skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
No tak, co bych tady pověděl.
Škoda 120
řekl bych, že to je čistokrevný závodní auto, ostatně posudte sami....
Tohle auto bylo postaveno v letech 1978-80 pro mistrovství tehdejší ČSSR v závodech dovrchu.
Tehdy můj otec s tímto autem bojoval na předních příčkách ve třídě "národní pohár 1300" na okruzích, s motorem o obsahu 1298. A můžu dodat že tento vůz nejednou porazil tak zvučné jméno, jako je A.Charouz.
Tak okolo roku 1982 byla tato třída zrušena a závodák se začal přestrojovat do třídy "Škoda 120LS"
pro MČSSR v závodech dovrchu. Otec se stal v roce 1988 a 89 , mistrem republiky ve své třídě. A jelikož se má v nejlepším přestat, tak bylo auto řádně uloženo.
Já jsem po deseti letech auto vytáhnul z garáže a začal ho zprovoznovat. Ale podařilo se a po prvních kilometrech sme si nějak "začali rozumět". Na start svého prvního závodu jsem se postavil v roce 2001. Oba sme to přežili.... A hned na druhem hobby závodu jsem obdržel věnec za druhé místo ve třídě do 1400 ccm. Za tu dobu co toto auto mám, doznalo podstatných změn.
Karoserie je bez jakychkoli zbytečných "vymožeností". Kapoty bez výstuh, lehké dveře, plexi krom čelního skla, namontovaný ochranný rám, sedačka sparco, volant Momo 31cm. Bitelné řazení vlastní výroby, tvrdý stabylizátor 20mm, vyztuženné ramena, atd...
Motor byl vyměněn z původního 110-ti konňového 120LS za novější...
Obsah 1400 ccm, vrtání 78,5, zdvih 72, blok felicie, přepracovaná AL hlava, sací kanály o průměru 32 mm, ventil 37/32 mm, komprese 13:1, vačka 316°/316°, T-písty, naleštěné ojnice, odlehčená a naleštěná klika + řemenice, Setrvačník vážící 2,5 kg.
Dva dvojité karburátory Webber 45 DCOE, sací potrubí z elektronu 18cm k ventilu-přez hlavu. Výfukové svody čtyři do jednoho bez jakéhokoli tlumiče.
Rozdělovač BOSH bez podtlaku, kontaktní
Svíčky Bosch Platinum
Spojka sériová 190mm, přítlačák Sachs sporting
Kola dle potřeby, o rozměrech 6,5 až 10 palců x 13. MTX, ARC, Strauch
Převodovka: dle potřeby:
4kvalt - 4,66 skládaný
5kvalt - 4,44 -II-
5kval t- 4,22 seroový
Pneu: AVON -na sucho (slick) 7,2/20 vpředu 9,2/22 vzadu
Yokohama - na mokro 200/50 vpředu 240/45 vzadu
Tlumiče: Koni, plynule nastavitelné
A ještě musím podotknout, že auto nemam na parádu, ale pro účel, takže koukám, aby to co nejvíc jelo. a zase tak moc mi nezáleží na tom, jak to bude vypadat. Dík za pochopení...
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ _________
Nejnovější zpráva, celková váha auta bez řidiče je 640 kg.
sezona 2006 A-1400 :
1.místo (8.4.06) na okruhu Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště
2.místo (29.4.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo (27.5.06) závod dovrchu Skuhrov nad Bělou u Kvasin
3.místo (22.7.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo ( 5.8.06) závod dovrchu Hronov u Náchoda
4.místo ( 3.9.06) závod dovrchu Lanškroun, Hobby + MČR
3.místo (7.10.06) závod dovrchu Kozákov
1.místo celkově ve třídě do 1400 v serialu orlický sprint 2006
sezona 2007 A-1400:
1.místo (14.4.07) na okruhu Letiště Hoškovice
2.místo (28.4.07) závod dovrchu Záskalí u Liberce
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
Škoda 120
řekl bych, že to je čistokrevný závodní auto, ostatně posudte sami....
Tohle auto bylo postaveno v letech 1978-80 pro mistrovství tehdejší ČSSR v závodech dovrchu.
Tehdy můj otec s tímto autem bojoval na předních příčkách ve třídě "národní pohár 1300" na okruzích, s motorem o obsahu 1298. A můžu dodat že tento vůz nejednou porazil tak zvučné jméno, jako je A.Charouz.
Tak okolo roku 1982 byla tato třída zrušena a závodák se začal přestrojovat do třídy "Škoda 120LS"
pro MČSSR v závodech dovrchu. Otec se stal v roce 1988 a 89 , mistrem republiky ve své třídě. A jelikož se má v nejlepším přestat, tak bylo auto řádně uloženo.
Já jsem po deseti letech auto vytáhnul z garáže a začal ho zprovoznovat. Ale podařilo se a po prvních kilometrech sme si nějak "začali rozumět". Na start svého prvního závodu jsem se postavil v roce 2001. Oba sme to přežili.... A hned na druhem hobby závodu jsem obdržel věnec za druhé místo ve třídě do 1400 ccm. Za tu dobu co toto auto mám, doznalo podstatných změn.
Karoserie je bez jakychkoli zbytečných "vymožeností". Kapoty bez výstuh, lehké dveře, plexi krom čelního skla, namontovaný ochranný rám, sedačka sparco, volant Momo 31cm. Bitelné řazení vlastní výroby, tvrdý stabylizátor 20mm, vyztuženné ramena, atd...
