don_pepe / Šmoulík don_pepe / Šmoulík

komentáře | popis | fotky | Don_pepe | 17.01.15 21:19 | 77x v oblíbených
SHÁNÍM:

- pěkný koberce

- 113-702190 kryt brzdového válce

- 113-495800 krytka tlumiče









Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.



Nejdřív pár údajů:

Je to Rapid 136

Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")

Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.

Sem už čtvrtý majitel.



Teď několik řádků úvodem:

Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.

Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...

Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.



Kalendář:



říjen 2008:

Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.

listopad 2008:

Nová maska místo staré a popraskané.

Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....

prosinec 2008:

Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.

březen 2009:

První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.

květen 2009:

"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.

srpen 2009:

Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."

září 2009:

Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...

březen 2010:

I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.

Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.

duben 2010:

Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.

Nový zadní mlhovky.

květen 2010:

Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.

červen 2010:

Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.

Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!

Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...

červenec 2010:

Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.

srpen 2010:

Apolla konečně na autě.

listopad 2010:

Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.

březen 2011:

Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!

duben 2011:

Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.

září 2011:

Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.

Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.

listopad 2011

Výměna spojkové lamely.

prosinec 2011:

Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.

leden 2012:

Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.

březen 2012:

Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...

duben 2012:

Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.

červen 2012:

Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.

červenec 2012:

Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.

září 2012:

PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)

říjen 2012:

Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.

listopad 2012:

Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).

prosinec 2012:

MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...

únor 2014:

Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!

duben 2014:

Válí se v autonemocnici

srpen 2014:

Dovařeno, kopa práce zbývá!

don_pepe / Šmoulík - komentáře:

22:42:00
19.11.2011
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Don_pepe: Doufám, že bude i fotka "cestou na 7.MS" 3 Pozdrav ségru. 4
22:39:33
19.11.2011
Radek Retro eLeSo
-> Don_pepe: asi byla zima že mak kulichy3
22:38:14
19.11.2011
Arnold
-> Don_pepe: Pat a Mat??3 3 3
22:37:43
19.11.2011
Don_pepe
Měl sem dnes zjednaný šikovný montéry3
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 19.11.2011 22:37:43
23:03:07
14.11.2011
Don_pepe
-> Marcius: Nene, je to právě uchycený v tý drážce pro origo vzpěru...

-> krtik: Zas z toho nic nebylo, dodělávali sne doma komín 10
20:35:44
14.11.2011
krtik
-> Marcius: ok, jak ho uvidím ptám se, dneska jsme byli spolu venku,a el nevzpomenul jsme si. 7
11:40:33
14.11.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> krtik: hej to jo, zeptej se ho zeptej, bral bych bral... jsou právě moc moc krátký, což na zadní haupnu je supr.

4
11:39:35
14.11.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Don_pepe: já mám jen dlouhý z favorita... ty to máš ukotvený někde hloub jak tak koukám že ? já bych právě rád krátkou vzpěru která by šla místo původní... s tím, že by se vyztužil ten držák na blatníku... nicméně to až kdyžtak v průběhu sezóny...
23:12:56
13.11.2011
krtik
-> Don_pepe: už máte spojku hotovou?



Jo, jinak kluci, kdybyste chtěly na zkoušku, tak se můžu zeptat bratrance na vzpěry. On má z Punta 2 vyndaný. Prý jsou už slabý, tak je vymněnil, takže by mohli možná držet a kapota by se dala zavírat snáž. Ale teda nevim, jak se zavírá fčil don_Pepemu... 1.
11:21:07
10.11.2011
Don_pepe
-> Marcius: Mám jednu navíc, jestli to chceš vyzkoušet4
17:58:08
09.11.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Don_pepe: ta vzpěra je dobrá 4 taky jsem na to už myslel... na přední kapotu mám připravenou a na zadní ještě musím nějakou rozumnou pohledat... na puntu jsou pěkný krátký vzpěry vzadu, ale naši by z toho asi radost neměli, kdyby jedna zmizla 1
17:49:52
09.11.2011
Don_pepe
A v sobotu půjde motor ven...
21:47:05
11.10.2011
Don_pepe
-> krtik: Tak kapánek jo, hlavně ze začátku, ale pak to trocha povolí, zatím se mi to líbí
21:41:18
11.10.2011
krtik
-> Don_pepe: aha, tak to pak určitě 4. A jak jde ztuha? musíš moc tlačit?
21:33:38
11.10.2011
Don_pepe
-> krtik: Hlavně už sem tou kapotou letos dostal 3x po palici, takže je to v podstatě zdravotní opatření...
Extreme Tyres