skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jeden z prvních vyrobených prototypů vozu Škoda 130 RS s pětistupňovou převodovkou. V letech 1975-1977 s ním jezdil legendární Milan Žid a v roce 1981 jej měli od AZNP zapůjčný Vojtěch-Enge, kteří s ním ve spolupráci s dalšími jezdci získali titul mistra evropy značek na okruzích. Podle mě to je absolutně nejvíc raritní 130 RS co existuje :)
Auto je naprosto nezničené a na první pohled není nikde žádná koroze. Pouze se bude muset dostříkat přední a zadní kapota a čelo, přední kapotu bohužel majitel odlakoval, ale to nějak dořešíme :) Cíl je zachovat ho v co nejpůvodnějším stavu.
Auto je naprosto nezničené a na první pohled není nikde žádná koroze. Pouze se bude muset dostříkat přední a zadní kapota a čelo, přední kapotu bohužel majitel odlakoval, ale to nějak dořešíme :) Cíl je zachovat ho v co nejpůvodnějším stavu.
130 RS M Žid - komentáře:
21:22:46
05.09.2013
05.09.2013
m8rinek
-> kraska98: FIA nezavedla 4q.
20:58:23
05.09.2013
05.09.2013
jourin
-> racz: O neco starsi
-> kraska98: Zvetsili pozadovany pocet vyrobenych kusu prevodovek tusim na 2000 ks, tolik jich v AZNP nemohli vyrobit, nemeli by je ani do ceho dat :)
-> T:
I. stupeň  3,23
II. stupeň  2,12
III. stupeň 1,55
IV. stupeň  1,21
V. stupeň   0,96
Z 3,0
Stálé převody rozvodovky 3,78 a 4,25.
-> kraska98: Zvetsili pozadovany pocet vyrobenych kusu prevodovek tusim na 2000 ks, tolik jich v AZNP nemohli vyrobit, nemeli by je ani do ceho dat :)
-> T:
I. stupeň  3,23
II. stupeň  2,12
III. stupeň 1,55
IV. stupeň  1,21
V. stupeň   0,96
Z 3,0
Stálé převody rozvodovky 3,78 a 4,25.
20:32:10
05.09.2013
05.09.2013
kraska98
-> jourin: Nechápu proč FIA zavedla v roce 1976 jen 4q.S 5q podle mě musí být 130RS na okruhu o něco rychlejší.
20:22:55
05.09.2013
05.09.2013
T
-> jourin: : když je tady řeč pořád o té převodovce....co to je za stálý převod ? nebo tak celkově, co o ní víš konkrétnějšího ?
20:19:56
05.09.2013
05.09.2013
jourin
-> havlik: A je to venku
-> Jarinko: To je prototypovy petikvalt ktery vyrobila skodovka primo pro skodu 130 RS, bohuzel v roce 1976 doslo ke zmene predpisu FIA a nebylo mozne dale petikvalty pouzivat.. proto byly pouzity pouze ve trech okruhovych autech vyrobenych v roce 1975
-> Jarinko: To je prototypovy petikvalt ktery vyrobila skodovka primo pro skodu 130 RS, bohuzel v roce 1976 doslo ke zmene predpisu FIA a nebylo mozne dale petikvalty pouzivat.. proto byly pouzity pouze ve trech okruhovych autech vyrobenych v roce 1975
20:19:21
05.09.2013
05.09.2013
T
-> havlik: : to je mi jasný, proto jsem se ptal na ty o kterých ví, že v garáži to zatím asi kompletní nebude
-> jourin: : opravdu nebo mlžíš ? čekal jsem pohotovou odpověď s přesným číslem
-> jourin: : opravdu nebo mlžíš ? čekal jsem pohotovou odpověď s přesným číslem
20:15:41
05.09.2013
05.09.2013
Jarinko
Co to ma za prevodovku na fotke? Odliaty iny obal, alebo porsche ci renault?
