skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pomalu se dostávám do fáze, kdy by bylo vhodné napsat něco o meziprojektu, do kterého jsem se pustil před dokončením LUXe.
Kapitola první: Koupě
Původní záměr byl, pořídit si nějaký šikovný spotřebák, který bude denně sloužit k mé potřebě. Po pár týdnech neúspěšného rozhlížení se po oktáviích a značné nechuti z toho co se dá za stanovený rozpočet pořídit, jsem náhodou narazil na inzerát s prodejem žlutého oplastovaného pickouna. No když už ho mám prakticky za barákem, proč bych se na něj, jen tak pro zajímavost, nezajel podívat? Jasně, to byla ona osudová chyba. Každý sveřepý škodovkář to jistě zažil a tak pochopíte, že FUN se druhý den vezl domů. Stav auta sice nebyl dobrý, ale s plány drobných oprav měl sloužit jako stylový a praktický spotřební vůz.
Kapitola druhá: Klempířské práce
K rozhodnutí o koupi auta také značně přispěl Apple, kterým jsem byl ujištěn, že tedy nebude problém auto trochu poopravit, dolakovat a bude dobře sloužit dále. První části práce se statečně ujmula Kateřina a rozjela tak nezadržitelný vlak oprav, úprav a vylepšení. V průběhu její takřka umělecké klempířské práce se jí podařilo vysochat z nemocného ošklivého housátka flekatou zdravou krásku. Jistě Vám někdy na sraze u piva sama povypráví, jaká je radost sundavat lamináty, vrtat se ve shnilém podběhu či tvarovat kousky podlahy do rozumného tvaru. Po jejím heroickém výkonu bylo jasné, že z původní barvené plochy toho moc nezbývá a Apple se ujme celkového olakování. Stále veříte, že z auta bude spotřebák? Já přestal věřit už po pár týdnech řezání, klepání a vaření. Už v tom opět lítám a protiškodovkářská léčebna ještě nebyla otevřena.
Kapitola druhá: Lakýrnické práce
Nalakováno, přeleštěno
Provedené opravy:
Vyvaření
Nalakování
Repase náprav - komplet nové uložení, ložiska, brzdy z kvalitních dílů (kotouče tuňácké Zimmermann Sport), plynokapalynové tlumiče (Kayaba Excel G)
Malá generálka motoru - Orovnání hlavy, zabroušení ventilů, překruhování spodku, přetěsnění, výměna opotřebovaných dílů
Generákla převodovky, molybdenové synchronní kroužky na 2. a 3. stupni
Vyčistění, oprava či výměna všech funkčních dílů, výměna vyšisovaných viditelných plastových dílů, světel atd.
Nástřik kol, osazení nových pneumatik.
Úprava a oprava elektroinstalací.
Kompletní přečalounění interiéru.
Dodávka nadstandartní výbavy, která nebyla obsažena:
ABS s EDS
2x airbag
Originální klimatizace s vnitřní cirkulací vzduchu
Alternátor Bosch 120A
Vyhřívání sedaček s regulací
Výškové nastavení sedadla řidiče
Signalizace zapnutí bezpečnostního pásu řidiče
Elektrická okénka
Elektricky nastavitelná vyhřívaná zrcátka
Palubní pořítač Apri TC-6 (zasvazkováno do interiérového svazku)
Originální centrální zamykání Brano
Autoalarm s ultrazvukovými interiérovými čidly Jablotron CA-300 (zasvazkováno do interiérového svazku, použity komponenty z originálního alarmu)
Středový interiérový panel
Očalounění interiéru kůží dle fabrických vzorů
Deka přední kapoty, těsnění přední kapoty
FUNí kastlíky na korbě
Sada zámků z nového modelu včetně zámků kastlíků
Pickupová prutová anténa z nového modelu s integrovaným zesilovačem
Žluté autorádio Blaupunkt Sevilla včetně CD měniče umístěného pod řidičovou sedačkou
Komponentní reproduktory HELIE espirit E 52C, vytlumené dveře, vylepšené upevnění reproduktorů
Handsfree s telefonem Nokia 5110, samozřejmně sežlutým krytem :-D
Heco deflektory v oknech
Obšité Funní koberečky včetně originálního uchycení.
