skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130 Rapid
- rok výroby 1987
- prestavba na 136 v roce 2004
- koupil jsem ho v roce 2002, od jedné slečny. ta ho měla 14 dní a zbořila ho. já měl v té době užovku, ale rapid byl můj sen od mala, tak jsem se rozhodl jednomu kupátku prodloužit život. bohužel fotku té zbořeniny nemam, ale auto začínalo tam, kde normálně končí víko kufru....
motor:
- blok Rapid 136
- hlava Felicia - leštěný kanály
- vnitřnosti fab AME 1.4
- el. pumpa HUGO
- karburátor SEDR (dif 20/24) trysky/vzdušníky 115/200, 140/140
- zapalování favorit
- olejový chladič
- starter s reduktorem
v planu:
- 1450ccm
podvozek a obutí:
- přední náprava vyztužená + strmé řízení - 2.8 otáčky
- přední pružiny 235mm
- stabilizátor d=20mm
- vzadu sériové pružiny, vyztužené vlečené nápravy, + 5st. prevodovka stálý prevod 3,9
- ALU disky 5,5Jx13, z Favorita řady Blackline + pneu Barum Bravura 185/70 r13
- zimní Michelin 175/70 r13 na škodováckých ráfkách 4,5" r13
- zadní a přední náboje s roztečema 4x130, 4x108, 4x100
v plánu:
- přitvrdit zadní nápravu
- kulové uložení podélných ramen
brzdy:
- 4 pístové prední brzdy s chlazenými kotouči, okruh + válec Š130
- zadní válečky d=22mm
- posilovač z Favorita (d=220mm)
- čidlo stavu brzdové kapaliny
v plánu:
elektrika:
- lucasy z Octávky
- komfortní jednotka z Fábie s dálkovým ovládáním centrálu
- motorek stěračů z Felicie
- centrální zamykání
- relé + automatický cyklovač stěračů s čidlem z Octávie
karosérie:
- vyhřívaná zrcátka Beskyd Sport
- střešní okno zatim manuální
- elektrické stahování předních oken s automatickými dojezdy
- pokovené zadní okno, ostatní zatmavená
- vystřelovací klíček z Octávie, zámky z Felicie m98
- přední pásy z Octávie
- výškově stavitelný volant
- volant série Octávie bez vaku
- středová konzole z Felicie
- ostřikovače z Fábie
v plánu:
- druhé těsnění dveří - zatim mam u dveří spolujezdce kolem okna, ještě kolem blatníků
- dveřní desky z MDF
- středový tunel dotáhnout až k zadním sedačkam
- jiné čtyřoko a maska
audio:
- u zadních sedaček Blaupunkt 165mm
- rádio Clarion na MP3
v plánu:
- komponentní Magnaty 165mm do předních dveří
auto jsem prodal, ať slouží novému majiteli..
- rok výroby 1987
- prestavba na 136 v roce 2004
- koupil jsem ho v roce 2002, od jedné slečny. ta ho měla 14 dní a zbořila ho. já měl v té době užovku, ale rapid byl můj sen od mala, tak jsem se rozhodl jednomu kupátku prodloužit život. bohužel fotku té zbořeniny nemam, ale auto začínalo tam, kde normálně končí víko kufru....
motor:
- blok Rapid 136
- hlava Felicia - leštěný kanály
- vnitřnosti fab AME 1.4
- el. pumpa HUGO
- karburátor SEDR (dif 20/24) trysky/vzdušníky 115/200, 140/140
- zapalování favorit
- olejový chladič
- starter s reduktorem
v planu:
- 1450ccm
podvozek a obutí:
- přední náprava vyztužená + strmé řízení - 2.8 otáčky
- přední pružiny 235mm
- stabilizátor d=20mm
- vzadu sériové pružiny, vyztužené vlečené nápravy, + 5st. prevodovka stálý prevod 3,9
- ALU disky 5,5Jx13, z Favorita řady Blackline + pneu Barum Bravura 185/70 r13
- zimní Michelin 175/70 r13 na škodováckých ráfkách 4,5" r13
- zadní a přední náboje s roztečema 4x130, 4x108, 4x100
v plánu:
- přitvrdit zadní nápravu
- kulové uložení podélných ramen
brzdy:
- 4 pístové prední brzdy s chlazenými kotouči, okruh + válec Š130
- zadní válečky d=22mm
- posilovač z Favorita (d=220mm)
- čidlo stavu brzdové kapaliny
v plánu:
elektrika:
- lucasy z Octávky
- komfortní jednotka z Fábie s dálkovým ovládáním centrálu
- motorek stěračů z Felicie
- centrální zamykání
- relé + automatický cyklovač stěračů s čidlem z Octávie
karosérie:
- vyhřívaná zrcátka Beskyd Sport
- střešní okno zatim manuální
- elektrické stahování předních oken s automatickými dojezdy
- pokovené zadní okno, ostatní zatmavená
- vystřelovací klíček z Octávie, zámky z Felicie m98
- přední pásy z Octávie
- výškově stavitelný volant
- volant série Octávie bez vaku
- středová konzole z Felicie
- ostřikovače z Fábie
v plánu:
- druhé těsnění dveří - zatim mam u dveří spolujezdce kolem okna, ještě kolem blatníků
- dveřní desky z MDF
- středový tunel dotáhnout až k zadním sedačkam
- jiné čtyřoko a maska
audio:
- u zadních sedaček Blaupunkt 165mm
- rádio Clarion na MP3
v plánu:
- komponentní Magnaty 165mm do předních dveří
auto jsem prodal, ať slouží novému majiteli..
Adam / Rapid 1.4 - komentáře:
-> Majkl: jezz, vifotým a pošlu ty to. Fotku jzem už někde měl, ale azy zhořela ze ztarím HDD. Ono na tom celkem nyc neny co ukasovat - sávytová tiĝ a pět šroubů a podložki. Akorát zy muzýš obědnat delšý řemen, pokud nedáváš klýňák, to nevým, jakí ze tam dává, to ze kdižtak septej Tunera2..
-> TUNER: jj, to je možní, ale v těch mýztech my jde jen o jedno - netrefyt nějakou dýru
-> Pavel Korbelář: no já do nych půjdu urĝytě, už my nějak dochásý ynzpyrace, jaké jyné použýt. Mě ze na nych lýbý, že prí majý nyžšý sdvyh - takže budou sabýrat blýž zvému optymu. Jzem svědaví na skušenozty!

