skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
20:20:57
08.11.2015
08.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 08.11.15 19:20:25: Kdy to dávaj?
19:20:25
08.11.2015
08.11.2015
Nwkt
-> Hurdis: Koukám příští týden je tvých 7 minut slávy
20:23:53
23.09.2015
23.09.2015
Hurdis
-> Tomaso435: Tak príma. Konecne se dozvím, jestli ten pulden nevystrihli.
21:45:20
22.09.2015
22.09.2015
Tomaso435
www.stream.cz/porady/auto
bazar a hele už to začíná
17:47:39
26.08.2015
26.08.2015
Hurdis
Sice mi to trvalo nadmíru dlouho a není to ještě nic extra a ani nebude, jelikož se mi objekt asi nepodaří (i když nikdy neříkám nikdy) zkolaudovat do trvalého stavu. A ani není tak vybudován. Začátkem 90.let se u toho moc nepřemýšlelo a ani tam nikdy neměl být přístup pro auto.
Navíc je to primárně zařízení staveniště, šatna a dílna pro stavbu RD - což je oproti buňkám přeci jen o poznání lepší komfort.
Ale teď je, čistý a vytápěný prostor, užitná plocha 36 m2, půda, sklep. Takže už se dá něco plánovat i na zimu.
Dalo by se říci, zaplaťpánbůh za to.
Navíc je to primárně zařízení staveniště, šatna a dílna pro stavbu RD - což je oproti buňkám přeci jen o poznání lepší komfort.
Ale teď je, čistý a vytápěný prostor, užitná plocha 36 m2, půda, sklep. Takže už se dá něco plánovat i na zimu.
Dalo by se říci, zaplaťpánbůh za to.
20:08:52
31.07.2015
31.07.2015
Hurdis
Jen mi pořád vrtá hlavou zda bude ve finálním sestřihu vůbec použita "moje" odjezdová scéna :-))
Natáčela se jen dvakrát.
Poprvné nahned natvrdo s rozhrabaným štěrkem a vyrovnáním smyku, podruhé zdlouhavá s blinkrem a dáváním přednosti dopravě na silnici směrem k jižní spojce.
Natáčela se jen dvakrát.
Poprvné nahned natvrdo s rozhrabaným štěrkem a vyrovnáním smyku, podruhé zdlouhavá s blinkrem a dáváním přednosti dopravě na silnici směrem k jižní spojce.
19:57:46
31.07.2015
31.07.2015
Hurdis
-> U-Geen: -> Nwkt: Nj. bingo.
Fotky co jsou na tom zařízení co neznám (fejs) se pořizovali před přestávkou na oběd.
Jelikož jsem polovinu času, kdy jsem nebyl potřeba, strávil učením na další (samozřejmě 100% složené :-DDD) státnice druhý den, tak mi došlo až u Nymburka, že vlastně neznám hlavní název multikulti díla.
Fotky co jsou na tom zařízení co neznám (fejs) se pořizovali před přestávkou na oběd.
Jelikož jsem polovinu času, kdy jsem nebyl potřeba, strávil učením na další (samozřejmě 100% složené :-DDD) státnice druhý den, tak mi došlo až u Nymburka, že vlastně neznám hlavní název multikulti díla.
17:55:31
27.07.2015
27.07.2015
Nwkt
-> U-Geen: Už jsem se na to ptal po SZ
16:37:23
27.07.2015
27.07.2015
U-Geen
asi totok? www.facebook.com/Autobaza
rMonteKarlo
21:53:51
24.07.2015
24.07.2015
Hurdis
-> Jirik_Tuňák1983: Z týhle strany normálně meju i pravý blatníky :-)
-> MATTESS: Toť otázka :-), já to vlastně nevím, ale epizoda bude mít název "Číňan". Nicméně kdo má nastavenu jako domovskou stránku seznam.cz, tak vysílání asi neprošvihne.