Zamykání zpátečky - CONSTRUCT
Dřevěné lišty na korbě (lakovaný thermowood), chromované úchytky na korbě, brzy budou i šroubky :-D
Kapitola první: Koupě
Původní záměr byl, pořídit si nějaký šikovný spotřebák, který bude denně sloužit k mé potřebě. Po pár týdnech neúspěšného rozhlížení se po oktáviích a značné nechuti z toho co se dá za stanovený rozpočet pořídit, jsem náhodou narazil na inzerát s prodejem žlutého oplastovaného pickouna. No když už ho mám prakticky za barákem, proč bych se na něj, jen tak pro zajímavost, nezajel podívat? Jasně, to byla ona osudová chyba. Každý sveřepý škodovkář to jistě zažil a tak pochopíte, že FUN se druhý den vezl domů. Stav auta sice nebyl dobrý, ale s plány drobných oprav měl sloužit jako stylový a praktický spotřební vůz.
Kapitola druhá: Klempířské práce
K rozhodnutí o koupi auta také značně přispěl Apple, kterým jsem byl ujištěn, že tedy nebude problém auto trochu poopravit, dolakovat a bude dobře sloužit dále. První části práce se statečně ujmula Kateřina a rozjela tak nezadržitelný vlak oprav, úprav a vylepšení. V průběhu její takřka umělecké klempířské práce se jí podařilo vysochat z nemocného ošklivého housátka flekatou zdravou krásku. Jistě Vám někdy na sraze u piva sama povypráví, jaká je radost sundavat lamináty, vrtat se ve shnilém podběhu či tvarovat kousky podlahy do rozumného tvaru. Po jejím heroickém výkonu bylo jasné, že z původní barvené plochy toho moc nezbývá a Apple se ujme celkového olakování. Stále veříte, že z auta bude spotřebák? Já přestal věřit už po pár týdnech řezání, klepání a vaření. Už v tom opět lítám a protiškodovkářská léčebna ještě nebyla otevřena.
Kapitola druhá: Lakýrnické práce
Nalakováno, přeleštěno
Provedené opravy:
Vyvaření
Nalakování
Repase náprav - komplet nové uložení, ložiska, brzdy z kvalitních dílů (kotouče tuňácké Zimmermann Sport), plynokapalynové tlumiče (Kayaba Excel G)
Malá generálka motoru - Orovnání hlavy, zabroušení ventilů, překruhování spodku, přetěsnění, výměna opotřebovaných dílů
Generákla převodovky, molybdenové synchronní kroužky na 2. a 3. stupni
Vyčistění, oprava či výměna všech funkčních dílů, výměna vyšisovaných viditelných plastových dílů, světel atd.
Nástřik kol, osazení nových pneumatik.
Úprava a oprava elektroinstalací.
Kompletní přečalounění interiéru.
Dodávka nadstandartní výbavy, která nebyla obsažena:
ABS s EDS
2x airbag
Originální klimatizace s vnitřní cirkulací vzduchu
Alternátor Bosch 120A
Vyhřívání sedaček s regulací
Výškové nastavení sedadla řidiče
Signalizace zapnutí bezpečnostního pásu řidiče
Elektrická okénka
Elektricky nastavitelná vyhřívaná zrcátka
Palubní pořítač Apri TC-6 (zasvazkováno do interiérového svazku)
Originální centrální zamykání Brano
Autoalarm s ultrazvukovými interiérovými čidly Jablotron CA-300 (zasvazkováno do interiérového svazku, použity komponenty z originálního alarmu)
Středový interiérový panel
Očalounění interiéru kůží dle fabrických vzorů
Deka přední kapoty, těsnění přední kapoty
FUNí kastlíky na korbě
Sada zámků z nového modelu včetně zámků kastlíků
Pickupová prutová anténa z nového modelu s integrovaným zesilovačem
Žluté autorádio Blaupunkt Sevilla včetně CD měniče umístěného pod řidičovou sedačkou
Komponentní reproduktory HELIE espirit E 52C, vytlumené dveře, vylepšené upevnění reproduktorů
Handsfree s telefonem Nokia 5110, samozřejmně sežlutým krytem :-D
Heco deflektory v oknech
Obšité Funní koberečky včetně originálního uchycení.
