koca90 / rapid 136 koca90 / rapid 136

komentáře | popis | fotky | koca90 | 23.12.22 20:39 | 91x v oblíbených
Rapid 136 5kvalt, registrace 1990, výroba konec 1989, po 1. majiteli, v papírech jsem 3. ( EKOdaň ).........

Koupen 7/2012 .....



Původní stav až na přední blatníky a prasácky vyřešenou výměnu prahů,

koroze zadních lemů, předních, mírně zadních podběhů a pár dalších fleků.





Plán je:

- auto rozdělat, vyvařit a postupně zněj dělat repliku RH v civilní verzi.

- lamináty RH kromě přední a zadní kapoty a plášťů dveří.

- motor 136 trošku naostřenej - zatím ani nevím co z toho vznikne :-)

- převodovka - stálý převod 4,22 misto 3,9 , kratší 5. kolo

- podvozek - tlumiče uprava made in home, pružiny tvrdší na kopce - délka 210 , zadek se uvidí, vyztužit přední ramena a zadní šavle. Bzdy repas originalu.



Aktuální stav :



motor evo I. (2013) - nabroušená vačka...klika,písty,ojnic e,vložky- serie.. odlehčený setrvák...



motor evoII. (2014)- nabroušená vačka, hlava z mpi - leštěné kanály, tvrdé vent. pružiny,písty T , ojnice,klika,vložky fabie 1,4.... výfukové svody origo favorit, tlumič příčný fabie, sání přes hlavu DUMA MOTORSPORT, karburátory Dellorto.... odlehčený setrvák svážený s klikou....



převodovka - původně zrepasovaná 5q, sp 4,22, 1 2 3 4 origo, 5 - 0,963 ... na rok 2014 -suchý pětikvalt - sp 4,4 , kola od SIXTA...



kola a disky- dělená MTX , ve předu 7'' vzadu 8'' , pneu AVON CR500 - ve předu 175/55/13, v zadu 205/55/13



podvozek,nápravy - přední náprava- tvrdé sil. ramen, stabilizátor 21 tvrdé uložení. , kotouče ferodo, desky ferodo, repas čtyřpístků, hřebenové řízení...

zádní náprava- vystužené šavle, tvrdé silentbloky.....





7.2012 - přepis, uvedení do provozu - aspoň částečně :-D

10.2012 - začíná rozborka a vyvařování. Stav podle očekávání, někde hrůza, jinde zase celkem cajk.

11.2012 - nákup laminátů , rozebírání motoru a převodovky.

1.2013 - postup minimální, není čas :-D

2.2013 - pokračuje vyvařování , uprava prahů a podběhů na lamináty....

3.2013 - kastle vyvařena, spasování lamina, lakovačka, repas náprav a řízení....

4.2013 - skládání, osazení převodovky a motoru 20.4. - 21.4. první závod :-D ....

5.2013 - dolazení pár věcí, které se projevily až při provozu....

14.1.2014 - sezona už dávno skončila, aktuálně převodovka a motor venku. Zahájena stavba nové převodovky a repas motoru,

plus drobné úpravy.

2/2014 - vymontování nádrže, topení, předělání přístrojovky na kulaté budíky- teplota vody, otáčkoměr, budík kontrolek, budík tlaku mazání - kapalinový.... vyhozená přední náprava, umistění 8l hliníkové nádrže do předu na most místo rezervy, předělání baterie do předu do kufru.

3/2014 - převodovka hotová, suchý pětikvalt - sp 4,4 , kola od SIXTA...

Prozativní úspěchy : r.2013 celkové 3. místo kat. seriové škoda do 1400 za rok 2013 seriálu Šímapsrint

r.2014 celkové 2. místo kat. volná do 1400 škoda za rok 2014 seriálu Šímasprint



Sezona 2015



beze změn a až na jednu GO motoru po upadnutí ventilu nic závažného... rozborky převodovky a výměny koleček už ani nepočítám :D hold když na autě jezdí dva lidi s rozdílným způsobem stylu řazení tak se to někde podepíše....



Převodovka 5kvalt sp 4,22 , přechod na slicky avon :-)



Sezona 2016



při závodu ve Šternberku menší kolize se svodidly :( odnesl to celej levej bok , levé horní ramena, levá spojovačka,venkovní límce disků, všechny štefty na předním kole, pneu naštěstí přežily ...



narychlo se auto trochu polaminovalo, trošku polilo barvou a dojelo to sezonu..



Zima 2016/ jaro 2017



přez zimu došlo k sundání levé bočnice a opravě podběhu , který byl poražen cca 1,5 cm dovnitř... pak pořádné dotmelení a dolezení celého boku... No a 3 týdny před prvním závodem změna barvy na žlutou... na dílně to pak ještě 14 dní vypadalo jak po řepkové kampani - žlutou už nikdy nelakujem :-D :-D ...



převozovka osazena samosvorným lamelovým diferenciálem, změkčení zadních pružin - začlo to skákat jako koza :-D ...



