don_pepe / Šmoulík don_pepe / Šmoulík

komentáře | popis | fotky | Don_pepe | 17.01.15 21:19 | 77x v oblíbených
SHÁNÍM:

- pěkný koberce

- 113-702190 kryt brzdového válce

- 113-495800 krytka tlumiče









Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.



Nejdřív pár údajů:

Je to Rapid 136

Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")

Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.

Sem už čtvrtý majitel.



Teď několik řádků úvodem:

Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.

Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...

Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.



Kalendář:



říjen 2008:

Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.

listopad 2008:

Nová maska místo staré a popraskané.

Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....

prosinec 2008:

Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.

březen 2009:

První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.

květen 2009:

"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.

srpen 2009:

Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."

září 2009:

Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...

březen 2010:

I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.

Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.

duben 2010:

Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.

Nový zadní mlhovky.

květen 2010:

Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.

červen 2010:

Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.

Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!

Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...

červenec 2010:

Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.

srpen 2010:

Apolla konečně na autě.

listopad 2010:

Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.

březen 2011:

Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!

duben 2011:

Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.

září 2011:

Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.

Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.

listopad 2011

Výměna spojkové lamely.

prosinec 2011:

Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.

leden 2012:

Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.

březen 2012:

Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...

duben 2012:

Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.

červen 2012:

Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.

červenec 2012:

Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.

září 2012:

PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)

říjen 2012:

Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.

listopad 2012:

Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).

prosinec 2012:

MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...

únor 2014:

Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!

duben 2014:

Válí se v autonemocnici

srpen 2014:

Dovařeno, kopa práce zbývá!

don_pepe / Šmoulík - komentáře:

18:00:52
07.12.2012
andyrs
Ja osobne razím teóriu že všetko sa dá opraviť. Takže to pekne odstroj, a šup do opravy. Videl som aj horšie búračky na celý bok, kde sa muselo všetko meniť, celý bok, stípiky, všetky dvere, podbehy, atď. Veľa štastia4
21:44:45
06.12.2012
Don_pepe
Pánové díky všem za podporu...

První se mi ozvalo v hlavě když se zorplynul závoj vzteku a zoufalství bylo, celkem trefně, tohle:
Tři sestry - Texty o auťácích 3


-> Domajz: Tak pořád můžu brát jako rozsáhlou transplantaci...
19:19:22
06.12.2012
Domajz
-> Don_pepe 06.12.12 18:02:36: Vsak jasny, fandim ti a chapu te, taky bych pro srdcovku udelal maximum pro jeji zachranu, takze drzim palce a kdyz to nepujde tak to proste nepujde a sezene se jina kara, nevidel bych to tak tragicky. Tak hodne zdaru 4



Horsi bude s tou citovou vazbou na starou kastli, kdyz by doslo k vymene... 3
18:19:06
06.12.2012
Zeke-ten šestý
-> SexyStroj: Souhlas
18:15:47
06.12.2012
SexyStroj
Já Ti fandím6 ... a něco ti prozradím. V dnešní době, kdy auta vypadají jak od "jednoho" výrobce ... jsem přesvědčen, že za hezkým Rapidem se všichni vždycky rádi ohlídnou, protože to auto je kráááásné a svím způsobem vyjímečné4
18:11:18
06.12.2012
exwrcteam
vsechno je opravitelny:) 4 hezky do toho:)
18:08:28
06.12.2012
navajas
-> Don_pepe: Přesně jsi to vystihl-blázni jsme tu všichni. Jestli je to taková citovka tak to zkus zachránit když to půjde.
18:08:10
06.12.2012
J3STER
-> Don_pepe: Já mám svou 130L taky jako památu. Patřila dědovi.
18:02:36
06.12.2012
Don_pepe
-> Domajz: 3 praktický přístup!



No ale jestli to trochu pujde, chci tu plechovku zachránit... Sice to není moc rozumný, ale dnes není ani vlastnictví škodovky moc rozumný, takže sou tu cvoci skoro všichni!

