skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130 Rapid
- rok výroby 1987
- prestavba na 136 v roce 2004
- koupil jsem ho v roce 2002, od jedné slečny. ta ho měla 14 dní a zbořila ho. já měl v té době užovku, ale rapid byl můj sen od mala, tak jsem se rozhodl jednomu kupátku prodloužit život. bohužel fotku té zbořeniny nemam, ale auto začínalo tam, kde normálně končí víko kufru....
motor:
- blok Rapid 136
- hlava Felicia - leštěný kanály
- vnitřnosti fab AME 1.4
- el. pumpa HUGO
- karburátor SEDR (dif 20/24) trysky/vzdušníky 115/200, 140/140
- zapalování favorit
- olejový chladič
- starter s reduktorem
v planu:
- 1450ccm
podvozek a obutí:
- přední náprava vyztužená + strmé řízení - 2.8 otáčky
- přední pružiny 235mm
- stabilizátor d=20mm
- vzadu sériové pružiny, vyztužené vlečené nápravy, + 5st. prevodovka stálý prevod 3,9
- ALU disky 5,5Jx13, z Favorita řady Blackline + pneu Barum Bravura 185/70 r13
- zimní Michelin 175/70 r13 na škodováckých ráfkách 4,5" r13
- zadní a přední náboje s roztečema 4x130, 4x108, 4x100
v plánu:
- přitvrdit zadní nápravu
- kulové uložení podélných ramen
brzdy:
- 4 pístové prední brzdy s chlazenými kotouči, okruh + válec Š130
- zadní válečky d=22mm
- posilovač z Favorita (d=220mm)
- čidlo stavu brzdové kapaliny
v plánu:
elektrika:
- lucasy z Octávky
- komfortní jednotka z Fábie s dálkovým ovládáním centrálu
- motorek stěračů z Felicie
- centrální zamykání
- relé + automatický cyklovač stěračů s čidlem z Octávie
karosérie:
- vyhřívaná zrcátka Beskyd Sport
- střešní okno zatim manuální
- elektrické stahování předních oken s automatickými dojezdy
- pokovené zadní okno, ostatní zatmavená
- vystřelovací klíček z Octávie, zámky z Felicie m98
- přední pásy z Octávie
- výškově stavitelný volant
- volant série Octávie bez vaku
- středová konzole z Felicie
- ostřikovače z Fábie
v plánu:
- druhé těsnění dveří - zatim mam u dveří spolujezdce kolem okna, ještě kolem blatníků
- dveřní desky z MDF
- středový tunel dotáhnout až k zadním sedačkam
- jiné čtyřoko a maska
audio:
- u zadních sedaček Blaupunkt 165mm
- rádio Clarion na MP3
v plánu:
- komponentní Magnaty 165mm do předních dveří
auto jsem prodal, ať slouží novému majiteli..
- rok výroby 1987
- prestavba na 136 v roce 2004
- koupil jsem ho v roce 2002, od jedné slečny. ta ho měla 14 dní a zbořila ho. já měl v té době užovku, ale rapid byl můj sen od mala, tak jsem se rozhodl jednomu kupátku prodloužit život. bohužel fotku té zbořeniny nemam, ale auto začínalo tam, kde normálně končí víko kufru....
motor:
- blok Rapid 136
- hlava Felicia - leštěný kanály
- vnitřnosti fab AME 1.4
- el. pumpa HUGO
- karburátor SEDR (dif 20/24) trysky/vzdušníky 115/200, 140/140
- zapalování favorit
- olejový chladič
- starter s reduktorem
v planu:
- 1450ccm
podvozek a obutí:
- přední náprava vyztužená + strmé řízení - 2.8 otáčky
- přední pružiny 235mm
- stabilizátor d=20mm
- vzadu sériové pružiny, vyztužené vlečené nápravy, + 5st. prevodovka stálý prevod 3,9
- ALU disky 5,5Jx13, z Favorita řady Blackline + pneu Barum Bravura 185/70 r13
- zimní Michelin 175/70 r13 na škodováckých ráfkách 4,5" r13
- zadní a přední náboje s roztečema 4x130, 4x108, 4x100
v plánu:
- přitvrdit zadní nápravu
- kulové uložení podélných ramen
brzdy:
- 4 pístové prední brzdy s chlazenými kotouči, okruh + válec Š130
- zadní válečky d=22mm
- posilovač z Favorita (d=220mm)
- čidlo stavu brzdové kapaliny
v plánu:
elektrika:
- lucasy z Octávky
- komfortní jednotka z Fábie s dálkovým ovládáním centrálu
- motorek stěračů z Felicie
- centrální zamykání
- relé + automatický cyklovač stěračů s čidlem z Octávie
karosérie:
- vyhřívaná zrcátka Beskyd Sport
- střešní okno zatim manuální
- elektrické stahování předních oken s automatickými dojezdy
- pokovené zadní okno, ostatní zatmavená
- vystřelovací klíček z Octávie, zámky z Felicie m98
- přední pásy z Octávie
- výškově stavitelný volant
- volant série Octávie bez vaku
- středová konzole z Felicie
- ostřikovače z Fábie
v plánu:
- druhé těsnění dveří - zatim mam u dveří spolujezdce kolem okna, ještě kolem blatníků
- dveřní desky z MDF
- středový tunel dotáhnout až k zadním sedačkam
- jiné čtyřoko a maska
audio:
- u zadních sedaček Blaupunkt 165mm
- rádio Clarion na MP3
v plánu:
- komponentní Magnaty 165mm do předních dveří
auto jsem prodal, ať slouží novému majiteli..
