Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

21:00:47
13.06.2012
ŠKODA 120 GLS
ty mřížky v černé jsou super 157
20:40:40
13.06.2012
francomk
-> Karel.: Na funkci rostlináře, jo? 1
12:09:32
31.05.2012
Karel.
-> škodec: no horní byly v pohodě,taky jsem měl jen spodní,taky si myslím, že v tomhle případě to nemá vliv na fnkci4
12:03:44
31.05.2012
škodec
-> Karel.: skus si to na pokusnom ramene, oni sa nezvlnia..su tvrde a rukou ich nestlacis ale pri dotahovani sa stlacia dost. Mne trcali len spodne na kazdej strane tak 3mm. Ale niekto to aj skracuje a jazdi tu kopu ludi tak, tak to asi funguje aj tak.
11:53:37
31.05.2012
Karel.
-> škodec: mně to teda nešlo a nijak si myslím, že to říznutí nevadí,ale při dotahování se ti to muselo kroutit to mi neříkejj, dáš je dovnitř obě strany a už se uprostřed dotýkají a z každé strany leze, tak kam je pak schováš?se ti vevnitř nějak zvlní, no fungovat to asi bude tak i tak1
11:29:32
31.05.2012
škodec
-> Karel.: sam som ich dával na svoju nápravu a stlačili sa po doťahovaní, tak udáva aj Pemit aby sa neskracovali.
upraveno 1x, naposled 31.05.2012 11:30:14
11:25:20
31.05.2012
Karel.
-> škodec: taky tvrdý bys fakt nestlačil, navíc čuměli celkem dost, spíš by se to zdeformovalo
19:26:31
28.05.2012
Čokin
-> peti: Jojo tvrdé od Pemita.
22:25:26
27.05.2012
peti
-> Čokin: seriove urcite su tak, ale ty si daval tvrde nie? tie neviem ako sa chovaju
22:24:29
27.05.2012
Čokin
-> škodec: To teda fakt nevím, ale možný to je....
22:21:09
27.05.2012
škodec
-> Karel.: tie gumy sa rezat nemaju, stlacia sa po dotiahnuti
22:20:38
27.05.2012
Čokin
-> havlik: Mě to prostě nesedělo, ty gumy byly ,,delší" cca o 4 mm každá, ale nesedělo to tuším jen u spodních ramen, už je to taky nějaký pátek co jsem to skladál.
22:10:54
27.05.2012
havlik
-> Čokin: jo to jo, ale to musíš i s origo:). každopádně fakt sem nic neřezal
22:02:06
27.05.2012
vhml
Já musel musel gumy taky řezat
21:57:26
27.05.2012
Čokin
-> havlik: Tak kozlík musíš trochu stáhnout na ose, aby jsi tam dostal ten jistící kroužek ....ne?
20:16:46
27.05.2012
havlik
-> Čokin: Zajímaý já sem s nima nic nedělal a šlo to tam v pohodě.
20:11:15
27.05.2012
Karel.
-> Čokin: svěrkou jsem dělal ty měkký, tak zkusím svěrák. Taky jsem je řezal takže pohoda5
19:36:43
27.05.2012
Čokin
-> Karel.: Gumy jsem řezal a kozlíky jsem si pomohl ve velkým svěráku.....šlo to jak po másle, pokud nemáš větší svěrák zkus stolařkou svěrku4
18:19:38
27.05.2012
Karel.
-> Čokin: zdarec, prosím tě dal jsem gumy do ramen a nějak mi nesedí na spodní ramena, jsou jakoby dlouhý, řezal jsi je? Další věc, jak jsi tam dostal ty kozlíky? Protože na starých gumách, který byly měkký to šlo.Ale nevím jestli tyhle zmáčknu, ještě jsem to nezkusil, tak jestli nemáš fígl, díky
13:07:58
19.04.2012
Čokin
jen už tuto
zvětšit Čokin Rapid - obrázek od Čokin vložen 19.04.2012 13:07:58
Extreme Tyres