Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

15:21:15
15.10.2006
Hurdis
-> Dušan: tvůj motůrek jsem nakonec ani nenahodil, ten původní se odmítal vzdát a pořád jezdí, takže ho dostal nový majitel jako bonus



jinak podle nejčerstvějších informací dostalo autí nová alu kolečka a přes zimu ho čeká komplet přestavba a vyvaření, tedy to co já jsem musel bohužel vzdát
22:01:08
14.10.2006
Dušan
-> Hurdis: koukam ze uz je prodano 8 , jak chodil ten moturek 6
10:16:44
28.07.2006
Hurdis
**AUTO VČETNĚ VŠECH NÁHRADNÍCH DÍLŮ A DOPŇKŮ BYLO DNES PRODÁNO**
12:08:39
16.07.2006
minno
-> Hurdis: nie, pretoze to nemas co predavat51
12:01:24
16.07.2006
Hurdis
NIKDO NEMÁ ZÁJEM O TOHLE AUTO?
15:40:02
12.07.2006
Borin - Král tuzerů
-> Pavel P.: JJ já měl to okno taky mokrý...
15:38:27
12.07.2006
Pavel P..
-> Borin: to mě taky na 105ce postříkali řidičovi dveře, nakreslili mi tam hákovej kříž.. akorát dveře byly mokrý takže to šlo dolu
15:36:03
12.07.2006
Borin - Král tuzerů
-> Pavel P.: Taky dobrý...to mě na rapidu zatím jen posprejovali zadní okno...8
15:30:12
12.07.2006
Pavel P..
-> Borin: jako mě z prdele ulámali 7 zrcátek tři stěrače a křídlo, a ukradli víčko a měrku oleje..8 8
15:25:50
12.07.2006
Borin - Král tuzerů
-> Pavel P.: Proč ??? třeba z prdele...
14:49:13
12.07.2006
Hurdis
====NA PRODEJ=====

foto a popis viz. výše



jen doplním:

STK do 02/2007

závěs v TP, číslo karoserie a motoru sedí s TP, jasný původ 1. majitel

koroze: prahy v části pod zadními dveřmi, "odkládací kapsa" v motorovém prostoru na pravé straně



k vozu možno dodat velké množství ND:

mimo jiné:

-sada pneu Or34

-kompletní motor 120 MII, 88, 70tkm, plug and play

- prahy + výztuhy + přední podběh(y) v základu, prvovýroba

- veškeré duplicitní díly pro případné uvedení vozu do sériového stavu

-střešní nosič masivní konstrukce, nosnost 80 kg

-přední a zadní lampy, maska, díly zadní nápravy - domečky , silentbloky ramen, motoru, filtry atd.....

- další krabice nových dílů (cívka, svíčky, destičky a sposta dalších drobností)



pokud jsem na něco zapoměl, ptejte se



co se týče ceny - velká variabilita, jsem přístupný téměř jakékoliv ROZUMNÉ dohodě

moje přibližná představa:

1) vše komplet: auto tak jak je + všechny ND - 11 000

2) auto tak jak je bez ND - 8500

3) auto bez volantu, zadní kapoty s křídlem, bez laďáku (nahrazeno seriovými), zůstanou přídavná světla a L/A 260 pružiny- 6500
21:27:06
04.05.2006
Hurdis
-> Mišell: dík za info



jinak dnes jsem se dozvěděl, že auto má nově vyvážené pneu, bylo umyto, naleštěno a důkladně vyčištěn a vyluxován interiér

za což děkuji nečekané aktivitě mého otce, díky171 1
17:46:36
04.05.2006
Mišell
-> Hurdis: Jak jsi se mě někdy onehdá ptal na nějakej levnější alarm,tak teďka tam mám za 2300,- včetně montáže,jinak je asi za 1300,- . Hlídá to vlastně jen dveře,kapotu motoru+nějakej pochybnej otřesovej snímač,kterej se mi ještě nepodařilo spustit a to jsem to už skoro převrátil3
16:54:38
11.04.2006
pyroman
tak tohle to je na zabití
22:34:36
10.04.2006
Hurdis
jj je to pravda, sebrali i závaží z předních pneu, díval jsem se po celým parkovišti pro 4 auta a nikde se neváleli, takže si je ty socky vzali s sebou78
16:59:42
10.04.2006
Pavel P..
-> Borin: proč by někdo krad ty závaží? leda nějakej zoufalej homlesák do sběru
16:58:10
10.04.2006
Borin - Král tuzerů
-> Hurdis: Ještě ses nepochlubil že ti ty kur*y ukradly vyvážení z kol...kdybych je u toho viděl tak je rozkopu a ještě tím autem přejedu...120
15:54:17
10.04.2006
manijak
to jsou hovada... co dokáže lidská závist...21
07:57:03
08.04.2006
Hurdis
aby toho nebylo málo tak se dneska zloději vrátili pro další, naštěstí mám lehký spaní, ve 4 ráno jsem viděl 2 chlapy potloukající se kolem auta, dveře vyháčkované, už odpojovali baterku



takhle to dopadá když je váš soused retardovaný santusák s bandou podobných a většinou přičmoudlých kámošů



momentálně jsem neskutečně NASRA*EJ



121 121 121 121 121
19:35:34
07.04.2006
Pavel P..
-> Hurdis: za to bych lámal ruce... kurvy zlodějský120
Extreme Tyres