-> Hanz1912: Mám to jako Mattess .. s tím, že najedu opravdu mizivé kilometry .. maximálně 100 km ročně .. a to pouze v případě, že je sucho. Naposledy jsem jel po dešti asi před dvěma lety. Navíc .. tohle autíčko žádný velký výkony nepředvádí .. a když vím, že podmínky nejsou ideální, nejedu a nebo se opravdu velmi přízpůsobím podmínkám.
Ale samozřejmě chápu, že si někdo koupí velice kvalitní gumy a naprosto nic proti tomu nenamítám.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak že jsem se ke svému vozu dostal? Podal jsem si inzerát: Koupím Škodu Rapid 130 nebo 135 nebo 136 od r.v. 88, rozhoduje stav. O vůz bude dobře postaráno. Inzerát zabral a já si za nějakou dobu vezl tohle auto domů.
Je to Rapid 130 r.v. 85, údajně dovezen z Holandska. Této informaci jsem v první chvíli věřil, ale časem jsem získal dojem, že chtěl prodávané auto uděla atraktivnější. Nebylo nutné dělat tohle auto atraktivnější, protože bylo už tak atraktivní dost. Koroze téměř žádná až na drobné oděrky. Poklad se objevill při pohledu na podlahu pod řidičem. Byla absolutně netknutá korozí, to samé platilo i o dnu kufru a uchycení tlumičů. Prostě ideální vůz pro udržení v takovém stavu v jakém jsem ho koupil.
Začal jsem s drobnými úpravami, které děláme asi všichni.
- čiré přední, boční blinkry a zadní světla
- madla na dveřích s favorita 94
- bílé podklady budíků vlastní konstrukce, podsvětlené
- koberečky do auta
- fólie na zadních oknech (trojúhelníky)
- přídavná dálková světla
- autozásuvka z felicie s osvětlením
- audio, rádio Pioneer DEH-3600MPB (CD), repro vpředu komponentní Jensen Explorer 2065, vzadu ovály 6"x9" Jensen Explorer 6930
- Meteory II s pneumatikami Pirelli P3000 175/70
- přední pružiny 130L/A
Co plánuji:
- napasovat středovej panel z Felicie (je koupený)
- mlhovky - koupené, jen namontovat
Vzdálenější budoucnost:
- mám připravený motor 742.136
Mám vlastní stránky na adrese CHIP.ZDE.CZ/ , takže další informace se můžete dočíst tam
Je to Rapid 130 r.v. 85, údajně dovezen z Holandska. Této informaci jsem v první chvíli věřil, ale časem jsem získal dojem, že chtěl prodávané auto uděla atraktivnější. Nebylo nutné dělat tohle auto atraktivnější, protože bylo už tak atraktivní dost. Koroze téměř žádná až na drobné oděrky. Poklad se objevill při pohledu na podlahu pod řidičem. Byla absolutně netknutá korozí, to samé platilo i o dnu kufru a uchycení tlumičů. Prostě ideální vůz pro udržení v takovém stavu v jakém jsem ho koupil.
Začal jsem s drobnými úpravami, které děláme asi všichni.
- čiré přední, boční blinkry a zadní světla
- madla na dveřích s favorita 94
- bílé podklady budíků vlastní konstrukce, podsvětlené
- koberečky do auta
- fólie na zadních oknech (trojúhelníky)
- přídavná dálková světla
- autozásuvka z felicie s osvětlením
- audio, rádio Pioneer DEH-3600MPB (CD), repro vpředu komponentní Jensen Explorer 2065, vzadu ovály 6"x9" Jensen Explorer 6930
- Meteory II s pneumatikami Pirelli P3000 175/70
- přední pružiny 130L/A
Co plánuji:
- napasovat středovej panel z Felicie (je koupený)
- mlhovky - koupené, jen namontovat
Vzdálenější budoucnost:
- mám připravený motor 742.136
Mám vlastní stránky na adrese CHIP.ZDE.CZ/ , takže další informace se můžete dočíst tam
Chip / Rapid 130 - komentáře:
-> Hanz1912: a to je ten rozdíl. Už řadu let s tím jezdím velice sporadicky, ani 1000 km za sezonu nedám a v dešti jsem jel snad po třech letech
Mě vyšly levněji. Ale to je fuk. Chci pořádné gumy. Nechci si rozmlátit auto když chytím déšť. Ročně najedu cca 6000km. Já na gumách určitě šetřit nebudu a pak se chytat za hlavu že škoda bude za například za 20 000, kvůli levným a nefunkčním gumám. To je jen můj názor
-> MATTESS: Teď budu právě kupovat zimní gumy Dunlop 16" na spotřebáka a tam je cena 2000 Kč za kus ok.
Taky jsem se na ty Yokohamy koukal .. a musím říct .. ty prachy za ty gumy prostě nedám. Je to naprosto zbytečné.
Taky jsem se na ty Yokohamy koukal .. a musím říct .. ty prachy za ty gumy prostě nedám. Je to naprosto zbytečné.
-> CHIP: dva litry za gumu na tohle ježdění se mi taky nechce vydávat. O malinko víc jsem dával za Conti v 17" na spotřebák, který ale jezdí denně. Kdysi jsem viděl leták na Yokohamy na klasická auta a youngtimery, ale tam je cena ještě vyšší

