skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak že jsem se ke svému vozu dostal? Podal jsem si inzerát: Koupím Škodu Rapid 130 nebo 135 nebo 136 od r.v. 88, rozhoduje stav. O vůz bude dobře postaráno. Inzerát zabral a já si za nějakou dobu vezl tohle auto domů.
Je to Rapid 130 r.v. 85, údajně dovezen z Holandska. Této informaci jsem v první chvíli věřil, ale časem jsem získal dojem, že chtěl prodávané auto uděla atraktivnější. Nebylo nutné dělat tohle auto atraktivnější, protože bylo už tak atraktivní dost. Koroze téměř žádná až na drobné oděrky. Poklad se objevill při pohledu na podlahu pod řidičem. Byla absolutně netknutá korozí, to samé platilo i o dnu kufru a uchycení tlumičů. Prostě ideální vůz pro udržení v takovém stavu v jakém jsem ho koupil.
Začal jsem s drobnými úpravami, které děláme asi všichni.
- čiré přední, boční blinkry a zadní světla
- madla na dveřích s favorita 94
- bílé podklady budíků vlastní konstrukce, podsvětlené
- koberečky do auta
- fólie na zadních oknech (trojúhelníky)
- přídavná dálková světla
- autozásuvka z felicie s osvětlením
- audio, rádio Pioneer DEH-3600MPB (CD), repro vpředu komponentní Jensen Explorer 2065, vzadu ovály 6"x9" Jensen Explorer 6930
- Meteory II s pneumatikami Pirelli P3000 175/70
- přední pružiny 130L/A
Co plánuji:
- napasovat středovej panel z Felicie (je koupený)
- mlhovky - koupené, jen namontovat
Vzdálenější budoucnost:
- mám připravený motor 742.136
Mám vlastní stránky na adrese CHIP.ZDE.CZ/ , takže další informace se můžete dočíst tam
Je to Rapid 130 r.v. 85, údajně dovezen z Holandska. Této informaci jsem v první chvíli věřil, ale časem jsem získal dojem, že chtěl prodávané auto uděla atraktivnější. Nebylo nutné dělat tohle auto atraktivnější, protože bylo už tak atraktivní dost. Koroze téměř žádná až na drobné oděrky. Poklad se objevill při pohledu na podlahu pod řidičem. Byla absolutně netknutá korozí, to samé platilo i o dnu kufru a uchycení tlumičů. Prostě ideální vůz pro udržení v takovém stavu v jakém jsem ho koupil.
Začal jsem s drobnými úpravami, které děláme asi všichni.
- čiré přední, boční blinkry a zadní světla
- madla na dveřích s favorita 94
- bílé podklady budíků vlastní konstrukce, podsvětlené
- koberečky do auta
- fólie na zadních oknech (trojúhelníky)
- přídavná dálková světla
- autozásuvka z felicie s osvětlením
- audio, rádio Pioneer DEH-3600MPB (CD), repro vpředu komponentní Jensen Explorer 2065, vzadu ovály 6"x9" Jensen Explorer 6930
- Meteory II s pneumatikami Pirelli P3000 175/70
- přední pružiny 130L/A
Co plánuji:
- napasovat středovej panel z Felicie (je koupený)
- mlhovky - koupené, jen namontovat
Vzdálenější budoucnost:
- mám připravený motor 742.136
Mám vlastní stránky na adrese CHIP.ZDE.CZ/ , takže další informace se můžete dočíst tam
Chip / Rapid 130 - komentáře:
-> minno: Priorita to není .. to máš pravdu .. mám rodinu a další motorová vozidla .. Rapid najede tak 200-300 km ročně .. tedy .. mám ho rád, zbavit se ho nechci .. ale prioritou v mém životě není.
-> CHIP: Tak toto náhodou verím, že ti niekto povedal, že sa tým zaoberať nebude, ale je to možno jeden z mála čo má taký prístup, lebo inak je to bežná lakýrnická práca - keby nebola, to by potom 90% áut chodilo nedolakovaných po výmene a oprave plechariny, čo nie je pravda.... Smiešne je to preto, že sa tu obhajuješ nejakým jedným odmietnutím. Bolo by to v poriadku, keby sa jednalo tak o týždeň od výmeny blatníkov, nie 12 rokov... Preto tvrdím, že keby si to nalakovať chcel, je to už dávno v laku. Ale asi to pre teba proste nie je taká priorita :) Aj to sa dá chápať, len potom sú odveci tie sprosté reči, že ti to nik nechce nalakovať :)
Ale ako píšem, mne je to celkom jedno, len vyjadrujem svoje pocity z tohto tu.
Btw. osobne by som to riešil tiež radšej celolakom, dolakované blatníky bude vždy poznať.
Ale ako píšem, mne je to celkom jedno, len vyjadrujem svoje pocity z tohto tu.
