukou vánočku od ručkování, tak ani neni koukat kudy...
-> m8rinek: Jo to mas pravdu, ja na otackomer v zasade koukam jen na okruhu, na normalni ceste na to neni cas :-)))
-> Athlonek: Prosinec 1986
-> m8rinek: jojo mas pravdu :) ale treba jezdili aji lidi retardovaný jako ja :D co kdys tam nekde otackomer je tak na nej musej cumet :D
-> ochoda: Jestli ono se v takovym autě nejede víc na ucho, než na otáčkomět, přecijen oči sledujou trať a ne palubku...
-> ochoda: ved mal ale ked to dali takto tak nech to maju
-> castrol: ale k cemu?:D sak neradil, nebo ja nevim ale me pride ze by na nej mel koukat ridic
EDIT: at to tu jen nezasiram, uz at to mate hotove, ta cervena je krasna :D a vubec sem zvedavej jak moc pekny to bude :)
EDIT: at to tu jen nezasiram, uz at to mate hotove, ta cervena je krasna :D a vubec sem zvedavej jak moc pekny to bude :)
-> jourin: A ví se, kdy auto bylo přeskládáno do nové karoserie?
-> ochoda: kukal nan spolujazdec
-> francomk: taky nechapu proc to meli takle :D
-> francomk: Bylo :) ale bylo takhle podle děr.. za tachometrem je v palubce velka dira aby se tam vesla prevodovka tan tripmaster
-> jourin: Taká drobná otázka, nebolo by lepšie na palubovke otáčkomer a rýchlomer navzájom vymeniť? Predsa len nech je otáčkomer v zornom poli vodiča a nie bokom 

jourin 12.01.13 21:07:39 napsal:
→ Tuner#2: Presně tak, Korálová červeň 8155 :-)
aha, uz to vidim :)
→ Tuner#2: Presně tak, Korálová červeň 8155 :-)
aha, uz to vidim :)
-> SilverFox: No asi takovou ze to koupil od fabriky a pouzival na denni jezdeni, takze asi zadny zvlastni :-) .. pak to koupil jiny nadsenec ze si z toho udela zavodaka a nikdy k tomu nedoslo :)
-> WMA - navigátor :): Bude :) musis cist pozorneji :)
-> WMA - navigátor :): o par riadkov dole sa o tom bavili
Tyhle Barn Findy mě vždycky fascinujou. Můžu se zeptat jakej vztah měl předchozí majitel k autu že ho nechal takhle zchátrat?
-> Jozka 15.01.13 13:16:01: Mě to přijde právě jako polák - přesně ty co má třeba TUNER na Zelence s dodělaným blinkrem.
-> WMA - navigátor :): bude.. :) čti 

jaka bude vysledna valecna barva? u fotky pises ze se to vybarvuje, ale ta cerve to asi nebude 