Zamykání zpátečky - CONSTRUCT
Dřevěné lišty na korbě (lakovaný thermowood), chromované úchytky na korbě, brzy budou i šroubky :-D
FORM / Felicia FUN 1.6 - komentáře:
22:32:41
26.08.2012
26.08.2012
Doyle
-> FORM: jasně, že kleště jsou to pravé ořechové, zkouším a scháním. Snad seženu
09:54:02
26.08.2012
26.08.2012
FORM - zlomená ojnice
-> Doyle: Na M6 si raději půjč kleště, když je seženeš. Opravdu je to nouzové řešení, lepší je použít správné nářadí. Myslím, že jsem měl nějakou 10.9, už ani nevím. Spíš je problém v tom, zajistit, aby se ti matka neprotáčela. Hraj si.
22:00:18
25.08.2012
25.08.2012
Doyle
-> FORM: na uchycení boudy jsou M8 na korbě a M6 na oblouku, to už vím přesně. Dneska jsem konečně našel obchod, kde mají matice skladem a prodávájí po kusech. Takže nakoupím víc a vyzkouším metodu pevnostního šroubu. Použil si pevnost 10.9 ?
22:47:13
24.08.2012
24.08.2012
FORM - zlomená ojnice
-> Doyle: Na mezistěnu jsou tuším M6 a na ukotven boudy M8 nebo M10, ani nevím. Kleště do M6 jsou ještě relativně levné a občas je někdo má, horší je to u větších. Potřeboval jsem nalisovat matice pro upevnění patron pyropásů, kleště se mi nepovedlo sehnat, tak jsem nakonec koupil hliníkové lisovací matice a rozlisoval jsem za pomoci pevnostního šroubu a matice. Hlásím to jako pakárnu, ale jde to.
22:35:28
24.08.2012
24.08.2012
Doyle
-> FORM: dík za odpověď
nýtovací matice, to je to co teď scháním na kotvení boudy. Moc to lidi nemají a mě se ty kleště kupovat nechcou na jednorázovou práci Musím ještě pohledat, kdo by je neměl na půjčení třeba. Co tam jsou za velikost těch matek, nepamatuješ si?
u té stěny mě napadla ještě řezací struna, zkusím to s ní, jestli to nepůjde líp
nýtovací matice, to je to co teď scháním na kotvení boudy. Moc to lidi nemají a mě se ty kleště kupovat nechcou na jednorázovou práci Musím ještě pohledat, kdo by je neměl na půjčení třeba. Co tam jsou za velikost těch matek, nepamatuješ si?
u té stěny mě napadla ještě řezací struna, zkusím to s ní, jestli to nepůjde líp
21:16:59
24.08.2012
24.08.2012
FORM - zlomená ojnice
-> Doyle: Ad 1: Matky utrhány a nanýtovány nové. Podle rozhovorů to tak musel řešit skoro každý. I nové nýtovací matky doporučuju ještě bodnout svářečkou. Mě se jedna protáčela. Nové šrouby dej nerezové a zespod zacákni voskem.
Ad 2: u zámku je to celkem nechutně přilepené, finta asi žádná není, snad jen teplo trochu pomohlo. Nicméně kdyžtak oslov Katku, která byla jedna z dloubajících chudáků.
Ad 2: u zámku je to celkem nechutně přilepené, finta asi žádná není, snad jen teplo trochu pomohlo. Nicméně kdyžtak oslov Katku, která byla jedna z dloubajících chudáků.
21:09:59
23.08.2012
23.08.2012
Doyle
-> FORM: čau Honzo,
mám takovou prosbu, jak jste si poradili s povolením výklopné stěny(čtyři imbus šrouby)? mám to dost zrezlé a imbus ničím.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4205_2012-08 -22_22-44-10_97.jpg
a pak ještě oblouk nad stěnou mi drží už jen u toho čudlu zámku a nemám se tam jak dostat, máte nějakou fintu, jak jste se k tomu dostali?
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4205_2012-08 -22_22-47-38_79.jpg
mám takovou prosbu, jak jste si poradili s povolením výklopné stěny(čtyři imbus šrouby)? mám to dost zrezlé a imbus ničím.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4205_2012-08 -22_22-44-10_97.jpg
a pak ještě oblouk nad stěnou mi drží už jen u toho čudlu zámku a nemám se tam jak dostat, máte nějakou fintu, jak jste se k tomu dostali?
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4205_2012-08 -22_22-47-38_79.jpg
21:50:30
13.08.2012
13.08.2012
Doyle
-> FORM: taky mám vzadu podložky, origo je to hodně utopené a takové nehezké
21:01:03
13.08.2012
13.08.2012
Pavel P@nkáč
-> FORM: podlozky bych dal to na vzhledu neubere spis opacne..
