don_pepe / Šmoulík don_pepe / Šmoulík

komentáře | popis | fotky | Don_pepe | 17.01.15 21:19 | 77x v oblíbených
SHÁNÍM:

- pěkný koberce

- 113-702190 kryt brzdového válce

- 113-495800 krytka tlumiče









Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.



Nejdřív pár údajů:

Je to Rapid 136

Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")

Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.

Sem už čtvrtý majitel.



Teď několik řádků úvodem:

Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.

Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...

Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.



Kalendář:



říjen 2008:

Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.

listopad 2008:

Nová maska místo staré a popraskané.

Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....

prosinec 2008:

Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.

březen 2009:

První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.

květen 2009:

"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.

srpen 2009:

Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."

září 2009:

Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...

březen 2010:

I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.

Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.

duben 2010:

Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.

Nový zadní mlhovky.

květen 2010:

Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.

červen 2010:

Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.

Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!

Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...

červenec 2010:

Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.

srpen 2010:

Apolla konečně na autě.

listopad 2010:

Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.

březen 2011:

Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!

duben 2011:

Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.

září 2011:

Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.

Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.

listopad 2011

Výměna spojkové lamely.

prosinec 2011:

Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.

leden 2012:

Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.

březen 2012:

Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...

duben 2012:

Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.

červen 2012:

Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.

červenec 2012:

Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.

září 2012:

PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)

říjen 2012:

Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.

listopad 2012:

Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).

prosinec 2012:

MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...

únor 2014:

Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!

duben 2014:

Válí se v autonemocnici

srpen 2014:

Dovařeno, kopa práce zbývá!

don_pepe / Šmoulík - komentáře:

21:32:31
05.12.2012
MOLSO
-> ŠKODA 120 GLS: a no a nejazdil si na tom pol roka 3
21:30:28
05.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> Hurdis: já vím, jak jste všichni dělali bububu, když jsem to nabořil na předek já a ve výsledku to nebylo vůbec tak černý 6
21:28:27
05.12.2012
m8rinek
-> Hurdis: jistě, v diskuzi to auto opravim za týden včetně celolaku, GO náprav, motoru i špajzu... Jo jo blbě plácat to jde na internetu a v hospodě :))).
21:27:41
05.12.2012
Hurdis
-> J3STER: Poučen z minulosti bych doporučil především přeměřit úhlopříčky předního a zadního rámu okna. Nejlépe po vysazení skel.



A díky vlastnictví několika karoserií bych slovní spojení "jiná kastle a sázka na jistotu" považoval za ekvivalent hlásání jistého příchodu spasitele.
21:27:33
05.12.2012
J3STER
-> tunerlada: Nelisovat!!! Počkat!!!4
21:25:17
05.12.2012
tunerlada
J3STER 05.12.12 21:20:25 napsal:

→ Hurdis: Druhá kastle by byla sázka na jistotu .....
jedna růžová neshnilá se chystá o víkendu na odvoz na vrakoviště pod lis.... každopádně je to smůla jako prase že si to takhle trefil když si se stím tak dělal :-(
upraveno 1x, naposled 05.12.2012 21:26:37
21:22:20
05.12.2012
Hurdis
-> ŠKODA 120 GLS: Takže je lepší psát pí*oviny o 15 minutách na rozebrání a 2 dnech na složení? 19

Pokud nežiješ v zemi za zrcadlem, měl bys chápat pojem realita.
21:20:25
05.12.2012
J3STER
-> Hurdis: Druhá kastle by byla sázka na jistotu než se s nejistým výsledkem trápit na bourané karoserii. Jako klempíř odhaduju že by karoserie mohla být bez "banánového efektu". Otázka je jak moc se hnula střecha se sloupky. Tam to bude asi horší.



-> Don pepe: Jak vypadá druhá strana? Jaké jsou spáry kolem dveří, a jak jdou otevřít a zavřít dveře? Není nějaká deformace(vlnka) na střeše v místě B sloupku na pravé straně?
21:20:13
05.12.2012
MOLSO
-> ŠKODA 120 GLS: niekedy je lepsie pocut bolestnu pravdu
21:18:58
05.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> Hurdis: no ty teda umíš potěšit 20-30 papírů, nevím jestli "don" chce v tutu chvíli slyšet tohle 8
21:14:02
05.12.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Hurdis: Jak říkáš... 4
21:03:02
05.12.2012
Hurdis
To už je taková tradice, že se z rad stává hlasování nezaujatých přihlížejících.

Zazněla tady alespoň malá část relevantních názorů, záleží na tom, jak moc se pohnul skelet nejen na druhou stranu a co zachytil tunel, ale také jak moc se rozevřely rámy čelního a zadního skla.

Rovnání na stolici? Jo super, jestli máte někde známého, jinak se v nájmu stolice prohnete více než je zdrávo. Podlaha se s vanou vytvaruje lépe než střecha.

Bude třeba mít sloupek, ideálně rám dveří a zadního bočního okna = řezy z jedné, dvou karoserií. Nebo se podívat do Maďarska. 24 ks tohoto zboží tam vloni z HK šlo. Naštěstí jsem si zachránil ten kus co jsem potřeboval.



Zkuste se ještě jednou podívat na tu fotku co jsem vkládal o cca 30 hlasovacích příspěvků zpátky a porovnat s fotkou "Šmoulíka".

Možná to bude alespoň polojasné.



Co se týče ceny odpovídající opravy, pokud nebude svépomocí, aby byl výsledek k něčemu - osobní odhad? 20-30 bez laku a bez dílů. Dle koroze skeletu.





Nejsem klepíř, neumím nic podobného opravit, ale myslím, že mám určité tušení, o čem je řeč.
upraveno 2x, naposled 05.12.2012 21:16:14
20:58:58
05.12.2012
K1NYO
to sa ti len zda ze je to rychlo ale to len cas rychlo ide pri prace
20:58:11
05.12.2012
K1NYO
tiez tazko cele auto rozobrat za 15 min
20:57:06
05.12.2012
Robert 106
ale za 15 min to rozebereš.
20:54:39
05.12.2012
K1NYO
za 2 dni asi tazko8
20:54:38
05.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> libor-nem: slušně si se s tím popral a škodovka už má nový předek, pěkné 4

-> růža: jasně sponky z něj nebudou

-> Don_pepe: hoď to do garáže, pomalu z toho odstroj všechnu parádu a začni přemýšlet, do jara času dost jak píšeš
upraveno 2x, naposled 05.12.2012 20:58:47
20:53:39
05.12.2012
Robert 106
Ahoj,

tak sehnat jinou kastli za pár korun a za dva dny to všechno přeházíš.

celkem často se tu objevují pěkné zachovalé kousky za pár korun.
20:44:26
05.12.2012
Don_pepe
Hmmm... šoupnu čísla do depozitu, strčím to do garáže a do jara vymyslím co s tím... otázka je čím budu jezdit? No nějakou plechovku zatím seženu...
20:40:46
05.12.2012
libor-nem
ja osobně bych to opravil stalo semi něco podobnýho





skoda-virt.cz/cz/.../5620 -skoda-136
Extreme Tyres