skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
21:45:11
02.10.2011
02.10.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: rozumím, to jsi byl uspěšnější než já, na těch co mám doma již nejsou... jaképak fordí věci jsi našel, budem skládat Capri?
21:31:13
01.10.2011
01.10.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Přeházel jsem dneska sklad plechů (nějak se to tam zatím zvrtlo ze Škody na Ford ) a našel ještě jeden pár dveří Rapid. Takže pěkné chrom lištičky jsou připravené. Není třeba loupit.
21:29:26
11.09.2011
11.09.2011
Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: No já doufám taky. Mám s oužou určité trable (viz. karta) a nejsem 100% přesvědčený, že jsem je včera vyřešil. Příznaky neodpovídají úplně naordinované léčbě, i když pacient vypadá v pořádku a už se chová normálně.
V nejhorším bude otočka pro spotřebáka, Áčko si připsat nechci.
No nebudu malovat kosočtverec na zeď. Chtěl bych do zimního spánku najezdit s bílou co nejvíce.
V nejhorším bude otočka pro spotřebáka, Áčko si připsat nechci.
No nebudu malovat kosočtverec na zeď. Chtěl bych do zimního spánku najezdit s bílou co nejvíce.
21:24:03
11.09.2011
11.09.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: netušim kde a v kolik budu končit takže dorazim asi sólo....každopádně dorazim!
20:19:50
11.09.2011
11.09.2011
Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: Co ty v pátek? Přidáš se do kolony z Janovic?
20:18:45
11.09.2011
11.09.2011
Hurdis
-> havlik: Nedělám. Nedělám vůbec nic, šetřím si čas na obživu, užovku, prcka, přípravy na stavbu a ztrácení míčků v lesích a hájích :-)
Rapid je ještě v exilu, takže se takhle flákám. Navíc pořád není ve fázi na konečné složení. Proběhne ještě celková výměna spodku (hadice, hadičky, trubičky) s nástřikem a pak kompletně výměna náprav za ty nové cirkusové (viz. fotky v kartě). Auto pořád ještě stojí na původních nápravách.
Rapid je ještě v exilu, takže se takhle flákám. Navíc pořád není ve fázi na konečné složení. Proběhne ještě celková výměna spodku (hadice, hadičky, trubičky) s nástřikem a pak kompletně výměna náprav za ty nové cirkusové (viz. fotky v kartě). Auto pořád ještě stojí na původních nápravách.
19:53:44
11.09.2011
11.09.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: fajne!
20:29:33
10.09.2011
10.09.2011
havlik
-> Hurdis: No konečně na to taky děláš si to už měl mít dávno složený...
16:21:34
09.09.2011
09.09.2011
Hurdis
-> tunerlada: Oranžová?
07:48:24
08.09.2011
08.09.2011
tunerlada
-> Hurdis: krásná práce další krásnej oranžovej rapid se nám tu rýsuje
21:53:42
07.09.2011
07.09.2011
Star LC20
-> Hurdis: tak ty špigle nalep oboustrannou lepicí páskou do tak krásných dveří je škoda vrtat
21:51:00
07.09.2011
07.09.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Jasné, v pohodě, jen jsem se na moment lehce zarazil, jak se dostala maska se znakem mezi dovezené díly, když mám obě jednodílné se štítky doma.
21:44:55
07.09.2011
07.09.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: maska je tam samo provizorium, abych měl vše spasované, a ty s tím dolaďováním neměl poříž
21:38:43
07.09.2011
07.09.2011
Pavel P..
konečně pěkně spasované blatníky s čelem... tak to má být, tak je to správné
21:36:36
07.09.2011
07.09.2011
Hurdis
Minulý týden jsem byl s Kiou na STK, jelikož to má trvat 30 min. našli jsme čas na pokec o veteránech. Napadlo mne vytáhnout z kastlíku složku s fotkami co jsem měl na srazu stránek. Prý bych dostal známky i za ty fotky, jen se mám dostavit na evidenčku -))
21:29:11
07.09.2011
07.09.2011
Hurdis
Něco nového, aby nebylo pusto a prázdno.
Poklona klukům za povedené natažení fungl nové stropnice Rapid. Kolipak jich asi ještě v republice bude?
Poklona klukům za povedené natažení fungl nové stropnice Rapid. Kolipak jich asi ještě v republice bude?
21:29:09
07.09.2011
07.09.2011
Vyspu
Zrovna jsem si říkal kdy bude fotka postupu prací na autě Je to nádhera, už se to pěkně rýsuje
17:13:22
28.07.2011
28.07.2011
Hurdis
-> VeTeV: Kdybys mi překousal kabeláž, tak jo.
17:11:01
28.07.2011
28.07.2011
VeTeV
-> Hurdis: na VeTeVku se to nevztahuje
17:08:20
28.07.2011
28.07.2011
Hurdis
Zřejmě objevena šance na pojištění auta, tak abych nebyl v případě nezaviněné nehody odbyt směšnou částkou.
Po další konzultaci v další pojišťovně mi po vysvětlení situace bylo ihned nabídnuto řešení produktem připojištění k povinnému ručení, kdy si připojistím zrušení amortizace při výpočtu škody na vozidle zaviněné jiným vozidlem, tj. bude brán ohled na aktuální stav vozidla a proplacen rozdíl na uvedení do původního stavu od tabulkových hodnot.
Toliko teorie, praxe může kulhat, o tom není pochyb, nicméně je to významný právní podklad pro případný spor u vysoké škody.
Výpočtem stanovená částka pro tohoto Rapida bude 1300 Kč/rok k povinnému ručení.
To rozhodně připlatím.
Dále jsme řešili možnost pojištění na živel, srážku se zvěří apod. - 900,- (toto jen na základní plnění 25 000, což by na zajíce, nebo VëTëV, mohlo stačit )
Uvádím příspěvek proto, že jsme na toto téma s mnoha místními členy vedli diskuzi a konečně mi někdo bez protáhlého xichtu nabídl řešení.
Zda to nebude jen placebo efekt pro klidný spánek nevím, ale za tu cenu to risknu. Pořád lépe než mít hromádku šrotu a složenku na pět tisíc. Minimálně pro znalce či advokáta.
Po další konzultaci v další pojišťovně mi po vysvětlení situace bylo ihned nabídnuto řešení produktem připojištění k povinnému ručení, kdy si připojistím zrušení amortizace při výpočtu škody na vozidle zaviněné jiným vozidlem, tj. bude brán ohled na aktuální stav vozidla a proplacen rozdíl na uvedení do původního stavu od tabulkových hodnot.
Toliko teorie, praxe může kulhat, o tom není pochyb, nicméně je to významný právní podklad pro případný spor u vysoké škody.
Výpočtem stanovená částka pro tohoto Rapida bude 1300 Kč/rok k povinnému ručení.
To rozhodně připlatím.
Dále jsme řešili možnost pojištění na živel, srážku se zvěří apod. - 900,- (toto jen na základní plnění 25 000, což by na zajíce, nebo VëTëV, mohlo stačit )
Uvádím příspěvek proto, že jsme na toto téma s mnoha místními členy vedli diskuzi a konečně mi někdo bez protáhlého xichtu nabídl řešení.
Zda to nebude jen placebo efekt pro klidný spánek nevím, ale za tu cenu to risknu. Pořád lépe než mít hromádku šrotu a složenku na pět tisíc. Minimálně pro znalce či advokáta.