18:20:46
12.08.2012
12.08.2012
FORM - zlomená ojnice
-> Pavel P@nkáč: Jojo, gumy jsou vysoké, ale na druhou stranu příjemně zlepšují pohodlnost jízdy i přes tuhost obou náprav. Oni konstruktéři nejsou úplná paka. Ještě přemýšlím, jestli dozadu nevrátit duralové podložky, které tam měl původní majitel, díky rozšířeným lemům jsou kola strašně zapadlá.
11:37:49
12.08.2012
12.08.2012
Pavel P@nkáč
-> FORM: jak tady zaznelo, tak luxusni prace, super vybava, akorat je to koza na nehezkych pneu, original je original
21:45:10
11.08.2012
11.08.2012
FORM - zlomená ojnice
-> Michal N 283: Děkuji
-> kraska98: Hehe, je to plážové vozítko, tak musí být vysoko abych nezapadával do písku. Nicméně vše chci originální i když ten profil je šílený. Klima se do FUNů nedávala (on je to taky slušný opruz), ale je šikovná na delší cesty v parném létě a navíc patří do "plné palby". EDS se montovalo do několika málo kousků koncem výroby, toto je z feldy vyndáno a opraveno i když mi ta jednotka číselně úplně nesedí. Teoreticky by mělo jít využít i jiných koncernových jednotek z té doby i krapet novějších, jen je u některých potřeba předrátování kabeláže.
-> kraska98: Hehe, je to plážové vozítko, tak musí být vysoko abych nezapadával do písku. Nicméně vše chci originální i když ten profil je šílený. Klima se do FUNů nedávala (on je to taky slušný opruz), ale je šikovná na delší cesty v parném létě a navíc patří do "plné palby". EDS se montovalo do několika málo kousků koncem výroby, toto je z feldy vyndáno a opraveno i když mi ta jednotka číselně úplně nesedí. Teoreticky by mělo jít využít i jiných koncernových jednotek z té doby i krapet novějších, jen je u některých potřeba předrátování kabeláže.
11:15:37
10.08.2012
10.08.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> FORM: krásny FUN
10:15:51
10.08.2012
10.08.2012
kraska98
Skvělá práce,akorat bych to dal trochu níž a pneu s menším profilem,ta výbava je luxusní,akorát.nevím jestli třeba u funa je potřebná klimatizace ,montovalo se eds vůbec o felicie ?
22:15:53
01.07.2012
01.07.2012
FORM - zlomená ojnice
-> Nwkt: :-) Ladím pár blbin, které jsem při hurá akci zanedbal, dokonalost a všehomír se blíží. Když by to šlo, neradši bych dělal všechno sám, už mě štve se snažit na někoho spoléhat.
21:18:02
01.07.2012
01.07.2012
Nwkt
-> FORM 01.07.12 21:15:38: To se ti to pěkně rozpadá teda, když to musíš takhle generálkovat
21:15:38
01.07.2012
01.07.2012
FORM - zlomená ojnice
Včera, dnes a zítra, aneb dokončení generálky převodovky, její výměna, výměna přítačáku, výfukových svodů, všech 4 kloubů, jednotky ABS, brzdovky, oprava kompresoru serva....
22:55:12
30.04.2012
30.04.2012
hany601
Auto jsem videl na zivo.Takze palec nahoru.Je to nadhera.
22:16:09
27.03.2012
27.03.2012
FORM - zlomená ojnice
-> motorr: Hodně štěstí a pevné nervy
Jinak zadní podběhy jsou originální výroby, druhovýroba se nevyráběla. Mimo škodovácké salony můžeš zkusit ACi, které je také distribuovalo.
Jinak zadní podběhy jsou originální výroby, druhovýroba se nevyráběla. Mimo škodovácké salony můžeš zkusit ACi, které je také distribuovalo.
10:34:40
14.03.2012
14.03.2012
motorr
Super projekt, mě teď čeká něco podobného, Funku jsem přivezl minulý týden a je v hodne podobném, jestli ne horším stavu, nez Tvá při koupi... jen dotaz, ty zadní unašeče tlumiců jsi kupoval jako origo díl? nikde je nemůžu sehnat za rozumný peníz