Jednak je to mý první auto, hodně sem na tom udělal a ještě víc se naučil a jednak ho měla ráda babička, ktereou sem vozil po návštěvách a doktorech, vlastně byla jedinej stálej spolujezdec... Bála se v každým autě, pořád že jezdíme moc rychle, ale pořád slyším jak mi jednou řekla jak se jí v tom dobře sedí a že je to pěkný auto a ani se nemusím kvůli ní bát a klidně můžu jet rychlejc 3 No a když na jaře umřela tak sem si říkal že Šmoulík bude památka... 10 A já vocas to rozstřelím!
16:53:32
06.12.2012
Domajz
-> ŠKODA 120 GLS 05.12.12 21:39:06: lol co mas porad s tou citovou vazbou na karoserii??? Najdi si zenskou nebo si kup psa prosimte, to se neda cist. Reci typu "kastle je srdce auta"... Kdyby meli takovy srdce lidi, tak jde kazdy druhy clovek minimalne jednou na transplantaci 3
00:47:00
06.12.2012
stika87 - Maschinenführer
OUUUUUUUU si celej ?
23:21:37
05.12.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Don_pepe: Nechci ti kazit nějak náladu, ale pokud to nedáš dohromady s nějakým kolegou karosářem v rámci přátelství dohromady za rozumné kačky jako pojezd na dojezd, tak cokoli nad čím smýšlíš a mělo by se to jmenovat záchrana na léta příští je blbost. Peníze, čas a um do tohoto vložené jsou nenávratnou investicí do bouraného auta které už vždy bude bourané, karoserie opravovaná, plechy ač opravené tak přesto narušené a to se nebavíme o tom do hloubky. Pochopil bych opravu na doježdění v rámci možností za rozumnou investici s přijatelnými náklady, ale to co tady píše většina - generální oprava, výměna karoserie... co tě trochu znám, vím, že se vždy snažíš udělat to co nejlíp a taková oprava - tedy kvalitní bude nutně násobně dražší než koupě jiného zachovalého kusu. Držím palce při rozhodování co s tím, každopádně je rozumné dát do depa a nechat v klidu projít hlavou.
22:38:29
05.12.2012
lubeky130
-> Don_pepe: chudak rapid 7 7 7 7
21:46:08
05.12.2012
Lubes - zrušená registrace
-> ŠKODA 120 GLS: neviem či prekliata ale každopádne nebude búraná 4
21:46:00
05.12.2012
afro100
-> ŠKODA 120 GLS: woe ty si liskni uz ..
21:43:37
05.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> Lubes: jo třeba ta druhá kastle nebude prokletá 3
21:41:44
05.12.2012
Lubes - zrušená registrace
-> Don_pepe: to bude najrozumnejšie rozhodnutie 4 ..prehádžeš to za chvíľku a bude sa opäť jazdiť 4 179
21:39:06
05.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> Don_pepe: jo to si napsal správně, kastle se zatím dá sehnat, ale záleží jakou citovou vazbu máš ty ke škodovce a kastli, někdo to tu prostě bere jako kus sprosté ocele, kterou prostě vymění
upraveno 2x, naposled 05.12.2012 21:41:02
21:36:41
05.12.2012
Don_pepe
-> J3STER: Sem na to neměl dnes nervy, jen sem zalepil okno a nechal to stát u garáže, pravá strana jde zavírat normálně, zadní kapota nezapadne do zámku... no uvidím, musím to nejdřív prohlídnout...

Ale vesele to nevidím, fakt je lepší si nachystat nerozflákanou kastli než nějak moc rovnat, zvlášť dokud se dá něco sehnat.
21:35:46
05.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> MOLSO: bylo pro mě těžký sehnat nápravu >>> já jen chci říct, že už zde píšou experti typu, že podle jedné fotky poznají všechno a, že celá tato diskuze je málo platná
Extreme Tyres