20:12:44
05.09.2013
05.09.2013
havlik
-> T: on si ten seznam pomalu odšrtává o ty co má v garáži
20:09:44
05.09.2013
05.09.2013
jourin
-> T: Uz si to nepamatuju, je to tak 3 roky co jsme si psali seznam aut o kterych vime, ale za tu dobu lezi buh vi kde :)
19:30:51
05.09.2013
05.09.2013
T
-> jourin: : pokud nevíš přesné číslo ani Ty, pak už asi nikdo a pro zajímavost...o kolika RS víš ?
19:08:47
05.09.2013
05.09.2013
jourin
No muj odhad je nasledujici.. to cislo 38 nekde muselo vzniknout... osobne si dokazu predstavit, ze se jedna po pocet zavodnich aut urceny pro prodej, k tomu bych pripocital auta ktera byla postavena pro tovarni team.... tam auto vydrzelo 1 az 2 roky.. pocet posadek x cca 5 let pouzivani a cely to secist :) kdyz jsme sli po konkretnich tovarnich autech tak jsme dospeli k tomu, ze muselo byt vyrobeno cca 50 az 60 aut :-)
18:56:45
05.09.2013
05.09.2013
m8rinek
-> racz: Tak to je ale ta největší urban legend... Tohle bych sem už vůbec netahal :D.
18:55:29
05.09.2013
05.09.2013
racz
-> m8rinek:
vsetci pozname historku o udajnich policajnich autach, neboj
vsetci pozname historku o udajnich policajnich autach, neboj
18:51:11
05.09.2013
05.09.2013
m8rinek
-> racz: Celej vtip je v tom, že nikdo z normálních smrtelníků do dnes neví kolik aut fabrika a ti co to opravdu vědí o tom dodnes mlží, o čemž jsem se měl možnost přesvědčit. Vzhledem k faktu, že homologace vyžadovala 1000ks...
PS: než začneš dělat mistra, uvědom si jestli na to máš :)))
PS: než začneš dělat mistra, uvědom si jestli na to máš :)))
18:41:18
05.09.2013
05.09.2013
racz
-> m8rinek: pozri, mne to je srdecne jedno. Typek napisal 32, ja som sa docital o 38. Zrejme ja aj on sme citali podobny zdroj(len on si to cislo nezapamatal presne). Koniec koncov, v linku mas oskenovanu knihu kde je tento udaj tiez. Co je to za knihu ti tu mozno tiez niekto povie. To cislo som si nevymyslel, ak vies viac tak sa tu nerehoc a napis co vies lebo inak tvoj prispevok typu "ty si debo ale ja sam hovno viem" mal prinos nula cela nula prd.
18:30:34
05.09.2013
05.09.2013
m8rinek
-> racz: Jenže p. Červený byl narozdíl od nás u vzniku... Ona ta výroba byla dost komplikovaná, ale kdo chce tak ví, kdo ne bude házet číslama :))).
18:06:32
05.09.2013
05.09.2013
racz
-> m8rinek:
Nejak vo mne ostalo cislo 38 ktore som sa docital pred asi 15 rokmy niekde na webe. Ci je pravdive, tazko povedat. Replik a aut postavenich podla tovarenskej specifikacie sukromnimi osobamy boli urcite stovky.
Ani pan Cerveny nemoze vediet vsetko
postimg.org/image/cirb4ul e9
Nejak vo mne ostalo cislo 38 ktore som sa docital pred asi 15 rokmy niekde na webe. Ci je pravdive, tazko povedat. Replik a aut postavenich podla tovarenskej specifikacie sukromnimi osobamy boli urcite stovky.
Ani pan Cerveny nemoze vediet vsetko
postimg.org/image/cirb4ul e9
17:58:11
05.09.2013
05.09.2013
m8rinek
-> racz 05.09.13 06:35:43: fakt 38? Víš evidentně víc než pan Červený a další ze Škodovky :D.