-> MATTESS: Toť otázka :-), já to vlastně nevím, ale epizoda bude mít název "Číňan". Nicméně kdo má nastavenu jako domovskou stránku seznam.cz, tak vysílání asi neprošvihne.
23:18:30
04.07.2015
04.07.2015
minno
-> Jirik_Tuňák1983 02.07.15 15:50:39: na tej foto auto zjedlo zmenšovacie cukríky
22:38:51
02.07.2015
02.07.2015
MATTESS
-> Hurdis: Jak se má ten seriál jmenovat, pokud jsem to nepřehlédl?
15:50:39
02.07.2015
02.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Hurdis: Ty jsi na foto 210 srandovní. Já pomálu nevidím na střechu a ty si můžeš namontovat zahrádku z jedný strany a nemusíš auto ani obcházet.
23:20:59
21.06.2015
21.06.2015
Hurdis
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Nestraš. Pro vnoučata zbude nekrolog. Ještě to nemám úplně zmáknutý, ale bude to začínat nějak poeticky. Jako "Furt nebyl k sehnání, teď v hlíně zavání..." nebo podobně.
Průběžně se měnil čas nástupu, od pátku jsem měl hlavu jinde. Tak jsem neřešil
Průběžně se měnil čas nástupu, od pátku jsem měl hlavu jinde. Tak jsem neřešil
23:11:14
21.06.2015
21.06.2015
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Hurdis: Takže to nakonec klaplo? To je dobře, alespoň budeš mít pěknou památku pro vnoučata. :)
19:19:31
21.06.2015
21.06.2015
Hurdis
-> Lukaso358: Ne. :-)
Ale natáčení bylo docela příjemné. Po pátečních VELKÝCH průserech - jak profesní tak v soukromé sféře jsem neměl vůbec náladu nikam jezdit, kdybych to už neslíbil.
Ale jedna z prvních věcí byla, že před zahájením Petr nabídl tykačku, několikrát jsme se pobavili o autech, pojmy jako MBX nebo 180 RS jsou mu zcela vlastní. I celkový průběh natáčení byl fajn, mohl jsem se i aktivně trošičku zúčastnit, např. v odjezdové scéně, v jiné zase hraje moje bunda :-) která panu režisérovi přišla vhodná do děje, stejně jako 2 hlášky, které jsem ráno neprozřetelně plácnul. Trochu se upravili a dostali se do scénáře.
Raději nebudu nic moc publikovat, stejně toho příliš nevím. Jde o nový asi 8-12 dílný komediální seriál. Poběží někdy od září. Tenhle díl ve kterém je Rapid v několika scénách za hlavní rekvizitu, kolem které se točí jejich děj bude odvysílán asi tak někdy v říjnu.
Podle toho co jsem dnes viděl by to mohla být sranda.
Ale natáčení bylo docela příjemné. Po pátečních VELKÝCH průserech - jak profesní tak v soukromé sféře jsem neměl vůbec náladu nikam jezdit, kdybych to už neslíbil.
Ale jedna z prvních věcí byla, že před zahájením Petr nabídl tykačku, několikrát jsme se pobavili o autech, pojmy jako MBX nebo 180 RS jsou mu zcela vlastní. I celkový průběh natáčení byl fajn, mohl jsem se i aktivně trošičku zúčastnit, např. v odjezdové scéně, v jiné zase hraje moje bunda :-) která panu režisérovi přišla vhodná do děje, stejně jako 2 hlášky, které jsem ráno neprozřetelně plácnul. Trochu se upravili a dostali se do scénáře.
Raději nebudu nic moc publikovat, stejně toho příliš nevím. Jde o nový asi 8-12 dílný komediální seriál. Poběží někdy od září. Tenhle díl ve kterém je Rapid v několika scénách za hlavní rekvizitu, kolem které se točí jejich děj bude odvysílán asi tak někdy v říjnu.
Podle toho co jsem dnes viděl by to mohla být sranda.