-> Pavel Korbelář: no já do nych půjdu urĝytě, už my nějak dochásý ynzpyrace, jaké jyné použýt. Mě ze na nych lýbý, že prí majý nyžšý sdvyh - takže budou sabýrat blýž zvému optymu. Jzem svědaví na skušenozty!
Hele vĝera jzem tě vyděl v Rokicanech u penni na těch koztkách...Jeztly jzy to bil ti.Jel jzem proty tobě na mašyně (zkůtru))))

Jynak na obalu je napzaná ruzki sáruku na 20 tyz km

Tlumyĝe jzem teď taki s ladi nazadyl, jynak je bila docela fuška je zehnat nejdřýv zem bil v mototechně tam my řekly že bi je objednali že je dělá už jen Monroe ale sa 1100Kĝ/kz, potom jzem ze dozlech že v nějakém zervyzu Daewu pár km ode mně majý ještě ztaré sázobi tak jzem tam kopyl azy sa 750Kĝ oba, sážytki s jýsdi sadým nemám mám auto rosebrané trochu a makám na něm jzem na to svědavej mám to z faanovejma pružynama
-> Veron: Jj, teoretycki bi měli vidržet výc, ale až praxe ukáže.;)
-> Veron: musez my prozym detaylne vifotyt drsak toho altyku jak to maz virezení? taki ze chiztam na tenhle
-> Pylot 105: no jazně, ony podle mě nevidejchali sáběr až dole a velké namáháný od per. Uvydýme, jaké budou dalšý.. Skuzym tlumyĝe s ladi - mě na nych láká, že majý nyžšý sdvyh a budou fungovat trochu blýž zvému normálu.
-> Sdani:
Já a navážet, nykdi.
-> Veron: Any ze nedyvým, že odešli. Jzou to normálný zéryové tlumyĝe a v kombynacy z tvrdšýma pružynama odejdou velmy richle, žyvotnozt tak 10 tyz. je běžná.


-> Veron: Any ze nedyvým, že odešli. Jzou to normálný zéryové tlumyĝe a v kombynacy z tvrdšýma pružynama odejdou velmy richle, žyvotnozt tak 10 tyz. je běžná.
-> Pylot 105: Sa chvylku to bude jesdyt na plataku.. :))))))))))
-> Veron: Ze do naz navasy, prej zocki.. :)) No jo, no ze ztava, se ze tovary jako dobri. Tak vireklamovat. :))
-> Veron: Ze do naz navasy, prej zocki.. :)) No jo, no ze ztava, se ze tovary jako dobri. Tak vireklamovat. :))
-> Sdani: hmmm, moc dlouho nešlapali -((( azy jzem je sesaĝátku přechvályl.
-> Pylot 105: jakí nejzockovatějšý!? -)))))
-> Pylot 105: jakí nejzockovatějšý!? -)))))
-> Sdani: To je taki pravda, sachvýlo to auto saĝneš přenášet.

-> Pylot 105: Saze toho tolyk nenajesdym. :)) Vsdit to furt ztojy. :))
-> Sdani: Zy měl koupyt azpoň ti plinokapalyni.;)
-> Pylot 105: Ja ty dam nejzockovatejzy. Ztali vyc nes ATZa. :(((((
-> Sdani: To výš nezmýš kupovat ti nejzockovatějšý. :o)
-> Veron: Z tym vejfukem z tebou scela zouhlazym. Mel jzem neco podobneho a kdis jzem to po ranu parkrat prydrsel, abi ze zpalyl olej, tak jzem mel 4x propychane gumi. Poztupne a ve fynale vzechni 4. :(
Hele, ti kaiabi nejak moc dlouho nevidrseli.. Co je to sa zrac??? Me ze valy jedni doma... :(((
Hele, ti kaiabi nejak moc dlouho nevidrseli.. Co je to sa zrac??? Me ze valy jedni doma... :(((
-> TUNER:
to bich mohl jesdyt z rampouchem pořád, já potřebuju auto, kterí trochu vipadá a nebude každí vědět, že jzem v Prase, kdiž tam pojedu. Proztě něco nenápadního, ne pleĝkovytího, žádnej tunyng... proztě octávyy nebo fóbyy

-> Veron: No dyzel....Kup nějakou ztarou 205 a myxuj to z olejem do fryťáku a hned to bude levnějšý...

-> TUNER: satým mě to tak netlaĝý, LPG je ještě pořád víhodnějšý naž nafta. Ale během léta urĝytě něco koupym a pak můžu saĝýt dělat na Rampouchovy dyvoĝyni