Sezona 2017



účast v seriálu Autoklub Česká trofej ZAV E1H1400 a okrajově Šímasprint. Dlouhodobý cíl splněn: svezení na celém ECCE HOMO ..



při posledním závodě v říjnu doma v Konici , tátovi při poslední nedělní jízdě prasklo levé šikné rameno na vlečce a proletěl příkopou, jízdu dojel, na celkovém 2. místě ve třídě :-D škody : zadní vnitřní límec, trochu řízlá pneu, pravá spojovačka ...



Sezona 2018



auto krom válečných barev skoro bere změň, pravidelná účast v čéské trofeji a šímasprintu.





Sezona 2019



přechod na elektronické zapalování od výměna podvozku za PROTLUM. Odpadly problémy se zapalováním a auto už konečně trchu funguje, no a po změně podvozku '' bomba'' :D



přes zimu pouze kontrola celyho rapida, výměna všech náplní a jinak nic víc....



Času není moc - začaly práce na druhém projektu! :) :) :) LR :) už od základu jinak, ne jak neustálé předrbávání rapida. Hold to je testační kousek :D





Sezona 2022 účast v MHHC kde jsem nakonec dojel na krásném 2. místě celkově v E1-1400 ..... přechod na převodovku hewland. nový motor...





Více foto a info na fb na stránce Kočiřík Motorsport :)



www.facebook.com/kocirik. motorsport



koca90 / rapid 136 - komentáře:

22:49:05
09.01.2013
zdrub
-> koca90: Od koho máš lamináty?
19:30:59
09.01.2013
koca90
castrol 09.01.13 19:21:06 napsal:

→ koca90: a ako das ich opacne alebo ine?




zrejme je tam davat vubec nebudu :-) , shanim jine
19:21:06
09.01.2013
castrol
-> koca90: a ako das ich opacne alebo ine?
18:57:30
09.01.2013
koca90
castrol 09.01.13 18:55:47 napsal:

este stale mas naopak tie kola 1






:-D ja vim :-D , hele nakonec tak asi nepujou :-)
18:55:47
09.01.2013
castrol
este stale mas naopak tie kola 1
19:34:49
14.11.2012
koca90
Milano 13.11.12 18:30:00 napsal:

hmm slušnej oddíl, musíme makat celou zimu mooocccc práce3

3




přesně, musime makat, dneska jsem odstrojil vnitřek .... co ty , už vrčíš?? 3
18:30:00
13.11.2012
Milano
hmm slušnej oddíl, musíme makat celou zimu mooocccc práce3 3
20:08:52
12.11.2012
koca90
20:08:20
12.11.2012
koca90
zkouska
zvětšit koca90 / rapid 136 - obrázek od koca90 vložen 12.11.2012 20:08:20
20:07:45
12.11.2012
koca90
20:07:20
12.11.2012
koca90
20:06:26
12.11.2012
koca90
rozborka
zvětšit koca90 / rapid 136 - obrázek od koca90 vložen 12.11.2012 20:06:26
11:37:04
18.10.2012
lokaj
Ahoj krásné auto. A rok výroby 1990 nemá zase každej. A tyto chrastivé poklice také ne. Kola jsou pěkný,ale zatím si je na Rapidovi představit nedokážu. Můj názor je, že vytuněných a vytuzených Rpaidů jezdí po ČR a SR mraky, zrestaurovanejch originálů čím dál míň, ale zase skupina RH je krásný auto a pokud by si to dotáhl do konce (finančně to bude asi dost krvavé) a ta replika byla opravdu přesná tak by to bylo též pěkný. Jen škoda že to neděláš z nějakého obyč Rapidu 130 1986 kterých tu jezdí spousty. Měl si štěstí na tady toho. Rok 1990 to už jsou myslím jen měsíc, max. dva měsíce výroby..
07:44:18
13.10.2012
DEKODOVAC
ja by som ho dal do povodneho stavu a tieto kolesá su otrasne podla mna ale 100 ludí 100 chutí ale Rapid je fajn pači sa mi 6 4
00:55:54
13.10.2012
koca90
PRO VŠECHY: do jara bude rapid na RH laminatech, jestly bych tam dal nejaky ARC, nebo MTX kola, tak tam budu davat podložky, ja tak prostě dam tady tyhle ''delany 13'' kola'' ktery se mi prostě libi, mozna pak časem pořídím dělítka.... 5





takže prosím nechte kola kolama, uvidima jak bude vypadat na jaře 6
00:49:30
13.10.2012
koca90
ku*va hoši, mě se prostě ty kola tak libí, počkejte na jaro !! 2
21:30:33
12.10.2012
castrol
-> Pavel P..: 3
21:30:10
12.10.2012
Pavel P..
-> Don_pepe: znám... evidentně to bude inspirace..



-> Lil Flip 130: disky jsou opačne tak nedělej chytráka.... je to ze starýho subaru a vyvrtání díry na ventilek a zavaření původní je otázka pár minut.3



tady na původním aute, subaru leone.

carphotos.cardomain.com/r ide_images/.../21172580010 _large.jpg
21:18:41
12.10.2012
Tomaso435
no prostě se to jenom nepovedlo no :-D
21:17:44
12.10.2012
MaiffyW3
ked pozeram na tie kola tak mi pride smiešno 3
Extreme Tyres