110R Prototyp 110R Prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 08.01.15 23:00 | 210x v oblíbených
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...

Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe

3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)

Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel

Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.

Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.

Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.

1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.

V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.

K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.

Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)

Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)

cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv

110R Prototyp - komentáře:

22:43:13
02.01.2014
Burák
On byl v osmdesátejch letech tenhle kovral jako jeden z mala tu a tam k sehnani. V me Simce 1200S byl bohužel taky. Že by byl fakt origo a do eRka zkopirovali i tohle? 3
22:36:41
02.01.2014
Qwak
-> jourin: tak to je paráda 1
22:34:20
02.01.2014
TTomas
-> kraska98: Je to presne naopak3
22:32:28
02.01.2014
kraska98
Tak to je fakt unikát.Jedno z nejcenějších erek na světě.Jak už jsem říkal.Musíš být jeden z nejšťastnějších škodovkářu na světě.Denně se setkávat s takovými skvosty a ještě za to dostáváš peníze.
22:32:17
02.01.2014
jourin
Tady máte jednu ilustrační fotku :)
zvětšit 110R Prototyp - obrázek od jourin vložen 02.01.2014 22:32:17
22:31:50
02.01.2014
jourin
-> Qwak: Celo bych mel dostat pristi tyden, po nehode ale udajne opravitelne.. pokud ne tak ho vyrobime nove :)
22:29:16
02.01.2014
Qwak
hustý,.. 40 pokusíte se o repliku předního čela nebo zustane tohle?
22:22:18
02.01.2014
castrol
-> jourin: co bude nabuduce favo prototyp 1
22:18:36
02.01.2014
Westas - zrušená registrace
unikát :)
22:16:17
02.01.2014
105LR
čo sa vám nepodarí ešte dnes ponachádzať? Nechápem 9 ......ale paráda, klobúk dolu 171
22:13:12
02.01.2014
jourin
-> Hurdis: To je spravnej pristup :-)

-> Pavel P..: Sakra :)
22:09:13
02.01.2014
Pavel P..
když tak na něj koukám tak asi nebude uplně identickej... stopro to nebude on, je vlastně uplně jinej3

hele že kecám.... teda nekecám3
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_142614__20 11-11-01_16-29-21_96.jpg
21:59:51
02.01.2014
Hurdis
-> Pavel P..: Tak kdo jinej by měl doma zbytek toho koberce pro Brežněva. Začni vyklízet nábytek, podlahovou krytinu daruješ pro dobrou věc. A už po něm zbytečně nešlapej.
21:58:43
02.01.2014
jourin
-> Pavel P..: Hele jestli mas v pokoji presne tenhle koberec, tak ti koupime novej :) co ty na to? :))
21:55:49
02.01.2014
Pavel P..
hehe takovejhle koberec mám ještě v pokoji..... ale vyhazovat ho budu až někdy buhví kdy 1

zajímavej exponát.... ale jezdit s tim dneska rally je pomalu na přesdržku, zvlášť když to ještě hnedle vopleská8
21:53:57
02.01.2014
Nostalgik
-> jourin: Veď práve, sériová výroba sa ešte nezačala a oni už vymýšlali modernizáciu na 1972.
Aj tá príhoda s Brežnevom pridá na hodnote auta.

Mimochodom, nedávno sa v Rusku našiel Aero Minor, ktorý bol spolu s Tatraplánom Cabrio poslaný Stalinovi. Super že sa tieto autá dochovali.
21:33:59
02.01.2014
Burák
Už se. Těšim, až ho uvidim live.5
21:33:16
02.01.2014
J3STER
-> jourin: Zřejmě nejcenější erko vůbec. 4
21:33:13
02.01.2014
Shackall
Viděl jsem v názvu "prototyp", říkám si, á, to bude pan Jourin... a ono jo. Už je v oblíbených. Jinak Brežněv byl velký labužník - jednou dokonce nedobrzdil s Rolls-Roycem za kamionem a udělal z něj trojúhelník. Od italských bolševiků dostal Maserati Quatroporte, potrpěl si na US full size, atd.
21:30:38
02.01.2014
jourin
-> Nostalgik: Tohle bylo vyrobene jeste pred tim nez se zahajila seriova vyroba :-)

-> Hurdis: V testovacim protokole pochvalujou vyborne tesnici vlastnosti skel s rameckama.

-> Pavell: 2 2 2 2 2 Jsme prostě dobrý! 3
Extreme Tyres