Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

23:24:38
01.10.2009
Pavel P..
-> Hurdis: soudruhu! jaktože neplníte plán na 110%? s takovýmy soudruhy zatočíme jestli nebudou budovat socializmus v plném nasazení 120 3
22:55:01
01.10.2009
Hurdis
Tak abychom si to shrnuli soudruzi, když nám to udělá dobře.1

Aktuálně je auto bez sebemenší změny od složení z lafety po Hrocháči.

Nicméně se pořád pracuje. Otravná repase nejrůznějších pěkných použitých ND z vlastních zdrojů je v plném proudu a střídá se s radostí z nabytí zajímavých nových originálních ND.

Pracuje se na nové vyztužené přední nápravě, rozborce nadbytečných 742.136 motorů pro repasi a čištění toho jednoho originálního, postupné repasi všech ND z Rapida no.2 a třídění výživného množství zakoupených nových ND (jeden lepší než druhý 32 ).

Vše doprovázeno obvyklou spotřebou drogistického a železářského zboží.



Současné zpoždění pracovního harmonogramu činí dle odhadu hlavního stavbyvedoucího cca 2 měsíce od předpokládaného termínu dokončení. 3 3
20:18:26
26.07.2009
Hurdis
Tak od minulého týdne máme pro vozidlo platné TP s mojí maličkostí v kolonce, nové SPZ s číslem které zapadá ke spotřebáku a to vše uloženo do depozitu.

Krásně investovaných 11 000.
17:39:57
14.07.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Hurdis: Díky za objasnění. Pokud tam byl jiný motor a startovalo se bez světel, tak to lecos vysvětluje. Právě v tom startu se uddělá vteřina/dvě jak nic.4 Každopádně gratulace.
17:19:03
14.07.2009
Hurdis
-> Tuner#2: A co se týče motoru, tak žádný speciál. Klasická 1300 v bloku favorit a SEDR. Úprava pouze dokonale udělaná hlava, vačka 260 a výfuk. A za volantem řidič, kterému je úplně jedno, jestli vyletí klika blokem. Já bych to tak nedal, mám ke svým věcem určitý respekt 3 .
17:14:58
14.07.2009
Hurdis
-> Tuner#2: Tak s autem jel švára, kvůli tomu jsme osadili jeho motor (který mimochodem skvělý čas druhého sprintu zaplatil životem - s tím se počítalo, už potřeboval přeskládat 1).

Jinak rozdíl času byl u prvního sprintu způsoben vteřinovým zaspáním na startu (mám důkaz na videu) a pak tím, že švára neřadil 4 stupeň a točil trojku do mrtva. To se ve druhé jízdě nestalo.

Navíc kvůli přesunu bez SPZ po hlavní silnici jsme museli čekat na konvoj a ke druhému sprintu se přijelo v době, kdy pořadatelé vypnuly světla. Startovalo se "vlajkou" na kapotě, takže o předčasném startu bych se dovolil polemizovat.

S ohledem na absenci fotobuňky ale určitě mohlo dojít v časech k chybám, ale určitě ne v řádu vteřin.

Ještě je potřeba říct, že auto bylo totálně odlehčeno, kromě světel tam vlatně nic nezůstalo, ani kapaliny, i v nádrži byly 2 litry benzinu.
13:26:04
14.07.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Hurdis: Ty jo až teď koukám, že jsi to Ty co vyhrál naší kategorii na Hrocháči. Ale co jsem koukal na časy, tak první jsi měl horší než já a druhá jízda byla nějaká divná, neb máš čas pomalu jak Pešan co tam má 140HP a ještě celé auto z laminátu. Nevystartoval jsi na červenou nebo oranžovou?
22:49:22
13.07.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Hurdis: hezké se dívat jakou máš z toho auta radost :-) už mohlo bejt dávno nekde v kovošrotu
20:49:12
25.06.2009
Mantrabeach
-> Hurdis: však jasný,a co teda bude s druhým?půjde do originálu?
20:45:48
25.06.2009
Hurdis
-> Mantrabeach: což je víceméně fuk, ten byl stejně tak nějak jako bonus k dokladům
23:29:02
24.06.2009
Mantrabeach
-> Hurdis: ten v garáži je pěknej.nějaká práce samozřejmě je ale jinak zdravej,ten druhej už je trochu horší no.to dělalo nějaký prase
21:41:31
24.06.2009
Hurdis
-> Mantrabeach: Hrůza co? Na let ze skály ale dobrý.
21:40:20
24.06.2009
Mantrabeach
-> Hurdis: tak už jsem viděl ty tvoje dva přírustky1,včera u Pavla.
20:11:18
24.05.2009
Hurdis
-> Tom.t: Mám z něho radost, sice jsem mu zatím věnoval jen 2 neděle a 1 sobotu, víc není šance, ale je to ideální antistresový prostředek. Navíc jsem propadl shánění originálních dílů, sklad se plní, účet pláče 1. Když mi vyjde týden dovolené, první za 2 roky, snad se s tím ještě před rozborkou projedu na Hrocháči.
19:58:06
24.05.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Hurdis: hezky si s tím hraješ1
22:04:28
23.05.2009
Hurdis
Most, nápravnice, držáky, dno kufru, chladičovka atd. koroze nedostala šanci ničit... jen by to chtělo spláchnout špínu
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 23.05.2009 22:04:28
22:01:43
23.05.2009
Hurdis
Podlaha je ligová, vše zdravý plech, zatím objevena jedna dírka cca 1 cm2 za sedačkou spolujezdce a horší "odvodňovací prostup" za sedačkou řidiče. Jen škrábání dvou vrstev plastizolu a gumoasfaltu je mazec, ze slabé půku vnitřní podlahy zatím oškrábáno přes 4 kg.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 23.05.2009 22:01:43
21:57:17
23.05.2009
Hurdis
..stejně jako všechny ostatní dutiny, všude kde je na tomhle autě nějaká dírka, je v ní rezistin nebo olej
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 23.05.2009 21:57:17
21:55:15
23.05.2009
Hurdis
prahy - jen špinavé (wapka odešla do věčných lovišť), jinak zdravé a kompletně vystříkané rezistinem
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 23.05.2009 21:55:15
Extreme Tyres