Btw. osobne by som to riešil tiež radšej celolakom, dolakované blatníky bude vždy poznať.
-> CHIP: zkus jinou normální lakovnu, vždyť jim je úplně jedno co lakujou, hlavně když jim zaplatíš

-> minno: Tady nejde o peníze .. oni ti prostě řeknou, že z takovým kouskem se dělat nebudou .. to se mi skutečně stalo .. že jestli chci tak mi to nalakujou celý .. nějak nechápu, proč bych měl být směšný ..
-> CHIP: Tak mne osobne je to celkom šuma fuk :) Ale ako nezávislý pozorovateľ k tomu poviem len toľko, že aspoň nebuď smiešny, keby si to chcel skutočne nalakovať, tak je to už dávno 100x hotové :) Ale máš pravdu, zadarmo to nik robiť nebude.
-> minno: No je to nějakých 12 let .. co jsem dohledal .. je fakt na nic, že to nikdo nechce nalakovat .. teď jsem dostal typ na lakovnu .. pojedu to zkusit ..
-> CHIP: celých 15 rokov? :)
Problém je to, že se jen do toho předku nechce nikdo pustit ..
Koukám,že ani po skoro 15letech si ho stále nenalakoval.Snad mě nečeká stejný příběh
Ale je pěkné,že ho stále máš 


1
Hurá .. funguje .. funguje .. a jede moc pěkně .. dnešní cvičnou jízdu po trati ecce homo jsem si moc užil. Je to něco úplně jinýho než ty moderní auta .. vždy se rád projedu letitou klasikou ..
Hurá .. funguje .. funguje .. a jede moc pěkně .. dnešní cvičnou jízdu po trati ecce homo jsem si moc užil. Je to něco úplně jinýho než ty moderní auta .. vždy se rád projedu letitou klasikou ..
Celý auto je vyleštěný. Nádherný. Pihou na kráse je snad 10 let nenalakovanej předek, ale teď mám zase větší finanční vydání, takže to musím zase odložit.
Včera jsem absolvoval STK. Bez jediného problému, vše v naprostém pořádku. Prý skvělý brzdy, emise po seřízení jedna báseň. Akorát během dne sprchlo .. tak jsem to auto musel celý otírat do sucha .. fakt jsem se sám sobě smál .. když jsem chodil kolem auta s hadrem a sušil jsem to.
Jinak repasovanej karbec je na autě a je to mooc dobrý .. takže doporučuju každýmu. Přemýšlím, že si nechám zrepasovat i druhej zásobní karbec.
Takže hurá .. můžu na cesty. Chtěl jsem jet dneska na jednu akci na motorce .. ale zřejmě upřednostním rapídka. Vždyť jsem s ním nikde na akci nebyl dobře 5 let.
Ještě musím opravit palivoměr. Dneska vyzkouším jinej budík .. jinak budu muset měnit plovák v nádrži, zatím nevím kde je problém.
Včera jsem absolvoval STK. Bez jediného problému, vše v naprostém pořádku. Prý skvělý brzdy, emise po seřízení jedna báseň. Akorát během dne sprchlo .. tak jsem to auto musel celý otírat do sucha .. fakt jsem se sám sobě smál .. když jsem chodil kolem auta s hadrem a sušil jsem to.
Jinak repasovanej karbec je na autě a je to mooc dobrý .. takže doporučuju každýmu. Přemýšlím, že si nechám zrepasovat i druhej zásobní karbec.
Takže hurá .. můžu na cesty. Chtěl jsem jet dneska na jednu akci na motorce .. ale zřejmě upřednostním rapídka. Vždyť jsem s ním nikde na akci nebyl dobře 5 let.
Ještě musím opravit palivoměr. Dneska vyzkouším jinej budík .. jinak budu muset měnit plovák v nádrži, zatím nevím kde je problém.
Po dlouhé době jsem se rozhodl, že něco pro rapídka udělám. Nechal jsem zrepasovat karburátor a nakoupil drobné díly pro instalaci.
Foto 1:
Foto 1:
-> sep: Ono .. asi je jasné že problém je v karburaci .. ale je to seřízený vyčištěný .. a stejně to dělá .. tak nevím ..
-> minno: Asi by ti u nás zapsali i příliš mnoho rozmáznutých much na čumáku .. paka ..
-> minno: Asi by ti u nás zapsali i příliš mnoho rozmáznutých much na čumáku .. paka ..
-> CHIP: je len žasnem, že na STK kontrolujú aj ostrekovače a podobne. U nás v podstate len svetlá, brzdy, vôle v nápravách, optická kontrola podvozku a dopo.
-> CHIP: :docela zajímavé závady ,kreativita už dorazila i na STK. Závada vypadá na problém v karburaci,mohlo se něco přicpat,mrkni i na víčka volnoběžných trysek jestli nejsou pryč.