Yarda/Škodouka Yarda/Škodouka

komentáře | popis | fotky | Jarin-22 | 05.05.10 18:04 | 87x v oblíbených
No tak, co bych tady pověděl.



Škoda 120

řekl bych, že to je čistokrevný závodní auto, ostatně posudte sami....



Tohle auto bylo postaveno v letech 1978-80 pro mistrovství tehdejší ČSSR v závodech dovrchu.

Tehdy můj otec s tímto autem bojoval na předních příčkách ve třídě "národní pohár 1300" na okruzích, s motorem o obsahu 1298. A můžu dodat že tento vůz nejednou porazil tak zvučné jméno, jako je A.Charouz.

Tak okolo roku 1982 byla tato třída zrušena a závodák se začal přestrojovat do třídy "Škoda 120LS"

pro MČSSR v závodech dovrchu. Otec se stal v roce 1988 a 89 , mistrem republiky ve své třídě. A jelikož se má v nejlepším přestat, tak bylo auto řádně uloženo.



Já jsem po deseti letech auto vytáhnul z garáže a začal ho zprovoznovat. Ale podařilo se a po prvních kilometrech sme si nějak "začali rozumět". Na start svého prvního závodu jsem se postavil v roce 2001. Oba sme to přežili.... A hned na druhem hobby závodu jsem obdržel věnec za druhé místo ve třídě do 1400 ccm. Za tu dobu co toto auto mám, doznalo podstatných změn.



Karoserie je bez jakychkoli zbytečných "vymožeností". Kapoty bez výstuh, lehké dveře, plexi krom čelního skla, namontovaný ochranný rám, sedačka sparco, volant Momo 31cm. Bitelné řazení vlastní výroby, tvrdý stabylizátor 20mm, vyztuženné ramena, atd...



Motor byl vyměněn z původního 110-ti konňového 120LS za novější...

Obsah 1400 ccm, vrtání 78,5, zdvih 72, blok felicie, přepracovaná AL hlava, sací kanály o průměru 32 mm, ventil 37/32 mm, komprese 13:1, vačka 316°/316°, T-písty, naleštěné ojnice, odlehčená a naleštěná klika + řemenice, Setrvačník vážící 2,5 kg.

Dva dvojité karburátory Webber 45 DCOE, sací potrubí z elektronu 18cm k ventilu-přez hlavu. Výfukové svody čtyři do jednoho bez jakéhokoli tlumiče.



Rozdělovač BOSH bez podtlaku, kontaktní



Svíčky Bosch Platinum



Spojka sériová 190mm, přítlačák Sachs sporting



Kola dle potřeby, o rozměrech 6,5 až 10 palců x 13. MTX, ARC, Strauch



Převodovka: dle potřeby:

4kvalt - 4,66 skládaný

5kvalt - 4,44 -II-

5kval t- 4,22 seroový



Pneu: AVON -na sucho (slick) 7,2/20 vpředu 9,2/22 vzadu

Yokohama - na mokro 200/50 vpředu 240/45 vzadu



Tlumiče: Koni, plynule nastavitelné







A ještě musím podotknout, že auto nemam na parádu, ale pro účel, takže koukám, aby to co nejvíc jelo. a zase tak moc mi nezáleží na tom, jak to bude vypadat. Dík za pochopení...

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ _________



Zaskalí 2007




Nejnovější zpráva, celková váha auta bez řidiče je 640 kg.





sezona 2006 A-1400 :

1.místo (8.4.06) na okruhu Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště

2.místo (29.4.06) na okruhu Vysoké Mýto

1.místo (27.5.06) závod dovrchu Skuhrov nad Bělou u Kvasin

3.místo (22.7.06) na okruhu Vysoké Mýto

1.místo ( 5.8.06) závod dovrchu Hronov u Náchoda

4.místo ( 3.9.06) závod dovrchu Lanškroun, Hobby + MČR

3.místo (7.10.06) závod dovrchu Kozákov



1.místo celkově ve třídě do 1400 v serialu orlický sprint 2006



sezona 2007 A-1400:

1.místo (14.4.07) na okruhu Letiště Hoškovice

2.místo (28.4.07) závod dovrchu Záskalí u Liberce

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------

Yarda/Škodouka - komentáře:

08:28:51
17.12.2005
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: Ale se 120 to nebude zas tak jednoduchý, zlatej náhon na předek. Je to daleko rychlejší. 120 sice teoreticky vyjede všechno, ale mam odzkoušený, že náhon na předek je na to lepší, to hrabe furt a vytahuje to ze zatáček, se 120 budeš jezdit všude rovně.
20:13:40
16.12.2005
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: OK taky chceme jet ale jen tak spíš pro srandu chtěl bych nějakou škůdku kdyby mi někdo nechal za odvoz, fouklo by se tam nějaký fáčko se sníženou palicí o dva mm pořádnej volej do tlumičů pytel štěrku do kufru, gumy bych si dal ze svího a hůrá jedem1 svoje auto si tam kurvit nechci i když už jsem o tom uvažoval8
19:51:51
16.12.2005
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: Dik, tak se klidně přihlaš...
14:24:38
16.12.2005
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: tak to ti budu fandit1 doufám že se tam zas pojedu podívat
14:19:10
16.12.2005
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: Zelenej favorit

-> Pilot 105: To asi budou ,,uloženky.. ted už se asi nedělaj..
02:33:45
16.12.2005
Pilot 105
-> Jarin-22: OK, děkuji. Jak jsou ty tlumiče staré, jde mi o to jestli to nejsou nějaké uloženky, které se třeba 10 let navyrábí.
00:16:39
16.12.2005
U-Geen
-> Jarin-22: jo jo
18:58:14
15.12.2005
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: A sčím lítáš ten skijering?
08:52:55
15.12.2005
Jarin-22
-> U-Geen: Jo slyšel sem, Lomnice, že jo??1
23:22:22
14.12.2005
Max
-> Jarin-22: jo..CWC je dobrej,ale popravdě bych asi nejel....taky bych se bál o autiko :-)
23:15:01
14.12.2005
U-Geen
-> Jarin-22: hm ja tak 15 :-) ani ne.
23:11:53
14.12.2005
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: Skjering sem nevynechal snad ani jednou, ale ne s timhle autem, na to je jinej stroj.. a dovrchu sem jel taky pokaždý když se jelo a CWC jedu málokdy, protože to je rozbittý a je mi líto autika. Lestkov kozákov bude 13.1.2006 nebo tak nějak.. Kozákov mam 5 km od baráku..
17:33:52
14.12.2005
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: tady se jezdi sem tam nějaky zavody do vrchu třeba na kozákově, taky se tam v lednu pojede autoskiering jestli by jsi nezkusil jet!
15:26:03
14.12.2005
Aladin
-> Jarin-22: se mi zdá, že jsem je viděl na 130RS A5
07:29:31
14.12.2005
Jarin-22
-> Aladin: Jo to kdybych si pamatoval, je to takovej blbej název.....ale nejsou moc známý. Prostě obdoba ARC
07:22:23
14.12.2005
Jarin-22
-> Max: Jezdim orlický sprint, ale jelikoš sem z Liberecka, tak tady okolo Nic neni a je mi líto jet 200 km kvuli 20km na ostro někam do tramtárie. Prostě na to nemam tolik peněz nechat někde za sobotu 5000 se všim všudy.1
19:07:53
13.12.2005
Bedřich - zrušená registrace
-> Jarin-22: A už se někdo ozval...3
18:54:42
13.12.2005
Aladin
co jsou zač ta kola? 9
12:21:16
13.12.2005
Max
-> Jarin-22: hodně dobrý....fakt se mi to líbí :-) mužu se zeptat co všechno s tim jezdíš ?
11:21:25
13.12.2005
Jarin-22
-> Pilot 105: jo klidně ho napíšu, ale až je někdy vyndám, sou to origo do 120.
Extreme Tyres