-> MATTESS: No nejenom tvrdé, ale při bližším pozorování začínají mít ty moje drobounké prasklinky na bočnici.
-> Hanz1912: Jako gumy jsou to pěkný .. ale zase uvažuju .. přece nekoupím gumy za dva litry kus .. na to abych na nich ujel 60 km ročně. To mi přijde malinko zbytečné. Našel jsem nějaké Kormorany nebo co. Na ježdění za sucha a na stání v garáži to jistě také poslouží. Cena 880 Kč za kus.
-> Hanz1912: Jako gumy jsou to pěkný .. ale zase uvažuju .. přece nekoupím gumy za dva litry kus .. na to abych na nich ujel 60 km ročně. To mi přijde malinko zbytečné. Našel jsem nějaké Kormorany nebo co. Na ježdění za sucha a na stání v garáži to jistě také poslouží. Cena 880 Kč za kus.
-> Hanz1912:
Bravurisy 3HM mi třeba špatný nepřišly. Ale na Brillantisy nemám dobré mínění. Problém je teda taky v tom, že to nesrovnávám na stejném autě, což ani udělat nejde.
Bravurisy 3HM mi třeba špatný nepřišly. Ale na Brillantisy nemám dobré mínění. Problém je teda taky v tom, že to nesrovnávám na stejném autě, což ani udělat nejde.
-> palinator: přesně tak. Taky jsem klouzal. A taky jsou staré 11 let. Mám koupené pneumatiky.heureka.cz/goo
dyear-efficientgrip-compac
t-175-70-r13-82t#…
Dobré hodnocení. Barumy už nikdy
Dobré hodnocení. Barumy už nikdy
-> MATTESS:
Ty Brillantisy nestojej za nic už jako nový. Já měl chvíli obuté Brillantis 2 (185/70) a na mokru to jede sáněma velice ochotně.
Ty Brillantisy nestojej za nic už jako nový. Já měl chvíli obuté Brillantis 2 (185/70) a na mokru to jede sáněma velice ochotně.
-> CHIP: nad pneu přemýšlím taky. Vzorek mají jako nový, ale už jsou pěkně tvrdé. Před měsícem jsem jel i v dešti (!) a nebylo to nic moc
-> MATTESS: Jestli baví, baví v momentě, když to nastartuju, všechno funguje a já vyjedu. Jen kdyby toho času bylo víc, abych mohl udělat údržbu pořádnou. Jenže strojů je mnoho a času málo a ruce jenom jedny.
Teď jsem zjistil, že budu muset vyměnit pneumatiky .. prostě už maj svůj věk a zadní mají jen asi 2 mm vzorku.
Teď jsem zjistil, že budu muset vyměnit pneumatiky .. prostě už maj svůj věk a zadní mají jen asi 2 mm vzorku.
-> palinator: Raketa proti vydechlé 120 .. hej .. jsem se pobavil.



-> CHIP: Hlavně, že to baví (snad). Loni jsem se svezl jednou, letos je to lepší. Něco dám k sobě do karty
-> CHIP:
A teď si vem jaká je to raketa proti vydechlé 120L.
A teď si vem jaká je to raketa proti vydechlé 120L.

