skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
23:24:38
01.10.2009
01.10.2009
Pavel P..
-> Hurdis: soudruhu! jaktože neplníte plán na 110%? s takovýmy soudruhy zatočíme jestli nebudou budovat socializmus v plném nasazení
22:55:01
01.10.2009
01.10.2009
Hurdis
Tak abychom si to shrnuli soudruzi, když nám to udělá dobře.
Aktuálně je auto bez sebemenší změny od složení z lafety po Hrocháči.
Nicméně se pořád pracuje. Otravná repase nejrůznějších pěkných použitých ND z vlastních zdrojů je v plném proudu a střídá se s radostí z nabytí zajímavých nových originálních ND.
Pracuje se na nové vyztužené přední nápravě, rozborce nadbytečných 742.136 motorů pro repasi a čištění toho jednoho originálního, postupné repasi všech ND z Rapida no.2 a třídění výživného množství zakoupených nových ND (jeden lepší než druhý ).
Vše doprovázeno obvyklou spotřebou drogistického a železářského zboží.
Současné zpoždění pracovního harmonogramu činí dle odhadu hlavního stavbyvedoucího cca 2 měsíce od předpokládaného termínu dokončení.
Aktuálně je auto bez sebemenší změny od složení z lafety po Hrocháči.
Nicméně se pořád pracuje. Otravná repase nejrůznějších pěkných použitých ND z vlastních zdrojů je v plném proudu a střídá se s radostí z nabytí zajímavých nových originálních ND.
Pracuje se na nové vyztužené přední nápravě, rozborce nadbytečných 742.136 motorů pro repasi a čištění toho jednoho originálního, postupné repasi všech ND z Rapida no.2 a třídění výživného množství zakoupených nových ND (jeden lepší než druhý ).
Vše doprovázeno obvyklou spotřebou drogistického a železářského zboží.
Současné zpoždění pracovního harmonogramu činí dle odhadu hlavního stavbyvedoucího cca 2 měsíce od předpokládaného termínu dokončení.
20:18:26
26.07.2009
26.07.2009
Hurdis
Tak od minulého týdne máme pro vozidlo platné TP s mojí maličkostí v kolonce, nové SPZ s číslem které zapadá ke spotřebáku a to vše uloženo do depozitu.
Krásně investovaných 11 000.
Krásně investovaných 11 000.
17:39:57
14.07.2009
14.07.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Hurdis: Díky za objasnění. Pokud tam byl jiný motor a startovalo se bez světel, tak to lecos vysvětluje. Právě v tom startu se uddělá vteřina/dvě jak nic. Každopádně gratulace.
17:19:03
14.07.2009
14.07.2009
Hurdis
-> Tuner#2: A co se týče motoru, tak žádný speciál. Klasická 1300 v bloku favorit a SEDR. Úprava pouze dokonale udělaná hlava, vačka 260 a výfuk. A za volantem řidič, kterému je úplně jedno, jestli vyletí klika blokem. Já bych to tak nedal, mám ke svým věcem určitý respekt .
17:14:58
14.07.2009
14.07.2009
Hurdis
-> Tuner#2: Tak s autem jel švára, kvůli tomu jsme osadili jeho motor (který mimochodem skvělý čas druhého sprintu zaplatil životem - s tím se počítalo, už potřeboval přeskládat ).
Jinak rozdíl času byl u prvního sprintu způsoben vteřinovým zaspáním na startu (mám důkaz na videu) a pak tím, že švára neřadil 4 stupeň a točil trojku do mrtva. To se ve druhé jízdě nestalo.
Navíc kvůli přesunu bez SPZ po hlavní silnici jsme museli čekat na konvoj a ke druhému sprintu se přijelo v době, kdy pořadatelé vypnuly světla. Startovalo se "vlajkou" na kapotě, takže o předčasném startu bych se dovolil polemizovat.
S ohledem na absenci fotobuňky ale určitě mohlo dojít v časech k chybám, ale určitě ne v řádu vteřin.