Motor byl vyměněn z původního 110-ti konňového 120LS za novější...
Obsah 1400 ccm, vrtání 78,5, zdvih 72, blok felicie, přepracovaná AL hlava, sací kanály o průměru 32 mm, ventil 37/32 mm, komprese 13:1, vačka 316°/316°, T-písty, naleštěné ojnice, odlehčená a naleštěná klika + řemenice, Setrvačník vážící 2,5 kg.
Dva dvojité karburátory Webber 45 DCOE, sací potrubí z elektronu 18cm k ventilu-přez hlavu. Výfukové svody čtyři do jednoho bez jakéhokoli tlumiče.
Rozdělovač BOSH bez podtlaku, kontaktní
Svíčky Bosch Platinum
Spojka sériová 190mm, přítlačák Sachs sporting
Kola dle potřeby, o rozměrech 6,5 až 10 palců x 13. MTX, ARC, Strauch
Převodovka: dle potřeby:
4kvalt - 4,66 skládaný
5kvalt - 4,44 -II-
5kval t- 4,22 seroový
Pneu: AVON -na sucho (slick) 7,2/20 vpředu 9,2/22 vzadu
Yokohama - na mokro 200/50 vpředu 240/45 vzadu
Tlumiče: Koni, plynule nastavitelné
A ještě musím podotknout, že auto nemam na parádu, ale pro účel, takže koukám, aby to co nejvíc jelo. a zase tak moc mi nezáleží na tom, jak to bude vypadat. Dík za pochopení...
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ _________
Nejnovější zpráva, celková váha auta bez řidiče je 640 kg.
sezona 2006 A-1400 :
1.místo (8.4.06) na okruhu Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště
2.místo (29.4.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo (27.5.06) závod dovrchu Skuhrov nad Bělou u Kvasin
3.místo (22.7.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo ( 5.8.06) závod dovrchu Hronov u Náchoda
4.místo ( 3.9.06) závod dovrchu Lanškroun, Hobby + MČR
3.místo (7.10.06) závod dovrchu Kozákov
1.místo celkově ve třídě do 1400 v serialu orlický sprint 2006
sezona 2007 A-1400:
1.místo (14.4.07) na okruhu Letiště Hoškovice
2.místo (28.4.07) závod dovrchu Záskalí u Liberce
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
Yarda/Škodouka - komentáře:
14:05:16
26.12.2012
26.12.2012
Athlonek
00:25:13
14.10.2011
14.10.2011
stana1
a tož pěkné to máš a vypadá to opravdu jako vlajka na to že jsi to střelil jen tak od boku
09:34:39
14.08.2011
14.08.2011
Franta Pumpička
Pěkný rychlý auto s minulostí !!!!!! Paráda!!!
21:00:23
08.05.2010
08.05.2010
salin022
a jaka je cena za komplet nebo jen za motor__? či převodovku
22:09:12
05.05.2010
05.05.2010
Athlonek
-> Jarin-22: prodat, to snad ne?!
07:20:50
22.04.2010
22.04.2010
Jarin-22
Uvažuji i o prodeji, kdyby měl někdo náhodou zájem o celek, nebo po dílech.
17:29:10
23.03.2010
23.03.2010
Jarin-22
I tak se to dá říct.
18:16:05
06.03.2010
06.03.2010
gabo000000 - zrušená registrace
-> Jarin-22: takze da sa povedat ze kasles nanho?
20:59:36
03.03.2010
03.03.2010
Jarin-22
Auto je uložené pod plachtou, a já budu čekat až z toho bude ještě větší veterán než je ted.. na závody neni čas ani sponzor, začíná stavba nové šílenosti.
06:54:46
08.06.2009
08.06.2009
Gervis
móóóóc dobrej škodylak
11:59:23
19.03.2009
19.03.2009
TheronBB_130LR
skodofka to teda je pekelny stroj pre nas!!! obycajnych ludi!!!! chlope mas ty stastia.... aj bo si mal pana tatu ktory jazdil a nacinie bolo viac menej uz hotofka vypada to krasne a este lepsie ide.... mam aj ja sen do vrchu ale ci sa splni .... to je vo hviezdach hodne zdaru dufam ze ta budem vydat aj tu na svk
22:23:07
14.10.2008
14.10.2008
marf
pjekne a potom nech mi negdo rika ze skodovka neni stroj
13:55:09
01.07.2008
01.07.2008
paranecek
Zajímalo by mne, ejstlis e dají ty KONI tlumiče někde sehnat. Díky
20:50:16
10.01.2008
10.01.2008
Puskin
Kurva to jest stroj pekel :-D
16:22:14
25.11.2007
25.11.2007
Jarin-22
-> adam.125: jo hochu odjakživa kola dělaj auto
18:27:09
07.11.2007
07.11.2007
adam.125
-> Jarin-22: Krasny stroj, ale nejvic se mi libi ty kola
13:34:58
07.10.2007
07.10.2007
Jarin-22
-> Athlonek: vše najdeš na www.cwc.cz
21:32:09
03.10.2007
03.10.2007
Athlonek
-> Jarin-22: Ty jo, to už se jelo Záskalí, to jsem nějak prosral, ještě se něco jede?
18:37:58
02.09.2007
02.09.2007
Jarin-22
-> Pepino RS: ale jo, ujde to.. ale zatim neni moc času. spíš se věnuju rekonstrukci baráku
22:10:31
01.09.2007
01.09.2007
Pepino RS
-> Jarin-22: cau, jak to jde ?