130 LR prototyp 130 LR prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 14.06.15 21:11 | 478x v oblíbených
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.



Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.



Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.

130 LR prototyp - komentáře:

12:00:02
09.11.2012
m8rinek
A není to věc majiele? Ten jistě ví co dělá...
11:59:42
09.11.2012
ochoda
-> Tuner#2: no ale tak v tej dobe to jezdilo bez dir ne? todle auto
11:58:00
09.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ochoda 09.11.12 11:52:51: Nějak mě uniká, proč by to dobově dělali? Co je v tom co zde píšeš za smysl? Prostě první prototyp vznikl v době prvního M1 eMka a to nemělo díry. Později přišli na to, že se brzdy přehřívají a že to chce chlazení, tak se začlo čelo sériově vysekávat, takže LRa postavené z pozdějších kaslí už díry mají.
11:52:51
09.11.2012
ochoda
-> Tuner#2: ja vim ze to nebylo zavareny :D ale tak dyby nesehnali celo M1 tak by se to dalo zavarit ne? :D -> Luky.: taky moznost :D
11:49:55
09.11.2012
Luky
-> ochoda: no vzhledem k tomu, že to bylo jen na prototypu (?), tak to asi moc nefungovalo 3
11:49:01
09.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ochoda 09.11.12 11:45:05: Zavařené to fakt nikdy nebylo 3 ale v době prvního eMka to prostě vstupy nemělo protože to neměla ani série M1.
11:45:05
09.11.2012
ochoda
-> jourin: ale tak zas jesi to driv meli zavareny tak to taky muselo nak fungovat ne? :) jesi to stavite fakt presne do puvodniho stavu, a ty diry tam nebyly, takbych je zavaril nebo sehnal jine celo :)
11:29:27
09.11.2012
jourin
-> Luky.: No zavody to sice jezdit nebude, ale treba takovy Rallye Praha Revival kterou s tim chceme jet na jare taky neni uplne vylet kolem rybnika a obcas se to sklouzne asi i jinde treba na okruhu a tak, beru to podle toho jak obcas vyvencime 130RS :-)





-> Tuner#2: Prilis demokracie skodi :-)))) jeste uvidime
11:20:22
09.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 09.11.12 11:14:31: To by stálo za anketu, aby jsi pak ten jeden zástup mohl odpálkovat slovy: "Je to tak, jak jste si to odhlasovali na virtu" 3
upraveno 2x, naposled 09.11.2012 11:21:01
11:18:37
09.11.2012
Luky
-> jourin: já bych ty díry dal pryč (jak se vlastně dává taková díra pryč? - Bože, miluju češtinu 3 ), nepředpokládám, že se s muzejním kouskem bude jezdit tak, aby se kvůli absenci děr brzdy špatně chladily...
11:17:11
09.11.2012
jourin
Tady je fotka jak to vypadalo kdyz jsem ji privezli
zvětšit 130 LR prototyp - obrázek od jourin vložen 09.11.2012 11:17:11
11:14:31
09.11.2012
jourin
-> Tuner#2: no taky je varianta ze tam diry muzou zustat kvuli chlazeni brzd :-)



Ted je jen otazka jaky zastup chytraku bude delsi.. tech co rikaj ze tam diry nesmi byt nebo tech co rikaj ze tam diry musi byt :-) proste si nevyberu a vzdy budu neco poslouchat :)



Jinak kdyz jsme auto privezli tak na nem bylo celo s dirama, z hlediska funkcnosti jsou diry lepsi, z hlediska dobovosti bysme je meli zavarit :)



Datum rozhodnuti bude tak za tyden az to zacnem finalne chystat na lak
10:24:10
09.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 09.11.12 09:56:49: Nechci být skeptik, ale takové čelo jsem jako ND nikdy neviděl. Jinak se připrav na zástup chytráků, co Tě budou říkat, proč jste to čelo zavařili, když na 4P je povinné 40
upraveno 1x, naposled 09.11.2012 10:25:25
10:02:36
09.11.2012
jourin
-> Luky.:



jo jo, jinak to samozrejme budeme striakt se spravnym celem, kdyz se neobjevi tak se vyrobi :)
10:01:09
09.11.2012
Luky
No já bych doporučoval to pasovat a stříkat už se správným čelem 4 A co že sháníš po netu? To čelo? To se někde objeví...
09:56:49
09.11.2012
jourin
Predni celo jeste budeme resit, klempíř aktualně maká na pohřebáku 1202 a já po netu jestli nekde neni na prodej :-) Při nejhorsim ho vyrobi :-)



Zatim to jen pasujeme pred strikanim aby to dobre vypadalo a hlavne aby se nemuselo nic vrtat a opravovat az to bude v laku :-)
22:32:51
08.11.2012
Athlonek
Přední čelo bez der M 1, za to zadní, jednou s dírama a jednou bez děr.

skoda.panda.cz/foto.php3? id=17&...

skoda.panda.cz/foto.php3? id=17&...

www.ewrc.cz/images/.../Te plice84-2.jpg
22:12:26
08.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky. 08.11.12 22:05:13: JJ díry v čele neměl jen prototyp. Ostatní fotky co mám už v klasickém továrním zbarvení díry mají, ale blinkry jen poslední kousky. V sérii to bylo jak píšeš, ale u LR ne.
upraveno 1x, naposled 08.11.2012 22:12:57
22:05:13
08.11.2012
Luky
-> Tuner#2: a ty ostatní LR co nemají boční blinkry mají díratý čelo? Já jen, že ze svých chabých znalostí vím, že žádné blinkry = žádné díry v čele (→ M1). Ale nevím jak to bylo u LR, proto mě zarazilo, že to má díry v čele a boční blinkry ne
21:57:15
08.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky. 08.11.12 21:31:29: Skoro všechny LRa jsou bez blinkrů snad jen některé poslední kousky je mají, ale cca. 70% dobových fotek co mám je nemá. Přední čelo pokud půjde o zbarvení prototypu bylo plné, tak jsem zvědav jak to jourin a spol. vymyslí 5
Extreme Tyres