Ještě je potřeba říct, že auto bylo totálně odlehčeno, kromě světel tam vlatně nic nezůstalo, ani kapaliny, i v nádrži byly 2 litry benzinu.
Jinak rozdíl času byl u prvního sprintu způsoben vteřinovým zaspáním na startu (mám důkaz na videu) a pak tím, že švára neřadil 4 stupeň a točil trojku do mrtva. To se ve druhé jízdě nestalo.
Navíc kvůli přesunu bez SPZ po hlavní silnici jsme museli čekat na konvoj a ke druhému sprintu se přijelo v době, kdy pořadatelé vypnuly světla. Startovalo se "vlajkou" na kapotě, takže o předčasném startu bych se dovolil polemizovat.
S ohledem na absenci fotobuňky ale určitě mohlo dojít v časech k chybám, ale určitě ne v řádu vteřin.
Ještě je potřeba říct, že auto bylo totálně odlehčeno, kromě světel tam vlatně nic nezůstalo, ani kapaliny, i v nádrži byly 2 litry benzinu.
13:26:04
14.07.2009
14.07.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Hurdis: Ty jo až teď koukám, že jsi to Ty co vyhrál naší kategorii na Hrocháči. Ale co jsem koukal na časy, tak první jsi měl horší než já a druhá jízda byla nějaká divná, neb máš čas pomalu jak Pešan co tam má 140HP a ještě celé auto z laminátu. Nevystartoval jsi na červenou nebo oranžovou?
22:49:22
13.07.2009
13.07.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Hurdis: hezké se dívat jakou máš z toho auta radost :-) už mohlo bejt dávno nekde v kovošrotu
20:49:12
25.06.2009
25.06.2009
Mantrabeach
-> Hurdis: však jasný,a co teda bude s druhým?půjde do originálu?
20:45:48
25.06.2009
25.06.2009
Hurdis
-> Mantrabeach: což je víceméně fuk, ten byl stejně tak nějak jako bonus k dokladům
23:29:02
24.06.2009
24.06.2009
Mantrabeach
-> Hurdis: ten v garáži je pěknej.nějaká práce samozřejmě je ale jinak zdravej,ten druhej už je trochu horší no.to dělalo nějaký prase
21:41:31
24.06.2009
24.06.2009
Hurdis
-> Mantrabeach: Hrůza co? Na let ze skály ale dobrý.
21:40:20
24.06.2009
24.06.2009
Mantrabeach
-> Hurdis: tak už jsem viděl ty tvoje dva přírustky,včera u Pavla.
20:11:18
24.05.2009
24.05.2009
Hurdis
-> Tom.t: Mám z něho radost, sice jsem mu zatím věnoval jen 2 neděle a 1 sobotu, víc není šance, ale je to ideální antistresový prostředek. Navíc jsem propadl shánění originálních dílů, sklad se plní, účet pláče . Když mi vyjde týden dovolené, první za 2 roky, snad se s tím ještě před rozborkou projedu na Hrocháči.
19:58:06
24.05.2009
24.05.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Hurdis: hezky si s tím hraješ
22:04:28
23.05.2009
23.05.2009
Hurdis
Most, nápravnice, držáky, dno kufru, chladičovka atd. koroze nedostala šanci ničit... jen by to chtělo spláchnout špínu
22:01:43
23.05.2009
23.05.2009
Hurdis
Podlaha je ligová, vše zdravý plech, zatím objevena jedna dírka cca 1 cm2 za sedačkou spolujezdce a horší "odvodňovací prostup" za sedačkou řidiče. Jen škrábání dvou vrstev plastizolu a gumoasfaltu je mazec, ze slabé půku vnitřní podlahy zatím oškrábáno přes 4 kg.
21:57:17
23.05.2009
23.05.2009
Hurdis
..stejně jako všechny ostatní dutiny, všude kde je na tomhle autě nějaká dírka, je v ní rezistin nebo olej