Plány jsou, ale neplní se. Auto jsem chtěl projet už na jaře, ale pořád se něco děje a není čas.
Takže teprve včera po devíti měsících jsem namontoval baterii, překontroloval olej a chladící kapalinu a Rapídek na první otočení klíčku chytl. Podíval jsem se zda někde nedochází k úniku nějaké kapaliny a pln očekavání vyjel na vyjížďku. Po asi pětistech metrech jsem zaslechl známý zvuk vařící se chladící kapaliny. Zastavil jsem a ihned vypnul motor. No .. ale neměl jsem sebou kladivo. Naštěstí v sadě klíčů byl jeden dostatečně velký, který posloužil jako poklepávadlo a několika odbornými poklepy do termostatu jsem auto opravil. A pak už jen 15 km vyjížďka.
Vyhodnocení. Je to vtipné autíčko. Slaboučký jak čajíček, motor sice jde krásně do otáček ale těch 43 kw, tedy jestli tam vůbec jsou, to je prostě slaboučký. To je tím jak si vozíme zadky v těch moderních nafťácích.
Takže teprve včera po devíti měsících jsem namontoval baterii, překontroloval olej a chladící kapalinu a Rapídek na první otočení klíčku chytl. Podíval jsem se zda někde nedochází k úniku nějaké kapaliny a pln očekavání vyjel na vyjížďku. Po asi pětistech metrech jsem zaslechl známý zvuk vařící se chladící kapaliny. Zastavil jsem a ihned vypnul motor. No .. ale neměl jsem sebou kladivo. Naštěstí v sadě klíčů byl jeden dostatečně velký, který posloužil jako poklepávadlo a několika odbornými poklepy do termostatu jsem auto opravil. A pak už jen 15 km vyjížďka.
Vyhodnocení. Je to vtipné autíčko. Slaboučký jak čajíček, motor sice jde krásně do otáček ale těch 43 kw, tedy jestli tam vůbec jsou, to je prostě slaboučký. To je tím jak si vozíme zadky v těch moderních nafťácích.
-> CHIP: Už každý ako vie, ja sa teda rád prevážam škodovkou len tak pre radosť často a hocikedy, výlety a tak.
-> MATTESS: Je to tak .. je to tak na kochačku .. vždycky to prohřeju a pak s tím v trochu svižnějším tempu vyjedu ecce homo. Mám pocit že ta svižnější jízda rapida baví
.
-> minno: A kam bych s tím autem jezdil ? Nebo bych měl třeba využít tažné zařízení a odvozit na vozíku aspoň bordel do sběrného dvora ? Kdepak .. od letoška každý měsíc až dva, projížďka a jinak pěkně uklizen pod plachtou v garáži.
Teď teda špatná zpráva .. přišel jsem o garáž v areálu svého zaměstnavatele, teď už rapid nebude v takovém bezpečí.

-> minno: A kam bych s tím autem jezdil ? Nebo bych měl třeba využít tažné zařízení a odvozit na vozíku aspoň bordel do sběrného dvora ? Kdepak .. od letoška každý měsíc až dva, projížďka a jinak pěkně uklizen pod plachtou v garáži.
Teď teda špatná zpráva .. přišel jsem o garáž v areálu svého zaměstnavatele, teď už rapid nebude v takovém bezpečí.

-> MATTESS: To si viem predstaviť
Ja mávam také emócie po zime pri prvej jazde, po len 3 mesiacoch odstávky - ale práve to je to, že tá prvá jazda býva emočne hodne mimo a potom to človeka zas chytí ako droga, že nevie prestať
Preto si neviem predstaviť pojazdiť raz ročne pár km a dať to zas do garáže a nechať to na pol roka, rok, dva, stáť.


-> minno: každý podle sebe
Kdyby to stálo venku na trávě pod stromem, to pak fakt nemá význam držet doma.
Právě že těch pár km ročně je hodně emočních

Právě že těch pár km ročně je hodně emočních

-> CHIP: -> MATTESS: Neviete, čo je dobré, chlapci. Mať auto na 5 km ročne, to ani nemá význam a radšej ho dám preč. Za tých pár km sa ani nedá užiť jazda.