Adam / Rapid 1.4 - komentáře:
13:47:18
22.03.2006
22.03.2006
TUNER
-> Veron: Se někdy zastav.Ti půjčim to lepidlo na závity od Loctite...Mam středně rozebiratelný a nerozebiratelný,sme vyfásnuli f práci za nějakou fušku:-).....Někam jsem kápnul ten nerozebiratelnej a když jsem to chtěl povolit,tak by to možná ještě šlo,ale možná by jsi ukroutil šroub nebo oštěchtal hlavu...To ti klidně dam záruku že se ti to nepovolí....
13:27:19
22.03.2006
22.03.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Veron: A máš to chycený těma mosaznýma samosvornýma matkama? Mě svody těmadle matkama drží na hlavě úpně krásně.
13:26:38
22.03.2006
22.03.2006
Veron
-> Tuner#2: on dost kraválu nadělá i vzducháč.
S tou vačkou taky docela váhám. Do nějaký bych se pustil, ale nějak nemám inspiraci..
S tou vačkou taky docela váhám. Do nějaký bych se pustil, ale nějak nemám inspiraci..
13:23:40
22.03.2006
22.03.2006
Veron
-> Labros: mě tenhle nejvíc rezonuje na volnoběh až do 2000ot. Pak už je to v pořádku, až tak do 5000.
13:22:35
22.03.2006
22.03.2006
Veron
-> Tuner#2: On je ten zvuk příjemnej, akorát se mi povolují šrouby na přírubě a pak ro řve strašně. Nechápu čím to je, utahuju je jako kráva a oni si toho vůbec neváží.
13:20:52
22.03.2006
22.03.2006
Labros
mně řve sériovej vejfuk asi od 3500 do 4000 otáček, jakej mi doporučíte vejfuk, aby to mělo kulturnější projev?
13:08:34
22.03.2006
22.03.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Veron: To musíš začít s výchovou - Maruška taky říkala, že mě to moc řve a teď se jí to líbí
13:04:45
22.03.2006
22.03.2006
Veron
-> Tuner#2: děkuji, je to zajímavější, ale přítelkyně z toho moc nadšená neni
12:51:11
22.03.2006
22.03.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Veron: No mělo to zajímavej zvouček, tak jsem si říkal, že buď proběhla skutečná změna a nebo příroda - fakt pěkný.
12:23:45
22.03.2006
22.03.2006
Veron
-> TUNER: podle mě TFSI nemá ve škodovkách šanci - složitá elektrika, velká cena...
12:20:17
22.03.2006
22.03.2006
Veron
-> Tuner#2: výfuk mám trochu laďenej - nerezovej s absorbčním tlumičem. Výkon možná lepší, ale nižší spotřeba Na sprint tě nedam, žádné strachy
11:19:08
22.03.2006
22.03.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Nóó :o)) asi ne
10:59:01
22.03.2006
22.03.2006
TUNER
-> Tuner#2: 1,8 T...
10:37:56
22.03.2006
22.03.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: To taky :o)) ale když někdo není schopen se ozvat za měsíc a půl, tak už jsem něměl čas řešit motor a na letošní sezónu dostane akorát pořádný rozdělovač a jinak to zůstane bez úprav a příští sezónu, kdo ví co bude
10:13:45
22.03.2006
22.03.2006
TUNER
-> Tuner#2: ....."Nacpal jsem prachy do muziky"....
17:56:47
21.03.2006
21.03.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Saky: Už jsem mu volal 2x a pokaždý měměl čas, že je na brzdě a tak, takže takovýhle služby, to se mě moc nelíbí - na mail se neozval za celý měsíc, ale stejně jsem to vyřešil jinak.
17:40:21
21.03.2006
21.03.2006
Saky
tuner2: necekej ze se ti Cepek ozve mejlem.. musis mu zavolat..
15:43:43
21.03.2006
21.03.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Veron: Včera jsem Tě viděl jak jsi jel kolem půl sedmý okolo pivovaru Buď se mě to zdá a nebo si ten předek ještě sednul ne? A ten zvuk - se ani nepochlubíš, že máš nový laděný výfuk a nebo to příroda? Ne dělám si srandu, ale mělo to zajímavej zvuk.
10:12:46
09.03.2006
09.03.2006
TUNER
-> Veron: Strach nemam a nemyslel jsem tebe....
09:03:58
09.03.2006
09.03.2006
Veron
-> TUNER: neměj strach, zatím jsem zůstal u atmosférického tlaku