don_pepe / Šmoulík don_pepe / Šmoulík

komentáře | popis | fotky | Don_pepe | 17.01.15 21:19 | 77x v oblíbených
SHÁNÍM:

- pěkný koberce

- 113-702190 kryt brzdového válce

- 113-495800 krytka tlumiče









Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.



Nejdřív pár údajů:

Je to Rapid 136

Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")

Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.

Sem už čtvrtý majitel.



Teď několik řádků úvodem:

Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.

Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...

Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.



Kalendář:



říjen 2008:

Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.

listopad 2008:

Nová maska místo staré a popraskané.

Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....

prosinec 2008:

Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.

březen 2009:

První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.

květen 2009:

"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.

srpen 2009:

Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."

září 2009:

Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...

březen 2010:

I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.

Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.

duben 2010:

Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.

Nový zadní mlhovky.

květen 2010:

Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.

červen 2010:

Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.

Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!

Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...

červenec 2010:

Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.

srpen 2010:

Apolla konečně na autě.

listopad 2010:

Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.

březen 2011:

Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!

duben 2011:

Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.

září 2011:

Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.

Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.

listopad 2011

Výměna spojkové lamely.

prosinec 2011:

Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.

leden 2012:

Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.

březen 2012:

Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...

duben 2012:

Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.

červen 2012:

Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.

červenec 2012:

Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.

září 2012:

PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)

říjen 2012:

Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.

listopad 2012:

Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).

prosinec 2012:

MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...

únor 2014:

Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!

duben 2014:

Válí se v autonemocnici

srpen 2014:

Dovařeno, kopa práce zbývá!

don_pepe / Šmoulík - komentáře:

22:44:32
04.12.2011
Don_pepe
Jedno okno už jezdí dolů a nahoru i bez kličky! No do jara mám co dělat při mým tempu3
16:53:26
26.11.2011
Don_pepe
Tak dnes dodělaná špinavá práce kolem motoru... Už jen dodělat všechno v kabině a tradá.... Jinak mi dnes kámoš donesl něco málo krámů z favorita: hlava, karbec, výfukový svody, ventildekl, ani nevím co v té bedně všechno je, jen je velká a těžká 135
22:11:47
25.11.2011
krtik
-> Don_pepe: to špelíš ten novej karbec? Interiér je v pohodě, taky jezdéme s Felčou bez koberců a plastů v introši - to bude luxus, až to zas nahodím 3
17:41:27
24.11.2011
Don_pepe
Motórek zpět na místě, teď si jen pohrát s karbecem, napustit vodu a pořádně projet! Už se fakt těším! rozebranej interiér se dodělá až pak3
21:04:20
23.11.2011
Don_pepe
-> krtik: Tak na muziku to nejezdí, žejo, ani na okna... No jeje, ten motorek bude na 3 šroubky ve dveřích, bude v nich držet líp jak celý dveře na autě3
20:50:02
23.11.2011
krtik
-> Don_pepe: No, tak tys to doufám přišroubil 40 - to už máš o 100% lepší funkčnost. Jinak ty káble k reprákům mohl dat teda pod tapecírem, když už to nedával do sloupku, jestli jsem tě pochopil dobře. Jio a s tím hraním...nebyl jsi sám, ve Felči hraje jen jeden reprák 1 - ale chystám lepší hudbu, jen nejni času... 7
20:44:07
23.11.2011
Don_pepe
-> krtik: Nemám šajn z čeho jsou, nejlepší že pan "tuner" je měl ke dveřím přidrátovaný3

Kabeláž super, káble protažený místo průchodkou natvrdo pod těsněním dveří, oba prodřený a zlomený, se nedivím že to hrálo jen za pěknýho počasí na dobré silnici...
20:40:19
23.11.2011
krtik
-> Don_pepe: á, už anmontěny stahovačky. To jsou ty ze 120 z Postru, že? co to ej zač ty stahovačky nevíš? neplánuju je taky,a el zajímá mě to jen :-). A co bylo na kabeláži k reprákům?
21:22:16
22.11.2011
Don_pepe
Dnes první test stahování oken... trochu doladit a bude to paráda... jo a výměna kabeláže k reprákům, ten kdo to tahal předemnou byl kretén!
23:26:35
19.11.2011
Don_pepe
-> su.tech: Tak ono auto musíš podkládat pomalu i u výměny gumiček na stěračích3
23:22:59
19.11.2011
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Don_pepe: Tak se zajímej o to co je třeba udělat jen tak pro legraci podle příručky za přípravu při výměně pravého zadního blatníku... 3

- sundat palivovou nádrž se soustavou... 3 3 71
23:20:35
19.11.2011
Don_pepe
-> su.tech: Právě, stejně to podložit musíš, tak mi to přijde zbytečný... Ikdyž píše tam i o odpojení baterky a podložení kol... no ve svahu se svítícíma světlama to dělat nebudu, že3
23:15:39
19.11.2011
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Don_pepe: Kvůli poškození tyče řazení při demontáži motoru. Čemuž předejdeš podložením převodovky a tímpádem nemusíš povolovat táhlo.
upraveno 1x, naposled 19.11.2011 23:17:02
23:12:49
19.11.2011
Don_pepe
-> su.tech: Ale co mě zarazilo, v Andrtovi je psaný že když demontuješ jen motor, ne převodovku, stejně máš oddělat táhlo řazení... pořád nechápu proč...
23:05:02
19.11.2011
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Don_pepe: Jo já s touhle variantou mám taky dobré zkušenosti. 4
23:04:21
19.11.2011
Don_pepe
-> su.tech: Vezmu rovnou jedno do zásoby... Ale čuměl sem jak je pěkný, to má 100 tis. nalítaný určitě a jak sem to starý prohlížel, vyhazovat ho nebudu, jako nouzovka by se klidně dalo jet až jednou nebude nic...
22:57:50
19.11.2011
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Don_pepe: Já stejně každému doporučuju 135, 136-tkovu přítlačnou packu a tohle ložisko. 4 Navíc je to origo. Takže šup, šup a mazej nakoupit dokud jsou. 4
upraveno 1x, naposled 19.11.2011 22:58:27
22:54:54
19.11.2011
Don_pepe
-> su.tech: Vytahovali sme motor, všechny štefty odšroubený a abysme ho v klidu vytátli, vláčeli sme celý auto - jeden byl tak zarostlej, že sme do něj tloukli kladivem, už sme tam i na prasáka namlátili šroubovák mezi motor a převodovku, sem čekal kdy ten hliník uletí... no 21 let to nebylo od sebe... spojková lamela obraná že už to drhlo výty... Akorát sem čuměl že je tam favoroťácký ložisko! To ta moje bedna 30 kusů spojkových ložisek je mi k ničemu3
22:49:17
19.11.2011
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Don_pepe: ? Co nešlo ? Ještě když jsem měl 742-743 jako běžné auto na ježdění a dělal jsem si většinu servisu tak jsem to tahal většinou z auta sám, takže ve 3 to musela být spíš taková prima sešlost ne?
22:44:12
19.11.2011
Don_pepe
-> su.tech: Doufám že taková fotka bude u druhýho auta1

Zima, jednomu pánovi je přes 50, druhýmu přes 60, už nejsou tak záhřevní jako zamlada3

A beztak sme ve třech páčili motor ven hodinu...
upraveno 1x, naposled 19.11.2011 22:46:56
Extreme Tyres